![]() |
30.06.2005 15:43 | Eero Heinonen | ||
Missä niin seisoo? | ||||
![]() |
30.06.2005 15:40 | Eero Heinonen | ||
Konnareita kutsutaan usein kippareiksi, niin myös minä ja monesti esim neljäkaksseiska on kipparilta valamis. | ||||
![]() |
30.06.2005 15:35 | Eero Heinonen | ||
Se on muuten hyvin todennäköistä. | ||||
![]() |
30.06.2005 15:34 | Eero Heinonen | ||
No en kyllä yhtään ihmettele, jos tuon mylly on hieman väljä, sen verran 1978-mainen käyntiääni sillä on tyhjäkäynnilläkin. Tosin 1978:lla se oli samanlainen koliseva ja vinkuva ainakin sen viimeiset kaksi vuotta...:) Oulussa pitäisi olla 2023 ja 2028 toivoakseni. Pete, 2037 on jo "padassa", eli Hyvinkään pajalle se on vihdoin ja viimein päässyt Tampereelta. | ||||
![]() |
30.06.2005 15:28 | Eero Heinonen | ||
Onkos radalla sitten enempää vaihteita kuin tallin vaihde? | ||||
![]() |
29.06.2005 20:45 | Eero Heinonen | ||
Hanalan pääopastimet muuten elävät vielä antiikin aikaa...;) | ||||
![]() |
29.06.2005 20:43 | Eero Heinonen | ||
Kyllä ehdottomasti, on aina mukava nähdä hieman vanhempia kuvia. Tuosta Larin kommentista juolahti mieleen juuri se, että miksi mokoma oli junan persauksessa. Itse paljon P 43:a käyttävänä ja muutenkin kaiken järjen mukaan odotin, että tuo hökötys olisi ollut heti Marsun jälkeen junan keulilla, mutta ei! Luulisi nimittäin, että yksinkertaisimmin tuon tuosta saisi pois Seinämäellä, kun veturi vaihtuu. | ||||
![]() |
29.06.2005 20:39 | Eero Heinonen | ||
Min en edes n e ä koko kuskia, tässä haetaan varmaan kipparia tuossa keulilla. ;) | ||||
![]() |
29.06.2005 15:45 | Eero Heinonen | ||
Ai, kappas, on mennyt vähän ohi! =) | ||||
![]() |
29.06.2005 15:43 | Eero Heinonen | ||
VR-Radan tuo on, ja sillähän lyödään rahoiksi, Virosta vaan pikku urakka ja se on siinä. :) Siellä kun ei vaadita mitään JKV:n tasoista ainakaan vielä. | ||||
![]() |
29.06.2005 15:32 | Eero Heinonen | ||
Itseasiassa, meneekös Hki:stä Ouluun rahteja joiden Sn olisi vähemmän kuin 100 km/t? Nimittäin tuommoinen hilavitkutin rajoittaa sn:ää varsin täysillä rataosuuksilla... | ||||
![]() |
29.06.2005 15:31 | Eero Heinonen | ||
Aivan, pahoitteluni, nummerot sekaisin. :) Aurora Borealis Express toki kyseessä. | ||||
![]() |
29.06.2005 15:29 | Eero Heinonen | ||
Juu, kyllähän me Joni tavattiin! :) Silloinkin taisin olla tämän samaisen junan perässä, joskin silloin olin suorittamassa Eit-tutkintoa. | ||||
![]() |
29.06.2005 15:26 | Eero Heinonen | ||
Jaahas, baari ollut liikenteessä tuossakin vuorossa, myös Kolarin junissa tullut havaittua viime aikoina. | ||||
![]() |
28.06.2005 20:48 | Eero Heinonen | ||
Ja mainittakoon, että auto- ja henkilövaunujen kanssa ei yleensä pääse ihastelemaan kovin tyylekkäitä MAN-savuja. | ||||
![]() |
28.06.2005 19:14 | Eero Heinonen | ||
Ihan oikeasti neljä paria taajiksia arkena, viikonloppuna kolme + mahdolliset rahdit, työjunat ja museojunat. | ||||
![]() |
28.06.2005 16:44 | Eero Heinonen | ||
Onhan siitä kuviakin, lähteekös se 14.04 vai mitä se on Hki:stä, kalustokierron takia kahdeksan vaunuinen IC2. 169 taitaa olla nummeroltaan. | ||||
![]() |
28.06.2005 16:39 | Eero Heinonen | ||
Ja luultavasti 2019, jos Turkulaiset on kyrpiintyneet Deeverin vaihtotyöominaisuuksiin eikä Tampere keksi sille muuta käyttöä...;) | ||||
![]() |
28.06.2005 10:41 | Eero Heinonen | ||
Jaahas, mistäs sinne Eifti on putkahtanut? Kulostaa varsin tyylekkäältä junalta! :) | ||||
![]() |
28.06.2005 10:40 | Eero Heinonen | ||
Haapamäen asema on aivan täysin erillään museoalueesta, mitä aluetta sillä nyt sitten ikinä tarkoitetaankaan. Tuosta n e ä kee hieman https://vaunut.org/kuvasivu.php/1567.html | ||||
![]() |
28.06.2005 10:33 | Eero Heinonen | ||
Nyt hylättävät silarit riisutaan ensin Ilmalassa. Sitten ne viedään jossain rahdissa sinne, ne mitä siellä nytten on, on taatusti edellisen erän vaunuja, eli esim 23120, 23124 ja 24015. | ||||
![]() |
28.06.2005 10:27 | Eero Heinonen | ||
Aseman läpi kyllä kulkee junia, ja tätä vanhan aseman ratapihaa saatetaan hyödyntää työjunakäytössä, mutta taajikset pysähtyvät Tuurin uudemalla seisakkeella vähän matkan päässä lähempänä erästä kyläkauppaa. | ||||
![]() |
27.06.2005 16:54 | Eero Heinonen | ||
060:kin tosiaan pyöri tuolloinkin noissa kierroissa, tuolla hetkellä oli Jyväskylässä. Eiköhän nuo Provinssin lisävaunuina olleet ja jääneet siitä suoraan juhannuksen lisävaunuiksi, tosin tälle etelän kuuden vaunun rungolle ei tullut ihan heti keksittyä syytä, runkohan lienee Porin junia varten noin pitkä. | ||||
![]() |
27.06.2005 16:30 | Eero Heinonen | ||
Asjanmukainen ja jalkaanmenevä! | ||||
![]() |
26.06.2005 16:44 | Eero Heinonen | ||
Tevelle vaan semmonen pikku vinkki, että tervetuloa laittamaan museokalustoa kuntoon, jos kerran noin paljon sapettaa. | ||||
![]() |
26.06.2005 16:33 | Eero Heinonen | ||
Varmasti Haapamäen ja Seinämäen välisen rataosuuden huomioiden on menossa linjaraiteeseen. Tässä tapauksessa on ainakin edullisempaa kiikuttaa Hpk:lta puupöllejä kuin betonia Toijalasta. Voisin kuvitella, että jokin siinä betoniratakaisussa on kalliimpaa, koska edelleen vähäliikenteisimmille rataosille asennetaan aivan systemaattisesti puupöllejä, voisikohan betonipöllit vaatia ratatekniikkaan niin paljon muutoksia, esim ratapenkka on ko. Hpk-Sk välillä varsin "hyvä"kuntoista...:) | ||||
![]() |
24.06.2005 14:52 | Eero Heinonen | ||
Se tuntuu nykyään olevan ihan vakideeverikierrossa mukana. | ||||
![]() |
23.06.2005 21:32 | Eero Heinonen | ||
Heh, nynnyn kommenttista vielä, että jos Vaikeen laittaa Vaasan kohta häipyvään IC:hen, niin siitä loppuu potku ilman aggrekkaattivaunua...;) | ||||
![]() |
23.06.2005 21:26 | Eero Heinonen | ||
Ovat hävinneet jonnekkin, tuskin myisivät, asiasta on varsin monta ennakkotapausta ja ymmärrän VR:ää oikein hyvin noissa tapauksissa... | ||||
![]() |
23.06.2005 20:28 | Eero Heinonen | ||
Turussa on todennäköisesti vain 3 Eiftiä ja nekin poistuvat 1.7. 23104, 114 ja 121 tulevat säilymään pitempään ajossa. | ||||
![]() |
16.06.2005 15:29 | Eero Heinonen | ||
Vosiko olla mahdollista, että toveri on pajattanut ne Pieksämäellä tai peräti rakentanut uusia? | ||||
![]() |
16.06.2005 15:27 | Eero Heinonen | ||
1986:n aamu-uniselle käynnistysrääkäisylle ei ole vielä voittanutta, veturin starttijärjestelmässä oli jossain ehkä reikä tai jokin, joka aiheutti hirmuisen vihellysvonkaisun ja yön seisomisen jälkeen starttikin saa vähän aikaa väntää, ennenkuin "pikkuinen" rivikasi lähti käymään...:) | ||||
![]() |
15.06.2005 21:00 | Eero Heinonen | ||
Liittyisiköhän sotatilanteeseen ja valon ympäristöön leviämiseen ja toisaalta myös ilkivallan ehkäisyä. | ||||
![]() |
14.06.2005 21:09 | Eero Heinonen | ||
Ainakin puoli kolmen aika on ollut erinäisiä rahteja tai rahti yleensä, ja se on Hpk:n aika. | ||||
![]() |
14.06.2005 20:45 | Eero Heinonen | ||
Heh, VR kartuttaa toistaiseksi kassaansa aika mukavasti tuosta rulianssista, mutta mitenkäs käy, kun joku yksityinen täräyttää paremman tarjouksen noin isosta urakasta? Taitaa alkaa kassan kilinä VR:n päässä heikentyä... | ||||
![]() |
14.06.2005 20:38 | Eero Heinonen | ||
Kuulostaa ihan fiksulta. Mutta hetkinen, ne lannoitteethan kotimaan puolelle taitaa lähteä junalla, Gbln-t-vaunuissa. Ei kai ne sitten mene takaisin Kemiralle? | ||||
![]() |
14.06.2005 20:22 | Eero Heinonen | ||
Ja kas, piti kirjoittaa tuohon edeltäneeseen, että 23415 oli ajossa. | ||||
![]() |
14.06.2005 20:21 | Eero Heinonen | ||
Ahaa, no ei se taivas vielä pudonnutakaan, eikä välttämättä putoakkaan... Mitäs vaunustoa Provinssin Helsingin lisäjunissa mahtaa olla? Onko peltipaikku tiedossa? | ||||
![]() |
14.06.2005 20:18 | Eero Heinonen | ||
Selvä, alkaa kemikaalimaailma valjeta. :) Se on muuten kettumainen tilanne pelastushenkilöstön kannalta, jos on turhia lappuja... Meneekö fosforihappo sitten Ugista vientiin, vai jalostetaanko siitä vielä jotain siellä? | ||||
![]() |
14.06.2005 20:15 | Eero Heinonen | ||
Ok, kiittelee tiedonannosta, mutta ei Tampereen asemalla ollut kuin 044 ja 116. Perjantaina oli ainakin 23416 ajossa, mitenhän 23416? | ||||
![]() |
14.06.2005 20:06 | Eero Heinonen | ||
Oisko suomalaisittain VOcp? Venakoilta näyttävät. | ||||
![]() |
14.06.2005 20:05 | Eero Heinonen | ||
Oulun ja Joensuun koneet tosiaan eksyvät ratatöiden takia pääasiassa myrkkyjunissa Haapamäen kautta Tampereen kiertoihin. | ||||
![]() |
13.06.2005 20:21 | Eero Heinonen | ||
Ääni Seepralle. | ||||
![]() |
13.06.2005 20:20 | Eero Heinonen | ||
Ahaa, mutta eikös VAK-kuljetuksissa se oranssi lappu, jonka numerokoodi kertoo aineen laadun, laiteta vain jos kyydissä tosiaan on tavaraa? Mielestäni jokaisella noista oli se lappu kyljessä, ja osassa vaunuista luki kyljessä Fosforihappoa, ja taisi olla peräti 94%:tista. Tosin saattaa olla, että siinä oli jotain muitakin happoja, mutta rikkihappo oli kuitenkin vähemmistönä. | ||||
![]() |
13.06.2005 20:14 | Eero Heinonen | ||
Hmhph... Jonkun teollisuuslaitoksen raide, ehkäpä Iisalmessa. | ||||
![]() |
13.06.2005 20:13 | Eero Heinonen | ||
Vaunustosta päätellen takuulla... | ||||
![]() |
13.06.2005 15:46 | Eero Heinonen | ||
Joo, näin on, mutta pitihän sitä kokeilla mitä tapahtuu...;) Täynnä se kyllä oli, joka ikinen vaunu paitsi välivaunut olivat jossain happolastissa. Ainakin rikkihappoa ja fosforihappoa oli kyydissä. | ||||
![]() |
12.06.2005 21:50 | Eero Heinonen | ||
Tässä nyt ei haettukkaan liikennepaikkaa mistä mokoma on peräisin, tässä on semmonen saaren_nimi_nasse takana...;) | ||||
![]() |
12.06.2005 18:04 | Eero Heinonen | ||
Riippuu vissiinkin aina vähän yöstä, mutta arkiöisin (ja lauantaiöisin luontevasti) ehkä semmoset 3-4 paria, nämäkin rahdit kulkevat kuten kuuluukin, eli vähän minä päivänä sattuu. ;) Viikonloppuna ei kai pitäisi kulkea, mutta esim tänään aamulla minut havahdutti ehkä joskus 6.00-8.00 rahti, joka vaihtoi suuntaa Haapamäellä ja veturina oli pari Deeveri ja se oli aika lyhyt. Ei näköhavaintoa, mutta unen häiritsemishavainto kyllä...;) | ||||
![]() |
12.06.2005 17:03 | Eero Heinonen | ||
Orivesi-Jyväskylä baanan remontista. | ||||
![]() |
12.06.2005 16:57 | Eero Heinonen | ||
HKL:llä taas kerran ollut töissä. |