Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Erittäin salainen juna TAAS kulussa.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #125 : Heinäkuu 12, 2022, 13:51:13 »

Samalla energialla jonka kulutat puimalla 1009:n tekemisiä --

1009 on historiallaan osoittanut, että sen tekemisiä kannattaa todellakin seurata tarkasti.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #126 : Heinäkuu 17, 2022, 14:58:56 »

Pientä "häslinkiä" aiheutti myös päivän viimeinen vuoro Punkaharjulle, MUS1946 jäi lähdössä myöhään tunnin verran (68min) (Pääskylahdessa ongelmia?), liikenteenohjaus jätti myöhään myös välin vakiovuoron (H748) museojunan vuoksi (kumpi tärkeämpi ?). Punkaharjulta paluu (MUS1947) jäi myöhään n.140 min. (toki Par-Sl H479 vuoro kulki aikataulun mukaan), mutta ennakoitu tvj. MV10400 viivästyi vartin verran.
Mielenkiintoisesti ketjun aiheet muuttuvat välillä. Ensin täällä oli tärkein puheenaihe aikataulun salaisena olo, sitten kosketus Helsingin aseman päätepuskimille ja nyt myöhästymiset. Perustetaanko tällekkin https://juliadata.fi/timetables?s=269&d=6.2.2022 myöhästymiselle oma ketju Hymyilee leveästi
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #127 : Heinäkuu 17, 2022, 15:31:37 »

Mielenkiintoisesti ketjun aiheet muuttuvat välillä. Ensin täällä oli tärkein puheenaihe aikataulun salaisena olo, sitten kosketus Helsingin aseman päätepuskimille ja nyt myöhästymiset. Perustetaanko tällekkin https://juliadata.fi/timetables?s=269&d=6.2.2022 myöhästymiselle oma ketju Hymyilee leveästi

Se on nääs muotia puida muiden tekemisiä, koska yhdistyksessä jota Toivosen Jorma itse edustaa, on toki toiminta sellaista, että kestää tarkastelua. Jäämme odottamaan, milloin tuo HMVY:n Dv12 liikkuu museokäytössä ensimmäistä kertaa omin konein. Voi mennä hetki jos toinenkin.
tallennettu

Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #128 : Heinäkuu 17, 2022, 16:24:22 »

Mielenkiintoisesti ketjun aiheet muuttuvat välillä. Ensin täällä oli tärkein puheenaihe aikataulun salaisena olo, sitten kosketus Helsingin aseman päätepuskimille ja nyt myöhästymiset. Perustetaanko tällekkin https://juliadata.fi/timetables?s=269&d=6.2.2022 myöhästymiselle oma ketju Hymyilee leveästi

Se on nääs muotia puida muiden tekemisiä, koska yhdistyksessä jota Toivosen Jorma itse edustaa, on toki toiminta sellaista, että kestää tarkastelua. Jäämme odottamaan, milloin tuo HMVY:n Dv12 liikkuu museokäytössä ensimmäistä kertaa omin konein. Voi mennä hetki jos toinenkin.

Joo Haapamäeltä tosiaan huudellaan. Taidettu siellä unohtaa eräs ketju kokonaan ainakin kovasta kommentoinnista nähden:
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,12469.msg94960.html#msg94960
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #129 : Heinäkuu 17, 2022, 17:05:33 »

HVM:n MUS1941 (Kv-Sl) saapui Savonlinnaan 77min. aikataulustaan jäljessä. Syynä kirjattu "Onnettomuus: Muut onnettomuudet ja vauriot, tulipalot, metsäpalot" ?

Jos nämä ovat näin merkittäviä asioita toisille, niin voisinhan minäkin alkaa kirjoitella tänne joka HMVY ajon jälkeen tällaista:

HMVY:n MUS1921 (Hki-Prv) saapui Porvooseen 16min. aikataulustaan jäljessä. Syynä kirjattu "Muut syyt: Lehtikeli tai muu liukkaus"
tallennettu
Pekka Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #130 : Heinäkuu 17, 2022, 21:35:40 »

Mitä te haluatte saavuttaa noilla teidän kommenteilla? Päivästä ja kuukaudesta toiseen samaa skei*aa. Hmvy sitä, 1009 tätä + ”erittäin salaisia junia”.  Hommatkaa oikeesti ittellenne elämä. Otin jo valmiiksi popparit esiin.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #131 : Heinäkuu 17, 2022, 22:03:51 »

Jos nämä ovat näin merkittäviä asioita toisille, niin voisinhan minäkin alkaa kirjoitella tänne joka HMVY ajon jälkeen tällaista:

HMVY:n MUS1921 (Hki-Prv) saapui Porvooseen 16min. aikataulustaan jäljessä. Syynä kirjattu "Muut syyt: Lehtikeli tai muu liukkaus"

Näin tosiaan näyttää olevan. 2016 asiaan oltiin varauduttu siten, että Ollin vaihteen jälkeen vemppu kytkeytyi junan perään ja antoi työntöapua pahan paikan tullen. 2016 oli tosin valtterin liikennöintiin perustunut ennakkotieto siitä, että voipi olla liukasta.
tallennettu

Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #132 : Maaliskuu 18, 2023, 23:11:05 »

1009:n aamupäivän Siuntion keikat (MUS 1941/MUS1942) onnistuivat aikataulujen mukaan.

Mutta iltapäivän junissa jotain ongelmia? MUS 1943 alkoi jäämään loppumatkasta myöhään, tullen Siuntioon n. 20min myöhässä.
MUS 1944 (Sti-Hki) pääsi lähtemään Siuntiosta pari tuntia (124min) myöhässä. Ilmeisesti höyryn kulutus oli ollut odotettua  suurempi, koska vettä jouduttiin tankkaamaan ja halkoja tilaamaan (hiilet loppu).
"Kalustoviasta" johtuen jäi matkalla edelleen myöhään saapuen Kauniaisiin 3h myöhässä (180min), taitaa seistä vieläkin Kauniaisissa (klo 21;48) jo viitisen tuntia (299min) myöhässä. Ilmeisesti jokin vakavampi vika?
Tuossa on taasen ollut matkustajilla varsinainen seikkailu retkellään...
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #133 : Maaliskuu 19, 2023, 00:15:45 »

1009:n aamupäivän Siuntion keikat (MUS 1941/MUS1942) onnistuivat aikataulujen mukaan.

Mutta iltapäivän junissa jotain ongelmia? MUS 1943 alkoi jäämään loppumatkasta myöhään, tullen Siuntioon n. 20min myöhässä.
MUS 1944 (Sti-Hki) pääsi lähtemään Siuntiosta pari tuntia (124min) myöhässä. Ilmeisesti höyryn kulutus oli ollut odotettua  suurempi, koska vettä jouduttiin tankkaamaan ja halkoja tilaamaan (hiilet loppu).
"Kalustoviasta" johtuen jäi matkalla edelleen myöhään saapuen Kauniaisiin 3h myöhässä (180min), taitaa seistä vieläkin Kauniaisissa (klo 21;48) jo viitisen tuntia (299min) myöhässä. Ilmeisesti jokin vakavampi vika?
Tuossa on taasen ollut matkustajilla varsinainen seikkailu retkellään...

Sinnehän se jäi Kauniaisiin sivuraiteelle. Nythän siellä muuten alkaa turvalaitetöiden takia liikennekatko Epo - Kkn välillä. Mahtavatko saada jatkaa matkaa huomenna, vaikka juna olisi liikennöitävässä kunnossa... En tiedä muusta viasta kuin kuulemma tosiaan hiilet loppu ja halkojen voimin ajettiin vaan se mitä ihan pakko.
tallennettu

Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 222


« Vastaus #134 : Maaliskuu 19, 2023, 00:31:25 »

Nyt näkyy olevan uusi aikataulu Pasilaan: https://juliadata.fi/timetables?s=1947&d=18.3.2023

Kuinka pitkästi Hr1:llä ajaa yhdellä tenderillä vettä ja hiiltä normaalisti? Tietysti junapaino yms. vaikuttaa, mutta kiinnostaisi edes suurin piirtein arviot.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #135 : Maaliskuu 19, 2023, 01:02:38 »

Vain mutu-tuntuma, hiiltä riitti, vedestä ensin pula. Pikajunia ajeltiin esim. Hki-Kv, Hki-Tpe n. 200km aikoinaan. Tietäjillä tarkemmat luvut.

Mikäli lähtiessä täydet "varastot", ei ongelmia liene pari kertaa Hki-Sti-Hki.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #136 : Maaliskuu 19, 2023, 01:12:12 »

Todella suuria ongelmia, edelleen Kauniaisissa 19.03.2023. klo 00;10.
tallennettu
Lasse Tauriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #137 : Maaliskuu 19, 2023, 01:17:16 »

Kysymykseesi Jaakko ei ole oikein oikeaa vastausta. Sellainen karkea keskiarvo oman kokemuksen mukaan museoajoilla on ollut 1,5 tonnia hiiliä per 100 kilometriä ja vettä kuluu vastaavasti samalle hiilimäärälle noin 10 kuutioa. Vesi loppuu ensin.
tallennettu
Elmeri Lehtovirta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 62


« Vastaus #138 : Maaliskuu 19, 2023, 14:34:03 »

Yksi mäntä vuotaa Ukko-Pekassa. (EFit:in matkatavaraosastossa kuultua)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #139 : Maaliskuu 19, 2023, 18:52:59 »

Missähän kunnossa kyseisen raiteen tasoristeykset ovat talven jäljiltä?

