Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Pori-Haapamäki rataosuus eli "Mierontie"  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2047


« Vastaus #225 : Helmikuu 04, 2025, 16:22:59 »


Saattaapa se idänkauppa vielä alkaakin, ei ajatusta siitä noin vain kannata hyljätä.

Riskinsä toki on siinäkin, että nykyisen pikku nilkin jälkeen nousee korkeimmalle pallille vieläkin nilkimpi salaisen poliisin jefreitteri. Uskoisin nuorison idässä olevan kuitenkin kehityskelpoista väkeä, ettei vanhojen jäärien niin sanotut totuudet enää mene läpi heittämälläkään.


Ei taida avautua enää koskaan kun Venäjä pitää Suomea vihollisena kuten kaikkia Nato-maita.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 336


« Vastaus #226 : Helmikuu 04, 2025, 17:16:52 »

Ei taida avautua enää koskaan kun Venäjä pitää Suomea vihollisena kuten kaikkia Nato-maita.
Ihan samalla tavalla ne siellä rahaa haluaa kuin me täälläkin. Heillä tietysti on paljon enemmän vaihtoehtoja sen hankkimiseen. Toisaalta, ympärivuotisia satamia mihin pääsee helposti junalla ei niin paljoa ole.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2047


« Vastaus #227 : Helmikuu 04, 2025, 17:33:49 »


Ihan samalla tavalla ne siellä rahaa haluaa kuin me täälläkin. Heillä tietysti on paljon enemmän vaihtoehtoja sen hankkimiseen. Toisaalta, ympärivuotisia satamia mihin pääsee helposti junalla ei niin paljoa ole.

Mutta kuka yritys haluaa olla Venäjän sotakassan rahoittaja kun nyt he tappavat Ukrainalaisia ja sodan jälkeen varustuvat uudelleen ?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1824


« Vastaus #228 : Helmikuu 04, 2025, 18:38:55 »


Saattaapa se idänkauppa vielä alkaakin, ei ajatusta siitä noin vain kannata hyljätä.

Riskinsä toki on siinäkin, että nykyisen pikku nilkin jälkeen nousee korkeimmalle pallille vieläkin nilkimpi salaisen poliisin jefreitteri. Uskoisin nuorison idässä olevan kuitenkin kehityskelpoista väkeä, ettei vanhojen jäärien niin sanotut totuudet enää mene läpi heittämälläkään.


Ei taida avautua enää koskaan kun Venäjä pitää Suomea vihollisena kuten kaikkia Nato-maita.

Eiköhän se aikanaan avaudu. Bisnes on bisnestä.

Edelliseen vuosisataan mahtuu niin vallankumous, mainilan laukaukset, talvisota, Leningradin piiritys, noottikriisi ja paljon muutakin. Niin vain kauppa kävi aina välillä.

Näin tullee käymään kuluvallakin vuosisadalla.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 500


« Vastaus #229 : Helmikuu 06, 2025, 02:56:35 »


Saattaapa se idänkauppa vielä alkaakin, ei ajatusta siitä noin vain kannata hyljätä.

Riskinsä toki on siinäkin, että nykyisen pikku nilkin jälkeen nousee korkeimmalle pallille vieläkin nilkimpi salaisen poliisin jefreitteri. Uskoisin nuorison idässä olevan kuitenkin kehityskelpoista väkeä, ettei vanhojen jäärien niin sanotut totuudet enää mene läpi heittämälläkään.


Ei taida avautua enää koskaan kun Venäjä pitää Suomea vihollisena kuten kaikkia Nato-maita.

Koskaan on pitkä aika.

Putin ei elä ikuisesti, eikä Venäjän nykyinen hallintokaan. Ukrainan sota ei ole ikuinen, kuten ei Venäjä tai NATOkaan.
Ystävyydet ja vihollisuudet muuttuvat vuosien saatossa ja niin muuttuvat kauppasuhteetkin. On lähes mahdotonta sanoa, millainen tilanne maailmanpolitiikassa tulee olemaan edes kymmenen vuoden kuluttua.

Kyllä se idän liikenne vielä joku päivä alkaa uudelleen. Se, että kenen kanssa on eri asia, onko siellä silloin nykyinen Venäjä, itsenäinen Karjala, Neuvostoliitto mark II, Mongolian imperiumi vaiko kenties Kiribatin siirtokunta. Ja jos nykyisenkaltainen Venäjä yhä on, johtaako sitä kansa, keisari vai itsevaltainen presidentti.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 393


« Vastaus #230 : Maaliskuu 08, 2025, 21:21:36 »

Venäjän kanssa ei mitään suhteita tule kehittää yhtään aiemmin, kunnes ollaan saatu 100% varmuus siitä, ettei venäjän uusikaan hallinto toimi putinin ja sen p-kärpästen hengessä. Niin siis - nykyisen venäjän hallinnon kanssahan ei edes keskustalla - yhtään mistään. Ja se on hyvä..
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2047


« Vastaus #231 : Tänään kello 06:26:53 »


Voiko Venäjä luhistua ja Yhdysvaltain liittovaltio hajota?

Mielipide Aamulehdessä 15.7.2025

"Valitettavasti tuskin voi. Tällöin ainoa toimiva huoltoreitti Manner-Euroopasta kulkenee rautateitse Tanskan ja Ruotsin kautta ja Norjasta rautateitse Ruotsin kautta Suomeen. Etelä-, Länsi-, Itä- ja Kaakkois-Suomen kannalta keskeisiä ovat Gävle–Pori/Rauma- ja Sundsvall–Kaskinen-meriyhteydet, joiden rautatieyhteyksistä itään on jäljellä Pori/Rauma–Kokemäki–Tampere rautatie, jonka Venäjä voi katkaista helposti sabotaasi-iskulla Kokemäelle tai Tampereelle, jolloin myös Pohjanmaan rata katkeaa. Huoltovarmuuden kannalta tarvitsemme Pori–Parkano–Haapamäki radan toiseksi radaksi Porista itään. Toivon, että tämä raaka geopoliittinen tilanne ymmärretään Tampereellakin."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000011360196.html
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 336


« Vastaus #232 : Tänään kello 21:48:43 »

Samaa pölhöilyä tuo Paaso on tehnyt jo Satakunnan Kansan palstallakin. Nyt ilmeisesti kuvittelee että Venäjällä on vain kaksi ohjusta joilla se sitten osuu kahteen paikkaan. Tosin eiköhän noille ole kohteiksi määritelty sairaalat ja koulut ennen siltoja.

Ilmeisesti myös omat tutkinnon korostaminen allekirjoituksessa tekee kirjoituksesta mukamas tärkeämmän näköisen. Oon aina nauranut näitä "minä olen insinööri" -hemmoja jotka kuvittelevat että se tekisi heidän mielipiteestään jotenkin tärkeämmän.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Pori-Haapamäki rataosuus eli "Mierontie"  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina