Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: LP10A Vainikkala-Helsinki - Mikojanin vierailu 1964  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2718


« : Eilen kello 15:19:24 »

LP10A Vainikkala-Helsinki 1964.12.21

Neuvostoliiton eli SNT-Liiton presidentti A.I. Mikojan seurueineen kävi Helsingissä 1964.12.21-1964.12.23 välillä. Junaa varten laadittiin tilapäinen aikataulu LP10A, vetovoimana 2xHr13. Paluu tapahtui junalla LP9 sen normaalilla aikataululla, mutta junan tyypillisen vetovoiman Hr1 sijaan sen vetovoima oli 2xHr13 (n:ot 2330+2326).

Ohessa on junia varten annetut erityiset määräykset (2 sivua), raidemuutokset Helsingin asemalla (1 sivu) ja junan LP10A aikataulu (2 sivua). Huomatkaa kuinka moneen paikkaan aikataulu toimitettiin, vastaanottajat sen sivulla 2.


* 1964 Mikojan Vainikkala-Hki s1.JPG (1082.69 kilotavua, 1575x2174 - tarkasteltu 58 kertaa.)

* 1964 Mikojan Vainikkala-Hki s2.JPG (367.81 kilotavua, 1417x1090 - tarkasteltu 53 kertaa.)

* 1964 Mikojan Hki raidejärjestys.JPG (736.59 kilotavua, 1575x1826 - tarkasteltu 51 kertaa.)

* 1964 Vainikkala-Helsinki LP10A s1.JPG (943.56 kilotavua, 1575x2196 - tarkasteltu 52 kertaa.)

* 1964 Vainikkala-Helsinki LP10A s2.JPG (1664.65 kilotavua, 2553x3081 - tarkasteltu 54 kertaa.)
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 660


« Vastaus #1 : Eilen kello 17:50:55 »

Kiitos tiedoista. Mielenkiintoista, että normaali P1 on tuolla perusteella lähetetty 4 min ennen valtiovieraiden LP9:ää. Pitiköhän siihen väliin saada vielä mahtumaan pommiveturi vai toimittiko P1 samalla pommijunan virkaa? Tarkoittikohan radan tarkastaminen rataosaston toimesta, että ratavartija kelasi oman osuutensa läpi juuri ennen valtiovieraiden junaa?
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 660


« Vastaus #2 : Eilen kello 19:19:01 »

Olikohan 23.12.1964 vielä kulussa P9B normaaleja Moskovan vaunuja varten? Jouluaatto 24.12.1964 näyttää olleen torstai, joten joulun menoruuhka ei jakaantunut kovin monelle päivälle ja oli 23.12.1964 varmaankin vilkkaimmillaan. Voisi kuvitella, että P1:n, H771:n ja P9:n vaunujen olisi hankala mahtua moisena päivänä Helsingin ja Kouvolan välillä vain yhteen junaan.

Vai lieneekö valtiovieraiden juna jyrännyt normaalin Moskovan junan kokonaan ja "tavallisten" matkustajien piti tyytyä kulkemaan joko edellisenä tai seuraavana päivänä?
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 233


« Vastaus #3 : Eilen kello 19:19:57 »

Monia järjestelyjähän on vaadittu kun rauhaa rakastavan ystävämaan edustajia on kuljetettu.
Noin 70-luvun lopulla Kekkonen vieraineen matkusti junalla työpaikkani ohi.
Rata kulki ihan vierestä ja kohdalla oli tasoristeys. Jo kauan ennen junan tuloa tieyhteys tukittiin monin ajoneuvoin. Ei ihan panssareita sentään ollut.
Helikopteri lensi radan päällä matalalla ennen junaa jne.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2718


« Vastaus #4 : Eilen kello 21:41:49 »

Olikohan 23.12.1964 vielä kulussa P9B normaaleja Moskovan vaunuja varten? Jouluaatto 24.12.1964 näyttää olleen torstai, joten joulun menoruuhka ei jakaantunut kovin monelle päivälle ja oli 23.12.1964 varmaankin vilkkaimmillaan. Voisi kuvitella, että P1:n, H771:n ja P9:n vaunujen olisi hankala mahtua moisena päivänä Helsingin ja Kouvolan välillä vain yhteen junaan.

Vai lieneekö valtiovieraiden juna jyrännyt normaalin Moskovan junan kokonaan ja "tavallisten" matkustajien piti tyytyä kulkemaan joko edellisenä tai seuraavana päivänä?
Tapani Kilpisen havaintokirjasta ei löydy LP9B tai muutakaan sopivaa junaa LP9 lisäksi ja jos sellainen olisi ollut, niin Mikojanin juna olisi varmaan ollut se ylimääräinen. Muut LP9 havainnot joulukuussa olivat 22. =1018, 24. =1005, 27. =2204 ja 28. = 1018
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: LP10A Vainikkala-Helsinki - Mikojanin vierailu 1964  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina