Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1503


« Vastaus #200 : Joulukuu 09, 2024, 07:32:42 »


Pirkkalassa toimiva firma sai miljoonatilauksen – rekrytoi Suomessa 100 harjoittelijaa (Maksullinen)

"Nyhän mukaan Virossa on vain vähän sähköistettyjä rautateitä, ja ne sijaitsevat lähinnä Tallinnan läheisyydessä. Nyt Viron rautatietoimija Eesti Raudtee haluaa sähköistää suuren osan maan rataverkosta vuoden 2028 loppuun mennessä. Virossa ei kuitenkaan ole paljon rautatiepuolen sähkörata- tai turvalaiteurakoitsijoita. Siksi suuri osa työntekijöistä ja asentajista matkustaa Suomesta Viroon urakan ajaksi. Myös kunnossapito on GRK:n vastuulla viiden vuoden ajan.

Lisäksi GRK on toteuttamassa Baltian halki rakennettavaa noin 1 000 kilometrin mittaista Rail Balticaa Virosta Puolaan. Yhteistyökumppanin kanssa toteutettava urakka on arvoltaan vajaat 60 miljoonaa euroa."

https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000010878998.html
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 762


« Vastaus #201 : Joulukuu 09, 2024, 09:46:10 »

Kiitoksia GRK:lle. Se onkin toistaiseksi lähes ainoa suomalaisyritys, joka on vaivautunut Rail Baltikan osatoimittajaksi.
Isoja suomalaisia infratoimittajia tai rakennusyhtiöitä ei aihe ole kiinnostanut, koska Rail Baltikan osatoimittajuus edellyttää menestymistä kansainvälisessä kilpailussa.  
Ei pärjää hyvävelitouhulla, jolla esimerkiksi Tampereen ratikkaa on toteutettu alkuhetkestä lähtien ja yhä edelleen.

Muistiin palautus: Rail Baltikan kokonais-rakennuskustannuksista tulee Suomen, siis edellishallituksen liikenneministeri Harakan 4.3 miljardin euron (netto) lahja (EU:n elvytyspaketin osa) olemaan karkeasti kolmasosa.
Suomi ei lahjoittamaansa 4.3 miljardia euroa (netto) itse halunnut, koska se (siis edellishallitus) ei nähnyt tarvetta Suomen omille infrahankkeille tällä tai jopa suuremmalla rahalla.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2024, 14:42:45 kirjoittanut Erkki Nuutio » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1503


« Vastaus #202 : Joulukuu 09, 2024, 15:33:16 »


Muistiin palautus: Rail Baltikan kokonais-rakennuskustannuksista tulee Suomen, siis edellishallituksen liikenneministeri Harakan 4.3 miljardin euron (netto) lahja (EU:n elvytyspaketin osa) olemaan karkeasti kolmasosa.
Suomi ei lahjoittamaansa 4.3 miljardia euroa (netto) itse halunnut, koska se (siis edellishallitus) ei nähnyt tarvetta Suomen omille infrahankkeille tällä tai jopa suuremmalla rahalla.

Ja viraillset selitykset ja huomaatte varmaankin että CEF-rahat eivät ole mukana https://vm.fi/elpymisvaline
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1503


« Vastaus #203 : Tammikuu 06, 2025, 08:42:28 »


Rail Baltica Ülemiste (18.12.2024)

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat maanalaiset työt on saatu päätökseen, myös ensimmäisen kerroksen rakentaminen on tauolla. Asemalle pääsyn tarjoavan ratarakenteen ja ajojohtimen mastojen rakentaminen on käynnissä.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 14. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://www.youtube.com/watch?v=xvoU-vczuJ8
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1503


« Vastaus #204 : Tammikuu 28, 2025, 10:35:42 »


Rail Baltica Raplamaa ratalinja II (osa I - 21.01.2025)

"YLEISTIETOA: Rail Baltica Raplamaa osuuden II ensimmäinen osa hieman Sihi-tietunnelin jälkeisestä Keilajoen tulevalle rautatiesillalle (Pk 0+000 - Pk 2+100 ) eli noin 2,1 km. Lento Mavic 3:lla 40 metrin korkeudessa. Toinen lento.

MAAT: Rajoitettuja maamerkkejä, koska ne sijaitsevat enimmäkseen metsässä. Vain yksi tie (Pentremetsa) ylitetään, ja lento päättyy näkyville Keilajoelle ja tulevan Keilajoen rautatiesillan alkuun.

NYKYISET TYÖT: Tällä hetkellä maanrakennustyöt talvitauolla."


https://www.youtube.com/watch?v=WupzUFH19VY
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1503


« Vastaus #205 : Tänään kello 08:36:45 »


Rail Baltica jättää uuden rahoitushakemuksen Connecting Europe Facility -hakuun

"Rakennustoimenpiteet jätetty seuraavalle rahoituskierrokselle

Rail Baltica -projektikoordinaattori on jättänyt tämän budjettikauden viimeisimmälle Connecting Europe Facility (CEF) -haulle rahoitushakemuksen, jossa esitetään suunnitelmia infrastruktuurin jatkokehittämiseksi Virossa, Latviassa ja Liettuassa, joiden kokonaisarvo ylittää 325 miljoonaa euroa.

Virossa hakemus sisältää 10,1 km:n kaksiraiteisen penkereen rakentamisen Kärplasta Seljalle sisältäen rautatien alusrakenteen ja maa- ja vesirakentamisen rakennustöitä.

Latviassa painopiste on Rail Baltica -pääradan eteläosan (Liettuan rajalta Salaspilsiin) rakentamisen seuraavaan vaiheeseen. Tähän sisältyy 14,2 km:n rautatiepenkereiden rakentaminen. Lisäksi hakemus sisältää Rail Baltican sähköistyshankkeen ensimmäisen vaiheen teknisen suunnittelun osuudella Latvian ja Liettuan rajalta Upeslejasille sekä tukitoimenpiteet hankkeen toteuttamiseen.

Liettuassa laajuus keskittyy useisiin strategisiin elementteihin, mukaan lukien kolme rakennetta Kaunasin kaupunkisolmun rautatien pääradan osuudella, kattava ENE-tekninen suunnittelu Latvian rajalta Puolan rajalle, alueellisten asemien suunnittelu ja executive-suunnittelupalvelut. Suunnitelmaan sisältyy myös maanhankinta 30 %:lle Puolan rajan ja Kaunasin kaupunkisolmun välisestä osuudesta."

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-submits-new-funding-application-for-the-connecting-europe-facility-call/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina