|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #326 : Maaliskuu 07, 2017, 21:29:11 » |
|
Voipi olla, mutta mihin? Kemijärvi taitaa käyttää kotomaista puuta, muut toimijat taasen käyttävät VR palveluita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #327 : Maaliskuu 07, 2017, 21:53:16 » |
|
Joku kouvolalainen logistiikkayrityshän (muistanko oikein, että Easmar?) jotain yhteistyötä Ferin kanssa suunnitteli?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 216
|
« Vastaus #328 : Toukokuu 12, 2017, 15:51:53 » |
|
T 7001 -92 Kotka Hovinsaari - Vainikkala asema to 11.5.2017 16:16 VET 17004 -49 Vainikkala asema - Kouvola asema to 11.5.2017 20:00 Kas, tuollahan on jo käyty. Kuvadokumentaatiota odotellessa erilaisesta vaunustosta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #329 : Toukokuu 12, 2017, 16:08:17 » |
|
T 7001 -92 Kotka Hovinsaari - Vainikkala asema to 11.5.2017 16:16 VET 17004 -49 Vainikkala asema - Kouvola asema to 11.5.2017 20:00 Kas, tuollahan on jo käyty. Kuvadokumentaatiota odotellessa erilaisesta vaunustosta Fenniarail on ajanut jo monta junaa rajalta ja takaisin. Kotkan seudulle neljä ja Haminaan yhden. Ensimmäinen juna tuli rajalta 28.3 ja sen jälkeen on Vgk-kaluston lisäksi ajettu Kotkasta hoppereillakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 216
|
« Vastaus #331 : Toukokuu 12, 2017, 16:43:45 » |
|
No kas, koitin hakeakin vaan osunu silmiin..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #333 : Heinäkuu 20, 2017, 01:49:09 » |
|
104 vissiin matkalla kohti Suomea, Mainline diesels sivun mukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1394
|
« Vastaus #335 : Elokuu 04, 2017, 06:08:04 » |
|
FR 104:stä havaintoja ? on ollut matkalla tovin Venäjän kautta Suomea kohti ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Lahtinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #336 : Elokuu 04, 2017, 07:49:59 » |
|
Mistä niin päättelit?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #337 : Elokuu 04, 2017, 09:24:12 » |
|
Mahtaisiko olla, että 104 ja 105 tulevat samalla kertaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Kattelus
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 23
|
« Vastaus #338 : Elokuu 04, 2017, 09:46:09 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #339 : Elokuu 04, 2017, 12:10:59 » |
|
Eiköhän tuo ole vain vaihdevaunujen palautus Kaipiaisiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1394
|
« Vastaus #340 : Elokuu 06, 2017, 09:27:10 » |
|
Mistä niin päättelit?
mainlinedieselissä oli juttua valmistumisesta sekä czlokon facebookissa postaus telien vaihdosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1394
|
« Vastaus #341 : Elokuu 06, 2017, 09:32:18 » |
|
Mahtaisiko olla, että 104 ja 105 tulevat samalla kertaa.
104 on jo matkalla yksin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Lahtinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #343 : Elokuu 06, 2017, 10:48:55 » |
|
"mainlinedieselissä oli juttua valmistumisesta sekä czlokon facebookissa postaus telien vaihdosta."
Ja oli nimenomaan maininta, että on matkalla jo jossain Venäjällä? Ja kun tunnetusti kaikki tieto www-maailmassa on paikkansa pitävää, niin tuon Railcolornewsin mukaan onkin jo Suomessa...
Eli on lähtenyt matkaan tehtaalta 26. päivä ja on luovutettu Suomessa jo 28. päivä. Jutun mukaan kuitenkin telin säätö matkalla ja reittiä Ukraina- Valko-Venäjä- Venäjä, melkoista toiveajattelua.
En ehkä ihan vielä menisi Vainikkalaan odottamaan kameran kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Lahtinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #345 : Elokuu 06, 2017, 11:43:01 » |
|
Valmistaja varmaan onkin se luotettavin lähde, ellei operaattori itse kommentoi. Kuten tuossa linkissä luovutuksen osalta lukee kuvanotto paikkana "28.7.2017 Haniska, Slovakia".
Mutta kommentointisi hiukan poukkoilee eri lähteiden välillä ja esittää arveluja niin, että faktat ovat hiukan ristiriitaisia.
"tainnut 104 tulla Suomeen ? ainakin luovutettu FR:lle 28.7.2017 railcolornews.com sivuston mukaan."
Mutta olkoon miten vain, luulen näiden lähteiden nojalla tuon veturin lähteneen tehtaalta Slovakiaan, jossa telit on muutettu(?) loppumatkaa varten. Ja ilmeisesti tilaaja on tarkistanut tuotteen ja ottanut sen vastaan jollain tasolla. Onko matka jatkunut tästä eteenpäin, niin sitä en näistä lähteistä varmuudella löydä. Epäilen ettei ole vielä matkalla. Kuka vastaa tuosta pitkästä siirrosta veturin osalta jne. Varmaankin veturin rakenteita suojataan matkan riskejä ajatellen ja tuleeko 104 sittenkään yksin vai vasta 105 kanssa. Kustannus- ja riskinhallintakysymys... Aika vastaa näihinkin kysymyksiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1394
|
« Vastaus #346 : Elokuu 06, 2017, 15:54:40 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 97
|
« Vastaus #347 : Elokuu 08, 2017, 07:42:47 » |
|
Malttakaa vielä.
Veturit kuljetetaan ensin tehtaalta Slovakiaan, jossa telit vaihdetaan 1524 mm raideleveyden teleihin. Tämän jälkeen Fenniarail tekee vetureille ensimmäisen vaiheen vastaanoton. Dr18 104 on nyt vastaanotettu, kuten CZ Lokon Facebook-sivu kertoo. Nyt se odottaa Dr18 105:n valmistumista ja saapumista telinvaihtoon. Kun 105 on vastaanotettu, veturit lähtevät yhdessä hinauksessa kohti Vainikkalaa. Tämän hetken arvio Vainikkalaan saapumisesta on syyskuun lopussa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1394
|
« Vastaus #348 : Elokuu 08, 2017, 08:33:02 » |
|
Kiitos tiedoista,
eli tuo railcolorsnews.com sivuston mukainen uutinen ei ole faktaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #349 : Syyskuu 28, 2017, 13:58:43 » |
|
Huomenna tulossa kun VET Vainikkalaan ja VET sieltä pois?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|