20.11.2022 14:51 | Anton Carlsson | |||
Siinä lipunmyyntiluukkujen ikkunoissakin on jotain ilmoitustauluja tms, en tiedä onko siinä sitten jotain tietoja lipuista ja niiden hinnoista tai jotain vastaavaa. | ||||
20.11.2022 14:47 | Anton Carlsson | |||
Ai Mankissa on laituri edelleen jäljellä. Onko toisella puolellakin? | ||||
18.11.2022 13:56 | Anton Carlsson | |||
Nimenomaan sitä. | ||||
16.11.2022 19:21 | Anton Carlsson | |||
Löysin Finna.fi- sivuilta vanhoja kuvia Myyrmäestä, myös tästä tuolloin käytössä olleesta lipunmyyntipisteestä https://www.finna.fi/Search/Results?page=3&filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3A%220%2FImage%2F%22&lookfor=myyrm%C3%A4ki&type=AllFields Valitettavasti kuvassa ei näy lipunmyyjää mutta sen sijaan joku jalusta jossa ilmeisesti jotain informaatiota (en tiedä voiko olla aikatauluja) ja sen alla jotain laatikoita (tai siltä näyttäviä ainakin) |
||||
26.08.2022 16:48 | Anton Carlsson | |||
En tiennytkään että on ollut musta linjatunnus punaisella pohjalla. Muutenhan esim. 90-luvullahan linjatunnukset olivat valkoisia mustalla pohjalla ja myöhemmin 2000-luvulla värillisillä, rantaradan junissa vihreällä, pääradan sinisellä ja M-junissa oranssilla pohjalla. | ||||
23.07.2022 18:00 | Anton Carlsson | |||
No siinä tapauksessa olisi ainakin hurulla tai alstikalla pitänyt pärjätä. | ||||
23.07.2022 17:57 | Anton Carlsson | |||
Tarkoitetaanko politbyroopikajunalla jollain tavalla ylemmän statuksen omaavia matkustajia ja expressillä enemmän "tavallista" väkeä? Toisaalta express-nimitys vaunussa tuntuisi enemmän siltä että on oltava kyse jonkin sortin erikoisluokan vaunusta. | ||||
22.07.2021 16:24 | Anton Carlsson | |||
Voisin lisätä että sinivalkoiset numerokyltit päätepuskimissa vahvistavat ettei kyse ainakaan ole 70-luvusta. | ||||
08.11.2020 16:55 | Anton Carlsson | |||
Viereisessä junassa puuvaunut näyttävät olevan enemmistönä. Onkohan niitä 1977 vielä käytetty laajassakin mittakaavassa? Tosin sinisten vaunujen valmistus loppui vasta 1986 joten ehkä puuvaunuja on käytetty täydennyskalustona. | ||||
07.11.2020 19:52 | Anton Carlsson | |||
Niin, vitsi kun en tullutkaan ajatelleeksi sitä. | ||||
07.11.2020 19:28 | Anton Carlsson | |||
Tosiaan, wikipedian mukaan U-juna olisi aloittanut 29.5.1988 kun taas S-juna 27.9.1987. Ja U-junan lisäpysähdyksestä puheenollen niin sehän pysähtyi muuten samoilla asemilla kuin S-juna, plus Tuomarilassa. | ||||
07.11.2020 18:52 | Anton Carlsson | |||
http://vaunut.org/kuva/46467?paik=Tikkurila Tämän perusteella näköjään on ollut tavara-asema. | ||||
07.11.2020 18:45 | Anton Carlsson | |||
Ei. "Vanha" Kirkkonummelle kulkenut Y-juna lakkautettiin 1987 S ja U-junan tullessa. | ||||
07.11.2020 17:54 | Anton Carlsson | |||
Tiedän. Toisaalta E-juna pysähtyi tuolloin kaikilla asemilla (paitsi että sunnuntaisin se ei liikennöinyt). L-juna liikennöi ilmeisesti joka päivä, ma-la siis yhdessä E-junan kanssa. Mietin vähän että eikö olisi riittänyt jos L-juna olisi liikennöinyt vain sunnuntaisin kun muina päivinä oli kuitenkin E-juna joka pysähtyi niillä asemille missä S ja U eivät. Toisaalta aikoinaan pääradalla I ja P-junatkin liikennöivät samoina päivinä rinnakkain vaikka molemmat pysähtyivät kaikilla asemilla ja ajoivat samaa reittiä, P-juna tosin yhden aseman pidemmälle mutta silti. | ||||
07.11.2020 16:52 | Anton Carlsson | |||
Mikäli kyseessä on E-juna, kuvan on oltava lauantaipäivältä sillä E-juna ei tainnut tuolloin liikennöidä sunnuntaisin. L-juna kuulostaa tosiaan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, ilmeisesti se on tuohon aikaan kulkenut päivisinkin, päätellen tästä kuvasta http://vaunut.org/kuva/44148?kv=1992&paik=Helsinki |
||||
07.11.2020 15:23 | Anton Carlsson | |||
Takana oleva Sm1 on kai mitä ilmeisemmin S tai U-juna? Epäilen että ennen Leppävaaran kaupunkirataa päätyraiteet olivat lähinnä M-junien käytössä. | ||||
07.11.2020 15:19 | Anton Carlsson | |||
Ei tietoa mihin tavarajuna on ollut matkalla, tai mitä se on kuljettanut? Muuten, eikö Tikkurilassakin nimenomaan ollut tavara-asemaa tuolloin? | ||||
05.11.2020 15:59 | Anton Carlsson | |||
Näyttää pysähtyneen suht. kauas päätepuskimesta. Tosin ei kai siinä mitään, luultavasti juna on silti kokonaisuudessaan mahtunut laiturille. | ||||
03.11.2020 19:01 | Anton Carlsson | |||
Myyrmäen asemalla on ennen vanhaan ilmeisesti ollut asemepäällikkökin. Ettei voisi olla niin että kyseinen tila on toiminut esim. hänen toimistona tms. | ||||
03.11.2020 17:43 | Anton Carlsson | |||
Toinen, tuota huonetta vastapäätä oleva isompi tila (kalteri-ikkunoiden takana oleva) on käsittääkseni ilmeisesti ollut käytössä taksikuskien jonkinlaisena taukotilana. Nimittäin kun joskus tuli katsottua sinne sisälle siellä oli valot päällä ja ihmisiä huoneessa (joku vanha 70, 80-luvun telkkari siellä näkyi myös) eli se oli näköjään käytössä mutta tuo pienempi huone vaikutti aika hylätyltä (ellei taksikuskit ole sittenkään käyttäneet sitä johonkin) | ||||
03.11.2020 16:54 | Anton Carlsson | |||
Olen joskus muutama vuosi sitten kurkistanut tuon kuvassa rikkinäisen lasioven takana olevaan huoneeseen ja ihmetellyt sen funktiota. Siellä oli muistaakseni nahkapenkki, seinällä kartta ja jotain muutakin tavaraa. Muuten huone ei tuntunut olevan missään käytössä ainakaan enää, tiedä sitten mihin sitä on aikanaan käytetty. Nyt jälkeenpäin tosin harmittaa etten tajunnut ottaa kuvaa siitä koskaan. | ||||
02.11.2020 19:00 | Anton Carlsson | |||
Ilmeisesti sama käytäntö kuin jos junien (ja vetureiden) väritys muutetaan niin siinäkin menee vuosia ennen kuin vanha väritys on hävinnyt täysin. Tosin vaikuttaa siltä että 70-luvun lopulla on ollut kaikissa yksiköissä jo rullakilvet joten päätyyn kiinnitettyjä kilpiä ei ole tämän kuvan ajankohdan jälkeen kovin kauaa voinut näkyä. | ||||
02.11.2020 18:27 | Anton Carlsson | |||
Onko tuolloin 1975 siis käytetty rinnakkain ikkunassa olevaa rullalinjakilpeä ja yksikön päätyyn kiinnitettyä linjakilpeä? Täältä vorgistahan löytyy esim. Jorma Rauhalan kuva M-junasta Martinlaaksossa ensimmäisenä päivänä (1.6.1975) ja siinä on se vanhempi päätyyn kiinnitetty kilpi. | ||||
01.11.2019 12:20 | Anton Carlsson | |||
Ei löytyisi kellään kuvaa käytössä olevasta lipunmyyntiluukusta joltain lähiliikenneasemalta? | ||||
Kuvasarja: Lähiliikennealue ilmakuvissa 2019 |
15.06.2019 18:19 | Anton Carlsson | ||
Niin, sitä en rehellisesti sanoen kylläkään tajunnut lukea. | ||||
Kuvasarja: Lähiliikennealue ilmakuvissa 2019 |
15.06.2019 17:25 | Anton Carlsson | ||
Onko myös rantaradan ja Vantaankosken radan asemista tulossa ilmakuvia? Olisihan niidenkin osalta havaittavissa eroja vuoteen 1983 verrattuna, onhan esim. Leppävaara muuttunut siitä ajasta aika huomattavasti. | ||||
20.12.2015 16:11 | Anton Carlsson | |||
Ai niin, en tullutkaan ajatelleeksi sitä. | ||||
Kuvasarja: Sinisten vaunujen varhaisvuosilta |
19.12.2015 14:56 | Anton Carlsson | ||
Varhaisvuodet on tässä ehkä hieman vääränlainen ilmaisu, siniset vaunuthan tulivat käyttöön jo 1961. | ||||
19.12.2015 14:54 | Anton Carlsson | |||
Pysähtyikö se siellä? Ja jos, niin miksi? | ||||
18.04.2015 14:58 | Anton Carlsson | |||
Niin miten mahtaakin olla näiden seisakkeiden tulevaisuus? Muistan lukeneeni wikipediasta että ainakin Mankkia oltaisiin lakkauttamassa. | ||||
18.04.2015 14:24 | Anton Carlsson | |||
Miksi niitä edes ajetaan niillä sitten? Onhan sameja käytössä edelleen sen verran että pitäisi riittää U-juniin. | ||||
17.04.2015 18:07 | Anton Carlsson | |||
Outoa jos onnettomuudet eivät ole olleet yleisiä tuon tasoristeyksen kanssa. | ||||
17.04.2015 15:40 | Anton Carlsson | |||
Miten hyvin nuo Mankin, Luoman, Jorvaksen ja Tolsan matalat hiekkalaiturit oikeastaan soveltuvat Sm5:sille? | ||||
22.12.2013 10:44 | Anton Carlsson | |||
Kyseinen väritys oli 6041:ssä käsittääkseni 1990-1997. | ||||
21.12.2013 18:35 | Anton Carlsson | |||
Ai, vitsi kun en ollut tietoinen asiasta ollenkaan. Pitäisiköhän sen sijaan kirjoittaa suomalaisvoimin? :) | ||||
21.12.2013 16:04 | Anton Carlsson | |||
Minun on ihan alkuun myönnettävä, etten ole ihan varma vaunun litterasta, joten jos se ei olekaan Ed, korjatkaa mielellänne. | ||||
20.12.2013 15:36 | Anton Carlsson | |||
Siis tänä vuonna vai ensi vuonna? | ||||
20.12.2013 14:56 | Anton Carlsson | |||
En ole viime aikoina nähnyt sivulinjakilpejä sameissa, onko niistä luovuttu? | ||||
21.05.2012 16:13 | Anton Carlsson | |||
Vähän mielenkiintoista on että sisäpuolla on edelleen vanhat ovinapit vaikka ulkopuolelle on aikoinaan vaihdettu uusiin. | ||||
15.12.2011 19:15 | Anton Carlsson | |||
Eikö niitä olisi edes voitu käyttää jossain taajamajunissa pääkaupunkiseudun ulkopuolella? | ||||
15.12.2011 19:01 | Anton Carlsson | |||
Sitä olen vähän miettinyt, miksi näitä ei saneerattu ja käyttöä jatkettu, mitä samien kanssahan ollaan tehty. Siksikö että olivat dieseljunia? | ||||
15.12.2011 18:58 | Anton Carlsson | |||
Oliko tuolla myös henkilöliikennettä? | ||||
07.12.2011 17:06 | Anton Carlsson | |||
Mitä, eikö se ole "pysähdymme kaikilla asemilla". | ||||
11.10.2010 15:02 | Anton Carlsson | |||
Alkaakohan ne kohta maalaamaan sameja vihervalkoisiksi? | ||||
19.03.2010 13:56 | Anton Carlsson | |||
Mites, nostiko Pekkaniska nuo romut aseman yli, vai ajettiinko ne autolla laiturilta? | ||||
17.03.2010 15:56 | Anton Carlsson | |||
Ja eikös Rauman henkilöliikenne päättynyt siihen? Tai ainakin sinä vuonna. | ||||
10.02.2010 20:43 | Anton Carlsson | |||
Katsoin sen kuvan tietoja, ja siinä luki myös 25 elokuuta 2009. Joten ehkä se 25.8. on sittenkin oikea päiväys. Jotenkin minulla oli vain sellainen fiilis että se olisi otettu 8 marraskuuta sillä niin siinä myös luki ja muistelisin myös että se on myöhemmin otettu. Mutta taisin ehkä sittenkin olla väärässä. | ||||
29.11.2009 20:59 | Anton Carlsson | |||
On siinä Lada ja Volvo 240 perässä. Opel Kadettkin näkyy olevan, puhumattakaan sen takana olevasta VW Kuplasta. | ||||
28.09.2009 16:05 | Anton Carlsson | |||
No ei nyt sameja millään ledinäytöillä pidä pilata! | ||||
27.09.2009 17:59 | Anton Carlsson | |||
Ja aseman seinät vielä tummina. | ||||
26.09.2009 15:59 | Anton Carlsson | |||
Alstikan katto on suhtellisen puhdas jos vertaa muihin Dr13-vetoisilla pikajunilla varustettuihin kuviin. |