Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 17 18 [19] 20 | Siirry alas Tulostusversio
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #450 : Joulukuu 15, 2021, 07:57:55 »


Kun EffiShunter1600 poistettu CzLokon valikoimista, tästä korvaava tuote Fenniaraillle kenties ?

https://www.czloko.com/products/lokomotivy-1/dualshunter-2000-1.htm
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #451 : Kesäkuu 07, 2022, 22:00:52 »

Fennia Railin T7012:n (Ptg-Mss) matka tyssäsi aamulla Iisalmeen (klo 07;07). Matka jatkunee uudella numerolla T7014 (Ilm-Mss) (klo 22;45 tai hieman etuajassa), kunhan apu Kotkasta saapuu perille (vet.17201 Kta-Ilm).
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #452 : Kesäkuu 08, 2022, 16:27:55 »

Vähän asian sivusta, ehdittiinkö Effishunter 1600:ia tehdä kaikenkaikkiaan 13?
4 oli ennen Fenniarailin 101:sta ja oli aavistuksen eri näköisiä?
Ja myöhemmin olisi Fenniarailin kuuden veturin lisäksi tehty yksi CER Cargolle (ent CZ Lokon esittelyveturi(774-714), yksi MVA:lle (774-717) ja 106:n kanssa yhtäaikaa valmistunut ArcelorMittalille (774-718)?
tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #453 : Kesäkuu 08, 2022, 18:21:55 »

Vähän asian sivusta, ehdittiinkö Effishunter 1600:ia tehdä kaikenkaikkiaan 13?
4 oli ennen Fenniarailin 101:sta ja oli aavistuksen eri näköisiä?
Ja myöhemmin olisi Fenniarailin kuuden veturin lisäksi tehty yksi CER Cargolle (ent CZ Lokon esittelyveturi(774-714), yksi MVA:lle (774-717) ja 106:n kanssa yhtäaikaa valmistunut ArcelorMittalille (774-718)?

Löysin tiedon, missä mainitaan seuraavat Effishunter 1600 käyttäjät:


Sokolovská uhelná=Tsekin tasavallassa toimiva kaivosyhtiö. käytössä 3 kpl
SD - Kolejová Doprava =Tsekissä toimiva rautatieyhtiö 1kpl (ei tarkkaa tietoa yksityinen vai valtio-omisteinen)
Fenniarail= 6 kpl
CZ LOKO= Protoveturi, joka myyntiin CER Cargo Holding:lle
CER Cargo Holding= Keski-Euroopassa toimiva tavaraliikenneoperaattori 2kpl
MVÁ= Unkarilainen rautatieoperaattori 1kpl
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #454 : Kesäkuu 17, 2022, 23:31:37 »

Nyt puolivahingossa päädyin CZ Lokon Facebookkiin, jossa viime maaliskuussa todetaan Tsekiksi jotain, että neljä veturia tilattu tuolle ArcelorMittalille ja näkyvien veturienkin numerointi on 774-721 ja 774-720  Yhdessä muussa kuvassa näkyy kolmannen veturin tunnus 774-719 ja Dr18 106:n kanssa väitetään täällä yhdessä kuvassa olleen 774-718.

Eli onko se sittenkin näin lopputunnusten perusteella (joita ei taida Fenniarailin vetureissa näkyä enää, ) mutta tehtaan logiikalla ja pienellä googlaamisella: (Ja mistä tulisi CER Cargon toinen Effishunter 1600, muita CZ lokon vetureita heillä taitaa olla)

-701 Sokolovská uhelná
-702 Sokolovská uhelná
-703 Sokolovská uhelná
-704 SD
-711 Dr18 101
-712 Dr18 102
-713 Dr18 103
-714 Ex Cz loko nyt CER Cargo
-715 Dr18 104
-716 Dr18 105
-717 MVA
-718 ArcelorMittal
-719 ArcelorMittal
-720 ArcelorMittal
-721 ArcelorMittal
-722 Dr18 106
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 362


« Vastaus #455 : Elokuu 13, 2022, 12:41:18 »

Fenniarailin tiedote kertoo että ensimmäinen uusi Habins sahatavaravaunu on saapunut Suomeen.
Vaunulle on tehty koeajoja Virossa joita jatketaan nyt Suomessa.

Habins-vaunu

Pituus: 23,0 m
Leveys: 3,4 m
Korkeus: 5,3 m
Kuormausalan pituus 21,5 m, leveys 2,8 m pylväiden välissä ja korkeus 3,8 m
Kantavuus: 60 t
Taarapaino: 30 t

https://www.fenniarail.fi/fenniarailin-uusi-sahatavaravaunu-on-saapunut-suomeen/


* Screenshot_20220813-133907~2.png (675.27 kilotavua, 1609x800 - tarkasteltu 363 kertaa.)

* IMG20220812155050-1152x1536.jpg (316.46 kilotavua, 1152x1536 - tarkasteltu 365 kertaa.)
tallennettu

Don't panic.
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #456 : Elokuu 13, 2022, 13:31:00 »

Fenniarailin tiedote kertoo että ensimmäinen uusi Habins sahatavaravaunu on saapunut Suomeen.
Vaunulle on tehty koeajoja Virossa joita jatketaan nyt Suomessa.

Habins-vaunu

Pituus: 23,0 m
Leveys: 3,4 m
Korkeus: 5,3 m
Kuormausalan pituus 21,5 m, leveys 2,8 m pylväiden välissä ja korkeus 3,8 m
Kantavuus: 60 t
Taarapaino: 30 t

https://www.fenniarail.fi/fenniarailin-uusi-sahatavaravaunu-on-saapunut-suomeen/

Mihinkään satamaan tämä on saapunut? Villi veikkaus, mutta onko Oulun Oritkarin satama?
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #457 : Elokuu 13, 2022, 13:55:45 »

Haminassa käsittääkseni kuvattu.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #458 : Elokuu 13, 2022, 14:36:56 »

Fenniarailin tiedote kertoo että ensimmäinen uusi Habins sahatavaravaunu on saapunut Suomeen.
Vaunulle on tehty koeajoja Virossa joita jatketaan nyt Suomessa.

Habins-vaunu

Pituus: 23,0 m
Leveys: 3,4 m
Korkeus: 5,3 m
Kuormausalan pituus 21,5 m, leveys 2,8 m pylväiden välissä ja korkeus 3,8 m
Kantavuus: 60 t
Taarapaino: 30 t

https://www.fenniarail.fi/fenniarailin-uusi-sahatavaravaunu-on-saapunut-suomeen/

Mihinkään satamaan tämä on saapunut? Villi veikkaus, mutta onko Oulun Oritkarin satama?

Kuten uutisessa lukee (ja Arto sanoi), Haminaan.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 362


« Vastaus #459 : Syyskuu 29, 2022, 10:13:26 »

Fenniarail Oy on allekirjoittanut sopimuksen Siemens Mobilityn kanssa Vectron-sähkövetureiden toimittamisesta.

Vuonna 2021 solmittuun toimitussopimukseen sisältyy yhden Vectronin toimittaminen lokakuuhun 2023 mennessä, optio neljästä lisäveturista sekä Siemensin tarjoama vetureiden kunnossapitopalvelu. Kyseessä on ensimmäinen yksityisen rautatieyhtiön sähköveturihankinta Suomessa ja sen myötä Fenniarail tarjoaa asiakkailleen entistä ympäristöystävällisempiä kuljetuksia, jopa ilman suoria CO2-päästöjä.

Hankittavat veturit on räätälöity Suomen olosuhteisiin, ja ne soveltuvat yhtiön tavaraliikenteeseen erityisen hyvin – yhdellä veturilla pystytään vetämään yli 2 000 tonnia painavia tavarajunia nykyistä vetokalustoa suuremmalla keskinopeudella. Sähköistämättömillä raiteilla liikkumista varten Fenniarailin Vectroneihin tulee ns. last mile-varustelu, eli dieselyksikkö, joka mahdollistaa vaunuston siirrot esimerkiksi lastausraiteelle. Vetureihin tulee luonnollisesti myös radio-ohjaus, mikä mahdollistaa veturinkuljettajan suorittamat vaihtotyöt. Radio-ohjaus ja last mile-varustelun mahdollistama kaksikäyttöisyys näkyvät asiakkaalle tehokkaampina logistisina palveluina, kun erillistä vaihtotyöveturia ei tarvita.

Koko tiedoterimpsu: https://www.fenniarail.fi/fenniarail-hankkii-vectron-sahkovetureita/
Havainnekuva: Fenniarail

Lisäys: Myös Tekniikka & Talous uutisoi aiheesta: https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/113b20ad-a5a4-491d-a1b1-96ec3e508ec2?ref=newsletter:b22e&utm_source=Teta_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Teta_Uutiskirje


* FER-Sr3-1024x768.jpg (166.22 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 359 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2022, 14:38:37 kirjoittanut Pietu Tuovinen » tallennettu

Don't panic.
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #460 : Syyskuu 29, 2022, 12:19:45 »

Hieno juttu, uskallusta tehdä investointeja. Lieneeköhän veturit "VR-spekseillä", vaiko miten paljon erilaisia. LastMile hybridivetureita kuitenkin.
tallennettu
Vertti Kontinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #461 : Syyskuu 29, 2022, 19:32:58 »

Hieno juttu, uskallusta tehdä investointeja. Lieneeköhän veturit "VR-spekseillä", vaiko miten paljon erilaisia. LastMile hybridivetureita kuitenkin.

Samaa Vectron N01 versiota sen pitäisi olla, kuin VR:n Vectronit
tallennettu
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #462 : Syyskuu 29, 2022, 20:16:38 »

Myös Raidepuolue uutisoi https://raidepuolue.fi/uutiset//fenniarail-kertoo-hankkivansa-vectron-shkvetureita
Sekä Rautatieuutiset https://www.rautatieuutiset.uutisparkki.com/wp/
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #463 : Marraskuu 30, 2022, 22:36:14 »

Onkohan ongelmia Fennia Railin junalla T7122 (Pri-Kvla). Seisoi Heinoossa kolmisen tuntia, eikä jatkokaan kovin hyvältä näytä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #464 : Marraskuu 30, 2022, 23:54:49 »

Onkohan ongelmia Fennia Railin junalla T7122 (Pri-Kvla). Seisoi Heinoossa kolmisen tuntia, eikä jatkokaan kovin hyvältä näytä.

Liikkuu taas, lähti Karkusta liikkeelle +320min.
tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #465 : Joulukuu 12, 2022, 18:16:20 »

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yksityinen-rautatieyhtio-tilaa-nelja-sahkoveturia-lisaa-tavoitteena-yksitoista-rautahepoa/0be3b5ea-0f97-4dea-b64b-7e2eeaeed3c2

Lisää sähkövetureita
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #466 : Joulukuu 13, 2022, 23:45:56 »

T7126 (Jäs-Kvla) hyytyi (?) Hankasalmelle klo 17;00 jälkeen, apuun lähti vet.17241 (Kv-Hks) n. klo 20;28, tulo Hks 01;53.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #467 : Joulukuu 29, 2022, 18:35:04 »

Tietääkö joku missä tuo uusi vaunu nyt on?
tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #468 : Joulukuu 30, 2022, 18:44:05 »

Kaksihan niitä uusia vaunuja on.

Onkohan näköhavaintoja onko uudet vaunut jo Laaiis-vaunujen seassa..
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #469 : Joulukuu 30, 2022, 19:56:20 »

Kaksihan niitä uusia vaunuja on.

Onkohan näköhavaintoja onko uudet vaunut jo Laaiis-vaunujen seassa..

Vissiin noita Laaiis-vuokravaunujakin haettiin lisää tuossa taannoin. Onko markkinoilla oletettua enemmän kysyntää?
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #470 : Joulukuu 31, 2022, 21:20:44 »

Kaksihan niitä uusia vaunuja on.

Onkohan näköhavaintoja onko uudet vaunut jo Laaiis-vaunujen seassa..

Vissiin noita Laaiis-vuokravaunujakin haettiin lisää tuossa taannoin. Onko markkinoilla oletettua enemmän kysyntää?

Vai vietiinkö osa pois kun määräaikaishuoltoväli tuli täyteen? Siihenhän viitattiin Resiinassa aiemmin kun Habinseja ei tullut nyt vielä useampia kuin nuo kaksi.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #471 : Tammikuu 05, 2023, 16:23:05 »

Uudet vaunut löytyivät Voikkaalta
tallennettu

Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #472 : Elokuu 28, 2023, 15:37:45 »

Fenniarailin uusi Vectron havaittu Saksassa

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160479301887278&set=pcb.10160479310032278
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #473 : Elokuu 30, 2023, 21:44:09 »

30.08.2023. T7124 (Hpk-Kvla) peruttu osittain (lähes kokomatkan). Asetettu kulkuun 31.08.2023. T7126 (Vlp-Kvla).

H429 per. Vlp-Jy väliltä rataosalle juuttuneen tavarajunan vuoksi. Lättä kiertää Oriveden kautta Jyväskylään (MV10429). Liekö ongelman aiheuttajana Fenniarail? Myös aiemmin illalla olivat peruttu H427 / H428 Vlp-Keu-Vlp.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2023, 22:14:20 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #474 : Tammikuu 26, 2024, 02:17:28 »

Fenniarail on tilannut kaksi sähköveturia lisää..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 17 18 [19] 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina