Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kirkkonummi ulkona Länsiradasta!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

« : Eilen kello 20:29:07 »

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kirkkonummen-kunnanvaltuusto-hylkasi-lansiradan-osakassopimuksen/9267384
Vihdoinkin selkeää asialinjaa, nykyoloissa täysin järjettömän ratahankkeen torppaamiseksi.
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Tänään kello 08:03:19 »

Niinpä! Olen Kirkkonummelle erittäin kiitollinen vaikka olen itse Salon suunnalta.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Paikalla

« Vastaus #2 : Tänään kello 18:27:28 »

Espoolaisena pidän ratahanketta hyvänä ja kannatettavana — niin ajatteli myös Espoon kaupunginvaltuusto, jolle lankesi hippasen enemmän maksettava kuin mitä Kirkkonummen hikiset 15 miljoonaa euroa ovat.

Kirkkonummen osuus budjetista on reilun prosentin. Tuskin ratahanke tähän kaatuu. Vedetään rata Kirkkonummen läpi ilman Veikkolan seisaketta, kun eivät kerran halua junan pysähtyvän alueellaan. Jos kunta joskus tulevaisuudessa haluaa, että junat eivät paahda pysähtymättä läpi, niin maksatetaan seisakkeen rakentaminen korkojen kanssa kirkkonummelaisilla  Virnistää
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #3 : Tänään kello 19:04:03 »

Kirkkonummen valinta oli mielestäni odotetun lainen. Uusi ratalinjaus ei palvele sen keskusta-aluetta, vaan voi lopettaa sen tulevaisuudessa tai muuttaa sen esim. Länsimetron uudeksi jatkeeksi.

Salon valinta tulee olemaan mielenkiintoinen. Tänään siellä Julian mukaan pysähtyy kaikki 30 s- ja ic-junaa. En usko, että "Tunnin junaan", josta yritetään luoda mielikuvaa nopea, mahtuisi montaan päivittäistä kaukojunaa. Suunnitellusta lähiliikenteestä huolimatta tuntuu heikennykselle, jota kys. kaupunki itse rahoittaisi, mikäli suostuisi rahoitukseen.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #4 : Tänään kello 19:38:34 »

Noo...Tuskin tuo nykyoloissa varsin järjetön ja ylikallis ratahanke kuitenkaan kaatuu Kirkkonummen poikittaiseen vetoon. Valitettavasti näin taitaa olla.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #5 : Tänään kello 20:21:32 »

Jotenkin vaikuttaa siltä kuin kirkkonummelaiset päättäjät heidän ministerit mukaanlukien eivät välitä tippaakaan junaliikenteestä. He eivät ole edes saaneeet aikaan edes että Turun junat nykyisellä rantaradalla alkaisivat pysähtyä Kirkkonumella, paria aikaista aamu ja iltavuoroa lukuunottamatta. Tämän järjestyksessä toisen "Porkkalan tunnelin" kausi alkoi 2016 kun VR päätti nopeuttaa pikajunia ja ohittaa Kirkkonummi, ja myös Espooon keskus, silloin junat todella olivat hiukan nopeampia mutta nyt ollaan palattu 2 tunnin 5 minuutin kokonais matka-aikan. Mitään aihetta ohittaa Kirkkonummi ei ole mutta silti junat ohittavat. Paitsi joinakin kaupunkiratatyöman liikennekatko-viikonloppuina jolloin se toimii päästeasamana.

Mitä itse olen huolissani jos länsirataa ei tule, on että rantarata joutuu niin massiivisten korjaustöiden kohteeksi että liikenne on poikki monena kesänä kuten nyt kaupunkiratatöiden takia, tai että jos korjauksia ei tehdä, sille tulee nopeusrajoituksia niin paljon että matka-aika pitenee  että se ei ole enää edes bussien kanssa kilpailukykyinen ja VR vähitellen lakkauttaa junat Helsingin ja Turun välillä. 
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #6 : Tänään kello 20:25:09 »

Länsiradalla liikennöivät tunnin junat varustettaneen ikkuluukuin, jotka asetetaan paikoilleen Kirkkonummen läpiajon ajaksi. Onneksi kalustoa ei ole vielä tilattu niin voi asettaa vaatimukseksi kalustolle. Sähkötoimiset tai pneumaattiset luukut eivät hidasta matka-aikaa.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Paikalla

« Vastaus #7 : Tänään kello 20:58:24 »

Kirkkonummi ampuu omaan jalkaansa. Rantarata hiljenee, kun liikenne ohjautuu Länsiradalle. Samalla nykyinen Kirkkonummen keskusta näivettyy, kun sinne ei pääse enää muuten kuin pääsääntöisesti omalla autolla.

Se on selvää, että Kirkkonummella painopiste olisi ainakin osittain siirtynyt Veikkolan suuntaan, jos sinne olisi avattu uusi liikennepaikka. Kirkkonummelaiset sanovat itse, että päättäjiä ei ole kiinnostanut Veikkolan alueen kehittäminen. Sekin on selvää, että rautatie imee rakentamista, kuten on jo pitkään imenyt Espoossa. Tämä antaa kaavoittamiselle ja rautatieliikennettä tukevalle joukkoliikenteelle mahdollisuuksia. Espoon suunta on pääkaupunkiseudulla selkeää kasvualuetta, josta Kirkkonummikin voi saada osansa.

Lulu Ranne totesi hetki sitten YLEn pääuutislähetyksessä, että Länsiradan osakaskuntien on keskenään keskittävä tapa paikkailla Kirkkonummen jättämät aukot rahoituksessa. Valtiolta ei ole tulossa lisärahoitusta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kirkkonummi ulkona Länsiradasta!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: