Ottamatta kantaa kyseessä olevaan tapaukseen totean että laulun "Jänöjussin mäenlasku" tarina soveltuu kertomukseksi moniin hankkeisiin.
Jänöjussin mäenlasku Sävel ja sanat Georg Malmstén:
1. Kun pikkupojat suksillaan laski mäessään, jänöjussi pensaastaan katsoi ihmeissään. Ja niin hän nauroi itsekseen, kun joku lensi pyrstölleen. Niin huoleton tuo leikki on ja aivan verraton.
2. "Jos mulla oisi sukset vaan, kyllä näyttäisin mä, mäkeä kuink lasketaan, ja kaikki voittaisin. Vaik hyppyri tuo katala on mulle liian matala, niin pilvihin mä hyppäisin; heille näyttäisin!"
3. Mut orava tuo oksaltaan hän silloin haastoi näin: "Sä pullistelet varmaan vaan, Jussi ystäväin. Et kyllä hyppää pilvihin, mä vaikka sua auttaisin. Ja vedon lyön: jos teet sen työn, niin häntäni ma syön
4. Jos Jussi vaikka yllättäis, se mistä tiedettiin, ja jotta kiista selviäis, sukset hankittiin. Ja kohta mäen huipulta Jussi huutaa hurjana: "Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!"
5. Niin kuin myrsky konsanaan hän syöksyi alaspäin; ei aavistanut ollenkaan, et voisi käydä näin: Kas satakunta volttia hän teki ilman holttia ja vatsalleen hän kinokseen näin lensi suksineen!
6. Mut orava hän hymyili: " Se oli miehen työ. Ja mulla säilyy häntäni, en vielä sitä syö. Kas muista, Jussi ystäväin, ei pilvet ole maata päin. Sä usko vaan, kun neuvotaan, tai koeta uudestaan!"
https://www.youtube.com/watch?v=Y2DhXMqp7mA Oikeasti aika 1:1:teen on tämä geisssi.