Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #75 : Toukokuu 02, 2020, 08:40:53 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #76 : Toukokuu 02, 2020, 12:56:55 » |
|
On kyllä jotenkin surkeaa, ettei noita junia saatu kiskottua perille Haapamäen kautta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #77 : Toukokuu 11, 2020, 08:55:00 » |
|
On kyllä jotenkin surkeaa, ettei noita junia saatu kiskottua perille Haapamäen kautta.
ei ole sähköä ja kisko jatkoksia
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #78 : Toukokuu 27, 2020, 08:38:04 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #79 : Kesäkuu 19, 2020, 07:10:41 » |
|
Rauman seisakkeen suunnittelmat "Väylävirasto on käynnistänyt Rauman seisakkeen ratasuunnitelman laatimisen siihen liittyvine tutkimuksineen. Suunnitelma laaditaan yhteistyössä Rauman kaupungin kanssa. Seisakkeen nimi on Rauman keskusta. Ratasuunnitelma on nyt vuorovaikutusvaiheessa! Suunnitelman kommentointiaika on 16.6.-10.7.2020 Pandemiatilanteen vuoksi Rauman seisakkeen ratasuunnitelmasta ei järjestetä yleisötilaisuutta. Siksi olemme panostaneet erityisesti verkossa jaettavaan materiaaliin ja pyrkineet sillä korvaamaan suunnitelman esittelyn vuorovaikutteisessa tilaisuudessa. " https://vayla.fi/rauman-seisake
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #81 : Kesäkuu 24, 2020, 10:36:17 » |
|
Tavarajunien uudet tyypit tulevat kyllä sekaantumaan, jos niiden tulkinta on operaattori kohtaista
Ei noissa ole uutta, ne ovat olleet käytössä jo tähänkin saakka. Avoimeen dataan ne viedään kaikki vain tyypillä "T".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #82 : Kesäkuu 24, 2020, 12:19:20 » |
|
Mitä ovat nuo Tx-koodit? TL lienee 5-alkuinen lisäjuna, vaan entä muut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #83 : Kesäkuu 24, 2020, 12:39:08 » |
|
Mitä ovat nuo Tx-koodit? TL lienee 5-alkuinen lisäjuna, vaan entä muut?
riippuu operaattorista
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #84 : Kesäkuu 24, 2020, 12:55:01 » |
|
Mitä ovat nuo Tx-koodit? TL lienee 5-alkuinen lisäjuna, vaan entä muut?
Asiakasjuna, kiitotavarajuna, lähiverkkojuna, raakapuujuna... Nuo näkyivät Jukussa vielä reilu vuosi sitten, kunnes järjestelmää muutettiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #85 : Kesäkuu 29, 2020, 10:55:59 » |
|
Päärata 2050 "Rata on koko pituudeltaan vähintään kaksiraiteinen ja suurelta osin myös eurooppalaisella raideleveydellä kuljettavissa. Luonnonvarakuljetukset ovat toimineet joustavasti radan pohjoisosassa sujuvasti yhteisen raideleveyden ansiosta. Ratayhteydet Helsinki-Vantaan lentoaseman lisäksi on toteutettu usealle pääradan varren lentoasemalle." https://paarata.fi/paarata-2050/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #86 : Kesäkuu 30, 2020, 18:15:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #87 : Heinäkuu 08, 2020, 08:47:43 » |
|
mielenkiintoinen lakimuutoshanke menossa "Kalustoyksiköiden ja rautatieinfrastruktuurin rekisteröintitehtäviä siirtyy Liikenne- ja turvallisuusvirastolta Euroopan unionin rautatievirastolle Euroopan unionin lainsäädännön edellyttämällä tavalla" https://valtioneuvosto.fi/hanke?tunnus=LVM046:00/2019
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #88 : Heinäkuu 24, 2020, 05:34:34 » |
|
Mielenkiintoinen muutos Valtion rahojen käytössä kun MAL-rahat (143 miljoonaa) on siirretty pois Väylävirastolta Liikenne ja Viestintävirastolle.
"Momentin perusteluja muutetaan siten, että Liikenne- ja viestintävirasto saa sitoutua Tampereen raitiotien (1. ja 2. vaihe) suunnittelun ja rakentamisen avustamiseen sekä seuturaitiotien laajentamisen seudullisen yleissuunnittelun avustamiseen saa siten, että avustuserien yhteismäärä saa olla enintään 84 957 000 euroa. Valtuuden määrä on kuitenkin enintään 30 prosenttia raitiotien suunnittelun ja rakentamisen kustannuksista sekä seudullisen yleissuunnittelun kustannuksista. Valtionavustuksen myöntöpäätöksen edellytyksenä on, että Tampereen seudun kunnat sitoutuvat MAL-sopimuksen 2020—2031 tavoitteisiin, toimenpiteisiin ja rahoitukseen siten kuin ne on vahvistettu neuvottelutuloksessa"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #89 : Joulukuu 08, 2020, 10:43:07 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #90 : Joulukuu 09, 2020, 10:29:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #91 : Joulukuu 19, 2020, 13:04:55 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #92 : Joulukuu 19, 2020, 17:00:29 » |
|
Kukahan kertoisi väylälle, että maailma on muuttunut : "Turvallisuustodistuksen myöntää Suomessa Liikenne- ja viestintävirasto Traficom. Mikäli rautatieyrityksellä on jossain toisessa Euroopan talousalueeseen kuuluvassa maassa myönnetty turvallisuustodistuksen A-osa, sen on haettava turvallisuustodistuksen B-osaa Liikenne- ja viestintävirastolta ennen kuin se voi aloittaa rautatieliikenteen tai radanpidon harjoittamisen Suomessa. " Mikään tuosta ei enää pidä paikkaansa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #93 : Tammikuu 04, 2021, 10:51:00 » |
|
Suomen rautatieviranomaisten tyyppihyväksyntä muiden eurooppalaisten hyväksyntien joukossa, eratv:stä pyydetty kaikki viimeisemmät neljännen rautatiepaketin mukaiset hyväksynnät.
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #94 : Tammikuu 06, 2021, 09:57:42 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #95 : Tammikuu 07, 2021, 01:27:50 » |
|
kummallinen tyyppihyväksyntä ?
Pystytkö tarkentamaan, mikä tuossa on kummallista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #97 : Tammikuu 29, 2021, 16:12:33 » |
|
|
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #99 : Helmikuu 21, 2021, 19:48:18 » |
|
Erilaisten toimijoiden lausunnot em. asiasta ovat luettavissa lausuntopalvelussa, mm. yksi yksityshenkilön lausunto. https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=49760799-deb6-4e2d-8beb-93e59468d6b7Pirkanmaan liiton lausunnosta poimittua : "Pirkanmaan liitto painottaa, että erityisesti rataverkon osalta tarvitaan kauaskantoisia tarkasteluja kokonaisuudesta ja kehitystavoitteista. Pääradan Helsinki-Tampere -yhteysvälin kehittäminen tulee ottaa keskeiseksi Suomen liikennejärjestelmän kehittämisen tavoitteeksi riippumatta hankeyhtiön tuloksista. Työssä on syytä ottaa huomioon raideliikennejärjestelmän verkostomainen luonne sekä pitkälti alihyödynnetyt poikittaiset ratayhteydet. Lisäksi olisi tarpeen tarkastella standardiraideleveyden käyttämistä osalla Suomen rataverkkoa erityisesti linkittyen maan rajat ylittäviin yhteyksiin niin Ruotsiin kuin jatkossa mahdollisesti Tallinnan tunnelin kautta Rail Balticalle. Liikennejärjestelmän nykytilan kannalta olisi tärkeää tunnistaa myös junien järjestelykapasiteetti ja sen kehittämismahdollisuudet Suomessa."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|