Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tampereen kauppakamari lobbaa läntistä ohitusraidetta ja tavararatapihan siirtoa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« : Tänään kello 06:49:34 »

https://www.aamulehti.fi/mainos/art-2000011135000.html
Keskustelu Viinikan ratapihan siirrosta ottaa jälleen uuden askeleen. Tuohon keskusteluun liittyy myös Tampereen läntisen ohitusraiteen rakentaminen, sekä Vt3 oikaisu.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1785


« Vastaus #1 : Tänään kello 15:30:40 »

https://www.aamulehti.fi/mainos/art-2000011135000.html
Keskustelu Viinikan ratapihan siirrosta ottaa jälleen uuden askeleen. Tuohon keskusteluun liittyy myös Tampereen läntisen ohitusraiteen rakentaminen, sekä Vt3 oikaisu.

Puskiaisten nimbyt nostavat aihetta toistamiseen esiin.

Hiihtoniilojen "luonnonvaraiset" maakaasuputkien tai 400 kV -linjojen aukoilla kulkevat ladut kärsivät jne.
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 228


« Vastaus #2 : Tänään kello 16:53:51 »

En ole noiden hankkeiden kannattaja, mutta on lähes huvittavaa kun vastaavissa tilanteissa otetaan kiivaasti kantaa "virkistyskäytön ja luontoarvojen puolesta". Luontoa toki pitää suojella, mutta se virkistyskäyttö? Kuinko moni nykyään esim. marjastaa, sienestää jne. ja ne ladut kulkevat tosiaan muualla kuin aidossa metsämaastossa.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #3 : Tänään kello 17:22:39 »

Kyllähän tuossa hankkeessa järkeäkin on, korkeiden kustannusten lisäksi. Voin vain kuvitella, kuinka kiinteistöpuolen vaikuttajat katselevat jo nyt suorastaan kuola suupielistään valuen, mahdollisuutta kaavoittaa nykyinen Viinikan ratapiha-alue tiukkaan pakatuksi ultraurbaaniksi uudeksi kaupunginosaksi. Vain runsas kilometri Tampereen ydinkeskustasta, taannee asuntojen menekin suorastaan "viedään käsistä" - mentaliteetilla. Kyse on enää vain siitä, kuinka monta kymmentä hehtaaria kaavamuutoksen jälkeen "betonoidaan palikkarakenteilla", ja mikä tulee olemaan se suurin mahdollinen kerrosmäärä kyseisille rakennuksille.
 
Ennen edellä mainittua, katoaa kuitenkin Lokomon tehdasalue, muutamaa suojeltavaa rakennusta lukuun ottamatta. Ilmeisesti asuntorakentamiselle pyhitetty alue? Ja vielä näitäkin ennen, rakennetaan koko Viinikan lahden pohjukka aina pitkälle Hatanpään niemelle asti. Viinikan lahti - Hatanpää projektiin liittyy myös varsin suuri vesistön täyttö maa-aineksilla.

Rautateiden kannalta tietysti Tampereen asema-alueen uudelleen järjestely ja mahdollisuus siirtää raskasta tavaraliikennettä pois Tampere - Lielahti - Kalkku väliltä painaa luonnollisesti vaa'assa. Aikoinaan ideoitiin/suunniteltiin 3. raiteen rakentamista Tampere - Lielahti välille, mutta tuo suunnitelma lienee haudattu jo yli vuosikymmen sitten? Armonkallio - Lielahti välillä tuskin vastustetaan, jos tavaraliikennettä saadaan siirrettyä pois ko rataosalta. Niin tai näin, mutta jos Viinikan ratapihan siirtoon Lempäälän Puskiaisiin päädytään, ja samaan pakettiin nivotaan Tampereen läntinen ohitusraide, niin jotakinhan se tulee luonnollisesti maksamaan.
« Viimeksi muokattu: Tänään kello 17:40:47 kirjoittanut Juha Toivonen » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tampereen kauppakamari lobbaa läntistä ohitusraidetta ja tavararatapihan siirtoa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina