Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #100 : Maaliskuu 05, 2024, 08:36:57 »


Harjannostajaiset Riian keskusta rautatieasemalla

"29.2.2024 vietettiin Rail Baltica -hankkeen ensimmäistä harjannostajaisia. Rakentajan ja tilaajan nostama ja kattorakenteen päälle asettama seppele on suunniteltu erityisesti. Rail Balticaa Euroopan raideleveyden infrastruktuurina symboloivan seppeleen halkaisija on 1435 mm. Hankkeen kansainvälistä merkitystä ja sen yhteyttä Eurooppaan heijasteleva seppele koostuu eri Euroopan maista tuoduista kasveista – Latvian mänty, Viron kataja ja Liettuan kuusi sekä Keski- ja Etelä-Euroopan tyypillisiä puita ja kasveja: appelsiinipuuta. Espanjasta oliivipuu Italiasta, humala Belgiasta, laventeli ja palmunlehdet Ranskasta, koivu Puolasta ja tammi Saksasta. Seppeleen nostoa seurasi asemalla olevien junien äänimerkit."


https://www.railbaltica.org/the-rooftop-ceremony-of-rail-baltica-at-riga-central-station-was-celebrated/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #101 : Maaliskuu 07, 2024, 16:05:53 »


Video junamatkustamisesta Liettuan Kaunaksen kaupungista Varsovan kautta Gdanskiin maaliskuussa 2024. 

10 t matka-aika, joka tulee Rail Baltican myötä muuttumaan melkoisesti. Junamatkalla kaksi junan vaihtoa sekä kaksi junan kääntöä, jotka kaikki tietysti jäävät pois.

"Matkustan junalla Kaunas (Liettua) kaupunkiin Gdansk (Puola). Kokonaismatka-aika on 10 tuntia.
Matka alkaa Kaunasista. Kuljen Liettuan rautateiden junalla LTG Link, joka tulee Vilnasta Mockavan asemalle Liettuan ja Puolan rajalla. Siirry Mockavan asemalla puolalaiseen HANZA-junaan, joka kulkee Varsovan kautta Krakovaan.
Tavoitteeni on ajaa Warszawa Wschodnian rautatieasemalle. On tarpeen siirtyä toiseen junaan, joka kulkee Gdańskiin. 30 minuutin kuluttua saapuu pikajuna (PENDOLINO) Gdańskiin. 23.10 saavun Gdańskin päärautatieasemalle."

Suomenkieliset tekstitykset käytettävissä.

https://youtu.be/Inq_4-0usTA
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #102 : Maaliskuu 09, 2024, 08:23:01 »

Miten soomi-poikien rataverkkoa löytyy Virosta ? Tarton ja Valgan välistä OpenRailwayMapista.



* Screenshot 2024-03-08 14.31.50.png (565.54 kilotavua, 1066x634 - tarkasteltu 197 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #103 : Maaliskuu 10, 2024, 08:08:10 »


Rail Baltican Ülemisten terminaali Tallinnassa tulevaisuudessa

On vähän hienompi kuin Helsingin tsaarinaikainen asema. Täältä sitten 2030 luvulla Suomalaiset aloittavat Euroopan rautatiematkansa.

https://youtu.be/UIltcI7cfZ0
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #104 : Maaliskuu 10, 2024, 11:35:57 »

Saataisiinko satamaterminaalista Ülemisten terminaaliin suora ratikkayhteys korvaukseksi saamattoman ex ministeri Harakan suomalaismatkustajille aiheuttamasta kiusasta ja viivytyksestä Suomenlahden osuudella?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #105 : Maaliskuu 10, 2024, 15:09:18 »

Saataisiinko satamaterminaalista Ülemisten terminaaliin suora ratikkayhteys korvaukseksi saamattoman ex ministeri Harakan suomalaismatkustajille aiheuttamasta kiusasta ja viivytyksestä Suomenlahden osuudella?

Jos vanhakaupungin satamaa tarkoitit, niin linja on rakenteilla

"Vanhankaupungin sataman raitiovaunulinjan rakentaminen kestää n. vuoden 2024 loppuun. Töiden tuloksena syntyy noin 2,5 kilometrin pituinen uusi raitiovaunulinja. "

https://www.tallinn.ee/en/vanasadamatramm

ratikkareitit tallinnassa https://transport.tallinn.ee/#tram/map/fi

OpenRailwayMapin  kartta Tallinnan raideliikenteestä https://openrailwaymap.org/?style=gauge&lat=59.43167704127282&lon=24.754514694213867&zoom=13
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2024, 15:37:05 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 969


« Vastaus #106 : Maaliskuu 10, 2024, 16:02:06 »

Saataisiinko satamaterminaalista Ülemisten terminaaliin suora ratikkayhteys korvaukseksi saamattoman ex ministeri Harakan suomalaismatkustajille aiheuttamasta kiusasta ja viivytyksestä Suomenlahden osuudella?

Jos vanhakaupungin satamaa tarkoitit, niin linja on rakenteilla

"Vanhankaupungin sataman raitiovaunulinjan rakentaminen kestää n. vuoden 2024 loppuun. Töiden tuloksena syntyy noin 2,5 kilometrin pituinen uusi raitiovaunulinja. "

https://www.tallinn.ee/en/vanasadamatramm

ratikkareitit tallinnassa https://transport.tallinn.ee/#tram/map/fi

OpenRailwayMapin  kartta Tallinnan raideliikenteestä https://openrailwaymap.org/?style=gauge&lat=59.43167704127282&lon=24.754514694213867&zoom=13

Siis lentoasemallehan menee raitiotiekiskot Ülemisten rautatieaseman kautta mutta niillä ei kulje nyt mikän linja. Lakkautettiinko se pandemian vai minkä syyn takia? 

Eikä se tainnut mennä sataman kauttakaan.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #107 : Maaliskuu 10, 2024, 16:10:31 »


Siis lentoasemallehan menee raitiotiekiskot Ülemisten rautatieaseman kautta mutta niillä ei kulje nyt mikän linja. Lakkautettiinko se pandemian vai minkä syyn takia?  

Eikä se tainnut mennä sataman kauttakaan.


näin sanoo suomenkielinen wiki

"Raitiotielinjan laajennuksen rakentaminen lentoasemalle alkoi elokuussa 2016.

Toukokuussa 2022 tilattiin kahdeksan uutta raitiovaunua puolalaiselta Pesalta. Tilaukseen kuuluu 15 vaunun optio.

Marraskuussa 2023 aloitettiin Tallinnan matkustajasataman rakentaa uutta raitiotielinjaa, joka kulkee Tallinnan keskustan läpi matkustajasataman A- ja D-terminaaleille. Tämä raitiotielinja tulee yhdistämään Tallinnan matkustajasataman, lentoaseman, sekä tulevaisuudessa myös Rail Baltica-rautatien Ülemistessa sijaitsevan pääteaseman."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tallinnan_raitiotieliikenne
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #108 : Maaliskuu 10, 2024, 16:43:32 »

Tallinnan raitioteiden linja Lennart Meren lentoasemalle avattaneen uudelleen vuodenvaihteen 2025/2026 aikoihin. Siihen saakka linja 4 ohjataan lentoaseman sijasta Suur-Paalaan (= entinen Ülemiste). Liikennekatko ei liity pandemioihin, vaan rakennustöihin. Aluksi katko oli keskikaupungilla tapahtuneen uuden satamaan vievän raitiotielinjan rakentamisen aiheuttama (vanhaa linjaa satamaan ei ole ollutkaan, joten eivät ole raitiovaunut sinne ennen liikennöineet). Toinen lentoaseman raitioliikenteen estävä rakennustyö on syksyllä 2023 alkanut Rail Baltican Ülemisten terminaalin rakennustyö. Sataman raitiotie avattaneen kesällä 2024.
SKS
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #109 : Maaliskuu 10, 2024, 17:22:37 »

Tallinnan raitioteiden linja Lennart Meren lentoasemalle avattaneen uudelleen vuodenvaihteen 2025/2026 aikoihin. Siihen saakka linja 4 ohjataan lentoaseman sijasta Suur-Paalaan (= entinen Ülemiste). Liikennekatko ei liity pandemioihin, vaan rakennustöihin. Aluksi katko oli keskikaupungilla tapahtuneen uuden satamaan vievän raitiotielinjan rakentamisen aiheuttama (vanhaa linjaa satamaan ei ole ollutkaan, joten eivät ole raitiovaunut sinne ennen liikennöineet). Toinen lentoaseman raitioliikenteen estävä rakennustyö on syksyllä 2023 alkanut Rail Baltican Ülemisten terminaalin rakennustyö. Sataman raitiotie avattaneen kesällä 2024.
SKS

Poikki näyttää olevan mutta siihen rataan lentoasemalle on ilmeisesti tulossa myös oikaisu ?

https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=59.42371534065741&lon=24.799693822860718&zoom=16
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #110 : Maaliskuu 11, 2024, 08:40:30 »


Rail Baltican Ülemisten työmaan ylilento maaliskuussa

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittava louhinta on pääosin valmis, perustusten, tukiseinien ja rakenteen osien betonointityöt jatkuvat.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin.
5. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://youtu.be/4R39HselfF0
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #111 : Maaliskuu 12, 2024, 06:42:03 »


Rail Baltican Riian lentoaseman rautatieasema

"Riian lentoaseman rautatieaseman rakentaminen | Latvia | [4K] 05.03.2024"

https://youtu.be/0yv4rN34gpw
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #112 : Maaliskuu 12, 2024, 09:41:37 »

Paljon parkkipaikkoja ja autoja niissä, joten lentovuorojakin on runsaasti jo ennen junayhteyttä.
Juoksuhautoihin taantuneen maamme päälentokenttä taitaa jo jäädä häviölle.
Lentoradan asema on kaukana lentokentästä. Luulin jo että se olisi unohtunut, mutta näkyy siitä väläyksiä lopussa videokuvan reunalla.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #113 : Maaliskuu 13, 2024, 07:05:09 »

Paljon parkkipaikkoja ja autoja niissä, joten lentovuorojakin on runsaasti jo ennen junayhteyttä.
Juoksuhautoihin taantuneen maamme päälentokenttä taitaa jo jäädä häviölle.
Lentoradan asema on kaukana lentokentästä. Luulin jo että se olisi unohtunut, mutta näkyy siitä väläyksiä lopussa videokuvan reunalla.

Riian lentoaseman rautatieasema on kyllä ihan lentoaseman vieressä



* Screenshot 2024-03-13 07.02.10.png (474.26 kilotavua, 931x445 - tarkasteltu 108 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #114 : Maaliskuu 14, 2024, 08:57:32 »

Rail Baltican Design Guide (suunnitteluohje)

"Suunnitteluohjeet

Luottamuksellisuusvaatimusten vuoksi tällä sivulla ei julkaista seuraavia tietoja: Turvallisuus, CCS, Telecoms ja SCADA."

https://www.railbaltica.org/design-guidelines/

Sisällysluettelo https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2024/01/RBDG-INF-001-0142_TableOfContents.pdf
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #115 : Maaliskuu 18, 2024, 16:44:07 »

Pärnun kaupunkiin uusi silta Rail Balticaa varten rakenteilla

"Pärnun uusi silta I
18.3.2024
Rakennuspilarit.

Leveältä kadulta Raba-kadun suuntaan. Mavic 3, neljäs lento noin 40 metrin korkeudessa."

https://youtu.be/wxb50sbNbm0

Pärnun uusi rautatieasemaluonnos https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2024/01/Parnu-passenger-terminal-1-scaled.jpg
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2024, 14:34:12 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #116 : Maaliskuu 18, 2024, 19:27:15 »

Mukanaolosta tässä EU:n voimakkaasti tukeman hankekokonaisuuden toteutuksessa olisi ollut
paljon hyötyä ja oppia Suomenkin raideammattilaisille, suomalaisille yrityksille ja suomalaisille raidematkustajille, unohtamatta puolustuksemme vastuuhenkilöitä.

Viron, Latvian ja Liettuan johdossa on kyvykkäitä, omien maidensa tarpeet tuntevia ihmisiä.
Meillä Harakka, Lyly ja eräät muut touhuilivat tunnin junia hakiessaan puoluepoliittisia etuja. 
Heidän aiheuttamansa vahinko kphdistuu meihin kaikkiin, ja ulottuu lähivuosikymmeniin asti.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #117 : Maaliskuu 19, 2024, 13:16:28 »

Mukanaolosta tässä EU:n voimakkaasti tukeman hankekokonaisuuden toteutuksessa olisi ollut
paljon hyötyä ja oppia Suomenkin raideammattilaisille, suomalaisille yrityksille ja suomalaisille raidematkustajille, unohtamatta puolustuksemme vastuuhenkilöitä.

Viron, Latvian ja Liettuan johdossa on kyvykkäitä, omien maidensa tarpeet tuntevia ihmisiä.
Meillä Harakka, Lyly ja eräät muut touhuilivat tunnin junia hakiessaan puoluepoliittisia etuja. 
Heidän aiheuttamansa vahinko kphdistuu meihin kaikkiin, ja ulottuu lähivuosikymmeniin asti.

Rail Baltica on kuin Suomen tunnin junat olisivat olleet, eurooppalainen rautatie keskellä Moskovan synkkyyttä. Kummasti rautateiltä ovat kadonneet kaikki Moskovan ystävät samoin kuin Suomalainen liike-elämä Venäjältä.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #118 : Maaliskuu 21, 2024, 15:12:08 »


Ruotsin kauppakamarin jäsenet tapaavat Rail Baltican: Pohjoismaisen yhteistyön edistäminen liikkuvuuden, kestävän kehityksen ja alueellisen turvallisuuden edistämiseksi

"RB Rail AS:n toimitusjohtaja ja johtokunnan puheenjohtaja Marko Kivila sekä CESGO ja RB Rail AS:n hallituksen jäsen Kitija Gruškevica esittelivät projektin etenemistä ja tulevaisuuden kehityskulkua. Kivila korosti hankkeen linjaamista suuriin Euroopan laajuisiin liikenneverkkoihin (TEN-T-käytävät), erityisesti Pohjanmeri-Itämeri ja Itämeri - Mustameri - Egeanmeri -käytäviin, joihin Rail Baltica kuuluu. Hän nosti esiin merkittäviä yhteistyö- ja solmittuja sopimuksia kansainvälisten toimittajien kanssa, yhteensä yli 4,7 miljardin euron arvosta. Kivila korosti myös Ruotsin kanssa tehtävän yhteistyön tärkeyttä ja mainitsi sen potentiaalin vahvistaa logistisia valmiuksia erityisesti sotilaallisen nopean toiminnan kannalta. ”On kiehtovaa nähdä, kuinka tämä megaprojekti etenee askel askeleelta; meillä oli etuoikeus päästä vierailemaan rakennustyömaalla, jossa uusi keskusasema alkaa muotoutua. Mielestäni Rail Baltica -hankkeen arvoa ei voi yliarvioida. sen merkitys turvallisuudelle, hyvinvoinnille ja ihmisten välisten yhteyksien helpottamiseksi on selvä paitsi Baltian maille, myös kumppaneille ja liittolaisille laajemmalla alueella, H.E. Karin Höglund, Ruotsin Latvian-suurlähettiläs."


https://www.railbaltica.org/swedish-chamber-of-commerce-members-meet-with-rail-baltica-fostering-nordic-cooperation-for-mobility-sustainable-development-and-regional-security/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #119 : Maaliskuu 22, 2024, 15:21:02 »


Suomalaisia kantoja Rail Balticaan vuonna 2017

"Liikenne- ja viestintäministeriön verkkoosaston johtajan Sabina Lindströmin esitys oli osa 1. päivän työskentelyä ”Rail Baltica ja Suomi”."

https://youtu.be/hiL-izustqQ
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #120 : Maaliskuu 22, 2024, 17:30:01 »

Ympäripyöreä puhe esitutkimuksista joille Suomi ei silloinkaan poliittista painoa antanut, puhumattakaan että olisi ymmärtänyt Tallinnan tunnelin strategisen merkityksen taloutemme, puolustuksemme ja kansalaistemme kannalta.

Karttakaavion 2017 merkityistä raideyhteyksistä ulkomaille on sittemmin  menetetty yli puolet merkityksellisistä (kaikki Venäjälle ja sieltä eteenpäin vievät) sekä enemmän tai vähemmän kepeästi suunnitellut (Baltica ja arktinen)!

Lisäksi loputkin maamme raide- ja meriyhteyksistä on katkaistu viikoiksi pienen porukan kapinassa ja kiristyksessä maamme Eduskuntaa ja hallitusta vastaan

Julkaistussa väyläsuunnitelmassa ei ole sanaakaan tavoitteistamme Rail Baltican ja Tallinnan tunnelin suhteen.  Strategia suorastaan loistaa poissaolollaan "strategiapaperista".
Paperiin on kyllä mahdutettu kunnianhimoinen ohitusraide Töpöhännästa Takapiruun ja vastaavat suurhankkeet.

Olemmeko deFacto valtuuttaneet AKT:n maamme porttien vartijaksi ja ainoaksi kuljetuslupien myöntäjäksi menevälle ja tulevalle tavaralle!?    KYLLÄ VAI EI ?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #121 : Maaliskuu 23, 2024, 15:35:12 »

Ympäripyöreä puhe esitutkimuksista joille Suomi ei silloinkaan poliittista painoa antanut, puhumattakaan että olisi ymmärtänyt Tallinnan tunnelin strategisen merkityksen taloutemme, puolustuksemme ja kansalaistemme kannalta.

