Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #275 : Joulukuu 20, 2019, 09:17:49 » |
|
Lippuyhteistyö alkaa 3.2.2020 "Tampereen kaupunki (kaupunkiseudun joukkoliikenneviranomainen) ja VR-Yhtymä Oy ovat tehneet pilottiin liittyen lippuyhteistyösopimuksen, jonka perusteella Nysse-kausiliput kelpaavat VR:n liikenteessä 3.2.2020 alkaen Tampereen seudulla sekä lähi- että kaukojunaliikenteessä Nyssen liikennöintialueella (Orivesi - Tampere, Nokia - Tampere, Lempäälä - Tampere). Kausiliput leimataan asemalaitureille asennettavilla kortinlukijoilla. Sopimus hyväksyttiin Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnassa 19.12.2019." EI KOSKE Toijalan eikä Viialan liikennepaikkoja http://joukkoliikenne.tampere.fi/aikataulut-ja-reitit/poikkeusinfo/uutiset/nyssen-ja-vrn-lippuyhteistyo-alkaa-3.2.2020.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #277 : Joulukuu 21, 2019, 16:23:01 » |
|
Ihmettelen vain, miksi kaavio rantaradan osalta päättyy Siuntioon, kun Karjaallekin menee yksi juna (HL 8525 L) ja sieltä tulee yksi juna (HL 8570 Y).
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #278 : Joulukuu 21, 2019, 17:13:34 » |
|
Ihmettelen vain, miksi kaavio rantaradan osalta päättyy Siuntioon, kun Karjaallekin menee yksi juna (HL 8525 L) ja sieltä tulee yksi juna (HL 8570 Y).
Tuota kummallisuutta ehkä osaltaan selittää, että lähiliikenteen lippuja ei voi ostaa Siuntiota pidemmälle. Karjaalta ja Karjaalle on tarjolla noihin lähijuniin vain kaukoliikenteen lippuja. Karjaa ei siis myöskään enää kuulu VR:n lähiliikennealueeseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #279 : Joulukuu 30, 2019, 08:04:07 » |
|
M-junat näkyvät nyt kartoilla, tässä tapauksessa http://nysse.mobi sovelluksessa Nokian rautatieasemalla sekä repassa
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #280 : Tammikuu 04, 2020, 19:54:09 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #281 : Tammikuu 04, 2020, 22:33:19 » |
|
Vielä kun matkan voisi maksaa jonain päivänä arvolla...!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #282 : Tammikuu 05, 2020, 08:40:10 » |
|
Vielä kun matkan voisi maksaa jonain päivänä arvolla...!
VR haluaa kertalipputulot.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #283 : Tammikuu 20, 2020, 18:36:11 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #284 : Helmikuu 05, 2020, 18:08:56 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #285 : Helmikuu 06, 2020, 12:17:19 » |
|
Jokseenkin irvokasta yllättymistä, kun vuosikymmenet on tehty kaikkensa, ettei omaan strategiaan sopimatonta paikallisliikennettä alkaisi missään Suomessa. Tampereellakin tämä liikenne olisi pitänyt aloittaa jo kauan sitten, jolloin kaavoitusta olisi voitu tehdä jo aikaisemmin raideliikenteeseen tukeutuvaksi. Nyt alkanut vaatimatonkin liikenne on sen tarpeen todistanut, eli osoittanut tehdyn jarrutuspolitiikan virheelliseksi yhteiskunnan kannalta. Suomen valitsemalla tiellä kunnat ja maakunnat eivät saa paikallisjunia itsenäisesti kehittää, eikä vuoroja voisi tilata muilta kuin VR:ltä, joka ei niitä halua.
Onko seuraavaksi yllätyttävä Turun seudulla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #286 : Helmikuu 06, 2020, 15:21:56 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1388
|
« Vastaus #287 : Maaliskuu 12, 2020, 07:51:11 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #288 : Elokuu 28, 2020, 07:12:26 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #289 : Elokuu 28, 2020, 14:31:13 » |
|
Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.
Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 969
|
« Vastaus #290 : Elokuu 28, 2020, 15:35:26 » |
|
Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.
Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Onko muuten misään syytä miksi ei juna voisi pysähtyä esim Lielahdessa ja Amurissa (Särkänniemi) kuin että laituria ei ole viitsitty rakentaa uudestaan ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #291 : Elokuu 28, 2020, 18:50:04 » |
|
Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.
Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Onko muuten misään syytä miksi ei juna voisi pysähtyä esim Lielahdessa ja Amurissa (Särkänniemi) kuin että laituria ei ole viitsitty rakentaa uudestaan ? Amuri ei kuulemma ole ratateknisesti mahdollinen pysähtymispaikka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #292 : Elokuu 28, 2020, 20:46:07 » |
|
Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.
Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Onko muuten misään syytä miksi ei juna voisi pysähtyä esim Lielahdessa ja Amurissa (Särkänniemi) kuin että laituria ei ole viitsitty rakentaa uudestaan ? Amuri ei kuulemma ole ratateknisesti mahdollinen pysähtymispaikka. Amurissa laituri on mutkassa ja radassa kallistusta. Ilmeisesti niin paljon, ettei laituria ja junan rappusta saa riittävän lähelle toisiaan. Lielahdessa taasen ei taitaisi olla matkustajia kun harjun eteläpuolellakaan ei ole mitään suurta lähiötä vaan pientalovaltaista aluetta ja pohjoispuolen marketeille on kuitenkin matkaa kilometri tai puolitoista. Ennemmin Pispalaan voisi rakentaa seisakkeen. // lainaus korjattu
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2020, 12:25:52 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #293 : Elokuu 29, 2020, 08:42:52 » |
|
Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.
Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Tesoman seisakkeen rakennus alkaa ensi vuonna, vielä odotellaan MAL sopimusten hyväksyntää kaupunkiseutujen valtuustoissa, Tampere sanoi jo YES.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 209
|
« Vastaus #294 : Elokuu 30, 2020, 14:29:33 » |
|
Tekosyitä ja luutuneita asenteita riittää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #295 : Marraskuu 07, 2020, 08:01:13 » |
|
Tesoman rautatieseisake on siirtynyt rakentamisvaiheeseen, töiden pitäisi käynnistyä vielä tämän vuoden aikana, ja valmista on syksyllä 2021 jolloin junat alkavat pysähtyä Tesomalla, ainakin IC junat https://vayla.fi/tesoma
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 280
|
« Vastaus #296 : Marraskuu 07, 2020, 10:03:52 » |
|
Lielahdessa taasen ei taitaisi olla matkustajia kun harjun eteläpuolellakaan ei ole mitään suurta lähiötä vaan pientalovaltaista aluetta ja pohjoispuolen marketeille on kuitenkin matkaa kilometri tai puolitoista.
Nykytilanteessa näin, mutta ratojen pohjoispuolelle on suunniteltu Hiedanrannan kaupunginosaa 25000 asukkaalle ja 10000 työpaikalle, mikä muuttaa tilannetta olennaisesti. Siihen tosin menee vielä aikaa. Kun pläräsin pari kuukautta sitten alueen suunnitelma- ja hahmotelmakuvia, jossain kuvassa seisake olikin jo rohkeasti lätkäisty nykyisen voimalan paikkeille
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 746
|
« Vastaus #297 : Marraskuu 07, 2020, 11:14:06 » |
|
Meneekö niiden kuuluisien (tulevien) hiedanrantalaisten toinen jalka raitiopysäkille ja toinen jalka ratapysäkille?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 209
|
« Vastaus #298 : Marraskuu 07, 2020, 16:55:34 » |
|
Joskus tulee mieleen vanha tarina: Metsästäjä näki pyyn oksalla ja tuumi: Jos minä tämän ja seuraavan saan, vain kymmenen enää tusinasta puuttuu...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #299 : Marraskuu 07, 2020, 21:35:32 » |
|
Lielahdessa taasen ei taitaisi olla matkustajia kun harjun eteläpuolellakaan ei ole mitään suurta lähiötä vaan pientalovaltaista aluetta ja pohjoispuolen marketeille on kuitenkin matkaa kilometri tai puolitoista.
Nykytilanteessa näin, mutta ratojen pohjoispuolelle on suunniteltu Hiedanrannan kaupunginosaa 25000 asukkaalle ja 10000 työpaikalle, mikä muuttaa tilannetta olennaisesti. Siihen tosin menee vielä aikaa. Kun pläräsin pari kuukautta sitten alueen suunnitelma- ja hahmotelmakuvia, jossain kuvassa seisake olikin jo rohkeasti lätkäisty nykyisen voimalan paikkeille Lielahden voimalaitoksen loppu häämöttää. Maakaasun osuus Tampereen Sähkölaitoksen tuotannosta on pudonnut pian 10 %:iin ja vajonnee edelleen. 90-luvulla maakaasulla tuotettiin sähköä läpi kesienkin ja lämpö ajettiin Näsijärveen. Voimalaitoksilla on myös ikää pian 35 vuotta eli elinkaaren loppu häämöttää. Ahtaalle tontille ei ole mahdollista rakentaa biopolttoaineiden käyttämiseen vaadittavia terminaaleja ja varastokenttiä eli uusi voimalaitos rakennettaneen jonnekin muualle läntisen Tampereen alueelle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|