|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #76 : Marraskuu 11, 2015, 09:53:59 » |
|
Tämä tuli kuvatuksi myös Oulunkylässä, mutta vähäeleisesti ilman tervehdyksiä. Oli ensimmäinen omakohtainen Vektori-havaintoni.
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #77 : Marraskuu 11, 2015, 19:25:49 » |
|
Samoin tuo minun havaintoni oli ensimmäinen live-havaintoni Vectronista. On se vaan mielenkiintoinen veturi tai veturisarja, vaikka kaikkien suruksi tuleekin syrjäyttämään Sr1-sarjan veturit kaupallisesta liikenteestä vuoteen 2024 mennessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #78 : Marraskuu 11, 2015, 19:36:35 » |
|
Eikö Joensuussa kukaan muu kuvannut kuin minä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #79 : Marraskuu 11, 2015, 19:46:32 » |
|
Minä kuvasin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #81 : Marraskuu 11, 2015, 22:19:24 » |
|
Samoin tuo minun havaintoni oli ensimmäinen live-havaintoni Vectronista. On se vaan mielenkiintoinen veturi tai veturisarja, vaikka kaikkien suruksi tuleekin syrjäyttämään Sr1-sarjan veturit kaupallisesta liikenteestä vuoteen 2024 mennessä.
"Kaikkien..."?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi Ohtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #82 : Marraskuu 11, 2015, 22:26:18 » |
|
Ei tuu ikävä niitä kaalihäkkejä, aika aikansa kutakin kehitys kulkee eteenpäin kuten junatkin ja meidän on pysyttävä kyydissä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #83 : Marraskuu 11, 2015, 23:31:45 » |
|
No joo, olet toisaalta oikeassa Pasi. Suomalainen kaupallisen liikenteen kalusto on jo aika ikääntynyttä kun verrataan tyyliin Keski-Euroopassa liikkuvaan kaupallisen liikenteen vetokalustoon. Olisihan se silti hyvä teko jos edes yksi niistä Sr1:stä museoitaisiin, jotta ei jäisi paha mieli niille, ketkä ovat todellisia Sr1-faneja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1201
|
« Vastaus #84 : Marraskuu 12, 2015, 00:13:03 » |
|
Minä myös kuvasin joensuussa.
|
|
|
tallennettu
|
Miska Nikkinen
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #85 : Marraskuu 12, 2015, 08:32:35 » |
|
No joo, olet toisaalta oikeassa Pasi. Suomalainen kaupallisen liikenteen kalusto on jo aika ikääntynyttä kun verrataan tyyliin Keski-Euroopassa liikkuvaan kaupallisen liikenteen vetokalustoon.
Noinkohan? Katsokaamme. Eli, http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html tulille ja ei kun selailemaan, keskittyen kunkin maan valtionrautateihin eri osastoineen. Veturisarjan_lukumäärä*Ensimmäisen_yksilön_valmistusvuosi. Vaihtotyövetureissa perässä merkintä v. Itävalta: RCA: 13*2000 159*2000 14*2006 25*1995 54*1974 53*1990 41*1982v 18*1994v 10*1984v 60*2002 25*1965 23*1959v 55*1990v 79*2001v ÖBB: 37*2000 96*2000 15*2006 38*1995 59*1974 33*1990 4*1982v 2*1994v 40*2002 10*1959v 3*1990v 11*2001v Belgia: NMBS-Logistics: 43*1999 31*2008 5*2009 5*2006 1*2001 116*2000 NMBS-Mobility: 15*1999 94*2011 22*2012 37*1984 41*1981 19*1981 NMBS-Europe: 14*2008 Sveitsi: SBB: 93*1964 4*1964 113*1989 119*1991 25*2009v 2*1932v 6*1944v 2*1951v 6*1961v 1*1962v 5*1962v 3*1965v 2*1950v 1*1967v 4*1990v 2*1960v 1*1996v 3*2009v 1*1954v 2*1959v 1*1957v 1*1950v 5*1958v 2*1968v 1*1970v 2*1971v SBB-Cargo International 40*1964 4*1964 12*2004 27*2002 16*2003 27*1972 25*2001 1*2005 16*2003 2*2014 1*2011v 3*1971v 2*1968v SBB-Cargo: 88*1964 26*1964 20*1971 24*2002 5*2003 58*1972 15*1960v 5*2006v 45*2003v 2*1971v 30*2012v 3*1967v 1*1959v 2*1958v 3*1981v 1*1963v 32*1971v 1*1994v 1*1973v Tšekki: ČD Cargo: 9*1971v 28*1981v 6*1960 42*1967 29*1971 41*1977 5*1961 2*1963 24*1972 1*1972 82*1966 29*1968 3*1968 47*1980 30*1980 9*1988 5*1988v 13*1995v 1*2006v 18*1985v 51*1988v 266*1977v 1*1977v 10*1987v 5*1964 16*1968 34*1964 7*1969 4*1968 30*1969 2*1969 8*1968v ČD: 1*1998v 7*1971v 16*1981v 3*1973v 2*1957 12*1978 13*1978 16*1991 48*1984 22*1993 16*1972v 80*1975 2*1984 36*1993 47*1980 7*1996 20*2010 2*1958 1*2006v 26*1992v 31*1994v 50*1977v 4*1968 19*1968 56*1979 Saksa: DB-Kiitolinja (no joo, Schenker) 7*1959 25*1957 79*1998 84*1972 169*2001 83*1974 199*2001 204*2005 8*2010 90*2003 5*2013 6*1968 709*1973 31*2010 99*2010v 31*2012v 54*2002v 103*1973v 306*2002v 10*2000v 30*1964v 37*1982v 110*2015 DB Fernverkehr 145*1997 9*1956 46*1987 7*1974 4*2001 3*2008 2*2004 29*1971 15*1971 3*2002v 27*2014 17*2017 7*2016 DB Regio: 183*1974 88*1992 34*1990 8*1987 223*1984 31*2001 32*2003 79*2005 25*2001 5*2015v 1*1966v 5*2009v 398*1971 20*2014 6*2016 20*2015 Ranska: Fret SNCF: 59*1977 19*1977 3*1977 129*1989 119*2001 16*1997 30*1997 25*2004 155*2007v 19*1958v 11*1961v 14*1969 39*1960 15*1968 38*2007 68*2010 143*1977 37*1990 SNCF Intercités: 48*1977 3*1973 6*1965 53*1977 81*1989 13*1956v 10*2007 SNCF AR (TER): 49*1977 23*1978 19*1984 43*1971 15*1971 5*1976 35*1976 60*1964 3*1989 14*1993 3*1977v 2*1956 22*1967 95*1969 21*1967 SNCF Île de France: 14*1977 38*1965 2*1977 67*2006 Unkari: MÁV 379*1963 60*1983v 10*2002 25*2011 56*1981 80*1966v 114*1973 166*1974v 40*1954v 75*1975v 40*1974v 34*1974v 270*1965 18*1965 Italia: DPNI: 38*1995 77*1997 21*2012 85*1967 48*1975 4*1974 10*1974 3*1983v 8*2002v 5*1964v 7*1965v 2*1965v 33*1976v 8*1965v DPR: 601*2000 7*1982 1*1981 28*1981 8*1975 8*1975 19*1974 90*1974 1*1982v 6*1964v 4*1965v 19*1976v 2*1963v 19*1965v Cargo: 41*2003 20*1999 9*1981 32*1984 166*1990 145*1975 10*2003 55*1974 7*1966v 12*1962v 6*1982v 31*1983v 25*2002v 18*1964v 5*1965v 9*1965v 74*1976v 5*1963v 58*1965v Luxemburg: CFL 18*1998 16*2004 3*1993v (jne, jatkan myöhemmin)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #86 : Marraskuu 12, 2015, 09:52:21 » |
|
No joo, olet toisaalta oikeassa Pasi. Suomalainen kaupallisen liikenteen kalusto on jo aika ikääntynyttä kun verrataan tyyliin Keski-Euroopassa liikkuvaan kaupallisen liikenteen vetokalustoon.
Ison-Britannian kaluston keskimääräinen ikä tilastojulkaisusta "Average age of rolling stock by franchised train operating company - 2014-15 Quarter 4": Arriva Trains Wales: 24,43 v c2c: 14,03 v Chiltern: 19,10 v CrossCountry: 16,60 v East Midlands Trains: 23,30 v First TransPennine Express: 7,7 v Gatwick Express: Govia Thameslink Railway: 28,88 v First Great Western: 32,39 v Greater Anglia: 27,56 v Island Line: 77,25 v London Midland: 10,97 v London Overground: 4,67 v Merseyrail: 36,25 v Northern Rail: 26,34 v ScotRail: 20,51 v South West Trains: 18,93 v Southeastern: 15,44 v Southern: 13,91 v Virgin Trains East Coast: 29,28 v Virgin Trains West Coast: 10,39 v National/All: 20,18 v
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #87 : Marraskuu 13, 2015, 11:30:27 » |
|
Näyttää siltä että on parempi pitää suuni kiinni kun en näytä tietäväni mistään mitään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #88 : Marraskuu 13, 2015, 12:11:33 » |
|
Kuuluuko Vectronin koeajo-ohjelmaan kaikkien sähköratojen läpi koluaminen, kun kuvia vierailusta tuntuu putoilevan joka puolelta Suomea?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #89 : Marraskuu 13, 2015, 15:11:08 » |
|
Näyttää siltä että on parempi pitää suuni kiinni kun en näytä tietäväni mistään mitään.
Ei, on hyvä uskaltaa. Ainakin ympäristössä, jossa on sellainen ilmapiiri, että virheet korjataan niin, ettei tarvitse häpeillä aiheuttaneensa isolle porukalle virheellistä informaatiota. Ilman sun väitettäsi me muut ei oltaisi lähdetty kaivamaan noita tietoja esiin. Mulla oli tuntuma, että väitteesi oli väärä. Sitten lähdin hakemaan tietoa sen selvittämiseksi, miten asia oikeasti on. Koska sinä siihen minut provosoit. Ja näin informaation määrä myös minun päässäni kasvoi ja kaikki voittivat. Keskustelu luo tietoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #90 : Marraskuu 13, 2015, 17:08:49 » |
|
Kuuluuko Vectronin koeajo-ohjelmaan kaikkien sähköratojen läpi koluaminen, kun kuvia vierailusta tuntuu putoilevan joka puolelta Suomea? Nyt se kai on varsinaisen testiohjelman ajanut läpi, mutta veturi jää vielä toistaiseksi Suomeen siltä varalta, että täytyy tehdä vielä lisätestejä. Kuulemma alun perin Vectronin piti palata jouluksi kotiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arttu Kaipiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #91 : Marraskuu 17, 2015, 16:16:00 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #92 : Marraskuu 17, 2015, 23:03:49 » |
|
Noup. Peruttu näyttäisi olevan molemmat junat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #93 : Helmikuu 02, 2016, 18:38:01 » |
|
Vectronin(USr3) tuulilasi oli Parkanon radalla rikkoutunut ja Tampereella tilannetta selviteltiin, mutta päästiin ilmeisesti jatkamaan matkaa kohti Ilmalaa. Ison kiven jälki oli lasissa, lataan kuvat vähän myöhemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #94 : Helmikuu 02, 2016, 22:36:49 » |
|
Vectronin(USr3) tuulilasi oli Parkanon radalla rikkoutunut ja Tampereella tilannetta selviteltiin, mutta päästiin ilmeisesti jatkamaan matkaa kohti Ilmalaa. Ison kiven jälki oli lasissa, lataan kuvat vähän myöhemmin.
Vissiin vastaantulleesta junasta oli jotain osia lennellyt ja harmillisesti oli osunut tuulilasiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #96 : Elokuu 01, 2016, 20:43:33 » |
|
Vectronit ovat tällä viikolla ilmeisimmin liikkeellä seuraavanlaisella kuviolla:
Ti 2.8
MV 10015 Ilr-Pm VET 11015 Pm-Kaj
Ke 3.8
VET 11017 Kaj-Kon T 5218 Kon-Vus T 55259 Vus-Kon (juna jatkaa Nok käytyään ratapihalla) VET 11018 Kon-Kaj
To 4.8
VET 11017 Kaj-Kon T 5218 Kon-Vus T 55259 Vus-Kon (juna jatkaa Nok käytyään ratapihalla) VET 11018 Kon-Kaj
Pe 5.8
VET 11017 Kaj-Kon T 5218 Kon-Vus T 55259 Vus-Kon (juna jatkaa Nok käytyään ratapihalla) VET 11018 Kon-Kaj
La 6.8
VET 11020 Kaj-Pm MV 10016 Pmt-Ilr
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 84
|
« Vastaus #98 : Elokuu 19, 2016, 09:40:13 » |
|
Siemensin valkoinen testi-Vectron on tällä hetkellä liikkeellä VET 11902 Pm-Tpe.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 970
|
« Vastaus #99 : Elokuu 19, 2016, 21:48:11 » |
|
Siemensin valkoinen testi-Vectron on tällä hetkellä liikkeellä VET 11902 Pm-Tpe.
Se on sitten ehtinyt moneen paikkaan koska näin kyseisen "Br 193":n rantaradalla ohittamassa Keran seisaketta Helsingin suuntaan tänään n klo 17:30 t. Rainer
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|