Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kotimaanlentojen tilanne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Matti Kotiniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #50 : Elokuu 10, 2010, 19:30:07 »


Ja kuten yleensäkin, helpot esimerkit osoitetaan helposti virheellisiksi. Tätänykyä Helsinki-Vantaalla pitää olla kaksi tuntia ennen koneen lähtöaikaa, jotta ehtii varmasti mukaan. Usein ehtisi puolta tuntia lyhyemmälläkin varoajalla, mutta on minulle kyllä käynyt niinkin, että piti juosta ja pyytää kenttähenkilökunnalta apua jonossa etuilemiseen etten jäänyt koneesta. Kahden tunnin varoajalla.

Laskepa tuo parituntinen mukaan, lisää siihen kenttärutiineiden epämiellyttävyys matkatavarasekoiluineen ja kas: junasta tulee porilaisellekin ainakin lähes yhtä nopea, mutta monta vertaa miellyttävämpi tapa pistäytyä pääkaupunkiseudulla.


Ihan mielenkiinnosta, mihin tuo väite parin tunnin varoaikatarpeesta perustuu? Pelkästään omiin kokemuksiin vaiko myös kirjallisiin lähteisiin? Mitä itse on tullut keskusteltua turvatarkastusjonoista, niin kertaakaan en ole kuullut tarinaa yli puoli tuntia kestäneestä turvatarkastusjonosta kotimaan lennolle, jos kenttä on toiminut suht' normaalisti. Ulkomaanlennoista on, myönnettäköön, kuultu vähän toisenlaista tarinaa...

Sitä paitsi; vaikka Helsingin päässä turvatarkastus ahdistaisikin, sujuu se varmaankin toivotulla tavalla maakuntakentän päässä, veikkaisin. Voisin luvata 100 € puhtaana käteen, jos onnistut kuvaamaan nyt puheena olevalla maakuntakentällä (Pori, Seinäjoki, Jyväskylä) tuntikausia vievän jonon, joka johtuu kotimaan lennosta.

Mitä tulee turvatarkastusten lieveilmiöihin, niin suurin osa johtuu mielestäni matkustajasta itsestään. Kun ei ole luettu ohjeita, jotta mitä saa koneeseen tuoda ja mitä ei. Käännetään sitten koko laukku nurin tarkistuksessa  Pyörittää silmiään. Ja jono kasvaa... Muistelisin, että herra oli vahvasti matkustajan vastuun kannalla tässä Visa Electron junassa-keskustelussa. Miksi matkustajan vastuu olisi siis lentoliikenteessä jotenkin erilainen? Kummassakin liikennemuodossa ohjeiden ennaltalukeminen on pop.

Mutta ei huolta. Vaikka Wingo nyt aloittaakin lennot Poriin, loppuu se bulvaaniketkuilu parin kuukauden sisään, sanon ma...


Junamatkailun miellyttävyyteen ei taida tältä foorumilta saada värikynätöntä kantaa?
tallennettu

Aika jännä...
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #51 : Elokuu 10, 2010, 21:47:15 »

Ihan mielenkiinnosta, mihin tuo väite parin tunnin varoaikatarpeesta perustuu? Pelkästään omiin kokemuksiin vaiko myös kirjallisiin lähteisiin?
Omaan kokemukseen ja ajoittain myös kirjalliseen lähteeseen. Kirjalliset lähteet toki poikkeustilanteissa.

Lainaus
Sitä paitsi; vaikka Helsingin päässä turvatarkastus ahdistaisikin, sujuu se varmaankin toivotulla tavalla maakuntakentän päässä, veikkaisin.
Yleensä kyllä, minun kokemusteni mukaan.

Lainaus
Voisin luvata 100 € puhtaana käteen, jos onnistut kuvaamaan nyt puheena olevalla maakuntakentällä (Pori, Seinäjoki, Jyväskylä) tuntikausia vievän jonon, joka johtuu kotimaan lennosta.

Sehän nyt on herrtaisen yhdentekevää mistä jono johtuu. Mutta en väittänytkään maakuntakentillä tarvittavan parin tunnin varoaikaa. Kolme varttia riittää yleensä ja tunti lähes aina.

Lainaus
Muistelisin, että herra oli vahvasti matkustajan vastuun kannalla tässä Visa Electron junassa-keskustelussa. Miksi matkustajan vastuu olisi siis lentoliikenteessä jotenkin erilainen?
Herran mielipiteistä ei ole aavistustakaan, kenties joku paremmissa väleissä oleva voisi valistaa, mutta minä olin ja olen edelleen sitä mieltä. Minä olen myös sitä mieltä, että jos ajaa poottoripyörällä kallioleikkaukseen kahtasataa ja pikkuisen kuolee, niin vastuu on siinäkin täysin matkustajaksi joutuneen kuljettajan.

Valitettavasti en nyt näe yhteyttä tämän matkustajavastuun ja lentokentillä odotuksen välillä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #52 : Elokuu 11, 2010, 02:48:16 »

Kahden tunnin ajasta on ainakin Hesarissa ollut useamman kerran maininta, mainitsijana lentokenttäviranomainen jonka virallisempaa nimeä en nyt muista.
Niissä artikkeleissa on tehty aika selväksi, että jos on tullut alle kaksi tuntia etuajassa kentälle ja myöhästyy lennolta pitkän lähtöselvitys- ja turvatarkastusjonotuksen vuoksi, saa syyttää itseään.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kotimaanlentojen tilanne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina