Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Vectron-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #75 : Marraskuu 10, 2015, 23:57:06 »

Ja tässä siitä minun ottama kuva menneeltä päivältä kun ohitti mittausvaunun A 17 kanssa kovaa vauhtia Tikkurilan. Vislautti vielä pilliä minulle sekä toiselle paikan päällä olleelle harrastajalle.


* IMG_3806.JPG (851.72 kilotavua, 1920x1080 - tarkasteltu 641 kertaa.)
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #76 : Marraskuu 11, 2015, 09:53:59 »

Tämä tuli kuvatuksi myös Oulunkylässä, mutta vähäeleisesti ilman tervehdyksiä. Oli ensimmäinen omakohtainen Vektori-havaintoni.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #77 : Marraskuu 11, 2015, 19:25:49 »

Samoin tuo minun havaintoni oli ensimmäinen live-havaintoni Vectronista. On se vaan mielenkiintoinen veturi tai veturisarja, vaikka kaikkien suruksi tuleekin syrjäyttämään Sr1-sarjan veturit kaupallisesta liikenteestä vuoteen 2024 mennessä.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #78 : Marraskuu 11, 2015, 19:36:35 »

Eikö Joensuussa kukaan muu kuvannut kuin minä?
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #79 : Marraskuu 11, 2015, 19:46:32 »

Minä kuvasin
tallennettu
Pasi Ohtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #80 : Marraskuu 11, 2015, 20:02:27 »

Mikkelissä kuvasin tänään klo 14:42  Virnistää


* USr3 (Kopio).jpg (182.94 kilotavua, 1024x576 - tarkasteltu 445 kertaa.)
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #81 : Marraskuu 11, 2015, 22:19:24 »

Samoin tuo minun havaintoni oli ensimmäinen live-havaintoni Vectronista. On se vaan mielenkiintoinen veturi tai veturisarja, vaikka kaikkien suruksi tuleekin syrjäyttämään Sr1-sarjan veturit kaupallisesta liikenteestä vuoteen 2024 mennessä.

"Kaikkien..."?  Huh
tallennettu
Pasi Ohtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #82 : Marraskuu 11, 2015, 22:26:18 »

Ei tuu ikävä niitä kaalihäkkejä, aika aikansa kutakin  Iskee silmää kehitys kulkee eteenpäin kuten junatkin ja meidän on pysyttävä kyydissä  Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #83 : Marraskuu 11, 2015, 23:31:45 »

No joo, olet toisaalta oikeassa Pasi. Suomalainen kaupallisen liikenteen kalusto on jo aika ikääntynyttä kun verrataan tyyliin Keski-Euroopassa liikkuvaan kaupallisen liikenteen vetokalustoon. Olisihan se silti hyvä teko jos edes yksi niistä Sr1:stä museoitaisiin, jotta ei jäisi paha mieli niille, ketkä ovat todellisia Sr1-faneja.
tallennettu
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #84 : Marraskuu 12, 2015, 00:13:03 »

Minä myös kuvasin joensuussa.
tallennettu

Miska Nikkinen
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #85 : Marraskuu 12, 2015, 08:32:35 »

No joo, olet toisaalta oikeassa Pasi. Suomalainen kaupallisen liikenteen kalusto on jo aika ikääntynyttä kun verrataan tyyliin Keski-Euroopassa liikkuvaan kaupallisen liikenteen vetokalustoon.

Noinkohan?
Katsokaamme. Eli, http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html tulille ja ei kun selailemaan, keskittyen kunkin maan valtionrautateihin eri osastoineen. Veturisarjan_lukumäärä*Ensimmäisen_yksilön_valmistusvuosi. Vaihtotyövetureissa perässä merkintä v.

Itävalta:
RCA:
13*2000
159*2000
14*2006
25*1995
54*1974
53*1990
41*1982v
18*1994v
10*1984v
60*2002
25*1965
23*1959v
55*1990v
79*2001v
ÖBB:
37*2000
96*2000
15*2006
38*1995
59*1974
33*1990
4*1982v
2*1994v
40*2002
10*1959v
3*1990v
11*2001v

Belgia:
NMBS-Logistics:
43*1999
31*2008
5*2009
5*2006
1*2001
116*2000
NMBS-Mobility:
15*1999
94*2011
22*2012
37*1984
41*1981
19*1981
NMBS-Europe:
14*2008

Sveitsi:
SBB:
93*1964
4*1964
113*1989
119*1991
25*2009v
2*1932v
6*1944v
2*1951v
6*1961v
1*1962v
5*1962v
3*1965v
2*1950v
1*1967v
4*1990v
2*1960v
1*1996v
3*2009v
1*1954v
2*1959v
1*1957v
1*1950v
5*1958v
2*1968v
1*1970v
2*1971v
SBB-Cargo International
40*1964
4*1964
12*2004
27*2002
16*2003
27*1972
25*2001
1*2005
16*2003
2*2014
1*2011v
3*1971v
2*1968v
SBB-Cargo:
88*1964
26*1964
20*1971
24*2002
5*2003
58*1972
15*1960v
5*2006v
45*2003v
2*1971v
30*2012v
3*1967v
1*1959v
2*1958v
3*1981v
1*1963v
32*1971v
1*1994v
1*1973v

Tšekki:
ČD Cargo:
9*1971v
28*1981v
6*1960
42*1967
29*1971
41*1977
5*1961
2*1963
24*1972
1*1972
82*1966
29*1968
3*1968
47*1980
30*1980
9*1988
5*1988v
13*1995v
1*2006v
18*1985v
51*1988v
266*1977v
1*1977v
10*1987v
5*1964
16*1968
34*1964
7*1969
4*1968
30*1969
2*1969
8*1968v
ČD:
1*1998v
7*1971v
16*1981v
3*1973v
2*1957
12*1978
13*1978
16*1991
48*1984
22*1993
16*1972v
80*1975
2*1984
36*1993
47*1980
7*1996
20*2010
2*1958
1*2006v
26*1992v
31*1994v
50*1977v
4*1968
19*1968
56*1979

Saksa:
DB-Kiitolinja (no joo, Schenker)
7*1959
25*1957
79*1998
84*1972
169*2001
83*1974
199*2001
204*2005
8*2010
90*2003
5*2013
6*1968
709*1973
31*2010
99*2010v
31*2012v
54*2002v
103*1973v
306*2002v
10*2000v
30*1964v
37*1982v
110*2015
DB Fernverkehr
145*1997
9*1956
46*1987
7*1974
4*2001
3*2008
2*2004
29*1971
15*1971
3*2002v
27*2014
17*2017
7*2016
DB Regio:
183*1974
88*1992
34*1990
8*1987
223*1984
31*2001
32*2003
79*2005
25*2001
5*2015v
1*1966v
5*2009v
398*1971
20*2014
6*2016
20*2015

Ranska:
Fret SNCF:
59*1977
19*1977
3*1977
129*1989
119*2001
16*1997
30*1997
25*2004
155*2007v
19*1958v
11*1961v
14*1969
39*1960
15*1968
38*2007
68*2010
143*1977
37*1990
SNCF Intercités:
48*1977
3*1973
6*1965
53*1977
81*1989
13*1956v
10*2007
SNCF AR (TER):
49*1977
23*1978
19*1984
43*1971
15*1971
5*1976
35*1976
60*1964
3*1989
14*1993
3*1977v
2*1956
22*1967
95*1969
21*1967
SNCF Île de France:
14*1977
38*1965
2*1977
67*2006

Unkari:
MÁV
379*1963
60*1983v
10*2002
25*2011
56*1981
80*1966v
114*1973
166*1974v
40*1954v
75*1975v
40*1974v
34*1974v
270*1965
18*1965

Italia:
DPNI:
38*1995
77*1997
21*2012
85*1967
48*1975
4*1974
10*1974
3*1983v
8*2002v
5*1964v
7*1965v
2*1965v
33*1976v
8*1965v
DPR:
601*2000
7*1982
1*1981
28*1981
8*1975
8*1975
19*1974
90*1974
1*1982v
6*1964v
4*1965v
19*1976v
2*1963v
19*1965v
Cargo:
41*2003
20*1999
9*1981
32*1984
166*1990
145*1975
10*2003
55*1974
7*1966v
12*1962v
6*1982v
31*1983v
25*2002v
18*1964v
5*1965v
9*1965v
74*1976v
5*1963v
58*1965v

Luxemburg:
CFL
18*1998
16*2004
3*1993v

(jne, jatkan myöhemmin)
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #86 : Marraskuu 12, 2015, 09:52:21 »

No joo, olet toisaalta oikeassa Pasi. Suomalainen kaupallisen liikenteen kalusto on jo aika ikääntynyttä kun verrataan tyyliin Keski-Euroopassa liikkuvaan kaupallisen liikenteen vetokalustoon.

Ison-Britannian kaluston keskimääräinen ikä tilastojulkaisusta "Average age of rolling stock by franchised train operating company - 2014-15 Quarter 4":

Arriva Trains Wales: 24,43 v
c2c: 14,03 v
Chiltern: 19,10 v
CrossCountry: 16,60 v
East Midlands Trains: 23,30 v
First TransPennine Express: 7,7 v
Gatwick Express:
Govia Thameslink Railway: 28,88 v
First Great Western: 32,39 v
Greater Anglia: 27,56 v
Island Line: 77,25 v
London Midland: 10,97 v
London Overground: 4,67 v
Merseyrail: 36,25 v
Northern Rail: 26,34 v
ScotRail: 20,51 v
South West Trains: 18,93 v
Southeastern: 15,44 v
Southern: 13,91 v
Virgin Trains East Coast: 29,28 v
Virgin Trains West Coast: 10,39 v
National/All: 20,18 v
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #87 : Marraskuu 13, 2015, 11:30:27 »

Näyttää siltä että on parempi pitää suuni kiinni kun en näytä tietäväni mistään mitään.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #88 : Marraskuu 13, 2015, 12:11:33 »

Kuuluuko Vectronin koeajo-ohjelmaan kaikkien sähköratojen läpi koluaminen, kun kuvia vierailusta tuntuu putoilevan joka puolelta Suomea?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #89 : Marraskuu 13, 2015, 15:11:08 »

Näyttää siltä että on parempi pitää suuni kiinni kun en näytä tietäväni mistään mitään.

Ei, on hyvä uskaltaa. Ainakin ympäristössä, jossa on sellainen ilmapiiri, että virheet korjataan niin, ettei tarvitse häpeillä aiheuttaneensa isolle porukalle virheellistä informaatiota.

Ilman sun väitettäsi me muut ei oltaisi lähdetty kaivamaan noita tietoja esiin. Mulla oli tuntuma, että väitteesi oli väärä. Sitten lähdin hakemaan tietoa sen selvittämiseksi, miten asia oikeasti on. Koska sinä siihen minut provosoit. Ja näin informaation määrä myös minun päässäni kasvoi ja kaikki voittivat.

Keskustelu luo tietoa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #90 : Marraskuu 13, 2015, 17:08:49 »

Kuuluuko Vectronin koeajo-ohjelmaan kaikkien sähköratojen läpi koluaminen, kun kuvia vierailusta tuntuu putoilevan joka puolelta Suomea?
Nyt se kai on varsinaisen testiohjelman ajanut läpi, mutta veturi jää vielä toistaiseksi Suomeen siltä varalta, että täytyy tehdä vielä lisätestejä. Kuulemma alun perin Vectronin piti palata jouluksi kotiin.
tallennettu
Arttu Kaipiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #91 : Marraskuu 17, 2015, 16:16:00 »

Vectron bongattu tänään kahdesti Tampereella, kävi kahden kaksikerrosvaunun kanssa Kokkolassa kääntymässä.

http://junat.dy.fi/liikenne/juna/11935/2015-11-17
http://junat.dy.fi/liikenne/juna/11936/2015-11-17

Huomenna uudestaan?

http://junat.dy.fi/liikenne/juna/11935/2015-11-18
http://junat.dy.fi/liikenne/juna/11936/2015-11-18
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #92 : Marraskuu 17, 2015, 23:03:49 »

Noup. Peruttu näyttäisi olevan molemmat junat.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #93 : Helmikuu 02, 2016, 18:38:01 »

Vectronin(USr3) tuulilasi oli Parkanon radalla rikkoutunut ja Tampereella tilannetta selviteltiin, mutta päästiin ilmeisesti jatkamaan matkaa kohti Ilmalaa. Ison kiven jälki oli lasissa, lataan kuvat vähän myöhemmin.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #94 : Helmikuu 02, 2016, 22:36:49 »

Vectronin(USr3) tuulilasi oli Parkanon radalla rikkoutunut ja Tampereella tilannetta selviteltiin, mutta päästiin ilmeisesti jatkamaan matkaa kohti Ilmalaa. Ison kiven jälki oli lasissa, lataan kuvat vähän myöhemmin.

Vissiin vastaantulleesta junasta oli jotain osia lennellyt ja harmillisesti oli osunut tuulilasiin.
tallennettu

Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #95 : Helmikuu 11, 2016, 19:47:49 »

Vectronit matkalla Kajaanista Helsinkiin 11.2.


* jkl.jpg (172.78 kilotavua, 600x391 - tarkasteltu 461 kertaa.)
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 449


« Vastaus #96 : Elokuu 01, 2016, 20:43:33 »

Vectronit ovat tällä viikolla ilmeisimmin liikkeellä seuraavanlaisella kuviolla:

Ti 2.8

MV 10015 Ilr-Pm
VET 11015 Pm-Kaj

Ke 3.8

VET 11017 Kaj-Kon
T 5218 Kon-Vus
T 55259 Vus-Kon (juna jatkaa Nok käytyään ratapihalla)
VET 11018 Kon-Kaj

To 4.8

VET 11017 Kaj-Kon
T 5218 Kon-Vus
T 55259 Vus-Kon (juna jatkaa Nok käytyään ratapihalla)
VET 11018 Kon-Kaj

Pe 5.8

VET 11017 Kaj-Kon
T 5218 Kon-Vus
T 55259 Vus-Kon (juna jatkaa Nok käytyään ratapihalla)
VET 11018 Kon-Kaj

La 6.8

VET 11020 Kaj-Pm
MV 10016 Pmt-Ilr
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #97 : Elokuu 02, 2016, 11:08:22 »

Kiitos vinkistä! Tässä menee MV 10015 Toijalan ohi: http://vaunut.org/kuva/112856 (kuvan ohessa linkki videoon).
tallennettu
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #98 : Elokuu 19, 2016, 09:40:13 »

Siemensin valkoinen testi-Vectron on tällä hetkellä liikkeellä VET 11902 Pm-Tpe.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 970


« Vastaus #99 : Elokuu 19, 2016, 21:48:11 »

Siemensin valkoinen testi-Vectron on tällä hetkellä liikkeellä VET 11902 Pm-Tpe.
Se on sitten ehtinyt moneen paikkaan koska näin kyseisen "Br 193":n rantaradalla ohittamassa Keran seisaketta Helsingin suuntaan tänään n klo 17:30

t. Rainer
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Vectron-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina