Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20 | Siirry alas Tulostusversio
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #100 : Tammikuu 11, 2016, 14:34:16 »


Kuinkahan monta henkilöä kolmen veturin miehistöihin pitäisi palkata Ruotsin mallilla, jos nuo koneet ovat ajossa pitkää päivää ja lähes joka päivä? (Suomestahan ei voi mallia ottaa)


Minäkään en ymmärtänyt tuota, miksei Suomesta voi ottaa mallia. Rautatiealalla, kuten liki kaikkialla muuallakin, ovat työehtosopimukset olemassa ja voimassa, ja niitä on noudatettava.

Miehitykseksi niin ratapihalla kuin linjallakin tai linjalla tehtävässä vaihtotyössä riittää nykyään yksi henkilö, joka voi tehdä 38h45min (?) viikossa töitä: tämä on helppo suhteuttaa veturin viikottaiseen käyttöaikaan. Jos veturi tekee kahta noin kahdeksan tunnin työvuoroa arkipäivisin, tarvitaan kaksi henkilöä. Plus tuuraaja.

Tuskin edes Ruotsissa tehdään töitä vähemmällä kuin yhdellä henkilöllä  Iskee silmää
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #101 : Tammikuu 11, 2016, 15:56:00 »

Mainitaan nyt tässäkin ketjussa jotta joku(nen) DR18 on par'aikaa matkalla Ouluun ja huomenna Tornioon, ettei mene ohi silmien..

 VET 17000   Kuusankoski - Oulu asema   ma 11.1.2016 10:33    Avaa live-näkymä
 VET 17002   Oulu asema - Tornio-raja   ti 12.1.2016 9:30   Näytä aikataulu
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #102 : Tammikuu 11, 2016, 16:25:44 »

Huonolta näyttää...Dr18 ongelmissa Savonmaalla.  Epävarma
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #103 : Tammikuu 11, 2016, 16:35:33 »

Huonolta näyttää...Dr18 ongelmissa Savonmaalla.  Epävarma
Mietin tässä että onkohan sieltä tulossa useampikin kone jos se moniajo rupesi taas kiukuttelemaan (mietin että jos samalla testiä ajavat pitemmällä matkalla)
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 351


« Vastaus #104 : Tammikuu 11, 2016, 17:12:40 »

http://julia.dy.fi/timetables?s=17000&d=11.1.2016

Näköjään on peruttu. Hiirolan raideosuus oli varautunut. Eli olikohan mennyt sinne asti, mutta palasi Mikkeliin.

Onko havaintoja mistä mahtaa olla kyse?
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 451


« Vastaus #105 : Tammikuu 11, 2016, 17:23:57 »

Näköjään on peruttu. Hiirolan raideosuus oli varautunut. Eli olikohan mennyt sinne asti, mutta palasi Mikkeliin.

Vain lähtö Hiirolasta on peruttu, eli sinne jämähti eikä ainakaan toistaiseksi näytä palanneen Mikkeliin. Hiirolaan tulossa on myöhästymiskoodina veturivika tai JKV-vika veturilaitteessa.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #106 : Tammikuu 11, 2016, 17:27:09 »

Myös ruotsalaiset harrastajat olivat havainneet tämän mahdollisen Fenniarailin pohjoisen matkan:

http://postvagnen.com/forum/index.php?id=985537 
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #107 : Tammikuu 11, 2016, 17:57:03 »

Toivottavasti saadaan Tornion asemalle muutakin käyttöä kuin yksi akselien vaihto...ja nyt vuoro tuonne näkyy valitettavasti olevan jo peruttu. Tuosta silloilta joku olisi saanut hienoja kuvia junan ylittäessä sitä.



Myös ruotsalaiset harrastajat olivat havainneet tämän mahdollisen Fenniarailin pohjoisen matkan:

http://postvagnen.com/forum/index.php?id=985537 
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #108 : Tammikuu 11, 2016, 18:37:58 »

Myös ruotsalaiset harrastajat olivat havainneet tämän mahdollisen Fenniarailin pohjoisen matkan:

http://postvagnen.com/forum/index.php?id=985537  

Tietääkseni tuo pgr on aivan suomalainen käyttäjä Cool
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #109 : Tammikuu 11, 2016, 19:31:00 »

Onkohan kellään hajua oliko matkassa yksi veturi vai useampi. Eikös jossakin vaiheessa Kotkassa ollut pari ja Kuusankoskella yksi, mistä tuo reitti on näköjään lähtenyt..
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 334


« Vastaus #110 : Tammikuu 11, 2016, 20:02:31 »

Tuli mieleen, että onko vetureita testattu käytännön talviolosuhteissa missään vaiheessa.
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #111 : Tammikuu 11, 2016, 20:07:03 »

Tuli mieleen, että onko vetureita testattu käytännön talviolosuhteissa missään vaiheessa.

No, nyt on Hymyilee leveästi
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #112 : Tammikuu 12, 2016, 00:39:52 »

Onkohan kellään hajua oliko matkassa yksi veturi vai useampi. Eikös jossakin vaiheessa Kotkassa ollut pari ja Kuusankoskella yksi, mistä tuo reitti on näköjään lähtenyt..
Perjantaina oli Kotkasta Kuusankoskelle VET 17000, en harmikseni päässyt kattomaan jotta montako konetta sielä oli mutta teoriassa ovat voineet olla vaikka kaikki menossa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #113 : Tammikuu 12, 2016, 07:17:09 »

Tuli mieleen, että onko vetureita testattu käytännön talviolosuhteissa missään vaiheessa.

Alustaa on testattu nelisenkymmentä vuotta paljon Suomea kylmemmissä ja lumisemmissa olosuhteissa. Alustan yläpuolisia osia viitisen vuotta Latviassa joka on Helsingistä saman etäisyyden päässä kuin Jyväskylä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #114 : Tammikuu 12, 2016, 18:29:44 »

Ja matka jatkuu.. ainakin vähän..

 VET 17004   Hiirola - Kuopio asema   ti 12.1.2016 18:50

EDIT: Ja:

 VET 17000   Kuopio asema - Tornio asema   ke 13.1.2016 7:58
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2016, 19:38:25 kirjoittanut Ossi Rosten » tallennettu
Joona Nieminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #115 : Tammikuu 13, 2016, 12:14:37 »

Tuli käväistyä veturi kattomassa ennen koulua. Hyvää kuvaa en kerennyt saada, kun tämä yllätti täysin hiljaisuudellaan.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #116 : Tammikuu 14, 2016, 08:55:45 »

Kuvattavaa tiedossa:

 T 7002   Tornio asema - Kemi   to 14.1.2016 11:06   
 T 7000   Kemi - Seinäjoki asema   to 14.1.2016 12:33   

Oisko vihdoin näille Tampereen kulmillekin tuo tulossa...
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #117 : Tammikuu 14, 2016, 10:58:48 »

Tässä lienee kuva Tuukan tarkoittamasta ChME3-M:stä. Noitahan on jälleenrakennettu kymmenittäin LDZ:lle viimeisen 5 - 10 vuoden kuluessa, joten käyttökokemuksia kyllä löytyy säässä kuin säässä. Tämä yksilö näytti työskentelevän Riikan vaihtokoneena (6:n muun samannäköisen kanssa) kesällä.

Tässä ketjussa ei ole pohdittu lentävän lumen vaikutusta, olisiko tuo ongelma Suomessa?

Alustaa on testattu nelisenkymmentä vuotta paljon Suomea kylmemmissä ja lumisemmissa olosuhteissa. Alustan yläpuolisia osia viitisen vuotta Latviassa joka on Helsingistä saman etäisyyden päässä kuin Jyväskylä.

tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #118 : Tammikuu 14, 2016, 11:09:07 »

Tässä lienee kuva Tuukan tarkoittamasta ChME3-M:stä. Noitahan on jälleenrakennettu kymmenittäin LDZ:lle viimeisen 5 - 10 vuoden kuluessa, joten käyttökokemuksia kyllä löytyy säässä kuin säässä. Tämä yksilö näytti työskentelevän Riikan vaihtokoneena (6:n muun samannäköisen kanssa) kesällä.

Tässä ketjussa ei ole pohdittu lentävän lumen vaikutusta, olisiko tuo ongelma Suomessa?


Tokkopa. Toissapäiväisen stopin syynä oli JKV. Eiköhän tosiasiassa itse kone toimi kuin kuuluista sinisen vaunun vessa säässä kuin säässä..
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #119 : Tammikuu 14, 2016, 11:13:02 »

Eli vasta esittämällä arvelu pysähdyksen syystä saatiin oikeaa tietoa (onko tämäkään totta, mikä on lähde...) tälle foorumille... Virnistää 

Tässä lienee kuva Tuukan tarkoittamasta ChME3-M:stä. Noitahan on jälleenrakennettu kymmenittäin LDZ:lle viimeisen 5 - 10 vuoden kuluessa, joten käyttökokemuksia kyllä löytyy säässä kuin säässä. Tämä yksilö näytti työskentelevän Riikan vaihtokoneena (6:n muun samannäköisen kanssa) kesällä.

Tässä ketjussa ei ole pohdittu lentävän lumen vaikutusta, olisiko tuo ongelma Suomessa?


Tokkopa. Toissapäiväisen stopin syynä oli JKV. Eiköhän tosiasiassa itse kone toimi kuin kuuluista sinisen vaunun vessa säässä kuin säässä..
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #120 : Tammikuu 14, 2016, 11:18:50 »

Eli vasta esittämällä arvelu pysähdyksen syystä saatiin oikeaa tietoa (onko tämäkään totta, mikä on lähde...) tälle foorumille... Virnistää  

No, live-aikataulussa oli viiveen syynä juurikin JKV-vika, ja sitten se nilkutteli 50km/h pari väliä kunnes jäi parkkiin, jotta eiköhän tuo aika varma ole.

Ko veturi (alusta) lienee yksi maailman yleisimmistä vetureista, niitä on tehty jokunen tuhatta kappaletta (8200 Wikipedian mukaan) ja kaikilla, ja osalla jopa 40v, on ajettu enemmän ja vähemmän lumisissa olosuhteissa. Eiköhän tuo oo toimimaan saatu...
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #121 : Tammikuu 14, 2016, 12:07:50 »

Tuon pakkaskestävän alustan käyttö on kyllä ollut varmaan hyvä valinta Fenniarailille. Hyvä ettei ollut case lentävä lumi. Tässä kolme kulkuneuvoa, joilla on ollut sen kanssa ongelmia:

GG1 Yhdysvalloista. Oli käytössä tuolloin vahvana sähköveturina...paitsi kun lumi oikein pöllysi:
 

TMST-Eurostar (capitals ja Cities). Ei-brittimukautetut TGV:t kyllä kestävät lentävääkin lunta...


Tällekin on tehty mukautus käyttöönoton jälkeen, yläosan ritilät ovat nykyään tässä näkyvään entistettyyn verrattuna aika lailla suuremmat, veikkaan syyksi juuri lunta. Korjatkaapa jos syy onkin muualla.


Otetaan vertailun vuoksi vielä käyttöversio Rc1:stä. 4 kpl ylläoleva mukaanlukien on vielä tuotantokäytössä TågAB:lla.





 
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #122 : Tammikuu 14, 2016, 12:09:42 »

Ja takaisin ChME3/ChME3-M-aiheeseen: (on tuolla myös M62, joita niitäkin jälleenrakennetaan)
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #123 : Tammikuu 14, 2016, 12:26:51 »

Ja takaisin ChME3/ChME3-M-aiheeseen: (on tuolla myös M62, joita niitäkin jälleenrakennetaan)

Kyllä ainakin minä sellaisen sukulaisen tuosta kuvasta tunnistan. Mutta sarjaunnukseen en uskalla ottaa sen tarkemmin kantaa, koska en tunne sarjan alatyyppejä riittävästi.
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #124 : Tammikuu 14, 2016, 12:42:00 »

Näyttää Fenniarailin T7000 olevan tällä hetkellä kulussa Kemistä Seinäjoelle. Pääsisköhän joku vaikka Ouluun klo. 14 maissa? Oisko siinä jo ne Railship- vaunut?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina