14.06.2026 Tarkempi kuva Not vaunusta joka on suunniteltu nollannen luokan matkustajille. Tämä kyseinen vaunu on edes jossakin kunnossa, vaikka ehkä lievästi ruosteessa.
| 15.06.2026 08:12 | Jukka P. T. Ruuskanen: | Rungostakin taitaa puuttuu kosolti varusteita. | |
| 15.06.2026 08:25 | Veikko Hattunen: | Eikö tässä ole asbestiakin? | |
| 15.06.2026 09:00 | Joonas Kauppinen: | On asbestia. | |
| 15.06.2026 21:19 | Jyrki Talvi: | Salonkivaunu Vip matkustajille vain paras on kyllin hyvää tosin tuonne ei saa paikkatietoa, All Inclusive palvelua autonkuljettajasta huonepalveluun kilttien henkilöiden vaunu. | |
| 15.06.2026 23:48 | Esa J. Rintamäki: | VIP = Very Important Prisoner. | |
| 16.06.2026 19:30 | Esa J. Rintamäki: | Mitä varten tuon Not'n alakertaa on menty purkamaan? Akkulaatikko veks, aluskehyksen jäykistysansaat veks, näemmä jarrulaitoskin huut hiidessä. Onko tällekin tarkoitus tehdä Bucyrukset (se on: ei museaalista arvoa [enää]), joten eikun atomeiksi vaan? Eihän täällä kannata museoida yhtään mitään sellaista, mikä on valtaväestön käsityskyvyn ulkopuolella. Sivuhuomautuksena: koko Not-sarjan aluskehykset väsättiin usean eri jo hylätyn vaunun aluskehyksistä. |
|
| 16.06.2026 20:27 | Veikko Hattunen: | Varmaan syy joka ei auttanut museointipäätöstä oli fakta että vaunu on täynnä asbestia. | |
| 22.06.2026 03:25 | Veeti Heino: | Vastaava löytyy myös Suolahdesta. Turha välttämättä useampaa pelastaa kun yhdenkin pelastaminen voi osoittautua aika vaaralliseksi. | |
| 22.06.2026 04:39 | Teppo Niemi: | Eikös Kotalastakin löydy yksi vaunu.... Olikos tuo Kotalan vaunu pelastettu aikoinaan Haapamäen Höyryveturipuistoon haminalaiselta romuliikkeestä, |