Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junaparikeskustelua  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #25 : Syyskuu 19, 2014, 20:42:26 »

Lauantaisin S 91 kääntyy Jyväskylässä S 94:ksi. Maanantaiaamuisin S 80:n rungot tulevat tyhjinä Ilmalasta asti.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #26 : Huhtikuu 26, 2015, 13:13:34 »

Mitenkäs nämä:

S??/42
S??/64
S 59/? (olisiko 46)
S 53/? (olisiko 52)
tallennettu

Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #27 : Huhtikuu 26, 2015, 14:03:28 »

Hmmm... Tämä on itse asiassa mielenkiintoinen keskusteluaihe. Olisiko runkojen kierrosta mahdollista tehdä päiväkohtaista grafiikkaa?
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #28 : Huhtikuu 26, 2015, 15:36:18 »

Mitenkäs nämä:

S??/42
S??/64
S 59/? (olisiko 46)
S 53/? (olisiko 52)

S 53:n toinen runko jää Kokkolaan jolloin siitä tulee S 42.
S 45:n toinen runko jää Kokkolaan jolloin siitä tulee S 64.
S 59 kääntyy Oulussa junaksi S 52.
S 53 kääntyy Oulussa junaksi S 46.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #29 : Huhtikuu 26, 2015, 17:26:22 »

Turku-Tampere-Pieksämäki
IC905/? M-S
IC909/924 M-S
IC911/706 Savoon   707 Savosta/934 M-S
IC917/928 M-P S/M-L
IC919/928 L/S
IC921/916 M-S
IC923/930 M-S
IC927/912 L/S
IC927/? M-PS
IC931/904 M-S
IC933/906 M-S
709 Savosta/912 M-P S/M-L
?/922 M-S
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #30 : Huhtikuu 26, 2015, 18:26:04 »

IC83/922
IC923/471 Poriin
IC931/475 S-P Poriin
IC460/906 M-L Porista
IC468/924 Porista
otaksuisin, että IC933 palaa junana 904
IC909 jatkanee Helsinkiin junana IC170
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #31 : Huhtikuu 26, 2015, 18:34:06 »

Ja vähän Porin junista
Helsingin junat
IC179/IC166 S-P
IC183/IC166 L
IC193 L

yksi runko kiertää seuraavasti
IC462 Pori-Tampere M-L
IC461 Tampere-Pori M-L
IC464 Pori-Tampere
IC465 Tampere-Pori
IC468/924 Pori-Turku
IC931/475 Turku-Pori, lauantaisin jää Tampereelle
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #32 : Huhtikuu 26, 2015, 18:46:00 »

Kokkolan pendolinoista
S45 toinen runko menee lauantaina(kin) Vaasaan, joten sitä ei ole Kokkolassa
S64 on peräisin S53:n toisesta rungosta
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #33 : Huhtikuu 26, 2015, 18:52:18 »

Kokkolan pendolinoista
S45 toinen runko menee lauantaina(kin) Vaasaan, joten sitä ei ole Kokkolassa
S64 on peräisin S53:n toisesta rungosta

Juu kiitokset korjailuista. Olin vielä edellisellä aikataulukaudella jonka jälkeen kierrot ovat taas muuttuneet..  Hymyilee
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #34 : Huhtikuu 26, 2015, 19:25:16 »

Turku-Tampere-Pieksämäki
IC905/? M-S
IC909/924 M-S
IC911/706 Savoon   707 Savosta/934 M-S
IC917/928 M-P S/M-L
IC919/928 L/S
IC921/916 M-S
IC923/930 M-S
IC927/912 L/S
IC927/? M-PS
IC931/904 M-S
IC933/906 M-S
709 Savosta/912 M-P S/M-L
?/922 M-S
IC83/922
IC923/471 Poriin
IC931/475 S-P Poriin
IC460/906 M-L Porista
IC468/924 Porista
otaksuisin, että IC933 palaa junana 904
IC909 jatkanee Helsinkiin junana IC170
Aa, siis Turku-Tampere rungot kulkevat Poriin?  Minne tuo 905 muuten häviää? Ja olin unohtanut tuon 83 junan.
tallennettu
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #35 : Huhtikuu 26, 2015, 19:43:29 »

IC905 kääntyy Pieksämäellä IC922
tallennettu

Miska Nikkinen
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #36 : Huhtikuu 26, 2015, 20:04:52 »

Euroopassa on standardina, että parilliset junat kulkevat länteen ja pohjoiseen, parittomat itään ja etelään. Muistikuva kyllä olisi, että Venäjällä tätä logiikkaa ei noudatettaisi, vaan numerointi menee niin, että alueellisen rautatieyhtiön kotipaikkakunnalta pois mentäisiin parittomin, ja sitä lähestyttäision parittomin numeroin.
EU:n alueella tiedossani on yksi maa, jonka rautatiet kolmioavaimineen sun muineen noudattavat historiallisista syistä venäläisiä järjestelmiä ja joka siten ei noudata eurooppalaista standardia junanumeroinnissaan. Arvaan tosin, että ainakin jossain baltian maista on sama juttu, samaisesta historiallisesta syystä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #37 : Huhtikuu 27, 2015, 12:50:20 »

IC905 kääntyy Pieksämäellä IC922
Eikä käänny. 905 jää Tampereelle ja 83 kääntyy junaksi 922.
tallennettu
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #38 : Huhtikuu 27, 2015, 13:17:17 »

IC905 kääntyy Pieksämäellä IC922
Eikä käänny. 905 jää Tampereelle ja 83 kääntyy junaksi 922.
Ok
tallennettu

Miska Nikkinen
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #39 : Huhtikuu 27, 2015, 14:37:21 »

IC905 jatkaa Tampereelta Helsinkiin joko junana 174 tai 176. Olisiko joku tamperelainen kiinnostunut selvittämään kumpana?
IC930 kalusto saapuu ilmeisesti Helsingistä junana 177

Ja sitten päivän kysymys:
IC469 kulkee Tampereelta Poriin S-P rungolla, jossa on Rx-ravintolavaunu
Juna palaa Tampereelle numerolla 472 ja ilmeisesti jatkaa Helsinkiin numerolla 184
Mutta mistä ja milloin runko saapuu Tampereelle ennen kuin se lähtee Poriin kello 14.15?

Toinen kysymys:
IC55:stä jää Tampereelle 4 vaunua (Edfs Ex Expt Ex). Milloin nämä vaunut palaavat Helsinkiin? Onko niillä muuta käyttöä? Monet Porin IC:t ja yksi turkulainen ajetaan tällaisella kokoonpanolla. Kuitenkaan nämä vaunut eivät näytä kuuluvan Porin/Turun kiertoon.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #40 : Huhtikuu 27, 2015, 18:51:18 »

Toinen kysymys:
IC55:stä jää Tampereelle 4 vaunua (Edfs Ex Expt Ex). Milloin nämä vaunut palaavat Helsinkiin? Onko niillä muuta käyttöä? Monet Porin IC:t ja yksi turkulainen ajetaan tällaisella kokoonpanolla. Kuitenkaan nämä vaunut eivät näytä kuuluvan Porin/Turun kiertoon.

Tulisiko IC162:ssa, sillä ainakin tämän päivän kokoonpano täsmäisi tietoihin (kts. liite)


* IMG_9701 – kopio.JPG (306.51 kilotavua, 1200x800 - tarkasteltu 263 kertaa.)
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #41 : Huhtikuu 28, 2015, 07:39:40 »

Toinen kysymys:
IC55:stä jää Tampereelle 4 vaunua (Edfs Ex Expt Ex). Milloin nämä vaunut palaavat Helsinkiin? Onko niillä muuta käyttöä? Monet Porin IC:t ja yksi turkulainen ajetaan tällaisella kokoonpanolla. Kuitenkaan nämä vaunut eivät näytä kuuluvan Porin/Turun kiertoon.
Entäs jos IC 55/162:ssa vaihdetaan Turun/Porin IC-junien runkoja? Nopeasti voisi arvella, että kaksi runkoa ainakin tarvitaan Porin ja Turun junissa ja yksi on vaihtovuorossa - aamulla Helsinkiin 162:lla ja iltapäivällä 55:llä takaisin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #42 : Huhtikuu 28, 2015, 07:41:27 »

IC905 jatkaa Tampereelta Helsinkiin joko junana 174 tai 176. Olisiko joku tamperelainen kiinnostunut selvittämään kumpana?
Sen verran tiedän, että 174:ssä on Edo-runko, eikö se tule junassa 169?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #43 : Huhtikuu 28, 2015, 08:07:15 »

IC905 jatkaa Tampereelta Helsinkiin joko junana 174 tai 176. Olisiko joku tamperelainen kiinnostunut selvittämään kumpana?
Sen verran tiedän, että 174:ssä on Edo-runko, eikö se tule junassa 169?

905->174
169->176
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #44 : Huhtikuu 28, 2015, 08:08:44 »

EDO-runko on myös junissa IC905 ja IC176

Tampereella liikkuu todellakin kolme mini-IC-runkoa (Edfs, Expt Ex Ex).
Yksi tekee pitkän päivätyön Porin-Turun-Tampereen välillä (katso aikaisempi viestini)
Yksi tekee yhden meno-paluu matkan Poriin junina 467/470
Yksi käy Helsingissä junina 55/162

Porin rungot vaihtavat osia lauantaisin Tampereella. Junien 55/162 ja 467/470 runkoja voidaan vaihtaa Tampereella minä päivänä tahansa.

Lisää mietittävää: Mistä saadaan IC83:n runko lauantaisin ja sunnuntaisin?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #45 : Huhtikuu 28, 2015, 09:49:17 »

EDO-runko on myös junissa IC905 ja IC176
Jahas, kierrot lienevät myös tältä osin muuttuneet maaliskuun lopussa. Viimeksi kun näin IC 176:n (taisi olla 20.3.), siinä oli vielä Rx:n sisältävä runko.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #46 : Huhtikuu 28, 2015, 09:54:29 »

Porin rungot vaihtavat osia lauantaisin Tampereella.

Telejä, päätyovia, ruuveja vai kenties joitain muita pienosia?

Mutta siis juu, itse asiaan: kuten ylle kirjoitin, aihe kiinnostaa kovasti. Jos joku haluaisi vääntää kierroista graafisen esityksen, se selkeyttäisi kiertojen kokonaishahmottamista kovastikin. Kiitos, tack och pock. Spotta ej på golvet.
tallennettu
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #47 : Toukokuu 02, 2015, 21:53:58 »

Ja vähän Porin junista
Helsingin junat
IC179/IC166 S-P
IC183/IC166 L
IC193 L

yksi runko kiertää seuraavasti
IC462 Pori-Tampere M-L
IC461 Tampere-Pori M-L
IC464 Pori-Tampere
IC465 Tampere-Pori
IC468/924 Pori-Turku
IC931/475 Turku-Pori, lauantaisin jää Tampereelle

Homma ei välttämättä mene aivan näin yksinkertaisesti, sillä ainakin ennen 29.3.2015 sama runko ajoi junissa IC931/475 Turusta Poriin vain keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin. Maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin runko vaihtui Tampereella eli ilmeisesti IC55:stä tulleet vaunut jatkoivat 475:nä Poriin ja vastaavasti 931:ssä tulleet vaunut jatkoivat Tampereelta Helsinkiin seuraavana aamuna osana 162:ta. Lauantaisinhan IC931 jää Tampereelle ja IC183 ajaa suoraan Hgistä (klo 20.06) Poriin (klo 23.37). En tiedä, onko käytäntö muuttunut maaliskuun lopun jälkeen.
tallennettu
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #48 : Toukokuu 02, 2015, 22:07:28 »

EDO-runko on myös junissa IC905 ja IC176

Tampereella liikkuu todellakin kolme mini-IC-runkoa (Edfs, Expt Ex Ex).
Yksi tekee pitkän päivätyön Porin-Turun-Tampereen välillä (katso aikaisempi viestini)
Yksi tekee yhden meno-paluu matkan Poriin junina 467/470
Yksi käy Helsingissä junina 55/162


Näin taitaa olla, että junapari IC467/470 sitoo yhden rungon. Ennen 29.3.2015 vastaava runko kävi ma-pe-aamuisin Vaasassa ja palasi sieltä junaan IC467 ja jatkoi 470:stä vielä Turkuun 930:nä. Nyt tässä kohtaa on tosi tehoton kierto. Ettei vain 467/470 olisi mahdollisella lakkautuslistalla, koska Porin junien ostoliikennesopimushan käsittääkseni päättyy vuodenvaihteeseen. Perjantaisin ja sunnuntaisin riittää jonkin verran väkeä, muina päivinä on aika hiljaista.
tallennettu
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #49 : Toukokuu 02, 2015, 23:32:04 »

Tässä olisi minun villejä veikkauksia joistakin kierroista:

1. IC460 - 906 - 909 - 170 - jatkaa jonnekin?
2. IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931 - 475 *
3. IC 162 - 55 (osa vaunuista) *
3. IC 467 - 470
4. IC 904 (päivävaunut) - 923 - 471
5. tulee jostakin? - IC 469 - 472 - 184
6. tulee jostakin? - IC 85 - 88 - 179
7. IC166 - 169 - 176 - 177 - 930
8. IC 905 - 174 - 175 - 180 - jatkaa jonnekin?
9. tulee jostakin? -  IC 87 - 90 - jatkaa jonnekin?

* Mahdollisesti joinakin päivinä 55 jatkaa 475:nä Poriin ja 931 seur. aamuna 162:na Helsinkiin, mutta tämä ei vaikuta tarvittavaan runkomäärään.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junaparikeskustelua  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina