Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: EVN (ex. UIC) numerot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« : Tammikuu 07, 2009, 11:34:58 »

Kerätään havaintoja uudet numerot saaneista kalustoyksilöistä. Päivittelen listaa sitten sitä mukaa kun uusia havaintoja tulee.

VKM = Vehicle Keeper Marking, vaunun omistajan tunnus
EVN = European Vehicle Number, kalustoyksilökohtainen numero

LitteraVKMEVNVanha numeroMuuta
Dv12VR92 10 2105 001-52501
Dv12VR92 10 2105 020-52520
Dv12VR92 10 2105 024-72524
Dv12VR92 10 2105 025-42525
Dv12VR92 10 2105 029-62529
Dv12VR92 10 2105 053-62553
Dv12VR92 10 2105 059-32559
Dv12VR92 10 2105 060-12560
Dv12VR92 10 2105 061-92561
Dv12VR92 10 2105 063-52563
Dv12VR92 10 2107 026-02726
Dv12VR92 10 2107 030-22730
Dv12VR92 10 2107 031-02731
Dv12VR92 10 2107 032-82732
Dv12VR92 10 2107 033-62733
Dv12VR92 10 2107 035-12735
Dv12VR92 10 2107 037-72737
Dv12VR92 10 2107 038-52738
Dv12VR92 10 2107 039-32739
Dv12VR92 10 2107 040-12740
Dv12VR92 10 2107 041-92741
Dv12VR92 10 2107 042-72742
Dv12VR92 10 2107 043-52743
Dv12VR92 10 2107 044-32744
Dv12VR92 10 2107 045-02745
Dv12VR92 10 2107 046-82746
Dv12VR92 10 2107 047-62747
Dv12VR92 10 2107 048-42748
Dv12VR92 10 2107 049-22749
Dv12VR92 10 2107 050-02750
Dv12VR92 10 2107 051-82751
Dv12VR92 10 2107 052-62752
Dv12VR92 10 2107 053-42753
Dv12VR92 10 2107 056-72756
Dr14VR92 10 1108 051-91851
Dr14VR92 10 1108 052-71852
Dr14VR92 10 1108 054-31854
Dr14VR92 10 1108 055-01855
Dr14VR92 10 1108 056-81856
Dr14VR92 10 1108 058-41858
Dr14VR92 10 1108 061-81861
Dr14VR92 10 1108 062-61862
Dr14VR92 10 1108 063-41863
Dr14VR92 10 1108 069-11869
Dr14VR92 10 1108 071-71871
Dr14VR92 10 1108 072-51872
Dr14VR92 10 1108 073-31873
Dr1798 10 6006 010-1Mahdollisesti Move66 6610/1973
Dr1798 10 6007 001-9Kymen Veturipalvelun Move67 6701/1975
Dr35RR98 10 8039 001-7RR 6609RR 3501, Valmet 6619/1976
Dr4598 10 8049 001-5Imatran Move 90, Valmet 901/1966
Sm5JKOY94 10 2081 001-1
Sm5JKOY94 10 2081 002-9
Sm6KT94 10 3890 001-0
TlaMVH90 10 9691 001-2
Tka98 10 0281 001-9140Omistaja Celsa Steel Service
Tka7VR99 10 6456 220-0220"Mirja"
Vaunut
DeVR55 10 9437 001-4
DeVR55 10 9437 002-2
RxVR50 10 8876 011-826711

[päivitys 17.5.2010 klo 22:00 lisätty Dr35 8039 001, Sm6 3890 001]
[päivitys 24.1.2010 klo 20:20 lisätty Rx 26711, Dv12 2731, 2750, 2751, 2756, Dr14 1863, 1869, Move90 901/1966, suurkiitokset taulukkotageista!]
[päivitys 11.1.2010 12:25: Siistitty ulkoasua. Kiitokset ylläpidolle code-tagista!]
[päivitys 9.12.2009 21:05: Lisätty Dv12 2726, 2730, 2752]
[päivitys 3.11.2009 16:54: Lisätty monta...]
[päivitys 4.10.2009 19:46: Lisätty Dv12 2738, Dr14 1854]
[päivitys 18.9.2009 13:37: Lisätty Dv12 2739, 2747, Dr14 1852]
[päivitys 7.9.2009 21:25: Lisätty Dv12 2745, 2746]
[päivitys 1.8.2009 19:47: Lisätty Dv12 2743, 2744, Dr14 1851, 1873, Tka7 220, korjattu Dr14 1858]
[päivitys 15.7.2009 10:24: Lisätty Dr17 6006 010, 6007 001]
[päivitys 9.7.2009 15:17: Lisätty Dr14 1871]
[päivitys 23.6.2009 9:16: Lisätty Dv12 2740, 2741]
[päivitys 11.6.2009 13:56: Lisätty Dr14 1861, 1872]
[päivitys 8.6.2009 14:01: Lisätty Dv12 2748]
[päivitys 4.6.2009 10:02: Lisätty Dv12 2525, 2529, 2560, 2561, 2742, Dr14 1855, 1858]
[päivitys 15.5.2009 11:41: Lisätty Dv12 2732]
[päivitys 13.5.2009 10:13: Lisätty Tka 140]
[päivitys 10.3.2009 14:36: Lisätty Dv12 2520, 2553]
[päivitys 23.2.09 12:03-12:56: Lisätty Dv12 2559,2501]
[päivitys 30.1.09 9:35: Lisätty De:t, Sm5 02]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2010, 20:59:47 kirjoittanut Jukka-Pekka Manninen » tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2009, 18:42:46 »

Dv12   VR     92 10 2105 024-7    2524
Sm5    JKOY 94 10 2081 001-1

Siis Flirtin "vanha" numero olisi Sm5 nro 2101.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2009, 18:55:44 »

Siis Flirtin "vanha" numero olisi Sm5 nro 2101.
Mistä tuo 2100 tulisi?
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2009, 21:40:32 »

Siis Flirtin "vanha" numero olisi Sm5 nro 2101.
Mistä tuo 2100 tulisi?

Olisiko luokkanumeron (2081) ensimmäisestä ja viimeisestä numerosta? Niin kuin se näyttäisi tulevan deevereillä ja seeproilla? En kuitenkaan ihan vielä usko että se menee noin, kaipaan ensin enemmän esimerkkejä eri sarjojen numeroista. Tai sitten sanasen suoraan rekisterinpitäjältä. (vink vink RVI... Iskee silmää)
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2009, 07:34:07 »

Numeroinneista on paljon asiaa "Tenderi"- julkaisuissa. Löytyvät Turun Kiskoliikennekerhon sivuilta. (www.netnic.fi, muistaakseni.)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2009, 14:55:47 »

Numeroinneista on paljon asiaa "Tenderi"- julkaisuissa. Löytyvät Turun Kiskoliikennekerhon sivuilta. (www.netnic.fi, muistaakseni.)

Jotta kaikkien muiden ei tarvitsisi etsiä oikeaa lehden numeroa, saati Tenderin tai edes Turun Kiskoliikennekerhon kotisivua:

Turun Kiskoliikennekerho: http://www.netnic.fi/tklk/
Tenderin: http://www.netnic.fi/tklk/tenderi.htm
Tenderin vuoden 2008 ensimmäinen numero: http://www.netnic.fi/tklk/Tenderi2008-1.pdf

Referaatti:

Mainitaan lyhyesti, mistä ensimmäiset neljä numeroa tulee, ja sen jälkeen arvaillaan (päin mäntyä), millaisia numeroita VR käyttäisi olemassa olevassa kalustossa, jos käyttäisi.
Mutta esimerkiksi nelinumeroisen "tyyppinumeron" muodostumisesta ei puhuta mitään; arvailussa kun ei ajateltu, että sellaista edes olisi.

Oikeaa lehteä etsiessä osui silmään tuoreemmissa lehdissä muita raskaan liikenteen koodeja selityksineen.

Näin. Nyt muiden ei tarvitse etsiä TKLK:n sivuja, Tenderin alasivua, oikeaa lehden numeroa, saati edes lukea koko juttua. Bittivirtaa säästyy! Hymyilee
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2009, 00:51:19 »

Tässä erinomainen ja selkeä (englannikielinen) esitys UIC-numeroinnista: http://www.railfaneurope.net/misc/uicnum.html .
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ville Saarelainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #7 : Tammikuu 28, 2009, 10:24:58 »

Siis Flirtin "vanha" numero olisi Sm5 nro 2101.

Kun Sm4-sarja on numeroitu 63xx + 64xx, olisi varmaan ollut luonnollista jatkaa numerointia 6501:stä lähtien.
tallennettu
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #8 : Tammikuu 28, 2009, 11:35:24 »

Tässä erinomainen ja selkeä (englannikielinen) esitys UIC-numeroinnista: http://www.railfaneurope.net/misc/uicnum.html .
Tarkempaa suomenkielistä tietoa vetokaluston, tavaravaunujen ja henkilövaunujen numeroinnista sekä tavaravaunujen ja henkilövaunujen litteroinnista löytyy seuraavasta Euroopan laajuisen tavanomaisen rautatiejärjestelmän osajärjestelmää ”käyttötoiminta ja liikenteen hallinta” koskevasta yhteentoimivuuden teknisestä eritelmästä (byrokratiakieli on sitten mukavaa) liitteestä P: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/fi/oj/2006/l_359/l_35920061218fi00010160.pdf
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Tammikuu 28, 2009, 19:19:58 »

Siis Flirtin "vanha" numero olisi Sm5 nro 2101.

Kun Sm4-sarja on numeroitu 63xx + 64xx, olisi varmaan ollut luonnollista jatkaa numerointia 6501:stä lähtien.

Toki, mutta Jorma pisti sanan "vanha" lainausmerkkeihin ilmeisesti juuri siksi, että tarkoitti sillä vanhan järjestelmän tyyppistä, vaikkakaan ei sitä jatkavaa numerointia.
Eli kun /ilmeisesti/ VR on tietyllä tavalla muodostanut UIC-mallinumerot, voidaan samaa logiikkaa toiseen suuntaan soveltaen saada Sm5:n teoreettiseksi VR-numeroksi 2101.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2009, 23:42:11 »

Siis Flirtin "vanha" numero olisi Sm5 nro 2101.

Kun Sm4-sarja on numeroitu 63xx + 64xx, olisi varmaan ollut luonnollista jatkaa numerointia 6501:stä lähtien.

VR ja Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy ovat kuitenkin eri firmoja, joten miksi JKOY:n tulisi käyttää toisen vanhoja numeroita?

Projektin aikana on kyllä ollut keskusteluja numeroinnista. Itse olen ehdottanut tuollaiseksi "tekonumeroksi" Sm5 5001, kun kerran siitä viimeisestä Dm8-porkkanastakin saatiin raastetta eikä 5008 kohdalla tulisi enää ongelmia. Toistaiseksi tiedossa on kuitenkin vain numerohirviö Sm5 94102081001-1.

...ja loppuun ajatusleikki "litterahirviö" Hccmqqr:n UIC-numerosta Iskee silmää
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #11 : Tammikuu 29, 2009, 09:04:04 »

VR ja Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy ovat kuitenkin eri firmoja, joten miksi JKOY:n tulisi käyttää toisen vanhoja numeroita?

Etenkin kun kumpikaan ei suoranaisesti päätä noista uusistakaan numeroista. Kai kalustorekisterinpitäjä, onkos se nyt Rautatievirasto, saa kuitenkin kuunnella ehdotuksia uuden kaluston numeroinnista.

...ja loppuun ajatusleikki "litterahirviö" Hccmqqr:n UIC-numerosta Iskee silmää

Arvaus VR 81 10 244-5 0xy-z, xy vaunukohtainen numero, z tarkistusnumero. Menikö kauas?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #12 : Tammikuu 29, 2009, 11:39:17 »

"Kemijärven liikenteen" aggregaattivaunu De 55 10 9437 001-4 http://vaunut.org/kuva/45703 ja De 55 10 9437 002-2 http://vaunut.org/kuva/48837 puuttuivat vielä listauksista.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #13 : Tammikuu 29, 2009, 13:28:15 »

Itse olen ehdottanut tuollaiseksi "tekonumeroksi" Sm5 5001

Mitä vikaa olisi ollut kaikin puolin loogisimmassa numerossa 6501 muuta, kuin että se ei ollut sinun keksimäsi?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #14 : Tammikuu 29, 2009, 14:45:37 »

Itse olen ehdottanut tuollaiseksi "tekonumeroksi" Sm5 5001

Mitä vikaa olisi ollut kaikin puolin loogisimmassa numerossa 6501 muuta, kuin että se ei ollut sinun keksimäsi?

Esimerkiksi se, että ilman sen "keksimistä" ei tämäkään jauhanta olisi jälleen noussut esille... *päästää heti sen ilmapallon ilmaan, josta viimeksi puhuttiin* Pyörittää silmiään
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #15 : Tammikuu 29, 2009, 17:44:10 »

Itse olen ehdottanut tuollaiseksi "tekonumeroksi" Sm5 5001

Mitä vikaa olisi ollut kaikin puolin loogisimmassa numerossa 6501 muuta, kuin että se ei ollut sinun keksimäsi?

Se, ettei se noudata logiikkaa, joka muiden VR-tyyppisten vetokalustonumeroiden ja UIC-numeroiden välillä on. Tämä tekee siitä epäloogisen, mitä taas esim. 2101 ei ole.
Se, että numero on epälooginen, yhdessä sen kanssa, että on olemassa numero joka on looginen, tekee siitä epäloogisesta numerosta huonon ehdokkaan kaikin puolin loogisimmaksi numeroksi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 29, 2009, 18:35:16 »

Se, ettei se noudata logiikkaa, joka muiden VR-tyyppisten vetokalustonumeroiden ja UIC-numeroiden välillä on. Tämä tekee siitä epäloogisen, mitä taas esim. 2101 ei ole.

Paitsi että 2101 on täysin epälooginen. Kahdesta syystä: Sm5 ei ole VR:n juna ja sen kylkeen maalattu numero on 01.

Flirtti on siis: joko "94102081001-1" tai "Sm5 01".
tallennettu
Anssi Krooks
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #17 : Helmikuu 22, 2009, 18:32:46 »

Dv12 2559 on saanut UIC-numeron 92 10 2105 059-3. Havaittu eilen Vuosaaressa
http://seudun.kuvat.fi/kuvat/Vuosaari/Satama/DSC_1751.jpg/full

tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #18 : Helmikuu 23, 2009, 09:07:31 »

Dv12 2559 on saanut UIC-numeron 92 10 2105 059-3. Havaittu eilen Vuosaaressa
http://seudun.kuvat.fi/kuvat/Vuosaari/Satama/DSC_1751.jpg/full



Jos nyt en muista ihan väärin, niin 2559:n kyljessä oli tuo merkintä jo joulukuun puolessa välissä. Tai ainakin 18.12.2008 olen havainnut veturin täällä, jolloin siinä oli uudet kaiteet ja radio-ohjaus.
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2009, 12:09:44 »

Omaan taulukkooni olen merkinnyt myös 2501:n ja 2525:n "savuaviksi," eli olen jossain kuvassa ollut näkevinäni niissä jotain UIC-litanian tapaista, mutta varmistuksen/lähikuvien puuttuessa en ole niitä listaan vielä lisännyt.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #20 : Helmikuu 23, 2009, 12:49:55 »

2501:n kyljessä on kyllä UIC-numero. 92102105001-5
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #21 : Helmikuu 23, 2009, 12:58:54 »

Kiitokset vahvistuksesta.

Pitääkin miettiä tuon listan formaattia kohta uusiksi, tulee vähän turhan pitkä jos yrittää kaikki 192 deeveriä luetella erikseen...  Virnistää
tallennettu
Anssi Krooks
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #22 : Helmikuu 23, 2009, 14:54:20 »

Dv12 2559 on saanut UIC-numeron 92 10 2105 059-3. Havaittu eilen Vuosaaressa
http://seudun.kuvat.fi/kuvat/Vuosaari/Satama/DSC_1751.jpg/full



Jos nyt en muista ihan väärin, niin 2559:n kyljessä oli tuo merkintä jo joulukuun puolessa välissä. Tai ainakin 18.12.2008 olen havainnut veturin täällä, jolloin siinä oli uudet kaiteet ja radio-ohjaus.

Jep, käsittääkseni en ottanut kantaa siihen milloin nämä numerot on kyseisen veturin kylkeen liimattu - eipä vain ollut tätä foorumia uutinen vielä saavuttanut. Tieto tuppaa noin ylipäänsä olemaan täysin arvotonta jos sitä ei jaa.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #23 : Helmikuu 23, 2009, 17:09:54 »

Dv12 2559 on saanut UIC-numeron 92 10 2105 059-3. Havaittu eilen Vuosaaressa
http://seudun.kuvat.fi/kuvat/Vuosaari/Satama/DSC_1751.jpg/full



Jos nyt en muista ihan väärin, niin 2559:n kyljessä oli tuo merkintä jo joulukuun puolessa välissä. Tai ainakin 18.12.2008 olen havainnut veturin täällä, jolloin siinä oli uudet kaiteet ja radio-ohjaus.

Jep, käsittääkseni en ottanut kantaa siihen milloin nämä numerot on kyseisen veturin kylkeen liimattu - eipä vain ollut tätä foorumia uutinen vielä saavuttanut. Tieto tuppaa noin ylipäänsä olemaan täysin arvotonta jos sitä ei jaa.

En minäkään väittänyt, että olisit väittänyt sen ilmestyneen siihen juuri - lähinnä vain haarukoin ilmestymisajankohtaa vähän tarkemmin.  Hymyilee

Itse asiassa tieto tuosta asiasta oli vanhan Vorgin jossakin havainnossa, kun sen sinne aikoinaan kommenttina kirjoitin, mutta niitä ei taida päästä ainakaan toistaiseksi kaivelemaan mistään esiin.
tallennettu
Anssi Krooks
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #24 : Helmikuu 23, 2009, 18:16:16 »

Dv12 2559 on saanut UIC-numeron 92 10 2105 059-3. Havaittu eilen Vuosaaressa
http://seudun.kuvat.fi/kuvat/Vuosaari/Satama/DSC_1751.jpg/full



Jos nyt en muista ihan väärin, niin 2559:n kyljessä oli tuo merkintä jo joulukuun puolessa välissä. Tai ainakin 18.12.2008 olen havainnut veturin täällä, jolloin siinä oli uudet kaiteet ja radio-ohjaus.

Jep, käsittääkseni en ottanut kantaa siihen milloin nämä numerot on kyseisen veturin kylkeen liimattu - eipä vain ollut tätä foorumia uutinen vielä saavuttanut. Tieto tuppaa noin ylipäänsä olemaan täysin arvotonta jos sitä ei jaa.

En minäkään väittänyt, että olisit väittänyt sen ilmestyneen siihen juuri - lähinnä vain haarukoin ilmestymisajankohtaa vähän tarkemmin.  Hymyilee

Itse asiassa tieto tuosta asiasta oli vanhan Vorgin jossakin havainnossa, kun sen sinne aikoinaan kommenttina kirjoitin, mutta niitä ei taida päästä ainakaan toistaiseksi kaivelemaan mistään esiin.

Kirjallisen viestinnän tulkitseminen on välillä haastavaa, joten tuli ehkä hieman ylireagoitua. Välillä vaan näissäkin piireissä tuntuu olevan tapana tiedon panttaaminen ja "minä tiesin tämän jo vuoden xxxx kesäkuussa"-tyyppinen toiminta. On tosiaan harmillista että vanhan orgin havainnot lienevät pysyvästi bittiavaruudessa, niistä olisi ehkä kannattanut koostaa joku erillinen pysyvä sivu.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: EVN (ex. UIC) numerot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina