Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] | Siirry alas Tulostusversio
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #175 : Syyskuu 03, 2024, 08:14:09 »

Ministeri Harakka tunninjuna-toverien kanssa esti järjen käytön  EU-tukianomuksissamme.

Siksi rahat menivät muille: Italialaiset tekevät parhaillaan ikkuna- ym. remontteja 70% EU-tuilla.
Meillekin tarpeellinen RailBaltica saa taloudellisen ja strategisen tärkeytensä vuoksi 85% EU-tuet.
EU-tuet eivät edes olleet pahinta osaamattomuuttamme.
Kansallisen strategian harhautuminen maailmanparantamiseen on ollut seurauksiltaan vielä vakavampaa.

Tuloksena on taloutemme surkea tila.
Seitsemää lainoilla lihotettua hölmöilyvuotta seuraa seitsemän laihaa vuotta. Niistä ensimmäistä elämme. 
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4508


« Vastaus #176 : Syyskuu 03, 2024, 21:13:08 »

Mehän asummekin "Hölmölandiassa"mitään parannuksia ei ole näköpiirissä?Tuolla EU kokouksissa ei kannata vain mennä hymyilemään ja harrastamaan "Small Talkia",vaikka se niin mukavaa onkin!Toisaalta arvostan italialaisia ja heidänpoliittista osaamista joka aiheuttaa sen että rahavirrat valuu Italiaan tässä mielessä Suomi on täysin vastakohta,koskahan Draghin(Ex EKP pääjohtaja)uusi velkapaketti kaivetaan esiin?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2024, 21:46:12 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1343


« Vastaus #177 : Syyskuu 04, 2024, 06:27:23 »

Ministeri Harakka tunninjuna-toverien kanssa esti järjen käytön  EU-tukianomuksissamme.

Siksi rahat menivät muille: Italialaiset tekevät parhaillaan ikkuna- ym. remontteja 70% EU-tuilla.
Meillekin tarpeellinen RailBaltica saa taloudellisen ja strategisen tärkeytensä vuoksi 85% EU-tuet.
EU-tuet eivät edes olleet pahinta osaamattomuuttamme.
Kansallisen strategian harhautuminen maailmanparantamiseen on ollut seurauksiltaan vielä vakavampaa.

Tuloksena on taloutemme surkea tila.
Seitsemää lainoilla lihotettua hölmöilyvuotta seuraa seitsemän laihaa vuotta. Niistä ensimmäistä elämme. 


Tainnut mennä cef-rahat ja elpymisväline sekaisin ? ei ikkunoita rakenneta cef-rahoilla.

Cef-rahoituksen muuttuminen on ilmeisesti syy miksi Suomi muutti kantojaan.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1343


« Vastaus #178 : Syyskuu 17, 2024, 06:46:45 »


Ylilento Ülimesten uuden rautatieaseman yli

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen jatkuu. Asemalle pääsyn tarjoavan rautatien penkereen rakentaminen on käynnissä.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 11. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

Eurooppalaisen ratapihan rakentaminen jatkuu.

https://www.youtube.com/watch?v=K-UWxm0QORw
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2024, 07:12:21 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1343


« Vastaus #179 : Syyskuu 18, 2024, 07:14:28 »


Suomalaiset Sitowise-suunnittelijat vierailevat Rail Baltica -aseman rakennustyömaalla Riian lentoasemalla keskustelemassa infrastruktuurin haasteista


"Suomen valtuuskunnan edustajat olivat erityisen kiinnostuneita Riian lentoasemahankkeen teknisistä ratkaisuista ja arvostivat tulevan aseman arkkitehtonista ratkaisua, joka on saanut inspiraationsa Latvian läheisestä yhteydestä luontoon ja metsien ympäröimään Itämereen. Tärkeää on, että asema edustaa myös Rail Baltica -hankkeen korkeita arkkitehtonisia laatustandardeja ja tyyliä korostaen hankkeen ympäristönäkökohtia, mukaan lukien vihreää lähestymistapaa kestävää kehitystä korostaviin ratkaisuihin. Baltian alueen asukkaina Sitowisen edustajat pitivät puun käyttöä tulevan aseman suunnittelussa positiivisena elementtinä, sillä asema heijastelee Latvian puuarkkitehtuuriperinteitä, joista puu on hallitseva julkisivuelementti. Puuelementtejä käytetään myös rakennuksen yläkerrassa – matkustajalaiturin tasolla – jossa juna pysähtyy. Arvostettiin, että tulevan aseman infrastruktuuri sopii suunnittelullisesti lentoaseman kehityssuunnitelmiin."

https://www.railbaltica.org/finnish-sitowise-designers-visit-rail-baltica-station-construction-site-at-riga-airport-discuss-infrastructure-challenges/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1343


« Vastaus #180 : Lokakuu 17, 2024, 09:31:04 »


Suuret investoinnit Rail Balticaan ennen Tallinnan Intelligent Rail Summit -konferenssia

"Vuosittainen Intelligent Rail Summit -konferenssi Tallinnassa osuu tänä vuonna samaan aikaan useiden merkittävien investointien kanssa Rail Baltica -hankkeeseen. Rail Baltican johto on viime viikkoina julkistanut uusia sopimuksia ja hankintoja yli miljardin euron arvosta, mikä on iso askel eteenpäin laajassa rautatiehankkeessa.

Hankkeen valmistuttua Rail Baltica ulottuu pohjoisesta Tallinnasta Latvian ja sen pääkaupungin Riian kautta Liettuan Vilnaan ja Puolan rajalle asti. Se avaa uusia mahdollisuuksia edistyneen teknologian hyödyntämiseen laajassa rajat ylittävässä rautatiehankkeessa. Usein yhdeksi maailman digitaalisimmista yhteiskunnista kutsutun Viron on nyt päätettävä, miten tekniikkaa sovelletaan ja kenen toimesta, sillä maa haluaa asettaa uuden standardin rautatiejärjestelmille Euroopassa."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20241016/16726/stora-investeringar-rail-baltica-infor-intelligent-rail-summit-i-tallinn
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1343


« Vastaus #181 : Lokakuu 25, 2024, 07:30:23 »


Uudistetut Łapyn ja Białystokin asemat rautatielinjalla nro 6

Rail Baltikan eteläisen jatkeessa rataa parannetaan.

https://youtu.be/id6cfq2wN4c
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1343


« Vastaus #182 : Tänään kello 07:39:08 »


https://www.youtube.com/watch?v=P3kZnaSAbjY

Rail Baltica Liettuassa: edistyminen vuonna 2024

vuonna 2024 urakoitsijat työskentelevät aktiivisesti 40 eri kohteen - maasillan, siltojen ja muiden teknisten rakenteiden - parissa, joista suurin osa on valmistumassa;

10 km:n osuudella sillan kansien betonointi on jo valmistumassa ja pohjatyöt ratapohjan asennusta varten ovat onnistuneesti käynnissä;
Myös Neris-sillan asennustyöt ovat alkaneet ja lähitulevaisuudessa alkaa paalujen betonointi;

2024 Lokakuussa "LTG Infra" allekirjoitti toisen sopimuksen kallioperän asennuksesta 17,1 km lisäosuudella.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina