Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 07.09.2023 18:55 Jimi Lappalainen  
  Taustalla on Ttv 2, eli Ttv-Rto 2.
kuva 07.09.2023 18:21 Jimi Lappalainen  
  VR-tiedotuksia 22 / 92 kertoo, että Turun ja Turun sataman välillä on junaliikenteen katkos 1.6. – 6.6.1992. Sinä aikanako nämä uudistukset saatettiin käyttövalmiiksi?
kuva 07.09.2023 17:50 Jimi Lappalainen  
  Jos vuonna 2015 (kahdeksan vuotta sitten) oli tämän ikäinen: https://vaunut.org/kuva/158532 niin kyllähän sen ymmärtää ettet ole CEO.
kuva 07.09.2023 17:21 Jorma Kattelus  
  Hänen muistolleen, mikäli viimeinen matka. Töissä Vaikalassa: https://www.youtube.com/watch?v=UnJXXH2riEc
kuva 07.09.2023 17:15 Asmo Rasinen  
  Ehkä Fenniarail mahdollisesti ajaa tilausjunia (Jos joku toinen ostaa vaunut) mutta varmaan tämä keskitetään patokangas-mussalo väliseen tavaraliikenteeseen

En sitten ole mikää CEO!!!
kuva 07.09.2023 13:52 Esa J. Rintamäki  
  YBo7 1166 valmistui Linköpingissä maaliskuussa 1958. Sarjamerkiksi tuli Y7 vuonna 1970.

Se oli ollut sijoitettuna Bodeniin ja Vännäsiin sekä siirrettiin 1980 Halmstadiin. Toukokuusta 1983 alkaen se oli Kristinehamnissa. Y7 1166 myytiin 1986 Norjan valtionrautateille (NSB) yhdessä vaunun Y7 1182 kanssa. Norjassa oli ollut ennestään kolme ruotsinlättää käytössä.

Kun liikenne rataosalla Sira - Flekkefjord lakkautettiin 1990, muutettiin entinen 1166 virkatarvevaunuksi. Se romutettiin Narvikissa vuonna 2006.

Norjasssa ruotsinlättien sarjamerkkinä oli ollut BM87.
kuva 07.09.2023 12:52 Jyrki Längman  
  Video 25.08.2023
https://youtu.be/VgkCcgmNi4w
kuva 07.09.2023 11:01 Juha Kutvonen  
  Vetokaluston sijoitteluluetteloiden mukaan 881 on siirtynyt Seinäjoelta Riihimäelle joskus 1.1953 - 6.1955 välillä.

Tätä raidetta siirrettiin takaisinpäin tavaratoimiston purkamisen yhteydessä kesällä 1985: https://www.vaunut.org/kuva/44107 ja https://www.vaunut.org/kuva/44108
kuva 07.09.2023 10:49 Heikki Jalonen  
  Taustalla Turun Meyerin pikku-koljatti, 600 tonnin Kone (-cranes). Iso-koljatti (1200 t) jää kuva-alan vasemmalle puolelle.
kuva 07.09.2023 10:18 Jouni Hytönen  
  Ei ole kyllä minulla tiedossa, että Dr16-vetureita olisi milloinkaan käytetty Jyväskylän ja Haapajärven välillä. Koeajojunat olisivat periaatteessa voineet käydä Äänekoskella, mutta en tiedä koeajojen suuntautuneen sinne koskaan. Normaalikäytön aikana Dr16-vetureita ei ole ollut niillä varikoilla, joilta käsin on hoidettu Jyväskylä-Haapajärvi-radan liikennettä. Dr16-vetureita käytettiin 90-luvulla Tampereen ja Jyväskylän välisissä IC-junissa silloin tällöin erikoistilanteissa, mutta ei niillä ollut aikaa mitään Äänekosken reissuja lähteä tekemään. :)
kuva 07.09.2023 10:18 Pauli Ruonala  
  Jonossa ensimmäisenä sarjan HF-11OC höyryveturi, jollaisia Wehrmacht tilasi sodan aikana useilta tehtailta. Veturin HF-11017 valmisti Krenau Puolassa 1941 ja se oli käytössä Stalingradin rintamalla. Sodan jälkeen se jäi Latviaan, viimeinen käyttöpaikka oli paperitehtaalla Ligatnessa. Samanlaisia käytettiin Suomessa, Hyrynsalmen-Kuusamon kenttäradalla, jossa niitä oli yhteensä 10 kpl.
kuva 07.09.2023 10:13 Jouni Hytönen  
  K30-kiskotus alkaa tämän kesän 2023 jälkeen olla jo melko vähissä. Ymmärtääkseni ensi kesänä korvataan vielä Saarijärven pohjoispuolinen K43-osuus 54E1-kiskoilla.
kuva 07.09.2023 08:07 Jari Välimaa  
  spekulointi on kuitenkin kivaa
kuva 07.09.2023 06:07 Otto Tuomainen  
  Kyseinen CER Cargon veturi on tullut vastaan Unkarissa etanolijunan kanssa, mutta kunnollinen kuva jäi saamatta. Tuo toinen yhtiö on MVÁ, ei MAV. Sen veturi on myös sininen, mutta värisävy on huomattavasti vaaleampi kuin Dr18:ta. Noista neljästä ensimmisestä yksilöstä ainakin kolme liikkuu käsittääkseni lähinnä suljetulla teollisuus tms. alueella.
kuva 06.09.2023 23:45 Mikko Ketolainen  
  Tällä hetkellä kulussa olevan T3343:n vauhti on Julian nopeuskäyrän mukaan Kannonkoskelle saakka noin 50-60 kilometriä tunnissa, sillä nopeustieto perustuu kuljettajan päätelaitteen GPS-paikannukseen, joten tieto ei välttämättä vastaa tarkasti junan todellista nopeutta. Näkymä päivittyy junan liikkuessa. Kannonkosken ja Keitelepohjan välillä nopeus on pudonnut noin 20 kilometriin tunnissa. Sama on toistunut Pihtiputaan pohjoispuolella. Kannonkosken ja Keitelepohjan välillä on Julian ennakkoilmoitusten mukaan menossa pölkynvaihtoa ja tuentatöitä ja Pihtiputaan pohjoispuolella vuorostaan kiskon ja pölkynvaihtoa. Molemmissa nopeusrajoitus 20 kilometriä. Pihtiputaan pohjoispuolen työmaan yläpuolella on 50 kilometrin rajoitus, joka on raiteen stabiloitumisajan nopeusrajoitus. Sitten kuormassa kulkevan junan, eli esim. T3344:n nopeus on "ylhäältä alaspäin" Pihtiputaalle n. 50 kilometriä tunnissa, sieltä Saarijärvelle n. 35-40 kilometriä tunnissa ja välillä hieman allekin, Saarijärven ja Äänekosken välillä saa sitten "painaa" kaasua enemmän ja nostaa nopeutta n. 60-75 kilometriin tunnissa.
kuva 06.09.2023 23:20 Jimi Lappalainen  
  Todella komea kuva, jäänyt huomaamatta.
kuva 06.09.2023 23:15 Arto Papunen  
  Eihän niitä ole muualla kuin 10? Ja oliko ne ennen 101:stä valmistetut 4 kuinka samanlaisia.. ne muuthan enemmän samannäköiset on Cer Cargolla(Oliko tämäkin Unkarissa?), MAV:lla (Unkari), 4kpl ArcelorMittalilla (Ukraina). Cer Cargo näyttää käyttävän myös muita CZ lokon vetureita kuten pienempää neliakselista Effishunter 1000:a
kuva 06.09.2023 23:06 John Lindroth  
  Ainakin Pasilan hiilipiippuinen Tk3 numero 895 on käynyt Järvenpäässä lumiauran kanssa 60-luvulla!
kuva 06.09.2023 22:21 Timo Haapanen  
  Onko tietoa, mikä on numeroiden 3100, 3050, 3042 ja 3061 tilanne? Kuulemma romujonossa, mutta onko virallisesti hylätty?
kuva 06.09.2023 21:41 Keijo Loisti  
  Erkki Nuotion lumityöt kommenttiin: Muistan, että 1960-luvulla myllynraiteella olisi ainakin joskus käynyt valkoinen lumiauravaunu. Lunta ratapihalta talvella poisti porukka, joka muodostui raidetyöntekijöistä lapioineen ja hevosmies hevosen + korkeareunaisen reen kanssa. Miehet lapioivat lumen hevosen rekeen sillä pois kuljetettavaksi. Joskus joissain paikoissa miehillä oli käytössä isot lumikolat, joilla lumi työnnetiin johonkin sopivaan paikkaan. Ratapihan vaihteista miehet hakkasivat myös jäitä irti ja kuljettivat pois.
kuva 06.09.2023 21:38 Tuomas Pätäri  
  Tästä pidän minäkin kovasti. Nikkelivaunusto pääsee oikeuksiinsa juuri tältä kuvauskorkeudelta.
kuva 06.09.2023 20:30 Timo Haapanen  
  Laitoin keskustelupalstalle inventaarioni myös Sr ykkösistä (https://vaunut.org/keskustelut/index.php?topic=14338.0
kuva 06.09.2023 20:25 Timo Haapanen  
  Komppaan Juhaa!
kuva 06.09.2023 20:14 Otto Tuomainen  
  Tällä sivustolla ei ole valitettavasti näkynyt juurikaan kuvia Dr18-vetureiden ulkomaisista sisaruksista. Tosin ymmärrettävää veturityypin vähälukuisuuden vuoksi.
kuva 06.09.2023 19:11 Timo Haapanen  
  Silmätkin revitty päästä... :(
Kuvasarja:
Lavassaaren rautatiemuseo
 
06.09.2023 18:56 John Lindroth  
  Hyvä kuvasarja Lavassaaresta ja varsinkin ilmakuvat antavat kivan tarkennuksen radan sijainnista!
kuva 06.09.2023 17:52 Martti Vuorikoski  
  Tavaramakasiini vielä paikoillaan, lastauslaituria ei ole. Takana näkyviä omakoti-ja pienkerrostaloja ei ole, tilalla uusi omakotitalo alue, myös rivitaloja aikas mukavasti alueella.
kuva 06.09.2023 15:41 Ilmari Tommola  
  Hyvin mahdollista. On kylläkin outoa, miksei ratatöiden aiheuttamista muutoksista olisi kerrottu aiemmin.
kuva 06.09.2023 15:11 Joonas Leinonen  
  Alkuperäinen säiliövaunujen purkupaikka on tuossa kuvan vasemmassa laidassa, siellä näkyy kiskotkin vielä betonikentällä
kuva 06.09.2023 14:46 Panu Breilin  
  Ainakaan toistaiseksi ei ole yhtään vihreää CEmt-vaunua. Toki tässä voisi olla hyvä kandidaatti ensimmäiseksi...

Tiedä sitten mitä muutoksia VR ylipäätään suunnittelee yöjunien kokoonpanoihin, esimerkiksi ajatellen, että kaikkien yöjunien junatunnukseksi on 31.3.2024 alkaen vaihtumassa PYO. Jos tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa kaikissa yöjunissa osa vaunuista on CEmt-vaunuja niin sitten kai niiden olisi loogista olla vihreitä?
kuva 06.09.2023 14:22 Kari Haapakangas  
  Kalustoa tuntuu olevan enemmän kuin (säilytys)raiteille mukavasti mahtuu
kuva 06.09.2023 14:19 Kari Haapakangas  
  Onpa melko mahtavat varjostimet! Tuikkujen teho ollut pieni?
kuva 06.09.2023 13:47 Samuel Pajunen  
  Jep
kuva 06.09.2023 13:28 Kari Haapakangas  
  Eikös suojaavasti ruostuva ole sellainen nykyaikainen ratkaisu ;-)
kuva 06.09.2023 13:11 Rainer Silfverberg  
  Tutun näköinen vaunu viimeisenä!
kuva 06.09.2023 13:10 Rainer Silfverberg  
  Maalataanko nämä kanssa vihreiksi?
kuva 06.09.2023 13:10 Jimi Lappalainen  
  Tympeästi vaan puiden takana ja hankala kuvattava.
kuva 06.09.2023 11:50 Rainer Silfverberg  
  Tarkoitin että Pohjois-Saksassa olisi ratatöitä.
kuva 06.09.2023 11:30 Ilmari Tommola  
  En usko että ainakaan Ruotsin puolella olisi ollut aikatauluun vaikuttavia ratatöitä, sillä Malmöstä lähdettiin jo alkuperäisen aikataulun mukaan.
kuva 06.09.2023 11:08 Panu Breilin  
  Nykyisinhän tämä on asuinkäytössä ja hyväkuntoinen.
kuva 06.09.2023 11:04 Rainer Silfverberg  
  Johtuiko aikataulun muutos ratatöistä? Ainakin Postvagnen foorumissa on puhuttu niistä. Sitten nuo viimeaikaiset myrskyt ovat kanssa sekoittaneet junaliikennettä Ruotsissa.
kuva 06.09.2023 10:47 Timo Haapanen  
  Onko kyseessä VET 17221, joka tuo Vecturin?
kuva 06.09.2023 10:11 Riku Outinen  
  Mikko: 14.9 näyttäisi olevan haku Hangosta.
kuva 06.09.2023 09:55 Timo Haapanen  
  3049 on siis siirtynyt yllämainittuun joukkoon, näin ollen 15 kaikkiaan poissa pelistä, 97 jäljellä ajossa (ellei sitten ole tullut vielä muita poistettuja).
kuva 06.09.2023 09:44 Mikko Heino  
  Onko Fenniarailin Vekturi jo Suomessa? Muistaakseni tänään 6.9.23 piti tulla.
kuva 06.09.2023 09:29 Erkki Nuutio  
  Kohtalaisesti on tullut lunta. Linjaraiteet puhdisti lumiaurajuna, samoin useasti läpiajettavat sivuraiteet.
Lumenluonti pitkiltäkin sivuraiteilta, kuten myllyn raiteelta kuului normaalisti asemamiesten (Järvenpäässä ehkä kaksi) tehtäviin.
Alumiinikuuppaiset lumikolat tulivat kauppoihin 60-luvun alussa ja muovikuuppaiset kai vähän myöhemmin. Sopiva muovi on polyeteeni.
Masatools kuitenkin esiintyy edelläkävijänä, vaikka aloitti vasta vuonna 1982 : https://www.masitools.fi/fi/yritys/ .
Luultavasti kuitenkin polyeteeniäkin käyttäneitä edeltäjiä oli jo 60-luvun loppupuolella.
Kuvan aihe : myllyraiteen lumityöt, jotka lienee tehty lumilapioilla voimaannuttavien huudahdusten (=kirousten) kera.
kuva 06.09.2023 09:28 Jukka Ahtiainen  
  Kiitos John

https://youtu.be/IapSRfhq9Fo
kuva 06.09.2023 09:01 Ilkka Hovi  
  Lännestä tullessa ennen Fiskarin laituria oli pitkähkö nousu. Tuo seisakeopastin helpotti tarvittaessa pysähtyvän junan kulkua, varmaan lähteminen seisakkeellta on ollut kuvan ottoaikaan hidasta. Muistelen olleen 1966 (- 1967) tasoristeys josta oli kulku Fiskarsille. Tuo laiturirakennus oli viimeisillään ja junat eivät enää pysähtyneet paikalla. Jos haluaa katsomaan missä tuo paikka oli, ajaessa Fiskarsista tunnelin läpi ja pian vanha tie kääntyy oikealle. Muistaakseni tie loppuu ennen rataa ja pitää kääntyä vasemmalle ja ajaa pienteollisuusalueen läpi.
kuva 06.09.2023 08:59 Joonas Leinonen  
  Sr1 3022 ja 3049 seisovat nyt konepajalla ilman telejä riisuttuna hylkyjonossa
kuva 06.09.2023 08:29 Kari Haapakangas  
  Pieni suuri Helsinki voi tosiaan ylpeillä harvinaisen monipuolisella joukkoliikennevalikoimalla. Mitäs vielä oikein puuttuisi? No, ainakin köysirata ja funikulaari...
kuva 06.09.2023 08:26 Erkki Nuutio  
  Haluatte varmaan osoitella sormella syyllistä (Valtasta) ja puida nyrkkiä tälle. Hän on oikeanpuoleinen etualalla olevista.