Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 20 | Siirry alas Tulostusversio
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #50 : Lokakuu 09, 2015, 09:52:38 »

Loimaan pyöräkertavarasto.......
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #51 : Lokakuu 09, 2015, 11:21:24 »

Niin, oisko FER:n ensimmäinen kuljetusreissu tosin, että ensin haetaan jotain vaunuja jostain, jotta saadaan pyöräkerrat vietyä Loimaalta Haaparannalle, sen jälkeen "omat" vaunut Kotkaan(?), ehkä matkan varrella Haaparannan-matkan lainavaunut jonnekin pudottaen. Mitä ne sanoi, 50 vaunua? Eli 200 pyöräkertaa. Miten monta pyöräkertaa mahtuu yhden vaunun kyytiin? Vaikka olisi vain 20, niin 10 vaunua riittäisi jo. Järjestynee jostain aika vaivatta?

Eli jotakuinkin ...-Imatra-Loimaa-Haaparanta-Imatra-..., jossa siis kolme pistettä merkannee Kotkaa, jos täällä sivulauseessa mainittu tieto pitää paikkansa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 449


« Vastaus #52 : Lokakuu 09, 2015, 12:32:23 »

Loimaan pyöräkerrat on tiettävästi siirretty kumipyörärahtina Pieksämäen konepajalle kunnostettaviksi.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #53 : Lokakuu 09, 2015, 15:39:24 »

Loimaan pyöräkerrat on tiettävästi siirretty kumipyörärahtina Pieksämäen konepajalle kunnostettaviksi.

Ahaa...se selittäisi Rahkamon kommentit huollon ylihinnoittelusta?
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #54 : Lokakuu 14, 2015, 18:59:11 »

Onko kellään tarkempaa tietoa FERin vuokravaunukaluston tyypistä? Ovatkohan ne noita AAE:n romanialaisvalmisteisia avovaunuja vai ehkä usein joutilaana seisovia keltaisia ruotsalaisvaunuja?


Kuvassa AAE:n (ehkäpä ~60000 tavaravaunun leasing-yhtiö tämän vuoden kaupan jälkeen) Sgnss tuotantokäytössä TågAB:lla.

   
Ja Green Cargon omistuksessa oleva Lgins-w samoin propsilastissa.


...vai ehkä näitä pohjoisessa joka paikassa näkyviä Lnps ja Lp -vaunuja?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 884


« Vastaus #55 : Lokakuu 14, 2015, 20:17:42 »

Onko kellään tarkempaa tietoa FERin vuokravaunukaluston tyypistä? Ovatkohan ne noita AAE:n romanialaisvalmisteisia avovaunuja vai ehkä usein joutilaana seisovia keltaisia ruotsalaisvaunuja?

Laais eli tällainen http://vaunut.org/kuva/38100?t=Laais
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #56 : Lokakuu 14, 2015, 20:25:03 »

OK, tuohan on hyvin kelpoinen ja suht. yleinen teollisuuden "lopputuotevaunu". Onkohan syöttöpuolella sitten käytettyä ja kunnostettua Kbp:tä?

Tässä Laaiisn kuva tähän keskusteluketjuun:

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #57 : Lokakuu 14, 2015, 20:47:35 »

Se tuli tässä mieleen, että koko ajan on puhuttu FER:n pyöräkerroista. Mutta entäs telit? Eikö telillisiä vaunuja muka tule lainkaan?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #58 : Lokakuu 14, 2015, 21:19:59 »

OK, tuohan on hyvin kelpoinen ja suht. yleinen teollisuuden "lopputuotevaunu". Onkohan syöttöpuolella sitten käytettyä ja kunnostettua Kbp:tä?

Tässä Laaiisn kuva tähän keskusteluketjuun:


Mistä niitä Kbp-vaunuja muka tulisi? Ei VR niitä myy.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #59 : Lokakuu 15, 2015, 02:30:23 »

OK, tuohan on hyvin kelpoinen ja suht. yleinen teollisuuden "lopputuotevaunu". Onkohan syöttöpuolella sitten käytettyä ja kunnostettua Kbp:tä?
Mistä niitä Kbp-vaunuja muka tulisi? Ei VR niitä myy.

Mites entiset VR:n, ja sittemmin entiset Pohjankurun tehtaan vaunut? Teräspyörän Kbps-v siis?
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #60 : Lokakuu 15, 2015, 09:33:24 »

Ja onhan noita kaksiakselisia vaunuja kai edelleen jonoittain ainakin Imatralla, taholla joka hyvinkin voisi vuokrata niitä.

Onko vaihdettava-akselisia / -telisiä vaunuja muuten olemassa myös raakapuun kuljetukseen? Tyyliin Laais ilman kuomuja ja pylväillä / pankoilla varustettuna?  

Sinänsä, olen ihan varma että VR:lläkin ainakin ylimmässä johdossa on oivallettu, että olisi parempi vuokrata kuin että tehdään "Ruotsit", jotta kilpailu saadaan käyntiin, eli otetaan vaikka päältä 20% VR:n parhaasta kalustosta Senaattikiinteistöille, josta niitä saa vuokrata mikä operaattori vain. Jotenkin muutenkin hakisin sitä asennetta, joka ruotsalaisten operaattorien keskuudessa vallitsee: Tietenkin ne ovat kilpailijoita, mutta niiden henkilökunta on myös kollegoita ja kollegoiden kesken tyypillisesti kuitenkin vallitsee "ollaan samassa veneessä" -ajattelu. Kaluston vuokraus, myynti ja lainailu, ystävällinen asenne, sekä toisten auttaminen silloin kun nämä joutuvat hätään on siellä jokapäiväistä. Ja tietenkin myös siellä näkee vastakkaista myrkyllistä asennetta, mutta hyvin harvoin.  

Kuvassa aikoinaan Jernhusetille/SSRT:lle SJ:ltä siirretty Rc6 "SSRT:n väreissä". Silloin nuo olivat parhaita vetureita. SSRT:ltä Rc6- ja Rc3-veturistosta on yksilöitä on vuokralla milloin missäkin.
 

Lisää kuvia SSRT:n vetureista löytyy täältä:

http://www.4rail.net/reference_sweden_gallery2_ellocos.php#ssrt_rc6

http://www.4rail.net/reference_sweden_gallery2_ellocos.php#ssrt_rc3


« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2015, 15:28:51 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #61 : Lokakuu 21, 2015, 22:34:04 »

Mä kyl tykkään tästä Fennia Railista ihan kympillä, siel on tekijämiehet hommissa ja kalustoa hankitaan ja myös saadaan. Riskit on varmaan suuret, ja harva vastaavia olisi valmis ottamaan. En tiedä ketä tässä on takana, mutta hyvältä vaikuttaa!

Ei jäädä itkemään kun VR:n vanhoja romuja ei saada käyttöön, vaan todetaan tilanne ja toimitaan sen mukaisesti, ne ei pelaa jotka pelkää. Vähemmän valitusta, enemmän tekoja Hymyilee

Kirkniemen paperipendeli haltuun ja T5006 myös, hyvää tasaista tavaravirtaa ja CAT laulaen kohti hankoa Hymyilee
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #62 : Lokakuu 22, 2015, 08:42:12 »

Juuri tuolla asenteella Arto ne aloitti Ruotsissakin, ja nyt ~20 vuotta myöhemmin tulokset ovat aika hienoja! (Itse asiassa LKAB taisi aloittaa muutokset jo 1960-luvulla)

Meillä on tämä "iso kansallinen eroavuus" Ruotsiin, mistä varmaan osittain aiheutuu että Ruotsi aina tuntuu olevan niin paljon edellä: Suomessa on monia isoja aihealueensa toimijoita - korporaatioita, esim. VR-Yhtymä. Ruotsissa on isoja toimijoita, jotka oikeastaan tarkemmin katsottuna koostuvat monista pienemmistä yrityksistä, julkinen-privaattikimpoista ja ihan julkisista toimijoista, ja nuo monet toimijat jotenkin onnistuvat aina viemään innovaatioita toimintaan eteenpäin aika nopeasti, ja sitä kautta vaurastuttavat Ruotsia lisää. Mahtaisikohan tällainen monimallinen tsemppimeininki toimia myös meillä?

Toivotan minäkin myötätuulta Fennia Railille, ja kestävyyttä ensimmäisen kahden vuoden taipaleelle! Sittenhän toiminta on jo vakiintunut ja muitakin firmoja varmaan löytyy vaunujen vetourakoinnissa. On hienoa nähdä miten usko siihen, että me suomalaiset oikeasti saamme aikaan on taas herännyt!
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 105


« Vastaus #63 : Lokakuu 22, 2015, 11:56:04 »

Toinen kone tulossa? http://julia.dy.fi/timetables/advanced?s=1&date=future&operator=3385
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #64 : Lokakuu 22, 2015, 12:54:04 »

Viimeisenkin pitäis tulla vielä tässä kuussa
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #65 : Lokakuu 22, 2015, 13:40:41 »

Kai ne kaksi voisivat tulla samallakin kertaa?
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #66 : Lokakuu 22, 2015, 17:29:12 »

Molemmat näköjään tulossa samalla kertaa ja hieman erilaisella värityksellä, niin kuin Resiina-lehdessä taidettiin mainitakin:

https://trainpix.org/photo/145690/
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #67 : Lokakuu 23, 2015, 15:22:00 »

Vainikkalan havainnoitsija (en minä) oli laittanut jo kuvan vetureista Vainikkalan Facebook-ryhmään eli ne ovat tulleet jo tänään rajan yli.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #68 : Lokakuu 27, 2015, 20:20:09 »

Näköjään uudet veturit saatu Kouvolaan aikataulujen mukaan. Alkuperäinen Vainikkala-Kouvola vuoro peruttiin mutta näköjään kuitenkin tänään saatiin veturit Kouvolaan. Huomenna näköjään Mikkelissä käynti.
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #69 : Lokakuu 28, 2015, 18:26:09 »

Miä olin just lisäämässä kuvatusta kolmesta Dr18: sta, mutta kun ei ekalla kerralla onnistunut kuvan lisäys niin jäi laittamatta. Vorgissa kun on joku taso kuvilla. Mun fossiilikameralla ei oteta mitään huippukuveja.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #70 : Lokakuu 28, 2015, 18:28:27 »

Miä olin just lisäämässä kuvatusta kolmesta Dr18: sta, mutta kun ei ekalla kerralla onnistunut kuvan lisäys niin jäi laittamatta. Vorgissa kun on joku taso kuvilla. Mun fossiilikameralla ei oteta mitään huippukuveja.

Lisää kuva liitteenä tähän keskusteluun.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #71 : Lokakuu 29, 2015, 09:15:13 »

No kokeillaan nyt laittaa jonkunlainen kuva kaikista kolmesta nipussa, se Kbps tms. vain on siinä välissä. Tuo oranssi pikkuvekotin (liekö joku Otso) nostettiin eilen lavetille, mut mun huomio meni etupäässä noille isommille vekottimille.


* IMG_9843 pien.jpg (248.38 kilotavua, 1821x460 - tarkasteltu 770 kertaa.)
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #72 : Marraskuu 02, 2015, 17:18:04 »

Voidaanko Dr18-vetureita kytkeä moniajoon?
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #73 : Marraskuu 02, 2015, 17:36:11 »

Voidaanko Dr18-vetureita kytkeä moniajoon?

En tiedä, mutta vastaan silti: Kyllä voi. Ei olisi rahtuakaan järkeä tehdä 2010-luvulla veturia ilman moniajo-ominaisuutta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #74 : Marraskuu 11, 2015, 19:42:35 »

Huomenna näköjään koeajo Kuusankoskelta Kotkaan ja takaisin:

http://julia.dy.fi/timetables/advanced?s=1&date=future&operator=3385
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina