Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] | Siirry alas Tulostusversio
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #175 : Syyskuu 03, 2024, 08:14:09 »

Ministeri Harakka tunninjuna-toverien kanssa esti järjen käytön  EU-tukianomuksissamme.

Siksi rahat menivät muille: Italialaiset tekevät parhaillaan ikkuna- ym. remontteja 70% EU-tuilla.
Meillekin tarpeellinen RailBaltica saa taloudellisen ja strategisen tärkeytensä vuoksi 85% EU-tuet.
EU-tuet eivät edes olleet pahinta osaamattomuuttamme.
Kansallisen strategian harhautuminen maailmanparantamiseen on ollut seurauksiltaan vielä vakavampaa.

Tuloksena on taloutemme surkea tila.
Seitsemää lainoilla lihotettua hölmöilyvuotta seuraa seitsemän laihaa vuotta. Niistä ensimmäistä elämme. 
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5237


« Vastaus #176 : Syyskuu 03, 2024, 21:13:08 »

Mehän asummekin "Hölmölandiassa"mitään parannuksia ei ole näköpiirissä?Tuolla EU kokouksissa ei kannata vain mennä hymyilemään ja harrastamaan "Small Talkia",vaikka se niin mukavaa onkin!Toisaalta arvostan italialaisia ja heidänpoliittista osaamista joka aiheuttaa sen että rahavirrat valuu Italiaan tässä mielessä Suomi on täysin vastakohta,koskahan Draghin(Ex EKP pääjohtaja)uusi velkapaketti kaivetaan esiin?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2024, 21:46:12 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #177 : Syyskuu 04, 2024, 06:27:23 »

Ministeri Harakka tunninjuna-toverien kanssa esti järjen käytön  EU-tukianomuksissamme.

Siksi rahat menivät muille: Italialaiset tekevät parhaillaan ikkuna- ym. remontteja 70% EU-tuilla.
Meillekin tarpeellinen RailBaltica saa taloudellisen ja strategisen tärkeytensä vuoksi 85% EU-tuet.
EU-tuet eivät edes olleet pahinta osaamattomuuttamme.
Kansallisen strategian harhautuminen maailmanparantamiseen on ollut seurauksiltaan vielä vakavampaa.

Tuloksena on taloutemme surkea tila.
Seitsemää lainoilla lihotettua hölmöilyvuotta seuraa seitsemän laihaa vuotta. Niistä ensimmäistä elämme. 


Tainnut mennä cef-rahat ja elpymisväline sekaisin ? ei ikkunoita rakenneta cef-rahoilla.

Cef-rahoituksen muuttuminen on ilmeisesti syy miksi Suomi muutti kantojaan.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #178 : Syyskuu 17, 2024, 06:46:45 »


Ylilento Ülimesten uuden rautatieaseman yli

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen jatkuu. Asemalle pääsyn tarjoavan rautatien penkereen rakentaminen on käynnissä.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 11. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

Eurooppalaisen ratapihan rakentaminen jatkuu.

https://www.youtube.com/watch?v=K-UWxm0QORw
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2024, 07:12:21 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #179 : Syyskuu 18, 2024, 07:14:28 »


Suomalaiset Sitowise-suunnittelijat vierailevat Rail Baltica -aseman rakennustyömaalla Riian lentoasemalla keskustelemassa infrastruktuurin haasteista


"Suomen valtuuskunnan edustajat olivat erityisen kiinnostuneita Riian lentoasemahankkeen teknisistä ratkaisuista ja arvostivat tulevan aseman arkkitehtonista ratkaisua, joka on saanut inspiraationsa Latvian läheisestä yhteydestä luontoon ja metsien ympäröimään Itämereen. Tärkeää on, että asema edustaa myös Rail Baltica -hankkeen korkeita arkkitehtonisia laatustandardeja ja tyyliä korostaen hankkeen ympäristönäkökohtia, mukaan lukien vihreää lähestymistapaa kestävää kehitystä korostaviin ratkaisuihin. Baltian alueen asukkaina Sitowisen edustajat pitivät puun käyttöä tulevan aseman suunnittelussa positiivisena elementtinä, sillä asema heijastelee Latvian puuarkkitehtuuriperinteitä, joista puu on hallitseva julkisivuelementti. Puuelementtejä käytetään myös rakennuksen yläkerrassa – matkustajalaiturin tasolla – jossa juna pysähtyy. Arvostettiin, että tulevan aseman infrastruktuuri sopii suunnittelullisesti lentoaseman kehityssuunnitelmiin."

https://www.railbaltica.org/finnish-sitowise-designers-visit-rail-baltica-station-construction-site-at-riga-airport-discuss-infrastructure-challenges/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #180 : Lokakuu 17, 2024, 09:31:04 »


Suuret investoinnit Rail Balticaan ennen Tallinnan Intelligent Rail Summit -konferenssia

"Vuosittainen Intelligent Rail Summit -konferenssi Tallinnassa osuu tänä vuonna samaan aikaan useiden merkittävien investointien kanssa Rail Baltica -hankkeeseen. Rail Baltican johto on viime viikkoina julkistanut uusia sopimuksia ja hankintoja yli miljardin euron arvosta, mikä on iso askel eteenpäin laajassa rautatiehankkeessa.

Hankkeen valmistuttua Rail Baltica ulottuu pohjoisesta Tallinnasta Latvian ja sen pääkaupungin Riian kautta Liettuan Vilnaan ja Puolan rajalle asti. Se avaa uusia mahdollisuuksia edistyneen teknologian hyödyntämiseen laajassa rajat ylittävässä rautatiehankkeessa. Usein yhdeksi maailman digitaalisimmista yhteiskunnista kutsutun Viron on nyt päätettävä, miten tekniikkaa sovelletaan ja kenen toimesta, sillä maa haluaa asettaa uuden standardin rautatiejärjestelmille Euroopassa."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20241016/16726/stora-investeringar-rail-baltica-infor-intelligent-rail-summit-i-tallinn
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #181 : Lokakuu 25, 2024, 07:30:23 »


Uudistetut Łapyn ja Białystokin asemat rautatielinjalla nro 6

Rail Baltikan eteläisen jatkeessa rataa parannetaan.

https://youtu.be/id6cfq2wN4c
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #182 : Lokakuu 31, 2024, 07:39:08 »


https://www.youtube.com/watch?v=P3kZnaSAbjY

Rail Baltica Liettuassa: edistyminen vuonna 2024

vuonna 2024 urakoitsijat työskentelevät aktiivisesti 40 eri kohteen - maasillan, siltojen ja muiden teknisten rakenteiden - parissa, joista suurin osa on valmistumassa;

10 km:n osuudella sillan kansien betonointi on jo valmistumassa ja pohjatyöt ratapohjan asennusta varten ovat onnistuneesti käynnissä;
Myös Neris-sillan asennustyöt ovat alkaneet ja lähitulevaisuudessa alkaa paalujen betonointi;

2024 Lokakuussa "LTG Infra" allekirjoitti toisen sopimuksen kallioperän asennuksesta 17,1 km lisäosuudella.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #183 : Marraskuu 02, 2024, 10:08:08 »


Rail Baltica Ülemiste (16.10.2024)

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen jatkuu. Asemalle pääsyn tarjoavan ratarakenteen rakentaminen on käynnissä.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 12. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://www.youtube.com/watch?v=MydPSktMMsA
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #184 : Marraskuu 06, 2024, 09:21:51 »


Zaha Hadid Architectsin suunnittelemasta Ülemiste Lindan kansainvälisestä matkustajaterminaalista on käynnistetty rakennustarjous

