ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Rautatiet ja harrastus
|
Radat ja laitteet
| Aihe:
Valtion rataverkko
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
1
...
27
28
[
29
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Matti Melamies
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 54
Vs: Valtion rataverkko
«
Vastaus #700 :
Helmikuu 08, 2025, 17:59:58 »
Voidaanko tuo kalusto modifioida EU-vaatimukset täyttäviksi järkevillä kustannuksilla?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1542
Vs: Valtion rataverkko
«
Vastaus #701 :
Eilen
kello 08:04:20 »
Lainaus käyttäjältä: Matti Melamies - Helmikuu 08, 2025, 17:59:58
Voidaanko tuo kalusto modifioida EU-vaatimukset täyttäviksi järkevillä kustannuksilla?
Jos tarkoitat GOST kalustoa niin vain terästehtaan sulatusuunin kautta.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 556
Vs: Valtion rataverkko
«
Vastaus #702 :
Eilen
kello 11:44:52 »
Lainaus käyttäjältä: Jari Välimaa - Helmikuu 08, 2025, 08:45:05
Lainaus käyttäjältä: Jari Välimaa - Tammikuu 22, 2025, 15:26:13
Lausuntokierros muutoksista raideliikennesääntelyyn: lisäaikaa metsä- ja kemianteollisuuden vaunuhankintoihin
"Liikenne- ja viestintäministeriö pyytää lausuntoja luonnoksesta hallituksen esitykseksi, jolla tehtäisiin muutoksia raideliikennettä koskevaan sääntelyyn. Lakimuutoksilla vahvistettaisiin kaupunkiraideliikenteen turvallisuutta ja annettaisiin metsä- ja kemianteollisuudelle lisäaikaa hankkia EU-vaatimukset täyttävää kuljetuskalustoa. Lausuntoja voi antaa 5.3.2025 saakka.
Lakimuutoksilla jatkettaisiin poikkeusta, jolla sallitaan EU-vaatimuksista poikkeavan itäisen kansainvälisen liikenteen kaluston (ns. OSJD/GOST-kaluston) käyttöä Suomen sisäisissä puutavara- ja kemikaalikuljetuksissa. Poikkeus jatkuisi vuoden 2028 loppuun saakka. Poikkeus otettiin käyttöön vuonna 2022, jotta Venäjän hyökkäyssodan alettua Ukrainassa voitiin turvata puutavara- ja kemikaalikuljetukset rautateitse Suomessa teollisuuden tarpeisiin.
Kahden vuoden pidennys kaluston käyttöön vuoden 2028 loppuun asti on siten pisin mahdollinen lisäaika ja komissio edellyttää, että tämän jälkeen Suomi palaa noudattamaan EU-lainsäädännön mukaisia kalustovaatimuksia."
https://lvm.fi/-/lausuntokierros-muutoksista-raideliikennesaantelyyn-lisaaikaa-metsa-ja-kemianteollisuuden-vaunuhankintoihin
Teollisuus saa lisäaikaa vaunuhankinnoilleen
"Suomella on ainoana EU:ssa poikkeus käyttää OSJD/GOST-kalustoa kansainvälisissä rautatiekuljetuksissa. Koska EU-vaatimusten mukaisen kaluston hankinta puutavara- ja kemikaalikuljetuksiin vie aiemmin arvioitua pidempään poikkeusta jatkettaisiin 2028 loppuun saakka. Kahden vuoden jatkoajasta on informoitu EU:n komissota.
Kahden vuoden pidennys kaluston käyttöön vuoden 2028 loppuun asti on pisin mahdollinen lisäaika. Sen jälkeen Suomen on noudatettava EU-lainsäädännön mukaisia kalustovaatimuksia."
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/kuljetukset/teollisuus-saa-lisaaikaa-vaunuhankinnoilleen
Uuden kaluston hankinnalla alkaa olla jo kiire. Onkohan vielä edes selvää, kuka vaunuja tilaa? "Teollisuus" on aika epämääräinen ilmaisu. Luulisi ainakin VR:n tarvitsevan uutta kuljetuskalustoa lähivuosina.
tallennettu
Offlinessa vuodesta 1967
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1542
Vs: Valtion rataverkko
«
Vastaus #703 :
Eilen
kello 15:38:39 »
Lainaus käyttäjältä: Juha Kutvonen -
Eilen
kello 11:44:52
Uuden kaluston hankinnalla alkaa olla jo kiire. Onkohan vielä edes selvää, kuka vaunuja tilaa? "Teollisuus" on aika epämääräinen ilmaisu. Luulisi ainakin VR:n tarvitsevan uutta kuljetuskalustoa lähivuosina.
VR:oma sivusto kertoo että VR:llä ei ole GOST kalustoa käytössään
https://www.vrtranspoint.fi/fi/vr-transpoint/asiakkaan-opas/kalusto/
Ja onhan tässä 2028 vuoteen aikaa hankkia uutta kalustoa ja vaikka venäläistä Sggrs 80' joka on täyttänyt läntiset vaatimukset ja on normaalileveydellä Suomeenkin hyväksytty
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/51-271-0002-1-001-001
tallennettu
Sivuja:
1
...
27
28
[
29
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Rautatiet ja harrastus
|
Radat ja laitteet
| Aihe:
Valtion rataverkko
|
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Ajankohtaiset
-----------------------------
=> Havainnot
=> Uutiset
=> Tapahtumat
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Junakuvaus
=> Kalusto
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiinan nettisivusto
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Yleinen keskustelu
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiina-lehti
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Radat ja laitteet
=> Ulkomaat
=> Kääntöpöytä
-----------------------------
Muut aiheet
-----------------------------
=> Osto- ja myyntipalsta
=> Sivuraide
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Pienoisrautatiet
Powered by SMF
|
SMF © 2006-2008, Simple Machines
| ©
2025 Resiina
Ladataan...