Liikennöinti oli ennalta tiedossa, joten kunnossapitäjä hoiti raiteet liikennöintikuntoon ennen liikennöintiä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #140 : Maaliskuu 19, 2023, 19:54:04 »

Paikalla olleena voin vahvistaa, että 1009 kävi Hakkilassa, vaikka ainakin yksi ex kuljettaja varmasti toivoi junalle kaikenlaisia vastoinkäymisiä, joita olisi täällä sitten kiva puida. Valitettavasti voin myös vahvistaa sen, miten huolettomasti paikalliset ihmiset oleilivat junaa odottaessaan keskellä rataa ainakin tasoristeyksien kohdalla.
tallennettu

Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #141 : Maaliskuu 19, 2023, 19:54:42 »

Hyvin kankealta näytti kulku eilen Tuomarilan kohdalla. Parvekkeelta katsoin kun juna ohitti lähes kävelyvauhtia. Vaikutti siltä, että kulku vielä hidastuisi. Mahdllisesti edessä punaiset. Tosin en tiedä, miksi punaiset olisi olleet, koska Espoossa edellepäästetyt ic ja lähijuna olivat jo kauan sitten menneet. Vaikea sanoa, pysähtyikö juna, vai jatkoiko mateluna koska puut peittivät näkymän.
Käsittääkseni tuossa junassa olisi vielä pitänyt olla matkustajia kyydissä, mutta kovasti tyhjältä vaunut näyttivät. Osa jopa pimeänä. Jos käsitykseni pitää paikkansa, olisivatkohan kiireisimmät hypänneet hsl:n kyytiin viimeistään kirkolla?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #142 : Maaliskuu 19, 2023, 20:33:26 »

Hyvin kankealta näytti kulku eilen Tuomarilan kohdalla. Parvekkeelta katsoin kun juna ohitti lähes kävelyvauhtia. Vaikutti siltä, että kulku vielä hidastuisi. Mahdllisesti edessä punaiset. Tosin en tiedä, miksi punaiset olisi olleet, koska Espoossa edellepäästetyt ic ja lähijuna olivat jo kauan sitten menneet. Vaikea sanoa, pysähtyikö juna, vai jatkoiko mateluna koska puut peittivät näkymän.
Käsittääkseni tuossa junassa olisi vielä pitänyt olla matkustajia kyydissä, mutta kovasti tyhjältä vaunut näyttivät. Osa jopa pimeänä. Jos käsitykseni pitää paikkansa, olisivatkohan kiireisimmät hypänneet hsl:n kyytiin viimeistään kirkolla?

Matelua voi osin selittää se, että kuulemma ainakin hiili loppui Siuntiossa ja ajelivat haloilla Kauniaisiin. Halot huonompi energianlähde verrattuna hiileen.
tallennettu

Seppo Kiuru
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #143 : Maaliskuu 19, 2023, 22:19:52 »

Paikalla olleena voin vahvistaa, että 1009 kävi Hakkilassa, vaikka ainakin yksi ex kuljettaja varmasti toivoi junalle kaikenlaisia vastoinkäymisiä, joita olisi täällä sitten kiva puida. Valitettavasti voin myös vahvistaa sen, miten huolettomasti paikalliset ihmiset oleilivat junaa odottaessaan keskellä rataa ainakin tasoristeyksien kohdalla.
Mukana olleena junaharrastajana täytyy kehua tapahtumaa. Ajoin vain reitin Tikkurila-Hakkila-Tikkurila ja se oli mukava kokemus. Asemalaituri oli täynnä väkeä, asemasilta=aseman ylätaso oli täynnä ihmisiä, matkan ajan ihmisiä koko matkan varrella. Muutamat oli tosi lähellä junaa kuvaamassa.
1009 toi mukavan piristyksen Tikkurilan sunnuntai-aamuun ja hiljaiset vantaalaiset jutteli innokkasti ja vapautuneesti kanssamatkustajien kanssa. Kiitos.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #144 : Maaliskuu 19, 2023, 22:37:30 »

Hyvin kankealta näytti kulku eilen Tuomarilan kohdalla. Parvekkeelta katsoin kun juna ohitti lähes kävelyvauhtia. Vaikutti siltä, että kulku vielä hidastuisi. Mahdllisesti edessä punaiset. Tosin en tiedä, miksi punaiset olisi olleet, koska Espoossa edellepäästetyt ic ja lähijuna olivat jo kauan sitten menneet. Vaikea sanoa, pysähtyikö juna, vai jatkoiko mateluna koska puut peittivät näkymän.
Käsittääkseni tuossa junassa olisi vielä pitänyt olla matkustajia kyydissä, mutta kovasti tyhjältä vaunut näyttivät. Osa jopa pimeänä. Jos käsitykseni pitää paikkansa, olisivatkohan kiireisimmät hypänneet hsl:n kyytiin viimeistään kirkolla?

Matelua voi osin selittää se, että kuulemma ainakin hiili loppui Siuntiossa ja ajelivat haloilla Kauniaisiin. Halot huonompi energianlähde verrattuna hiileen.

Joo, näinhän tuolla aiemmin vastattiin. Komeesti kyllä savun mukana piipusta kipinää iski. Onneksi ei ollut maa kuiva, muuten ois yks tai kaks metsäpaloo ollu sammutettavana Hymyilee Jää, kyllä vähän mietityttää, et miten voi noin lyhyillä matkoilla hiilet loppuu kesken?
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #145 : Maaliskuu 20, 2023, 11:38:52 »

Harvinaisen salainen juna olikin Järkyttynyt
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #146 : Maaliskuu 21, 2023, 00:42:55 »

Harvinaisen salainen juna olikin Järkyttynyt

Et ehkä tiedä, mutta ketjun otsikko viittaa aikaan, jolloin Juliadataa tai muutakaan julkista rajapintaa ei ollut käytettävissä. Siihen aikaan, kuten nykyäänkin, museo-operaattorit mainostivat ajojaan ympäriinsä, vaikka eivät olisikaan olleet yleiselle avoimia reissuja. Muualtakaan tietoa ei saanut, kuin operaattoreilta itseltään.

Poikkeuksen teki 1009-porukka, joka ei muista kuin yleisöajoista huudellut mitään. Tästä tuli sitten tämä "salainen".
Sittemmin kun heidän tekemisistään paljastui runsaasti epäkohtia (joita on toki runsaasti vieläkin), tavallaan ymmärsi, miksi halusivat pitää ajelunsa "salassa".
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #147 : Maaliskuu 22, 2023, 22:39:01 »

Harvinaisen salainen juna olikin Järkyttynyt

Siihen aikaan, kuten nykyäänkin, museo-operaattorit mainostivat ajojaan ympäriinsä, vaikka eivät olisikaan olleet yleiselle avoimia reissuja. Muualtakaan tietoa ei saanut, kuin operaattoreilta itseltään.

Poikkeuksen teki 1009-porukka, joka ei muista kuin yleisöajoista huudellut mitään. Tästä tuli sitten tämä "salainen".

Ai kamala.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #148 : Maaliskuu 23, 2023, 10:51:19 »

Harvinaisen salainen juna olikin Järkyttynyt

Et ehkä tiedä, mutta ketjun otsikko viittaa aikaan, jolloin Juliadataa tai muutakaan julkista rajapintaa ei ollut käytettävissä. Siihen aikaan, kuten nykyäänkin, museo-operaattorit mainostivat ajojaan ympäriinsä, vaikka eivät olisikaan olleet yleiselle avoimia reissuja. Muualtakaan tietoa ei saanut, kuin operaattoreilta itseltään.

Poikkeuksen teki 1009-porukka, joka ei muista kuin yleisöajoista huudellut mitään. Tästä tuli sitten tämä "salainen".
Sittemmin kun heidän tekemisistään paljastui runsaasti epäkohtia (joita on toki runsaasti vieläkin), tavallaan ymmärsi, miksi halusivat pitää ajelunsa "salassa".

Ketjun otsikko ei viittaa siihen. Jos viitsisit lukea ensimmäisen viestin, käy ilmi että 2019 kulki eräs HVm1009 juna salaisella aikataululla.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #149 : Maaliskuu 23, 2023, 21:14:33 »

Ketjun otsikko ei viittaa siihen. Jos viitsisit lukea ensimmäisen viestin, käy ilmi että 2019 kulki eräs HVm1009 juna salaisella aikataululla.

Totta muuten. Kiitos korjauksesta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Erittäin salainen juna TAAS kulussa.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina