Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Väylävirasto kieltää liikenteen Seinäjoki-Kaskinen-rataosalla turvallisuussyistä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 185


« Vastaus #25 : Lokakuu 08, 2024, 17:13:57 »

Tämä(kin) rataosan sulkeminen vain korostaa sitä surkeaa tilannetta, joka Suomessa on liikenneinfran kasvavan korjausvelan suhteen. Mikäli aidosti ollaan kiinnostuneita päästöjen vähentämisestä liikenteen suhteen, niin rautateihin olisi nykyään panostettava huomattavasti enemmän, kuin mitä on panostettu viimeisen 20 vuoden aikana.
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 90


« Vastaus #26 : Lokakuu 08, 2024, 20:53:54 »

Liikennettä halutaan siirtää kumipyörille joten rataosan sulkeminen on helpoin keino. Konsultit hehkuttavat Helsinki-Luulajaa Suomen tärkeimpänä rataosuutena joten rahaa ei yksinkertaisesti riitä joka pätkälle. Toki Luulajaan menijöitä on vuositasolla varmaan yhtä paljon kuin Kaskisten Silakkamarkkinoillekin. Raideleveyden kaventaminen ja henkilöliikenteen kilpailutuskin ovat helpompaa supistetulla rataverkolla. Ja autoliikenteen verotuskin on varmaan tuottavampaa...
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 10


« Vastaus #27 : Lokakuu 09, 2024, 00:15:21 »

On sitä raideliikennettä hyvä tukea ihan joka tapauksessa. Jos kumipyörille meinataan lisää vielä, niin meikäläisellä tulee olemaan käet täynnä työtä. Ai niin, Poliitikko X: "Kyllä me tuetaan raideliikennettä. Me hoidetaan tunnin juna!"
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 185


« Vastaus #28 : Lokakuu 09, 2024, 04:34:05 »

Juuri tuollaiset "läpeensä järjettömät tunnin junat" takaavat tulevaisuudessakin sen, kuinka korjausvelka ja mahdollisesti jopa liikenteen supistumiset uhkaavat koko maan rataverkkoa tulevaisuudessa. Raideleveyden kaventamiseen uskon yhtä vähän, kuin joulupukkiin. Kivan kuuloinen satu tai unelma, mutta persaukiselle Suomelle täyttä utopiaa, nykyisessä taloustilanteessa. Toki tuota 1435 millistä rakennetaan, mutta vain Tampereella. Ja jopa sitäkin joudutaan supistamaan , kun valtion rahoitus yskii.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4119


« Vastaus #29 : Lokakuu 09, 2024, 04:54:42 »

"Suomi on konkurssikypsä" Björn Wahlroos muutama kuukausi sitten!
tallennettu
Santeri Oksanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #30 : Lokakuu 13, 2024, 18:50:08 »

Tämä(kin) rataosan sulkeminen vain korostaa sitä surkeaa tilannetta, joka Suomessa on liikenneinfran kasvavan korjausvelan suhteen. Mikäli aidosti ollaan kiinnostuneita päästöjen vähentämisestä liikenteen suhteen, niin rautateihin olisi nykyään panostettava huomattavasti enemmän, kuin mitä on panostettu viimeisen 20 vuoden aikana.

Infrasta puhuttaessa en osaa olla ainakaan täysin samaa mieltä tämän viestin kanssa. Uskoisin infran kunnossapitoon löytyvän huomattavasti helpommin rahoitusta, jos infralle olisi tarvetta. Tilanne kuitenkin näyttäisi siltä, että Suomen rataverkosto palvelee nykyisellään oleellsesti ainoastaan matkustajia ja metsäteollisuutta. Otsikon mukaiselta rataosuudeltakin puuttuu kokonaan matkustajat, jolloin minun on hieman vaikea nähdä rataosuuden kunnostamista muuna kuin subventiona metsäteollisuudelle, joka toisaalta omalta osaltaan vielä edistää luontokatoa Suomessa.

Muutenkin tietenkin voisi olla, eikä varmaan mikään estäisikään hyödyntämästä otsikon rataosuutta esimerkiksi tomaattien ja kurkkujen kuljettamiseksi pk-seudulle. Varmasti muutakin kuljetettavaa tämänkin rataosuuden vaikutuspiiristä löytyisi, muusta rataverkosta toki puhumattakaan.

Eli itse näkisin, että ennen infraan kohdistuvia panostuksia olisi syytä varmistaa liikennöinnin kilpailukyky esimerksi kilpailuympäristön parantamisen avulla. Varmasti muutkin toimenpiteet mukaan lukien pienimuotoinen subventio infraan ja/tai liikennöintiin voisi parantaa rautatieliikenteen kilpailukykyä oleellisesti.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 306


« Vastaus #31 : Eilen kello 19:18:09 »

Kaskisten radan tavarajunien soundi jatkuu esim. Lauri Tähkän & Elonkerjuun Pitkillä pelloilla
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #32 : Eilen kello 22:42:41 »

"Suomi on konkurssikypsä" Björn Wahlroos muutama kuukausi sitten!

Näin julistaa lähes jumalallisella viisaudellaan Buntan poika Nalle.

Se vaan, että ihmisestä EI MISSÄÄN tapauksessa ole jumalaksi. "Syntinen saatana kurja" ei yksinkertaisesti täytä reunaehtoja, vaikka kuinka ihminen itse luulisi sitä rahallaan voivansa ostaa!

Sen verran kovia ne ehdot ovat.

Muuten: mistä alkaen valtiot ovat saaneet luvan mennä pankrottiin?

Minä vaan kysyn.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2517


« Vastaus #33 : Eilen kello 23:00:33 »

----
Muuten: mistä alkaen valtiot ovat saaneet luvan mennä pankrottiin?

Minä vaan kysyn.
Argentiina oli maksukyvytön 2001 ja julistautui konkurssiin 2002. En tiedä tarvitsiko heidän kysyä lupaa joltain muulta maalta.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4119


« Vastaus #34 : Eilen kello 23:03:27 »

Siinäpä se valtiollinen konkurssi? Mutta tuo velan maksu uskoisin että pieneltä velalliselta vaikka Suomi peritään velat korkoineen viimeistä Centtiä myöden! Yritäs meennä perimään vaikka Setä Samulin velkoja!Synkkää realismia!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4119


« Vastaus #35 : Eilen kello 23:18:13 »

----
Muuten: mistä alkaen valtiot ovat saaneet luvan mennä pankrottiin?

Minä vaan kysyn.
Argentiina oli maksukyvytön 2001 ja julistautui konkurssiin 2002. En tiedä tarvitsiko heidän kysyä lupaa joltain muulta maalta.
Onko meillä edessä Argentiinan tie?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Väylävirasto kieltää liikenteen Seinäjoki-Kaskinen-rataosalla turvallisuussyistä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina