Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kehärata kehittyy  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« : Marraskuu 28, 2014, 10:04:01 »

Kurvaillessani toissa päivänä Kehäradan vierustaa, huomasin radalla aktiivista liikehdintää johdonvetojunilla molemmin puolin lentokenttää. Joissain opastimissakin paloi jo Seis-opasteet, joten valmista alkaa hiljalleen tulla. Tein kuitenkin havainnon, josta olisin vailla lisätietoa: miksi suurin piirtein tässä kohdassa on raidepuskin? Tie on sen verran alempana rataa tuolla, ettei tieltä näe radalle. Aivan tarkasti en mestaa muista, mutta tosiaan suurin piirtein tuolla suunnalla puskin oli ja sen sijainti oli nähdäkseni pohjoisella raiteella.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #1 : Marraskuu 28, 2014, 18:10:48 »

Voisi olla ns. pussi- l.väistöraide huoltomasiinoita varten. Hienoa ilmakuvaa.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #2 : Marraskuu 29, 2014, 00:25:50 »

Sijaintipaikka voisi selittyä sillä, että tuossa on Ruusumäen raiteenvaihtopaikka, tarkemmin sanottuna sen itäpää.
tallennettu
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2014, 16:38:15 »

Ruusumäkeen on ainakin suunniteltu radanpidon kalustolle omaa pistoraidetta. Raidepuskin voisi liittyä tähän.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 183


« Vastaus #4 : Joulukuu 03, 2014, 21:01:09 »

Kävin juuri hetki sitten paikan päällä ja voin vahvistaa, että kyseessä on sähköistämätön pistoraide. Tällä hetkellä siinä on parkissa Elmer.

Samalla tuli havainnoitua, että Lapinkylän aseman kohdalla olevat opastimet vilkuttelivat kiinteän vihreän valon lisäksi keltaista.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2015, 19:42:20 »

Tulipahan tässä sellainen mieleen, että pitäisikö järjestää esimerkiksi SLHS:n tai vastaavan kanssa tutustumislenkki joku viikonloppu Kehäradan asemien liepeille ja ampua rakettitulta kameroinemme asemille, linjalle ja kuvata muutenkin rakennusvaiheen viimeisiä yksityiskohtia porukalla?

Tässä voisi ehkä olla dokumentaarisesti järkeä jälkipolville, joten mitä olette tästä idiksestä mieltä? Voin koordinoida hommat ja järkätä käytännönhommelit, ei ole ongelma; en tietenkään voi sopia esimerkiksi SLHS:n puolesta mitään, mutta äkkiäkös sitä nyt vaikka Helb:iltä bussin moiseen keikkaan vuokraa, jos ei muuta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2015, 19:59:32 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 813


« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2015, 22:40:47 »

Voin koordinoida hommat ja järkätä käytännönhommelit, ei ole ongelma; en tietenkään voi sopia esimerkiksi SLHS:n puolesta mitään, mutta äkkiäkös sitä nyt vaikka Helb:iltä bussin moiseen keikkaan vuokraa, jos ei muuta.
Ei SLHS aja vieraitten vaunuilla, kun on omaa kalustoakin vaikka kuinka: http://www.slhs.fi/fi/yhdistys/kalusto/
"Vastuuhenkilö: museobussit, Timo-Pekka Lange."
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #7 : Tammikuu 09, 2015, 09:48:27 »

Voin koordinoida hommat ja järkätä käytännönhommelit, ei ole ongelma; en tietenkään voi sopia esimerkiksi SLHS:n puolesta mitään, mutta äkkiäkös sitä nyt vaikka Helb:iltä bussin moiseen keikkaan vuokraa, jos ei muuta.
Ei SLHS aja vieraitten vaunuilla, kun on omaa kalustoakin vaikka kuinka: http://www.slhs.fi/fi/yhdistys/kalusto/
"Vastuuhenkilö: museobussit, Timo-Pekka Lange."

Tarkoitin nimenomaan sitä, että jos SLHS:ltä ei löydy tietylle päivälle talkooväkeä kurvailemaan, äkkiäkös sitä nyt esimerkiksi Helb:iltä bussin vuokraa.

En siis kuulu SLHS:ään, joten en voi siksi luvata SLHS:n puolesta yhtään mitään.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #8 : Tammikuu 09, 2015, 11:43:59 »

No niin, juttelin T-P Langen kanssa aiheesta ja Timppa ehdotti seuraavaa:

- Mahdollinen ajelu järjestettäisi jonain viikonloppuna toukokuussa 2015 SLHS:n Kutter 9:llä (http://www.slhs.fi/files/cache/332e9f39dbf99c6022b9e50847e9be18_f82.jpg).
- Ajelu kestäisi kaikkinensa muutaman tunnin
- Reissun kustannukset olisivat 300 euroa
- Matkan toteutuminen edellyttäisi vähintään 15 hengen osallistujamäärää -> kustannukset per pää max. 20 EUR -> hinta tietysti laskisi osallistujaa kohden osallistujamäärän käänteisfunktiona (voiko tätä yhtään tämän vaikeammin selittää...  Hymyilee leveästi).

- SLHS tarjoaa vain kaluston ja kuljettajan, eikä ole matkanjärjestäjä sanan varsinaisessa merkityksessä, sillä SLHS on linja-autoseura, ei rautatieseura

Mielestäni tämä kuulostaa hyvältä ajatukselta. Mitä muut ovat mieltä?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #9 : Tammikuu 09, 2015, 12:24:44 »

Ei SLHS aja vieraitten vaunuilla, kun on omaa kalustoakin vaikka kuinka: http://www.slhs.fi/fi/yhdistys/kalusto/
"Vastuuhenkilö: museobussit, Timo-Pekka Lange."
Vai omistaa SLHS sen Ecobusin! Hyvä! Hymyilee Luulin että se olisi jo hylätty.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Tammikuu 09, 2015, 12:25:29 »

Mielestäni tämä kuulostaa hyvältä ajatukselta. Mitä muut ovat mieltä?

Tosi kivalta kuulostaa Hymyilee
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 183


« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2015, 19:35:41 »

Ajoin hetki sitten Vehkalan ohi ja kiinnitin huomiota asemalle ilmestyneeseen kylttiin, josta selvisi, että ajolankoihin on kytketty jännite viikko sitten eli tarkemmin ilmaistuna 1.3.2015 kello 0.00. Nyt siis pitäisi jo päästä ajamaan sähköjunallakin koko radan läpi.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2015, 19:56:04 »

Tuli tänään mentyä Kehä kolmosta pitkin Kehäradan ohitse ja hämmästytti se kuinka lähellä toisiaan Vehkalan ja Vantaankosken asemat todella ovat. Paljonkos asemien väli nyt onkaan, olisiko vain noin 500-600m?
tallennettu

Antti Havukainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 183


« Vastaus #13 : Maaliskuu 08, 2015, 20:49:34 »

Noin 800 metriä on matkaa Vantaankosken laiturin pohjoispäästä Vehkalan laiturin eteläpäähän. Lisäksi kun ottaa huomioon, että Vehkalan aseman ympäristö tulee vielä heinäkuussakin olemaan pelkkää rakennustyömaata ja pusikkoa, niin ei tosiaan tarvitse ihan hirveitä matkustajaruuhkia pelätä ainakaan liikennöinnin alkuvaiheessa. Saas nähdä, ehtiikö edes liityntäpysäköintialue valmistua ennen junaliikenteen alkamista.
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #14 : Maaliskuu 08, 2015, 20:53:17 »

Noin 800 metriä on matkaa Vantaankosken laiturin pohjoispäästä Vehkalan laiturin eteläpäähän. Lisäksi kun ottaa huomioon, että Vehkalan aseman ympäristö tulee vielä heinäkuussakin olemaan pelkkää rakennustyömaata ja pusikkoa, niin ei tosiaan tarvitse ihan hirveitä matkustajaruuhkia pelätä ainakaan liikennöinnin alkuvaiheessa. Saas nähdä, ehtiikö edes liityntäpysäköintialue valmistua ennen junaliikenteen alkamista.
Toi väli siis on vaan kiihdytys nopeuteen 80 km/h-muutaman sekunnin rullaus-jarrutus. Aikataulukin on varmaan vain 1 min.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #15 : Maaliskuu 18, 2015, 15:36:54 »

Kurvaillessani toissa päivänä Kehäradan vierustaa, huomasin radalla aktiivista liikehdintää johdonvetojunilla molemmin puolin lentokenttää. Joissain opastimissakin paloi jo Seis-opasteet, joten valmista alkaa hiljalleen tulla. Tein kuitenkin havainnon, josta olisin vailla lisätietoa: miksi suurin piirtein tässä kohdassa on raidepuskin? Tie on sen verran alempana rataa tuolla, ettei tieltä näe radalle. Aivan tarkasti en mestaa muista, mutta tosiaan suurin piirtein tuolla suunnalla puskin oli ja sen sijainti oli nähdäkseni pohjoisella raiteella.
Voisi olla ns. pussi- l.väistöraide huoltomasiinoita varten. Hienoa ilmakuvaa.
Ruusumäkeen on ainakin suunniteltu radanpidon kalustolle omaa pistoraidetta. Raidepuskin voisi liittyä tähän.
Kävin juuri hetki sitten paikan päällä ja voin vahvistaa, että kyseessä on sähköistämätön pistoraide. Tällä hetkellä siinä on parkissa Elmer.

Samalla tuli havainnoitua, että Lapinkylän aseman kohdalla olevat opastimet vilkuttelivat kiinteän vihreän valon lisäksi keltaista.
Google maps:in sateenliitti on ainakin sitä mieltä että siinä kohtaa on pistoraide jolla on kalustoa. Raiteen päässä ei tosin näkynyt pätepuskinta. syy?
Kiskotus näyttää sivumennen sanoen (kirjottaen) olevan valmis.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 183


« Vastaus #16 : Maaliskuu 26, 2015, 01:08:45 »

Jonkinlainen merkkipaalu on nyt saavutettu, kun tällainen putkahti ulos tunnelin länsipäästä tunti sitten. Sattuneesta syystä johtuen kuvan laatu luonnollisesti on aivan hanurista, mutta se suotakoon anteeksi, mikäli kyseessä todella oli Sm5:n ensimmäinen vierailu kyseisellä radalla kautta aikain. Joku toivottavasti osannee vahvistaa, oliko tuo oikeasti ensimmäinen kerta vai ei.


* IMG_6127.jpg (160.2 kilotavua, 1050x700 - tarkasteltu 453 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2015, 02:15:48 kirjoittanut Antti Havukainen » tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #17 : Maaliskuu 26, 2015, 08:29:57 »

Nyt voi jo hyvällä syyllä sanoa Antilla olleen tuuri kohdillaan! Et käynyt Ilolan ABC:ltä Ässä-arpaa hakemassa? Tuolla säkällä olisit voinut melko suurella todennäköisyydellä saada omasi pois...  Hymyilee
tallennettu
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #18 : Maaliskuu 26, 2015, 13:16:49 »

Nyt voi jo hyvällä syyllä sanoa Antilla olleen tuuri kohdillaan! Et käynyt Ilolan ABC:ltä Ässä-arpaa hakemassa? Tuolla säkällä olisit voinut melko suurella todennäköisyydellä saada omasi pois...  Hymyilee

Tai sitten ihan avoimen datan kulkutiedot pelasti tilanteen Iskee silmää Itse sen avulla suunnistin tohon Leinelän asemalle videon kuvaamaan.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #19 : Maaliskuu 26, 2015, 14:52:28 »

Voidaako jo sanoa Kehäradan olevan valmis?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #20 : Maaliskuu 26, 2015, 15:12:25 »

Asemilla taitaa olla vielä viimeistelytyöt kesken, mutta rata on nähtävästi valmis.
tallennettu

Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #21 : Maaliskuu 26, 2015, 15:18:18 »

Asemilla taitaa olla vielä viimeistelytyöt kesken, mutta rata on nähtävästi valmis.

Rata on tosiaan valmis omien havaintojeni mukaan kaikilta osin. Lentoasema ja Aviapolis taitaa olla kesken vielä.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #22 : Maaliskuu 26, 2015, 17:38:50 »

Aviapolis on valmistunut ja luovutettu omistajalleen jo viime vuonna.
tallennettu
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #23 : Maaliskuu 26, 2015, 18:56:40 »

Aviapolis on valmistunut ja luovutettu omistajalleen jo viime vuonna.

Juu niinhän Leineläkin oli valmis jo aikoja sitten, todellisuudessa se valmistu kokonaisuudessaan vasta vajaa kuukausi sitten. Itse lasken valmiiksi silloin kun kaikki infot, laiturinäytöt, merkit jne. kaikki muut on laitettu.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 183


« Vastaus #24 : Maaliskuu 26, 2015, 19:06:55 »

Vehkalakin on ollut käytännössä täysin valmis jo viime syksystä lähtien, mutta opastekyltit ja laiturinäytöt puuttuvat edelleen.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kehärata kehittyy  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina