Muut aiheet  |  Osto- ja myyntipalsta  |  Aihe: Höyrysäiliöveturi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Joonas Kauppinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #25 : Huhtikuu 12, 2025, 13:47:39 »

Ehkä myös tämä keskustelu kaipaisi hieman r o m u t u s t a . - Ylläpito?


Ei tarvitse romutusta. Täysin asiallista ja rakentavaa keskustelua tässä aiheessa. Ketään ei ole loukattu henkilökohtaisesti.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2242


« Vastaus #26 : Huhtikuu 12, 2025, 15:15:42 »

Edelleen Lasse:Miten sinä henkilökohtaisesti tulet osallistumaan veturin säilyttämiseen, muuten kuin näillä lirjoituksin?
Nämä kirjoitukset eivät edistä veturin säiymistä.
Olenko minä museojunaoperaattori? Kirjoitukset eivät edistä? Sanoisin, että vaikenemisen kulttuuri edistää "tabujen" syntymistä ja massamuodostusta. Asioista puhumisen idea on puhumisen kautta pistää ajattelemaan, ajattelun kautta on taas yleensä järkevämpi toimia käytännössä.

Miksi jonkun museo-operaattorin pitäisi tuo pelastaa? Uskoakseni heillä on kädet ynnä heidän oman kalustonsa ylläpodossa, eikä myösän taloudessa taida olla pelivaraa, ainakaan suomalaisilla operaattoreilla.

Toivottavasti kyseinen veturi kiinnostaisi sitten ulkolaisia museoliikenneoöeraattoreita.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1200


« Vastaus #27 : Huhtikuu 12, 2025, 15:50:11 »

Olenko minä museojunaoperaattori?

Ei tarvitse olla museo-operaattori voidakseen pelastaa jonkun laitteen säilytettäväksi ja kunnostetuksi. Hanki kohteen kunnostamiseen rahoitus ja tekijät — jälkimmäiseenkin tarvitaan rahaa, jos ei kykene tekemään kunnostusta itse. Se on siinä. Tämän jälkeen voit liisata kunnostetun laitteen jonkun operaattorin käyttöön. Aika tyypillinen konsepti Englannissa.
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 131


« Vastaus #28 : Huhtikuu 12, 2025, 16:18:05 »

Olenko minä museojunaoperaattori?

Ei tarvitse olla museo-operaattori voidakseen pelastaa jonkun laitteen säilytettäväksi ja kunnostetuksi. Hanki kohteen kunnostamiseen rahoitus ja tekijät — jälkimmäiseenkin tarvitaan rahaa, jos ei kykene tekemään kunnostusta itse. Se on siinä. Tämän jälkeen voit liisata kunnostetun laitteen jonkun operaattorin käyttöön. Aika tyypillinen konsepti Englannissa.
Käy se näinkin.
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 221


« Vastaus #29 : Huhtikuu 12, 2025, 22:14:29 »

Keskustelua kyllä tarvitaan museokalustosta, sen kunnostamisesta, kunnospidossa ja säilytyksestä. Sitä tarvitaan niin yhteiskunnallisesti kuin yhdistys tasolla sekä tuossa välillä. Keskustelussa pitäisi pyrkiä löytymään ratkaisuja esim. rahoitukseen, tiloihin ja siihen mistä löytyy tekijöitä. Ensimmäisellä tietysti saa kahta jälkimmäistä jos sitä on tarpeeksi.

Höyrysäiliöveturi olisi kieltämättä mielenkiintoinen lisä liikennöintikuntoisessa museokalustossa, mutta linjalle sillä ei taida olla asiaa. Näkisin ulkoisen kunnostuksen itse yhdeksi järkeväksi vaihtoehdoksi tuon osalta. Mahtaisikohan Nuottasaaren tehtaita nykyisin hallinnoivaa Stora Ensoa kiinnostaa tuon kunnostus muistomerkiksi tehtaan portinpieleen tms.?
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #30 : Eilen kello 11:52:51 »

Eikös höyrysäiliöveturia voi pyörittää myös paineilmalla? Jos voi niin silloin tuosta voisi kunnostaa myös toiminnallisen laitteen sisätiloihin. Sopiville pukeille nostettuna voisi esitellä koneiston toimintaa ja pyörittää pyöriä ilmassa.
tallennettu
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 86


« Vastaus #31 : Eilen kello 13:14:58 »

Sinänsä tässä pullon tapauksessa asiat etenevät oikeassa järjestyksessä, että ensin kalustoa tarjotaan myyntiin. Sen jälkeen, jos ja kun ostajaehdokkaita ei ole, jää päätettäväksi onko kaluston arvo romurautana sellainen, että sen voi siivota pois päiväjärjestyksestä.

Jotain keskustelua enemmän nyt tarvitaan huomiseen mennessä, jos halutaan ettei Pullo mene romuksi, esimerkiksi tarjouksia. Taitaa vaan olla niin, että ainoa rautatieharrastajia tässä maassa yhdistävä tekijä on r a i v o, ja sillä ei paljoa aikaan saada.
tallennettu

Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2242


« Vastaus #32 : Eilen kello 15:16:10 »

Sinänsä tässä pullon tapauksessa asiat etenevät oikeassa järjestyksessä, että ensin kalustoa tarjotaan myyntiin. Sen jälkeen, jos ja kun ostajaehdokkaita ei ole, jää päätettäväksi onko kaluston arvo romurautana sellainen, että sen voi siivota pois päiväjärjestyksestä.

Jotain keskustelua enemmän nyt tarvitaan huomiseen mennessä, jos halutaan ettei Pullo mene romuksi, esimerkiksi tarjouksia. Taitaa vaan olla niin, että ainoa rautatieharrastajia tässä maassa yhdistävä tekijä on r a i v o, ja sillä ei paljoa aikaan saada.

Mielestäni raivo on.aivan vää ilmaisu. Oikeampi olisi se, että muut toimikoon, minun ei tarvitse tehdä muuta kuin kertomaan, mitä muiden pitäisi tehdä.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 513


« Vastaus #33 : Eilen kello 17:31:12 »

Sinänsä tässä pullon tapauksessa asiat etenevät oikeassa järjestyksessä, että ensin kalustoa tarjotaan myyntiin. Sen jälkeen, jos ja kun ostajaehdokkaita ei ole, jää päätettäväksi onko kaluston arvo romurautana sellainen, että sen voi siivota pois päiväjärjestyksestä.

Jotain keskustelua enemmän nyt tarvitaan huomiseen mennessä, jos halutaan ettei Pullo mene romuksi, esimerkiksi tarjouksia. Taitaa vaan olla niin, että ainoa rautatieharrastajia tässä maassa yhdistävä tekijä on r a i v o, ja sillä ei paljoa aikaan saada.

Mielestäni raivo on.aivan vää ilmaisu. Oikeampi olisi se, että muut toimikoon, minun ei tarvitse tehdä muuta kuin kertomaan, mitä muiden pitäisi tehdä.



Johtuisikohan herra Tepon mainitsema ilmiö siitä, että maamme on surkean pieni ja synnyttänyt suomalais-ugrilaisuuden erityispiirteen (pikkusieluisuuden) huomenlahjaksi monellekin iikalle. Harrastajia on vähän, ja hekin ovat vaarassa saada "viimeisen kylähullun" maineen suit sait nopeasti.

Maassamme perinnetietoisuuskin on olemattoman vähäistä. Tältä pohjalta voin itse ymmärtää nurkkakuntaisuuden esiinmarssia. Ja niin maan perusteellisen "hyvin" hoidettujen kulkuyhteyksien takia on hankalaa lähteä hieroskelemaan jotain ihmevimpainta jonnekin 300 km päähän Haapamäelle.

Eihän siellä ole asiallista majoitustakaan saati ruokapaikkaakaan aseman lähellä! (Puistokin on boikotissa sen johdon sekoilujen takia.)
 
Oman kokemukseni myötä harvinaiset harrastukset vaativat aivan perkeleen vahvaa ja myös vittumaista luonnetta. Omalla kohdallani jälkimmäinen tarkoitti sitä, että asemilla jokaikinen helvetin kännikala piti oikeutenaan tuppautua likitse vuodattamaan huonon onnen sävyttämää elämäntarinaansa.

"Vaimo ei ymmärrä, yhyy - yhyy!" Viinanhajuisen hengityksen ja mökeltelyn säestyksellä!

Kuvaa siinä sitten jotain harvinaista virkatarvevaunua! Tai muistiinpanoja P 97:n rungosta Tampereella jonain perjantai-iltapäivänä.

Jostain kumman syystä sitä vaivannäköä piti jotenkin haluta!

Toinen juttu on sekin, että "vanhoilla kantapeikoilla" alkaa ikä painaa ja krematorio senkun lähenee päivä päivältä! Ei oikein enää jaksa riehua hirveätä sambaa...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Osto- ja myyntipalsta  |  Aihe: Höyrysäiliöveturi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina