30.10. 23:10 | Lasse Holopainen | |||
Upea kuva! Mikä siihen on muuten syynä, kun osassa vaunuja on ikkunat merkittävän alhaalla, vähän kuin Ed-vaunujen alakerta tai enemmänkin? | ||||
30.10. 23:07 | Lasse Holopainen | |||
Jaahas, sikäläisillä on n e ä m m ä toisiaan lähimmät virroittimet ylhäällä. | ||||
30.10. 23:03 | Lasse Holopainen | |||
Hienoa! | ||||
30.10. 23:00 | Lasse Holopainen | |||
Kamalaa. No hyvä kuitenkin, jos niitä käytetään. Nyt pittää meikäläisenkin vielä pitää semmoset Eil-junien kuvaajaiset, mitä pidin kesällä (edellyttäen että ehdin). | ||||
30.10. 21:36 | Lasse Holopainen | |||
Todellakin, tässä on sitä jotain. | ||||
30.10. 21:34 | Lasse Holopainen | |||
Piakkoin katoava??? Siis milloin ja miten? | ||||
30.10. 17:48 | Lasse Holopainen | |||
N e ä m m ä alligaattori Eifet on pistetty mukaan. | ||||
30.10. 17:44 | Lasse Holopainen | |||
Siis sinisissä vaunuissahan raiteillemenevyys on kohdillaan, joten kai sitä haetaan uudemmasta kalustosta. | ||||
30.10. 17:42 | Lasse Holopainen | |||
Sileäkattoisuuden positiivisesti vorgin selaamisen piristävyys! | ||||
29.10. 16:35 | Lasse Holopainen | |||
Sellaistakin liikenteessä välillä näkee. Kun ajetaan motarilla, niin väliähän ei ole sillä, millä ajaa, kunhan kaikki menevät samaan suuntaan vähintään 70km/h. Motarille mahtuu kaikki madalletusta BMW E36:sta vaikka Ford Transittiin, sekä Volvo FH16 750:een ja niiden moottoreista tulee erilaiset soundit. (Ja vastasin tosiaan Jounille, Petri laittoi n e ä m m ä samoihin aikoihin kommentin) |
||||
29.10. 15:30 | Lasse Holopainen | |||
Kurt, ja oikeastaan te muutkin: ensinnäkin sanat: "mukaan jengiin" sisältävät osin tiedostamattoman merkityksen tämän asian yhteydessä, että pitäisi jotain tekemällä "ostaa" itselleen paikka porukassa. Tähän sanoo Holopainen: -Ei sinne päinkään, vaan ihmiset ovat yksilöitä porukassakin, ja jokaisen luonne ja käytös on sellaista, millaista on, loukkaamatta muita; moraalisen toiminnan ja terveen minuuden sisällä. Ja varmaan tiedättekin: joitakin ihmisiä saattaa kiinostaa millaisen käsityksen he antavat itsestään. Mutta Holopaisen kanta: -Ei sillä oikeastaan väliä ole, ainakaan jos asia on niin, että muut ajattelevat: "toi Lasse on vähän ding dong". Sellainen jos jotakuta kiinnostaa, kertoo se vain heikohkosta itsetunnosta. Jos jotakuta taas häiritsee oma freudilaista vakavan käyttäytymisen stereotypiaa vastaan oleva "olemukseni", niin okei, jotkut asiat saattavat häiritä, mitä maailmassa kohtaa. Tähän voisin siteerata psykiatrian professori Kallea: -Antaa kaikkien kukkien kukkia. | ||||
29.10. 00:43 | Lasse Holopainen | |||
On muuten tyylekkään n e ä kkönen ja kokonen sieni. Jalkaanmenevyys. | ||||
29.10. 00:40 | Lasse Holopainen | |||
Sanoisin, että suorastaan jalkaanmenevä kuva. (Älkää kysykö millainen suo-rastas on. En ole lintubongari) | ||||
29.10. 00:32 | Lasse Holopainen | |||
Reunimmaisilla immeisillä ei n e ä m m ä ole vihreää oliivia, eikä Kalamätä-oliivia, vaan ihan Huomi-oliivi. Turvallista. | ||||
29.10. 00:29 | Lasse Holopainen | |||
Nuo n e ä kkyvät työkamppeet ovat muuten käytännöllisiä sekä turvallisuudessa, että käytettävyydessä. (Yleensä) | ||||
29.10. 00:25 | Lasse Holopainen | |||
Ja ketun villat, -seinällä n e ä m m ä ja sinistä sorttia vielä. Tyylekkyys! | ||||
28.10. 22:04 | Lasse Holopainen | |||
Wöördiä en käytä vorgin hommiin, kirjoitusalusta riittää minulle tekstin tarkasteluun. Tapanani on sisäistää asia ja tuottaa sanat asian ilmaisuun. Sitä taas missä on tullut opiskeltua ja mitä, en kommentoi. Teen niinkuin psykoterapeutit, eli jätän tässä asian auki, mitä tulee historiaani, mitä ei päällepäin n e ä. | ||||
28.10. 21:49 | Lasse Holopainen | |||
Jouni, kyllä n e ä n tekstin "muokkaa", ja käytän sitä silloin kun käytän. Tiäsitkö muuten, että arkipäivän tilanteissa ei ole olemassa oikeaa "säällistä" ja väärää toimintatapaa, jos ei nyt puhuta sitten moraalisista valinnoista ja toiminnasta. Jokaisen toimintamalli on sellainen kuin on. Historiassa on liikaa esimerkkejä erilaisuuden suvaitsemattomuudesta... | ||||
27.10. 21:59 | Lasse Holopainen | |||
Tyylekkyys | ||||
27.10. 21:54 | Lasse Holopainen | |||
Kokoonpanon jalkaanmenevyys on tällä kertaa taattu. | ||||
27.10. 21:51 | Lasse Holopainen | |||
Asianmukaisuus isolla A:lla! | ||||
27.10. 21:50 | Lasse Holopainen | |||
Scanian CN112(?) tyylekkyys | ||||
27.10. 20:11 | Lasse Holopainen | |||
Kröhöm, Jouni. Tapanani ei ole ikinä toimia yleisten massa-stereotypioiden mukaisesti, koski se sitten kevyempää humoristista toimintaa (jota ymmärtää ken ymmärtää), tai vakavampia asioita (joissa olen taas tosissani). Mutta mitä tulee näihin kevyisiin lyhyihin kommentteihin, tai muutenkin käyttäytymiseen, en hyväksy (alunperin freudilaista) stereotypiaa siitä, että "järkevän" "aikuisen" kommentit, tai toimintatapa ehdonvallan asioissa olisi tietynlaista. Ja kun yhdessä kommentissasi käytit näiden muiden harrastajien kommenttien tyylimuutoksesta nimeä: eheytyminen, on se käsitteiden sotkemista. Eheytyminen on vapautumista psyyken kahleista, luovuuden käyttöönottoa (kukin omalla tavallaan), minuuden löytämistä ja uskallusta elämään. Siihen ei kuulu se, että antaa jonkun muun närkästymisen vaikuttaa itseensä sillä tavalla, että lopettaa toimimasta omalla tavallaan, varsinkin kun kyseessä on asia jossa ei ole oikeaa tai väärää tapaa. Jos antaa vaikuttaa, voi se kertoa heikosta itsetunnosta. Jos ihmisen minuuteen kuuluu erikoinen huumorintaju ja sellainen toimintatapa, joka poikkeaa normeista, on se vain väestön rikkautta. Ihmisten on hyvä sietää erilaisuutta, ja antaa muiden käyttää luovuuttaan. Luovuuden todellinen käyttäminen ei loukkaa ketään. Ja mielenterveys on pitkälti vapautumista elämään ja käyttämään luovuutta. Vapautumiseen kuuluu myöskin erilaisten ihmisten sietäminen. Jos meinaa, että kaikkien pitäisi toimia samalla tavalla, saattaa se kertoa jotain henkilön omasta vapautumattomuudesta, mahdollisesti alitajuntaan torjutusta negatiivisesta sisällöstä, joka tulee esille esimerkiksi psyykkisenä jäykkyytenä, mahdollisesti suorituspakkoisena yliminänä. | ||||
27.10. 18:20 | Lasse Holopainen | |||
Tai valmiiden autojen sarjasta Volvo V90 lähtee aika kivasti. | ||||
27.10. 18:04 | Lasse Holopainen | |||
Tai sitten epämääräisen näköinen BMW-farkku-viritelmä, esimerkiksi. | ||||
27.10. 15:54 | Lasse Holopainen | |||
Krööhhöm... Riippuu autosta ja siitä kuka sitä ajaa. | ||||
26.10. 00:04 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys | ||||
26.10. 00:03 | Lasse Holopainen | |||
Turvallisuus | ||||
26.10. 00:02 | Lasse Holopainen | |||
Mukiinmenevä juna. | ||||
25.10. 19:00 | Lasse Holopainen | |||
Kyllähän tuollainen toiminta on yleistä. Vähän olen sitäkin miettinyt, kun Rajamäelläkään bussit eivät yleensä pahemmin hidastele ennen tasoristeystä. Saattaa olla näin: "mä ajan tästä joka päivä, kyllä ne puomit ja valot sitten toimii jos tarvii, ei sieltä kukaan tähän aikaan tule." Ei sillee, et kyllähän ne muuten ajaa oikeen hyvin, mutta en haluaisi nähdä siellä sitäkään, jos Korsisaaren Setran kylki saa vähän uutta muotoa. | ||||
25.10. 17:56 | Lasse Holopainen | |||
Sielläpäin mualimaa savvonmualla on n e ä kkymä komiaa. Puijontornia en mie n e ä, mut mittee se haittas. Komia on fotograafasu! | ||||
25.10. 14:18 | Lasse Holopainen | |||
John, tajusin varmaan mitä meinaat. Joo, ei mennä siihen täällä vorgissa, vaikka se saattaa olla yleistä. | ||||
24.10. 23:01 | Lasse Holopainen | |||
Looks like there was some other EFiab and it was not in as good condition as the 11592. | ||||
24.10. 19:26 | Lasse Holopainen | |||
EFiab was 11592. | ||||
24.10. 17:35 | Lasse Holopainen | |||
Sen mä hiffaan slangilki et staili Eilistö on sikakliffaa. | ||||
24.10. 17:32 | Lasse Holopainen | |||
At summer the EFiab was first behind the Tve-locomotive. Then comes 4163 and 4207. | ||||
24.10. 15:50 | Lasse Holopainen | |||
Se on klassikko. Siennehän tuli se tuhannes kommenttikin laitettua. Joskus meidän on hyvä oppia jotain nuoremmiltakin, joskus saattaa olla hyvä olla vähän höyrähtäneempi tällaisessa kevyessä kommentoinnissa. Eri juttu sitten jos käymme keskustelupaneelia vaikka yhteiskunnallisista tilanteista tai psykologiasta ym. Toki ne menevät näillä sivuilla aiheen puolesta "sivuraiteille". | ||||
24.10. 11:19 | Lasse Holopainen | |||
Joo, toki ulkomailla voi olla paljon pahemmin. | ||||
24.10. 11:18 | Lasse Holopainen | |||
Eli loogisempaa heidän kannalta siellä? | ||||
24.10. 11:07 | Lasse Holopainen | |||
Kreosoottien kanssa pitää olla tarkkana. Mitä EJR kommentoi, niin kreationismi ei ole näihin verrannollinen konkreettinen aine. Se on taas luonnostaan tuleva vakaumus. Sen vastakohtana voidaan pitää 200-300 vuotta vanhaa uskomusta nimeltä materialismi. | ||||
23.10. 23:14 | Lasse Holopainen | |||
Tyypeillä on n e ä m m ä työturvallisuus hyvällä tasolla, mutta ei sen nyt tämmöisen radan suhteen tarvitse ihan justiinsa olla. | ||||
23.10. 21:44 | Lasse Holopainen | |||
Ymmärrettävää, mutta toiset taas tykkäävät vanhojen juttujen pyörittämisestä jutuissa nykyään. Meitä on moneen junaan, muuten VR ajaisi vain paria linjaa. | ||||
23.10. 20:21 | Lasse Holopainen | |||
Eikun joo, tsekkasin keskustelupuolta, homma selvisi. | ||||
23.10. 20:14 | Lasse Holopainen | |||
Jouni on huumorimiehiä. ;D Sanonta salilla menee: skip the leg-day. Osa tekee niin, osa treenaa monipuolisesti. Turvotusta alkaa esiintymään, jos käytetään kreatiinia lisänä, toki kreatiinimonohydraatti turvottaa lihaksia enemmän kuin kreatiinihydrokloridi. Tämä vaikutus kuitenkin kummassakin perustuu kreatiinin lihaksiin energiaa kerryttävään mekanismiin. Mitä treeneihin tulee, niin kyllä siinäkin on jalkaanmenevyys kohdillaan, meinaan olen maastopyöräilijä. Siinä tulee käytettyä lihaksia monipuolisesti. Itse en käytä kreatiinia lisänä, proteiini on se mikä vaikuttaa lihaksien vahvistumiseen merkityksellisesti. Kreatiini saattaa nopeuttaa kovien tulosten saamista, kerryttämällä lihaksiin nimenomaan energiaa nesteen mukana, mutta proteiini on se välttämätön rakennusaine, käytti kreatiinia tai ei. | ||||
23.10. 20:03 | Lasse Holopainen | |||
Mitäs sille kävi? | ||||
23.10. 15:42 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys | ||||
23.10. 14:20 | Lasse Holopainen | |||
Joo, virallisesti tomaatteja ei saa hinata, eri juttu sitten käytännössä omalla vastuulla. (Toivottavasti ajokouluttaja ei n e ä tätä) | ||||
22.10. 21:57 | Lasse Holopainen | |||
Ei kai ne siirtneet niitä nelosista Sameihin? | ||||
22.10. 13:06 | Lasse Holopainen | |||
Kätevää | ||||
22.10. 06:59 | Lasse Holopainen | |||
Se on hyvä, jos ihminen voi puhua vapautuneesti asioistaan luotettavalle ihmiselle, kuten vaikka hyvässä psykoterapiassa, tai sielunhoidossa. Asioiden käsittely ja kohtaaminen sellaisina kuin on, oikeastaan on tärkeä juttu terveyden kannalta. | ||||
22.10. 06:55 | Lasse Holopainen | |||
Asjallinen |