26.11. 15:02 | Tero Korkeakoski | |||
Miksi tuollainen toive? Luulisi nimenomaan että haluaisi hiukan leveillä ratansa koolla. | ||||
26.11. 14:59 | Tero Korkeakoski | |||
Linnavuoren raideko tuosta meni ali? | ||||
26.11. 14:56 | Tero Korkeakoski | |||
Ovat huomanneet että Valtasiirrolla on kaikki koneet nimikoitu, niin matkivat idean sieltä(?) Noh, eiköhän noita ole muuallakin. | ||||
14.11. 21:53 | Tero Korkeakoski | |||
Hyvin hyvin erikoista että muutenkin vähäisistä säiliövaunumääristä irtoaa noin monta seisontaan. Kertoo siitä että kemikaalikuljetukset ovat enemmän ja enemmän kumipyörillä. | ||||
12.11. 11:24 | Tero Korkeakoski | |||
Brittein saarten tavaraliikenteestä on aika vähän kuvia, mutta veikkaisin että siellä tavaraliikenne on lähes sataprosenttisesti kokojunaliikennettä satamien, terminaalien ja tehtaiden välillä. Vaikka miten paljon olisi mapsia ja openrailwaymapsia katsellut niin eipä koko saarelta taida löytyä yhtään kunnon perinteistä järjestelyratapihaa. Eli aika muutos on tapahtunut rautatien keksijämaan liikenteessä (en tosin tiedä onko siellä ennen muinoinkaan ollut ratapihoja). | ||||
12.11. 11:12 | Tero Korkeakoski | |||
Samaa joskus katselin mapsista. Kuvausautokin on ajanut rajajoen rantaa ja mitään kieltomerkkejä ei ole. Luulis että olis vielä tiukempaa kun kuvausaikaan tuo oli jo pitkään ollut Natoraja. | ||||
12.11. 11:01 | Tero Korkeakoski | |||
Ja vaikkei tilastoja ajalta löydy niin jokainen tietää että Transiton loppuminen on vähentänyt liikennemääriä ja nämä vaunut eivät myöskään ole Suomen ratapihoilla seisomassa. Ja tosiaan kokojunat eivät noita ratapihoja juurikaan tarvitse. |
||||
10.11. 12:21 | Tero Korkeakoski | |||
Eipä ole Suomi siis ainoa maa missä on ratapihat tyhjinä. | ||||
30.10. 12:32 | Tero Korkeakoski | |||
Onhan noista kuviakin täällä. | ||||
20.10. 14:23 | Tero Korkeakoski | |||
Missä liikenteessä tämä raide on? Näyttää kyllä käytetyltä. | ||||
13.10. 12:43 | Tero Korkeakoski | |||
Facessa näytti olevan kuva siitä että tässä ei enää kiskoja ollut. | ||||
13.10. 12:32 | Tero Korkeakoski | |||
Nii ja sitten on tietysti http://vanhatkartat.fi | ||||
30.09. 23:49 | Tero Korkeakoski | |||
Empä ole muuten ajatellut että Everettissäkin on laivastoasema. Jotenkin luulin että ne on vaan tuolla toisella puolella lahtea. Tänne suunnille tarttis kyllä vielä joskus päästä. Seattlessa oon käynyt, mutta tänne pohjoisemmaksikin. |
||||
30.09. 23:46 | Tero Korkeakoski | |||
Eipä taida täälläkään olla välilaiturille kauheasti käyttöä. | ||||
Kuvasarja: Oulu–Kontiomäki-välin liikennepaikkoja |
29.09. 23:28 | Tero Korkeakoski | ||
Tuli tässäkin tehtyä aika monta metriä rataa ihan turhaan. | ||||
25.09. 22:07 | Tero Korkeakoski | |||
Noista Marttilan kommenteista ei kannata välittää. Ainakin keskustelupalstan puolella kirjoittaa pelkkää potaskaa. | ||||
25.09. 16:14 | Tero Korkeakoski | |||
Tästä vanhasta tuli mieleen että miksi argonvaunut olivat kuormassa Harjavaltaan? Nehän kulkevat normaalisti lastissa Harjavallan laitokselta Tornion terästehtaalle. Tai ainakin ennen ovat kulkeneet niin päin. | ||||
25.09. 16:09 | Tero Korkeakoski | |||
On tää hurjan näköinen sekajuna. Ei tälläistä näe enää Porin radalla. Ammoniakkia Tahkoluotoon, terästä Mäntyluotoon, tyhjiä happo- ja argonvaunuja, rikastevaunu tulossa jostain (ehkä jopa kuormassa kun on peräpäässä) ja vielä Vok -vaunu. Huh. | ||||
22.09. 23:27 | Tero Korkeakoski | |||
Kannattaa myös varoa kännyköitä ja tietokoneita. Oikeastaan ihan kaikkea mitä et ole itse rakentanut. | ||||
22.09. 22:53 | Tero Korkeakoski | |||
Mikähän tämän ratapihan tilanne on tulevaisuudessa kun liikenne Sunilan radalla on loppu? Tuliko turha remontti... | ||||
22.09. 22:52 | Tero Korkeakoski | |||
Laskumäki oli varmaan tässä edessä. Koska se on purettu? Oliko täällä jotain jarruja raiteilla? | ||||
15.09. 23:18 | Tero Korkeakoski | |||
On kyllä sen näköistä maastoa että en tuonne ilman kumisaappaita lähtisi. Kalkkaron purema on kuitenkin aika paljon kotoista kyytä vaarallisempi. | ||||
10.09. 21:30 | Tero Korkeakoski | |||
Noi on Taimn-u -sarjaa eikä Tau. | ||||
09.09. 10:36 | Tero Korkeakoski | |||
Onko Suomen viimeinen ratapihanosturi? | ||||
04.09. 22:11 | Tero Korkeakoski | |||
Näissä muuten taitaa kulkea Talvivaaran sinkkisulfidia satamaan. Vaikka Kokkolassa onkin sinkkitehdas niin Talvivaara on myynyt sinkkinsä ulkomaisille toimijoille, ellei tilanne ole muuttunut viime tiedoista. | ||||
04.09. 17:11 | Tero Korkeakoski | |||
Pohjoiseen menevä raide menee sinkkitehtaan rikasteenpurkupaikalle ja tällä hetkellä taitaa kaikki raaka-aine tulla ulkomailta. | ||||
04.09. 17:09 | Tero Korkeakoski | |||
Taitavat muuten olla ammoniakkivaunuja kun on Yaran logo ja ovat heidän raiteellaan | ||||
31.08. 21:49 | Tero Korkeakoski | |||
Ihan joka asemalla taitaa nykyään olla. Mentiin keskiviikkona Helsinkiin niin Porin radalla ei ollut yhdelläkään asemalla yhtään vaunua, ainoastaan yksi kohdattava tavarajuna. Tampere ja Riihimäki olivat ihan vajaina, reilusti alle puolet raiteista varattuna. Ja kun miettii idän tilannetta niin voi varmasti sanoa että sielläkin on tyhjiä raiteita. Ei tartte miettiä mitään Tampereen tavararatapihan kapasiteetteja ja siirtämistä sen vuoksi. |
||||
26.08. 11:31 | Tero Korkeakoski | |||
No juu, toi mäkihän on teennäinen. Muuten täällä on aika aakeaa laakeaa. Jännää kun pikatiellä on Nakkilan ja Ulvilan välissä parikin isoa mäkeä mutta rautatie menee tasaisella sielläkin. Ja tosiaan, mihinkähän Jani on kadonnut. Sais kyllä olla täälläkin mukana vaikka aktiivinen onkin somessa. |
||||
22.08. 19:28 | Tero Korkeakoski | |||
Näytti olevan Ruotsin harrastajien Faceryhmässä juttua että GreenCargo lopettaa Ången järjestelyratapihan toiminnan. En tiedä miten muut firmat ovat noita käyttäneet vai tarkoittaako tämä sitä että tuolta vedetään enää kokojunia. Noh, onhan meilläkin Pieksämäki joka taitaa olla aika lailla samanlainen paikka sekä kooltaan että sijainniltaan. https://jarnvagar.nu/green-cargo-fortsatter-skara-ner/ |
||||
14.08. 11:00 | Tero Korkeakoski | |||
Tuskin rakennetaan, ellei NATO rahoita. Ei sille ole niin suurta tarvetta että kannattaisi rakentaa. | ||||
29.07. 22:23 | Tero Korkeakoski | |||
Uit välillä toiselle puolelle ottamaan kuvaa? | ||||
25.07. 13:21 | Tero Korkeakoski | |||
Mitähän Ilmalassa vaunuvaakalla tehdään? | ||||
16.07. 16:42 | Tero Korkeakoski | |||
2021 Googlen kuvissa raiteet on hyvin ruosteessa, tässä nyt lättähattu on kuorinut ruosteet. Miten paljon noita käytetään nykyään? | ||||
10.07. 22:00 | Tero Korkeakoski | |||
Ossille sen verran kommenttia että nämä ovat kyllä ihan Bolidenin sisäistä liikennettä. | ||||
12.06. 13:45 | Tero Korkeakoski | |||
Mutta onko se tässä: http://vaunut.org/kuva/168773 käännetty eri päin, koska vetää junaa poispäin Torniosta lyhyt pää edellä. Eli tässä olisi lyhyt pää kohti Haaparantaa ja tuossa linkittämässäni pitkä pää kohti Haaparantaa. | ||||
12.06. 00:44 | Tero Korkeakoski | |||
Painaa vai vetää? Muissa kuvissa veturi oli pitkä pää ruotsiin päin, joten se olisi pitänyt kääntää ja vaunujen järjestystäkin muuttaa jos se painaisi. EDIT: Taitaa olla käännettykin, kun eikös meren puoleiset kiskot (eli tässä taaimmaiset) ole 1524 levyiset. |
||||
08.06. 12:43 | Tero Korkeakoski | |||
Ihan normaali suunniteltu huoltoseisakki. Päättyy viikonloppuna ja sitten junatkin taas kulkee. | ||||
08.06. 12:40 | Tero Korkeakoski | |||
Juu, sinne ei ole jalankulkijalla edes asiaa. Isot työkoneet käyttävät tuota siltaa. | ||||
06.06. 11:47 | Tero Korkeakoski | |||
No ei EU:n tartte mistään typeryyksistä, kuten jokien nimistä tai raideleveyksistä huolehtia. Eiks se nyt oo ihan loogista että joki on joki sen lähtökohdasta alkupisteeseen. Tampereen pohjoispuolelta alkaen Kokemäenjoen vesistössä on siis kolme jokea, Tammerkoski, Nokianvirta ja Kokemäenjoki. |
||||
04.06. 22:14 | Tero Korkeakoski | |||
Kokemäenjoki alkaa Tyrvään voimalaitokselta. | ||||
03.06. 11:01 | Tero Korkeakoski | |||
Tämän kuvan voi mielestäni pitää täällä esimerkkinä liityntäliikenteestä, mutta enempää tälläisiä ei tarvita. | ||||
02.06. 22:29 | Tero Korkeakoski | |||
Kyllä. Oikein taustakuva -ainesta. Onko muuten Kemijoessa vesi normaalia korkeammalla vielä, kun näyttää jotenkin täydeltä. Kokemäenjoki näytti harvinaisenkin matalalta kun äsken kävin lenkillä sen rantakujaa pitkin. |
||||
02.06. 16:15 | Tero Korkeakoski | |||
Juha-Pekka voisi tulla kertomaan miten tämmöisen kuvan julkaiseminen täällä on sallittua. Vai eikö Kemin sellutehdas kuulu niihin kohteisiin missä on kuvauskielto. Kyllä mun työpaikalla ihan lukee aidassa että ei saa kuvata eikä liikkua ilman lupaa ja nykyään myös dronen lennättäminen on kiellettyä. Vai koskeeko nämä "kiellot" vaan niitä jotka ottaa kuvia joista Juha-Pekka haluaa nähdä vaivaa ja soittaa "hallitusneuvoksille". |
||||
28.05. 14:12 | Tero Korkeakoski | |||
Ai, mää etin väärästä paikasta (tuosta itään päin olevalta "vuorelta"). Eiks tuo ole vanhoja lentomajakoita? | ||||
28.05. 14:09 | Tero Korkeakoski | |||
Työkaverilla on mökki Oulujoen rannalla ja hän sanoi että aina kun vesi on alhaalla sieltä löytää uppotukkia melkeimpä rannasta. Eli aikamoinen on ollut uiton hukkaprosentti. Oulujoen uiton loppumisestakin on jo kauan. | ||||
27.05. 12:23 | Tero Korkeakoski | |||
Googlen ilmakuvasta ei kyllä löytynyt minkäänlaista tornia, onko sulla linkkiä kuvaan? | ||||
25.05. 21:53 | Tero Korkeakoski | |||
Olivat Harjavallassa viime viikolla, sieltä varmaan jotain kautta Ugiin. Erikoista että on tässä keskellä letkaa. | ||||
25.05. 20:10 | Tero Korkeakoski | |||
Sitä en ymmärrä miten kenenkään viisaus liittyy siihen että osaako ottaa kuvia. Mutta siihen se liittyy ettei kirjoittele jotain typeryyksiä sotilasjunista tai siitä mistä otettuja kuvia saa lisätä sivustolle minkä kanssa ei ole missään tekemisissä. Ja varsinkin siihen se liittyy ettei hauku kenenkään kuvia jos omat kuvat eivät kestä arvostelua. Viisautta on myös jättää yksityisviestien lähettäminen väliin jos niissä ei ole mitään muuta annettavaa kuin haukkumasanoja. |
||||
24.05. 20:06 | Tero Korkeakoski | |||
Niin siis kenelle ei kelpaa? Kyllä, tästä on paljon parempiakin kuvia toisin kuin monesta ulkomaisesta kohteesta. | ||||
24.05. 20:03 | Tero Korkeakoski | |||
Mää mietin että eikös tämmöinen keskustelu ollut aikaisemminkin ja kappas, niin olikin. Sekin oli Juha-Pekan sytyttämä. Tekis varmaan Juha-Pekka sulle hyvää jos et kävisi täällä sivulla ollenkaan, kun eipä noissa sun kuvissakaan paljoa ole annettavaa. |