Karttakaavion 2017 merkityistä raideyhteyksistä ulkomaille on sittemmin  menetetty yli puolet merkityksellisistä (kaikki Venäjälle ja sieltä eteenpäin vievät) sekä enemmän tai vähemmän kepeästi suunnitellut (Baltica ja arktinen)!

Lisäksi loputkin maamme raide- ja meriyhteyksistä on katkaistu viikoiksi pienen porukan kapinassa ja kiristyksessä maamme Eduskuntaa ja hallitusta vastaan

Julkaistussa väyläsuunnitelmassa ei ole sanaakaan tavoitteistamme Rail Baltican ja Tallinnan tunnelin suhteen.  Strategia suorastaan loistaa poissaolollaan "strategiapaperista".
Paperiin on kyllä mahdutettu kunnianhimoinen ohitusraide Töpöhännästa Takapiruun ja vastaavat suurhankkeet.

Olemmeko deFacto valtuuttaneet AKT:n maamme porttien vartijaksi ja ainoaksi kuljetuslupien myöntäjäksi menevälle ja tulevalle tavaralle!?    KYLLÄ VAI EI ?

suomalaista rautatie virkamiestä uhkaa nyt eurooppalainen rataverkko etelästä, kun ystävä on idässä Moskovassa. Tallinnan tunneli tulee jollakin aikataululla mutta sitä vastustetaan Suomessa kun se toisi turvallisen kulkuyhteyden raiteitse baltiaan ja eurooppaan ja valvotut yhteydet putki/viestintäverkoille joita ei voisi merenpohjaa kampaamalla rikkoa. 
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #122 : Maaliskuu 30, 2024, 08:46:11 »


Viron vanhaa rataverkkoakin on päivitetty

"Mipro on onnistuneesti toimittanut mittavan Lääne-Harju -projektin Virossa. Tämä on tärkeä virstanpylväs Viron rautateiden modernisoinnissa. Viron rautatiet, AS Eesti Raudtee (EVR,) otti virallisesti käyttöön raideliikenteen kauko-ohjausjärjestelmän (CTC) 4. joulukuuta 2023, päättäen laajan monivuotisen projektin."

https://mipro.fi/fi/uutiset/mipro-toimitti-onnistuneesti-laane-harju-turvalaiteprojektin-virossa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #123 : Huhtikuu 06, 2024, 07:57:09 »


Hampurin kaupungin senaattori tohtori Leonhard: Rail Baltica parantaa Euroopan pohjoisen ja etelän välisiä yhteyksiä ja helpottaa ilmastoystävällistä intermodaalista tavaraliikennettä

"”Rail Baltica -hanke täyttää aukon pohjois-etelä-yhteyksissä Euroopan halki. Tämä vaikuttava rajat ylittävä ratakäytävä tuo Itämeren alueen lähemmäs meitä ja on yksi tärkeimmistä matkustaja- ja tavaraliikenteen rakennehankkeista koko alueella. Hampurin satamasta saatujen kokemustemme mukaan erityisesti satamien rautatieyhteys on merkittävä sijaintietu, koska se mahdollistaa ilmastoystävällisen intermodaalisen tavaraliikenteen. Satamalogistiikan integroiminen Rail Balticaan tehokkaiden intermodaalisten terminaalien kautta tuo näin ollen huomattavia lisäetuja”, sanoi senaattori tohtori Melanie Leonhard, Hampurin vapaa- ja hansakaupungin talous- ja innovaatioministeri"

https://www.railbaltica.org/senator-of-the-city-of-hamburg-dr-leonhard-rail-baltica-enhances-european-north-south-connectivity-and-facilitates-climate-friendly-intermodal-freight-transport/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1388


« Vastaus #124 : Huhtikuu 08, 2024, 15:37:49 »

Ardanuy Ingenieria teki sopimuksen Kaunasin asema-alueen suunnittelusta 10 miljoonalla eurolla

"Kaunasin matkustaja-asema-alueen infrastruktuurisuunnittelun tekee espanjalainen Ardanuy Ingenieria 9,88 miljoonan euron (ilman arvonlisäveroa) sopimuksella. Hanke on olennainen osa uutta eurooppalaista Rail Baltica Kaunasin solmukohtaa. Urakoitsijan tehtäviin kuuluu uuden rautatiesillan suunnittelu Nemunasjoen yli."

https://www.railbaltica.org/ardanuy-ingenieria-contracted-to-design-kaunas-station-area-for-eur-10m/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina