VR ja HSL ryhtyvät valmistelemaan lähijunaliikenteen palvelumallin mahdollista uudistamista. Tavoitteena on kehittää matkustuskokemusta etenkin turvallisuuden näkökulmasta. Alustavana suunnitelmana on lisätä turvallisuushenkilöstön näkyvyyttä junissa.
Turvallisuus ja turvallisuudentunne ovat matkustajajunaliikenteen lähtökohtia, ja myös matkustajat arvostavat turvallisuuden korkealle. HSL-alueella turvallisuuteen liittyvät häiriöt ovat harvinaisia, mutta niiden määrä on ollut kasvussa. Satunnaisillakin tapauksilla on merkitystä asiakastyytyväisyyteen ja halukkuuteen matkustaa lähijunalla. HSL:n ja VR:n yhteinen tavoite on kehittää matkustuskokemusta etenkin turvallisuutta parantamalla. Tämän takia HSL ja VR ovat keskustelleet HSL-alueen lähijunaliikenteen palvelumallin päivittämisestä.
https://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutiset/vr-ja-hsl-selvittavat-keinoja-hsl-lahijunien-turvallisuuden-parantamiseksi/Minulla on tähän ratkaisu: - vanha käytäntö, eli KONDUKTÖÖRIT takaisin. Riittävin valtuuksin.
Keinojen "selvittely" tarkoittanee kahta asiaa tai "tahtotilaa": näille konduktööreille syötetään VR:n ja HSL:n talousjohdon toivomuksesta TES, jonka mukaan konduktöörit olisivat töissä talkooperiaatteella.
Toisekseen: - tarvitseehan kaverin konsulttifirma "hiukan" lisää kassavirtaa...?