08.10. 23:58 | Lasse Holopainen | |||
Jos tuplakerrosjuna voi olla tyylikäs, niin tämä ainakin on. | ||||
07.10. 10:30 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys! On tyylekäs ja hieno kuva! | ||||
Kuvasarja: PoRhan syysretki 2024 |
07.10. 09:37 | Lasse Holopainen | ||
Joo, toki keveällä kädellä ajaminen ei taida olla meikäläisen erityisosaamisalueella millään ajoneuvolla, mutta kyllähän siitä hyötyä on kun niin tekee. | ||||
Kuvasarja: PoRhan syysretki 2024 |
06.10. 23:08 | Lasse Holopainen | ||
Kyllä loppuunajettukin kestää, kun on kyseessä oikea juna, niinkuin nyt :) | ||||
06.10. 22:12 | Lasse Holopainen | |||
No niinpä näyttääkin olevan. Kuvakulma ja zoomaus muuttaa aika paljon. Ja on muuten asjallinen kuva. | ||||
06.10. 21:45 | Lasse Holopainen | |||
Varmaankin aateltu kiskobusseja varten. | ||||
06.10. 21:42 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys! Nyt on erityisen kaunis kuva, hyvä Ilari! | ||||
06.10. 13:28 | Lasse Holopainen | |||
Siltä se vahvasti näyttää. Joskus sinne tosiaan tulee kokoonpanotiedot vähän oudosti. Kerran näytti Kolarin pikajunalle kokoonpanoa Helsingistä Sr3+CEmt. No se oli kuitenkin normaalilla kokoonpanolla ja datan tiedot muuttuivat myöhemmin. Mutta tosiaan joskus siellä saattaa vaikka lukea äsken lisätty makuuvaunu autovaunujen takana. | ||||
06.10. 09:05 | Lasse Holopainen | |||
Kumma juttu, meinaan itse n e ä n siellä vain yhteensä kolme kappaletta ihmisille suunniteltuja kerrostaloja. | ||||
05.10. 13:35 | Lasse Holopainen | |||
Jepulis, nyt kun tarkistin, niin tässä vaunussahan tuli matkustettua Porvoon radan 150-vuotisjuhlissa, HMVY liikennöi. | ||||
05.10. 13:33 | Lasse Holopainen | |||
Kamalaa! | ||||
05.10. 13:32 | Lasse Holopainen | |||
Rbkt:ta on enää yksi jäljellä ja se on vihertynyt, mutta onneksi haapamäkiläisillä hyvässä tallessa ja käytössä. Itse muistaisin, että tämäkin vaunu olisi museoitu heidän toimesta. | ||||
05.10. 13:22 | Lasse Holopainen | |||
Minä ainakin n e ä n tuolla takana pari Edamia. | ||||
04.10. 19:32 | Lasse Holopainen | |||
Tuossa kuvassa on sitä jotain. | ||||
04.10. 15:34 | Lasse Holopainen | |||
Ja ruuanlaittoväline on asianmukaisesti Hurun jakoavain. | ||||
02.10. 22:21 | Lasse Holopainen | |||
Pidetään vaan kuva ja ajoneuvot erillään. Mitä Räsäseen tulee, en luonnollisesti voinut olla puolustamatta uskonsisarta, joka tekee työtä julkisuudessa, asiat kun eivät vaikuttaneet olleen täällä ihan selvillä. Jos käytin 50 riviä (en laskenut itse), niin mielestäni se on aika lyhyt tiivistelmä. :) Meinaan esimerkiksi Erik Ewalds on kirjoittanut jopa kirjoja, joissa käsitellään asiaa. Suosittelen niitä. Mutta tosiaan, onhan keskustelupuolella "sivuraide" -niminen alue. Jos halutaan aloittaa siellä keskustelu, niin siitä sitten, mutta itse osallistun siihen aikaisintaan yöunien jälkeen (jos sinne keskustelu ilmaantuu). | ||||
02.10. 21:50 | Lasse Holopainen | |||
Niin, eihän tämä rautateihin mitenkään liity. Vielä vastaan tähän: KD-puolueen edustajilla, tai muutenkin kristityillä syy siihen, minkä vuoksi ei, koko ajan voimassaolleista opillisista asioista, jousteta tai vaieta, on juurikin vapauttavan opin kuulemisen jälkeen tapahtunut voimakas kokemus transcendenttisestä, voimakkaasta hyvästä. Se on se iso tapahtuma, mikä monella avaa näkemään asioita uudelta kannalta, ja jonka seurauksena vapaaehtoisesti haluaa toimia moraalisesti. | ||||
02.10. 18:49 | Lasse Holopainen | |||
Herra Esa, mitä tulee kommenttiisi kansanedustaja Räsäsestä ja keksimästäsi "lempinimestä", niin toiminta ei ole mitään muuta, kuin että Päivi haluaa kirkon pysyvän kirkkona. Siinä vaiheessa kun kirkko ottaa ohjeekseen minuudeltaan järkkyneiden ihmisten tilapäiset mielihalut, niin kyseessä ei enää ole kirkko. Jos näitä valtiokirkon uusien mielipiteiden ajamisia tehdään nimellä "kirkko", ja piispa sanoo: "kyllä Yläkerrassa kaikki hyväksytään", seuraukset ovat mm. seuraavanlaiset: henkilö, joka kokee epätietoisuutta siitä, mikä on moraali, kuka itse on, mikä on ihminen, tai vastaavista asioista, ei saa selkeätä vastausta ja joutuu syvempään epätietoisuuteen. Siitä seuraa minuuden pahempi katoaminen ja mahdollisesti kahlitseva lakihenkinen yliminä, josta ei saa vapautusta, mikäli se riippuu valtiokirkon toiminnasta. Ajatusta kaiken hyväksymisestä perustellaan usein sillä, että Jumala rakastaa syntistä ihmistä. Tässä kohtaa valtiokirkko sekoittaa asiat. Lause: "Jumala rakastaa syntistä" tarkoittaa selvennettynä: Jumala ei halua, että ihminen toimii itselleen vahingollisella tavalla, koska Hän ei halua että ihmiselle käy huonosti. Hän haluaa ihmisen tajuavan, että on toiminut väärin, jonka jälkeen Hän haluaa antaa sen kaiken anteeksi, ja ei halua, että ihminen jälleen tekee itselleen vahinkoa. Millä tavalla ihminen tekee itselleen vahinkoa? Otetaan Esan mainitsema esimerkki tarkasteluun, jossa mainitaan "homovastaisuus". Onko homoseksuaalisuus syntiä? Tämä on se kysymys, josta valtiokirkossa väitellään. Kirkon idea on olla myöskin esikuvana ihmisille, mitä on kunnioittaa Raamatun sanomaa. Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa sanotaan vähintäänkin tyhjentävästi, että homoseksuaalisuus on kiellettyä, eli se on syntiä. Kirkon ideaan kuuluu olla Raamatun mukainen. Olenko minä nyt "homofoobikko"? Lue eteenpäin. Tästä monet sanovat, että eikö ihminen saa olla sellainen kuin on, eikö ihminen saa toteuttaa omaa minuuttaan? Eli homoseksuaalit pahastuvat, ja kokevat tulleensa loukatuiksi perin pohjin. Kuitenkin kysymyksessä on ihmiselle epäluonnollinen tilanne, se selviää myöskin biologiasta, esimerkiksi ihmiskunta ei pysty lisääntymään, jos porukka on homoseksuaalia. Nyt pitää lisäksi muistaa, että ihminen on psyko-fyysis-hengellinen kokonaisuus. Eli kun ihminen toteuttaa minuuttaan psyykkisestikin, niin silloin sen pitää olla yhteneväistä fysiologisen ja fyysisen minuuden kanssa, muuten on minuuden kanssa epäselvyyttä. Voiko minuuttaan toteuttaa väärin, onko olemassa minuuden toteuttamiselle absoluuttista oikeaa, tai väärää tapaa? Jokainen on yksilö, jokainen on omanlainen, mutta edellämainitun kaltaisissa karkeissa asioissa oikea tapa on yhteneväinen fyysisen ja biologisen todellisuuden kanssa. Psykologia on todistanut, että jonkun kehittyminen homoseksuaaliksi, juontaa juurensa yleensä varhaiseen perhe-elämään. Eli on käynyt sillä tavalla, että isä on kohdellut lasta rajun epäoikeudenmukaisesti. Tämän seurauksena lapsi ei ole voinut alitajuisesti hyväksyä isäänsä tyypiksi, joka olisi hänen isänsä. Kun lapsi on myöhemmin suuntautunut homoseksuaaliksi, hänellä on jäänyt alitajuntaan käsittelemättä lapsuus-ajan traumaattiset kokemukset. Ja kun hän elää homoseksuaalina, hänellä koko ajan vaikuttaa torjutut lapsuus-ajan kokemukset mielessä, ja ne vaikuttavat tiedostamattomasti moneen asiaan elämässä. Hyvinvoinnin kannalta näissä tapauksissa erityisen ongelmallista on todellisuudessa juuri homoseksuaalisuus. Ihminen ei voi todellisuudessa sen avulla kehittyä tasapainoisena persoonana. Kaikella kunnioituksella, siitä voi ottaa kaiken irti, mutta minuuteen se ei kehitä. Siitä puuttuu psykologinen polarisaatio, eli henkilöiden perustavanlaatuinen erilaisuus, joka taas on erinomainen asia mm. minuuden kehittymisen, psyykkisen kypsymisen ja uusien näkökulmien oivaltamisen kannalta. Monella psykologinen polarisaatio on tärkeä ja merkittävä asia minuuden kehittymisen, joskus jopa minuuden löytämisen kannalta. Näiden puuttuminen ja korvaaminen terveyttä edistämättömillä asioilla johtaa psyykkiseen pahoinvointiin, mielisairauksien herkkään puhkeamisalttiuteen, psyykkiseen kuolleisuuteen ja hengelliseen kuolleisuuteen. Mitä tulee alussa olleeseen teologiseen kysymykseen, niin tämä ei suinkaan ole Ylempää jotain "ilkeyttä", kuten monet sanovat, vaan sen vuoksi, että ihmiset voisivat elää tervettä ja tasapainoista elämää. Sen vuoksi se on kielletty. Jumala ei halua, että ihminen elää "pystyynkuolleena", vaan Hän haluaa tarjota ihmiselle kaikkea hyvää sekä täällä, että tulevassa. Hän kun on valmistanut ihmiskunnalle täydellisen anteeksiannon ja vapautuksen. Hyvinvointia ja järjestystä vartenhan laki on. Esimerkiksi kun kielletään varastamasta, se on siksi, että ihminen saisi rauhassa pitää omaisuutensa itsellään ja kunnossa. Vapautuksen pohjalta (jonka nykyään harva tajuaa), jokainen ihminen on ihmisenä kutsuttu Elämään. Siis j o k a i n e n. Siihen perustuu todellinen tasa-arvo, joka on tärkeä arvo. Vapauttavalta evankeliselta pohjalta moni ihminen on löytänyt myös elämälleen positiivisen suunnan, ja on löytänyt minuuden. Tämän vuoksi on tärkeää, että myös julkisuudessa pidetään tätä tervettä oppia esillä. |
||||
02.10. 10:09 | Lasse Holopainen | |||
Melkein katoin jo, että Kebab-vaunu, mutta ei ollutkaan. | ||||
01.10. 23:43 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys | ||||
01.10. 23:34 | Lasse Holopainen | |||
Kyllähän Rkt:ssakin on tommoset. | ||||
01.10. 23:32 | Lasse Holopainen | |||
Tyylekäs veturi. | ||||
01.10. 14:52 | Lasse Holopainen | |||
Juhani, oikeassa olet. | ||||
01.10. 14:51 | Lasse Holopainen | |||
Eli ei muuta kuin sienet kiehumaan ja tehdään jalkaanmenevän asjallinen junabongarien ateria. | ||||
01.10. 14:47 | Lasse Holopainen | |||
Enpä usko, että öljyt loppuu maasta, meinaan sitä on aika paljon. | ||||
01.10. 00:13 | Lasse Holopainen | |||
Toyota Hiace käy tutkitusti myös ruokaöljyllä. | ||||
30.09. 22:47 | Lasse Holopainen | |||
Asianmukaista. | ||||
30.09. 22:30 | Lasse Holopainen | |||
En ihmettele. (Siis mitä tulee käyttökokemuksiin) | ||||
30.09. 22:29 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys! Kyllä tuommoiset nosturit vaan on niin asianmukaisia, varsinkin kuvan kauniissa maisemassa. | ||||
30.09. 22:27 | Lasse Holopainen | |||
Asjallista kalustoa. Jalkaanmenevyys! | ||||
30.09. 22:26 | Lasse Holopainen | |||
Jalkaanmenevyys | ||||
30.09. 22:24 | Lasse Holopainen | |||
Linja-auton tyylekkyys ja höyryveturin viereen parkkeeraamisen jalkaanmenevyys! | ||||
30.09. 22:22 | Lasse Holopainen | |||
Komia prätkä. | ||||
30.09. 22:20 | Lasse Holopainen | |||
Toihan on Tampereen spora. | ||||
30.09. 21:53 | Lasse Holopainen | |||
Eikai ne bensat ja dieselit lopu ihan hetkeen. Toki jos tarvii dieseliä ja sitä ei ole, niin sitten mennään polttoöljyllä. Taitaa muuten tuo 18-litranen Detroitti olla juuri diesel-V12. | ||||
30.09. 21:15 | Lasse Holopainen | |||
Toisilla se päivän kova juttu saattaa olla Detroit Dieselin 18-litranen 2 tahtinen dieselmylly. | ||||
30.09. 08:48 | Lasse Holopainen | |||
Siis rupesko noi oikeasti kilpailemaan? | ||||
30.09. 08:46 | Lasse Holopainen | |||
Jos ryminällä tullaan, niin kyllä niistä mennään läpi, paitsi Helsingin keltaisista. | ||||
29.09. 22:23 | Lasse Holopainen | |||
Kyllä se juna paljon huonokuntoisemmillakin kiskoilla pysyy, kuten vaikka siellä Porvoossa (siellä oli kyllä kyyti keikkuvaa). Eihän tossa sen kummempaa kuin diesel-veturi vaan käyttöön, jos tarvii tuota rataa käyttää. | ||||
29.09. 21:43 | Lasse Holopainen | |||
Se on varmaankin tarkoitus nykyään. Sillon ennen on voinut olla lastausraide, siinä kun on vieressä se vanha varasto ja toisella puolella tiilitehdas. Miksei myös vankivaunu olisi voinut tyhjentää tai täyttää siinä kätevästi vankilan vieressä. | ||||
29.09. 21:41 | Lasse Holopainen | |||
Asianmukaisuus | ||||
29.09. 21:40 | Lasse Holopainen | |||
Arkiseen tilanteeseen hyvä kuvakulma. | ||||
29.09. 21:38 | Lasse Holopainen | |||
Mutta eiköhän se VR meinaa kuitenkin romuttaa ainakin Expt:n ja EFs:n. | ||||
29.09. 16:47 | Lasse Holopainen | |||
Lehtikeli - rupeaa junat sutimaan. | ||||
29.09. 16:44 | Lasse Holopainen | |||
Tai sitten vaan kaadetaan litkua sen Volvon, Hiluxin tai Ladan tankkiin, ja ajetaan paikasta a paikkaan b ja takasin. | ||||
29.09. 16:41 | Lasse Holopainen | |||
Yleensä CNG:tä. | ||||
29.09. 13:52 | Lasse Holopainen | |||
Niin, ja sen lisäksi niissä ei ole sitä A j e t t a v a a. | ||||
29.09. 13:39 | Lasse Holopainen | |||
Onneks VR:llä oli varaa. | ||||
29.09. 13:29 | Lasse Holopainen | |||
Ei niistä klassikoista ihan moottoria tarvitse vaihtaa, kuha pitää edes jotenkin huolta. Näillä yksinkertaisilla klassikoilla vaan pärjää paljon halvemmalla, jos osaa jotain. Sen lisäksi ajotuntuma on niissä omaa luokkaansa. Mitä tulee peltikolhuihin, niin ne eivät kovinkaan usein ole ongelma Volvo 240:llä, tai vastaavilla. | ||||
29.09. 10:44 | Lasse Holopainen | |||
On sillä kaluston ylläpidolla ja ennakoinnillakin iso vaikutus. Mitä softahommiin tulee, niin näköjäön eivät ole kaikkia ongelmia saaneet kuntoon. Aluksihan ne saivat ne toimimaan laboratoriossa, mutta ajossa sitten taas eivät toimineet. | ||||
29.09. 10:41 | Lasse Holopainen | |||
Tai kaasusäiliö. |