28.09.2003 / Helsinki, Malminkartano

28.09.2003 Asemataidetta.

Kuvan tiedot
Liikennepaikka: Malminkartano (Liikennepaikan tiedot) Kuvauspaikka: Helsinki
Kuvaaja: Kari Paavola
Lisätty: 30.09.2003 00:00
Muu tunniste
Rautatieinfra: Tunneli

Kommentit

30.09.2003 18:08 Antero: Ruma kun mikä!, pussihousu junan sotkija idioottien kädenjälkiä!
30.09.2003 19:00 Roni: Opetellaanko kielioppisäännöt yhdyssanojen ja välimerkkien osalta ennen kuin ruvetaan haukkumaan muita. Kaikella taiteella on sijansa, tuo on taiteilijan näkemys. Olisitko hyvä ja piirtäisit itse paremman, niin voisimme ihastella sitä?
30.09.2003 19:21 Nikolas: Roni puhuu asiaa.
30.09.2003 21:51 Antero: No tuo on silti täysin turhaa,hienon sementti seinän tuhlausta. Ruma mikä ruma. Ja mitä kielioppisääntöihin tulee, niin hyvä Roni mikä ihmeen äidinkielen tunti tämä muka on, on täällä paljon pahempiakin kirjoitus häiriöitä nähty. Eikös tämä ole arvostelu "palsta"
30.09.2003 21:55 Antero: Sitä paitsi vaikka tämä olisi miten "laillinen" kuva,sotkija juntit saavat tällaisista tekeleistä vain "kicksejä" uusiin juna maalauksiin.
30.09.2003 22:53 killerpop: Arvostella saa niin kuvia, kielioppia kuin yleistä suhtautumista asiaan. Tulee ottaa huomioon, että näillä Helsingin radanvarsipaikoilla on varsin pitkät graffittiperinteet (kestäneet jo vuosikymmenet) ja se on osa sitä ympäristöä. On vaikea kuvitella, että tällaiset uppoisivat väkeen pääkaupunkiseudun ulkopuolella, eikä varmasti tämän taiteen kohdeyleisö olekaan suunniteltu nipottajille, vaan asemien vakikäyttäjille.
30.09.2003 22:55 killerpop: Itselleni tuli heti ensimmäiseksi mieleen sellainen tunne, että piirrokset ovat ikäänkuin kiitoksena siitä, että näillä paikoilla on toimivat junayhteydet. Joka tapauksessa varmasti seiniä oltaisiin sotkettu pahemminkin ja uudestaan ja uudestaan ja lopputulos ei varmastikaan olisi yhtä ihailtava.
30.09.2003 23:06 Olli: No enpä nyt tiedä.. mieluumin itse katson tuollaista kun ankean harmaata sementtiseinää.
01.10.2003 08:07 Otto Tuomainen: Mieluummin katselisin sementtiseinää.
01.10.2003 11:08 Jouni: Tarkka maalaus kuitenkin, jopa tuo sininen lamppu numeroiden yläpuolella on muistettu. :-D Tosin malleja lienee mennyt ohi 15 minuutin välein... Olen samaa mieltä killerpoin kanssa, ei näin iso harmaa betoniseinä pysy puhtaana kuitenkaan. Parempi tämä kuin joukko päättömiä tagisotkuja.
01.10.2003 11:58 Otto Tuomainen: Tämän maalauksen mallina Sm2 666?
01.10.2003 12:49 Korkki: kyllähän tällaiset taiteelliset kuvat ovat ihan hienoja. Täällä on pääasiassa töhryjä noissa alikulkutunneleissa joten tuollainen olisi täällä maallakin hieno
01.10.2003 16:49 AnttiL: Mielestäni tämä tuo hieman mukavaa väriä harmaaseen ankeuteen.Suomessa on muutenkin pitkä ja pimeä talvi niin tällainen värikäs teos tuo "lämpöä" pimeyteen.Toinen luku onkin Helsingin betonilähiöt,oksettavampia saa hakemalla hakea :-)
01.10.2003 17:52 Noo: Älkää nyt tapelko :)
02.10.2003 14:08 Juha Vuorinen: Ehdottoman Jees! Vaikka numerona onkin 666 ja linjatunnuksena W, niin siitä huolimatta tämä on paljon parempi kuin "normaali" tagi tai sotkijan oma signeeraus..
02.10.2003 18:47 Mikko Itälahti: Olenkin muuten ihmetellyt, että mikä tuon numeroiden yläpuolella olevan sinisen lampun tarkoitus on?
02.10.2003 18:49 Olli: Se lamppu palaa, jos ko. yksikössä on jotain vikaa (yhteisajokytkin väärin jne).
29.10.2003 01:07 Hanna: Sähäkkä junapiirros.
06.03.2004 00:44 Risto Hyvärinen: Öh? Tuo sininen vikavaloko? Se palaa mm, silloin, jos ajopöytä on "auki" ja joku häiriövalo palaa pöydässä, kuten tuulettimet ei pyöri tms...
06.03.2004 16:56 Risto Hyvärinen: En ole tutkinut asiaa niin tarkasti, mutta erotusjakson aikanahan palaa ajopöydässä valo, tai itseasiassa siellä palaa paljonkin valoja, koska pääkatkaisin avautuu.
18.05.2004 22:25 Jpl: Veikkaisin, että tekijät ovat noteeranneet ohi menneen 6066:n ;)
08.06.2004 17:20 Riku: Nyt nämäkin maalaukset ovat historiaa. Viikkona 23 alettiin maalata Vantaankoskelle menevien junien laituripuolen seinää siniseksi. Roskikset ja penkit käärittiin muoviin, ja linjakartat ja aikataulut poistettiin. Sopivasti sattuikin M-junien uudet aikataulut voimaan. Ennen keskiyötä ja reilusti sen jälkeenkin, molemmilla laitureilla odottaa lähes aina joku parka junaa, joka ei koskaan tule... No, ei ainakaan ennen aamua.
09.06.2004 16:13 Whiz: Eiks oo nättiä nykyään: http://aaltoja.net/malminkartano/Kuva(71​9).jpg

Tekivät sitten helvetin esikartanon siitä, ruotsin värit perkele.
09.06.2004 16:13 ultrix: Ihana. Nykyinen on aivan kauhea tuohon verrattuna. "Ruotsin näköiseksi" kommentoitu. :-)
09.06.2004 16:15 ultrix: Eli:
http://aaltoja.net/malminkartano/Kuva(72​0).jpg
http://aaltoja.net/malminkartano/Kuva(71​9).jpg
09.06.2004 16:16 Kari Paavola: jos sanon että tuo uusi ulkoasu on kamala, niin se on vielä liian lievä ilmaisu tuon rumuudesta. huoh :(
12.06.2004 08:26 Dakkus: Mutta näin niitä töhryjä vähennetään. Sillä, että kauan ennen tuon taideteoksen maalaamista alueella oli jo graffitikulttuuri voimissaan, ei luonnollisestikaan ole mitään merkitystä. Faktahan on, että kun tuo poistettiin, loppuu graffitien tekeminen muualle kuin taikaiskusta. Vai voisiko sittenkin olla, että joku sitten haluaa "koristella" tuota loukkoa itse? Ja sehän tiedetään, että kiireessä noista ei saa yhtään niin hyviä kuin rauhassa luvan kanssa. On kurjaa, että kokonainen taiteen tyyppi on näin hyljeksityssä Asemassa. Mitäs, jos nuoret menisivät ja purkaisivat Kiasman, koska he haluaisivat koko alueen loikoilutilaksi? Eihän muiden taiteella ole väliä.
12.06.2004 10:10 Samuli Rinne: Kyllä nuo Sm:n kuvat ja vastaavat teokset päivää piristävät. Tosiaankin parempia kuin epämääräinen tagihäkkyrästö. Ja ajatuksella kuvitettu seinä on myös paljon parempi kuin kalsea betoni. Taannoin joku kirjoitti lehdessä, että "harmaa betoni on suojeltava" tarkoittaen tietenkin aivan päinvastaista. Voisipa sanoa ja voikin, että betonin ylenpalttinen käyttö ja pinnan jättäminen sellaiseksi kuin se on, on ympäristörikos. Esim. uudessa, kalliissa ja joiltakin osiltaan ihan kelvollisessa Jkl:n matkakeskuksessa on laiturirakenteissa aivan käsittämättömän rumia betonimöykkyjä. Olo on kuin puolivalmiissa teollisuushallissa.
14.06.2004 20:25 Juha: http://tunnustuksien.luola.net/index.php​?id=13056 . Ihan kiva jos pitää paikkansa.
14.06.2004 20:38 Risto Hyvärinen: Nykyäänhän kaikki suosii anarkiaa. Vihreitä myöten. Jossain luonto-liiton lehdessäkin oli annettu ohjeet, miten mielenosoitus järjestetään. Lisäksi Rosa Meriläisen huumekuulustelu oli kuin suoraan "kettutyttöjen" ohjekirjasta: "Jos jäät kiinni, älä puhu mitään!"
Taitoilijoilla on monenlaisia näkemyksiä töistään. Niihin voi käydä tutustumassa Kiasmassa. Me tavan "pulliaiset" ollaan tyhmiä, emme ymmärrä taidetta.
25.10.2005 00:14 Sakari Kestinen: Mielenosoitushan on terveellinen osa demokratiaa, ei anarkiaa. Anarkian vallitessa mielenosoitukset ovat turhia koska ei ole ketään kelle osoittaa mieltään. Mutta itse asiaan, edelleen harmittaa tuo Sm2 666:n katoaminen. :'(
20.12.2005 16:55 Miika Rissanen: maltsun uudet maalaukset on aika tylsiä tähän alkuperäiseen verrattuna :/
20.12.2005 17:26 Lari Nylund: Graffitikeskustelut jatkuvat. Malminkartano oli hyvä esimerkki siitä, että luvallinen ja hieno jälki pilaantuu, kun siellä alkaa porukka jättämään oman jälkensä kuin vieraskirjaan konsanaan lähiympäristöön. Onhan nykyinen hieman tylsä, mutta eipä ole töherryksiä enää lähiympäristössä. Sitä saa mitä tilaa.
22.12.2005 14:57 [Tunnus poistettu]: Mausteita http://www.harriahola.net/photos/categor​y.php?categoryid=12 graffitikeskusteluun, johon en osallistu.
22.12.2005 15:02 Lari Nylund: Linkin saa poistaa, ei kuulu tänne, vaikka Töölön tavaramakasiinilta olisikin.
22.12.2005 15:04 [Tunnus poistettu]: Ota, Lari, nyt jo se herne pois nenästä. Ei maistu muuten lanttulaatikkokaan jouluna. Ja kasva aikuiseksi.
22.12.2005 15:10 Lari Nylund: Pertti: ainoa, jolla herne on nenässä olet sinä. Jaksat sitten vieläkin jaksat olla pahoillasi, kun Tikkurilan aseman lähistöllä otettu kuva töherryksestä poistettiin täältä. Mä en tajua, miksi sinun on yritettävä tuoda kokoajan julkisuuteen kuvia töherryksistä sivustolla, jossa yleisesti ollaan niitä vastaan.
22.12.2005 15:11 Lari Nylund: Pahoittelut kirjoitusvirheestä. Asia kuitenkin tuli varmasti selväksi.
22.12.2005 16:26 Tero Korkeakoski: Tuollaiset kunnolla tehdyt graffitit ovat ennemmin taidetta kuin töhryjä, mutta usein nuo kunnon kuvat keräävät noita rumia "tageja" pintaansa. Harmi vain että tuossa Pertin linkissä ei ollut kuin 4 kunnollista hyvännäköistä graffitia (mielestäni jonkun kirjaimen/tunnuksen hyvinkin tehty kuva ei vielä graffiti ole)
22.12.2005 17:02 Arto Papunen: olen samaa mieltä Larin kanssa
22.12.2005 21:24 [Tunnus poistettu]: 1) Minulla ei ole herne nenässä kuvan poiston takia, se on Jannen oikeus ja hyväksyn sen täysin, minkä olen Jannelle yksityisesti ilmineerannut. 2) Kommentoin (22.12.05 14.57) Larin ilmaisemaan haluun jatkaa graffitikeskustelua. Lopuksi Korkille: linkissä oli (minusta) kattava valikoima taidetta ja töhryjä, mutta siitä en enempää täällä puhu. Josko tämän jahnaamisen NYT voisi lopettaa ja saisin myös ilon olla lukematta lisää nokkaantuneen Larin nokkimisia, kiitos. Lopuksi: minulla kun ei ole tarjota joulukuvaa, toivotan tässä vain sanallisesti kaikille vorkkilaisille tasapuolisesti rauhallista Joulua ja Maukasta harrastusvuotta 2006!
22.12.2005 21:29 Lari Nylund: Kiitos samoin.
09.11.2009 14:51 Tuomo Soukkala: Nykyään Malminkartanon asema on remontoitu :D
(Käyttäjä muokannut 01.02.14 19:01)

Kirjoita kommentti Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kirjoittaa kommentteja!