"Rail Baltic Estonia on käynnistänyt 57 miljoonan euron rakennustarjouksen Ülemiste Lindan kansainvälisestä matkustajaterminaalista. Maailmankuulun arkkitehtitoimisto Zaha Hadid Architectsin suunnittelemasta terminaalista tulee yksi alueen moderneimmista ja ympäristön kannalta kestävimmistä liikennekeskuksista. Se yhdistää kansainvälisen rautatieliikenteen paikallisiin liikenneverkkoihin, mukaan lukien raitiovaunut ja linja-autot, joilla on keskeinen rooli Rail Baltica -hankkeessa, joka yhdistää Viron ja Baltian maat muuhun Eurooppaan."

https://www.railbaltica.org/construction-tender-launched-for-ulemiste-linda-international-passenger-terminal-designed-by-zaha-hadid-architects/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #185 : Marraskuu 11, 2024, 09:16:02 »


Rail Baltica Raplamaa kohdan linjaosuus I (Kohilan vihersilta - 05.11.2024)

"YLEISTIETOA: Kohilan vihersillan ympäri, joka sijaitsee Pk 5+200 ja Pk 5+300 välissä.

NYKYISET TYÖT: Perustukset on jo valettu ja tällä hetkellä vihersillan seinät ovat rakennustyössä."

Osa 1 https://www.youtube.com/watch?v=E023P1Sa90A

Osa 2 https://www.youtube.com/watch?v=MERGEA7d8EA
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #186 : Marraskuu 17, 2024, 07:50:18 »


Eurooppalainen koordinaattori Catherine Trautmann tapaa Latvian hallituksen ministerit keskustellakseen Rail Baltica -hankkeen toteuttamisesta.

"Koordinaattori korosti myös, että Rail Baltica on rajat ylittävä hanke, jonka tarkoituksena on liittää Suomi, Viro, Latvia, Liettua ja Puola Euroopan rautatieverkkoon. Samalla kun työ etenee ja Viro, Liettua ja Puola ovat vahvistaneet sitoutumisensa hankkeeseen, naapurimaat seuraavat tiiviisti Latviassa käynnissä olevaa keskustelua. ”Prioriteetti on yhdistää kolme Baltian maata eurooppalaiseen rautatieverkkoon vuoteen 2030 mennessä. Tämä on strateginen välttämättömyys. Meidän on keskitettävä voimamme tähän", sanoi Catherine Trautmann ja lisäsi, että "on täysin selvää, että hanke katsotaan valmistuneeksi, kun Baltian pääkaupungit, mukaan lukien Riika, ovat täysin yhteydessä Euroopan rautatieverkkoon. Menestyäksemme meidän on kyettävä esittelemään edistystä päälinjalla. Vielä enemmän tämä mahdollistaa myös vaihtoehtoisen rahoituksen entistä paremman mobilisoinnin, mikä laajentaa vaiheen I töiden laajuutta."


https://www.railbaltica.org/the-european-coordinator-mme-catherine-trautmann-is-meeting-with-latvian-government-ministers-to-discuss-the-implementation-of-the-rail-baltica-project/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #187 : Marraskuu 23, 2024, 10:09:47 »


BBC: Baltian maat ja niiden Nato-liittolaiset tarvitsevat rautatien nopeasti paikalleen

"BBC raportoi, että Baltiassa on tähän asti käytetty venäläistä rataa neuvostoajalta peräisin olevan rautatiejärjestelmän vuoksi. Uusi verkko käyttää Euroopan rautateiden raideleveyttä ja yhdistää saumattomasti rautateihin kaikkialla EU:ssa ilman, että matkustajat joutuvat vaihtamaan junia Euroopan järjestelmään saapuessaan Puolan rajalle. "Rail Baltica lisää sotilaallista liikkuvuutta ja mahdollistaa junien kulkemisen suoraan Hollannista Tallinnaan", sanoi komentaja Peter Nielsen Naton joukkojen integraatioyksiköstä. Rail Baltican yhteistyössä Norstatin kanssa tehdyssä kyselyssä 46 % vastaajista oli sitä mieltä, että Rail Baltica -hankkeen toteuttaminen edistää Latvian turvallisuutta ja parantaa sotilaallista liikkuvuutta alueilla."

https://www.railbaltica.org/bbc-baltic-states-and-their-nato-allies-need-the-railway-set-in-its-place-fast/
tallennettu
Tor Lillqvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #188 : Marraskuu 23, 2024, 12:05:07 »

ilman, että matkustajat joutuvat vaihtamaan junia Euroopan järjestelmään saapuessaan Puolan rajalle.

Taas pelätään aivan turhaan junan vaihtoa. Jos tuossa Baltian–Puolan henkilöliikenteessä olisi yhtään järkeä, niin olisi koko ajan, ilman mitään Rail Balticaakin, ollut olemassa Tallinna–Riika–Kaunas–Šeštokai-juna, ja sen saapuesssa Šeštokaihin siellä odottaisi laiturin toisella puolella juna Varsovaan. Ei todellakaan olisi hankala vaihtaa. Näinhän huolellisesti suunnitellut junanvaihdot toimivat esimerkiksi Sveitsissä. Journalistit ja ihmiset yleensä taitavat kuvitella että junan vaihtaminen on yhtä hankalaa kuin lentokoneen vaihtaminen, että siihen liittyisi satojen metrien kävely terminaalien putkia pitkin jne.

(Liikenne olemassaolevilla radoilla toki on sen verran hidasta että oletettavasti jos tuollainen juna aamulla lähtisi Tallinnasta niin Šeštokaissa olisi vaihto yöjunaan joka olisi aamulla Varsovassa.)

Edit: Lue alla, tässä minulla on osittain vanhentunutta tietoa. [Tällä hetkellähän ei edes pääse Baltian läpi kovinkaan kätevästi junalla. Latvian ja Liettuan välillä on ärsyttävä lyhyt aukko minkä pitää kattaa bussilla. (Siihen kuitenkin on tulossa parannus lähiaikoina, liettualaiset junat alkavat ajaa Daugavpilsiin (Väinänlinnaan) asti.) Ja eri maitten yhtiöitten junien aikataulut eivät ole sovitettu keskenään, voi joutua odottamaan raja-asemalla tuntikaupalla, ja yöpymään.]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2024, 12:54:21 kirjoittanut Tor Lillqvist » tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #189 : Marraskuu 23, 2024, 12:36:31 »

Tallinnan-Sestokain juna ei ole mikään uusi ajatus. Balti Express kulki 1980-luvulla tuota väliä; virolainen yöjuna, jolta oli Sestokaissa vaihtoyhteys Varsovaan. En tiedä koska, juna alkoi kulkea, loppu oli talvella 1988. Itse matkustin ko junalla 1984, 1985 ja 1987.

Vilnan - Tallinnan väliä kulkee nykyisin suoraa reittiä (ei siis Väinänlinnan kautta) liettualainen pikajuna. Vilnasta 6.30, Riiassa 10.43. Paluu 15.28-19.51.
Tallinna-Riika välillä aikataulut ovat huonontuneet, Valgassa saa odottaa tuntikausia.
tallennettu
Tor Lillqvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #190 : Marraskuu 23, 2024, 12:47:05 »

Vilnan - Tallinnan väliä kulkee nykyisin suoraa reittiä liettualainen pikajuna

Ah! Tämähän on mainiota. Viimeksi kun katsoin (siitä lienee kyllä vuosia) niin tosiaan olisi pitänyt vaihtaa kaikilla rajoilla ja myös Riiassa ja Liettuassa sitten Kaunaksessa tai Vilnassa, en tarkkaan muista. (Ja nämä vaihdot siis olivat sellaiset että aikataulut ei todellakaan sopineet kovin hyvin yhteen, sen takia hankalat.)

Mutten kyllä LTG:n sivuilta löydä tästä tietoa, ainaostaan Vilnan ja Riian välinen juna? https://ltglink.lt/en/vilnius-riga-en

Valitettavasti en 90-luvulla, kun Balti Ekspress vielä kulki (https://et.wikipedia.org/wiki/Balti_Ekspress ) koskaan sillä mennyt, jostain syystä, vaikka muuten reilasin paljon. (Neuvostoliitossa en koskaan käynyt, sekin vähän harmittaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2024, 23:18:41 kirjoittanut Tor Lillqvist » tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 970


« Vastaus #191 : Marraskuu 23, 2024, 17:14:28 »

Tallinnan-Sestokain juna ei ole mikään uusi ajatus. Balti Express kulki 1980-luvulla tuota väliä; virolainen yöjuna, jolta oli Sestokaissa vaihtoyhteys Varsovaan. En tiedä koska, juna alkoi kulkea, loppu oli talvella 1988. Itse matkustin ko junalla 1984, 1985 ja 1987.

Vilnan - Tallinnan väliä kulkee nykyisin suoraa reittiä (ei siis Väinänlinnan kautta) liettualainen pikajuna. Vilnasta 6.30, Riiassa 10.43. Paluu 15.28-19.51.
Tallinna-Riika välillä aikataulut ovat huonontuneet, Valgassa saa odottaa tuntikausia.

Taisit muistaa väärää vuosikymmentä, Balti-express kulki nimenomaan 1990-luvulla (1994-1998?) .

1980-luvulla, siis neuvostoaikaan oli yksi suora makuuvaunu Tallinna-Varsova joka kulki Riian, Vilnan, Hrodnan (Valko-Venäjän SNT) ja Bialystokin (PL) kautta. Telinvaihto oli ymmärtääkseni Kuźnica Białostocka:ssa (PL) Samassa junassa oli Vilnasta eteenpäin nippu vaunuja muualta Neuvostoliitosta eri puolelle itäistä keski-Eurooppaa, taisi olla  Leningrad-Budapest ja Praha ym.

Suoraa junaa Tallinna-Vilna ei vieläkään ole, junanvaihto on Valgassa.




tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #192 : Marraskuu 23, 2024, 22:22:08 »

Olet oikeassa, piti olla 1994, 1995, 1997
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #193 : Marraskuu 24, 2024, 08:10:59 »


Taas pelätään aivan turhaan junan vaihtoa. Jos tuossa Baltian–Puolan henkilöliikenteessä olisi yhtään järkeä, niin olisi koko ajan, ilman mitään Rail Balticaakin, ollut olemassa Tallinna–Riika–Kaunas–Šeštokai-juna, ja sen saapuesssa Šeštokaihin siellä odottaisi laiturin toisella puolella juna Varsovaan. Ei todellakaan olisi hankala vaihtaa. Näinhän huolellisesti suunnitellut junanvaihdot toimivat esimerkiksi Sveitsissä. Journalistit ja ihmiset yleensä taitavat kuvitella että junan vaihtaminen on yhtä hankalaa kuin lentokoneen vaihtaminen, että siihen liittyisi satojen metrien kävely terminaalien putkia pitkin jne.

Ei tässä jutussa tärkeintä ole matkustajat vaan NATO ja sen mekanisoidut prikaatit jotka on kyettävä siirtämään keskieuroopasta nopeasti Baltian maihin.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #194 : Marraskuu 24, 2024, 08:15:30 »


Rail Baltica Ülemiste (15.11.2024)

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen jatkuu. Asemalle pääsyn tarjoavan ratarakenteen rakentaminen on käynnissä.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 13. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://www.youtube.com/watch?v=7l7Qugluw9g
tallennettu
Tor Lillqvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #195 : Marraskuu 24, 2024, 11:20:06 »

Rail Baltica Ülemiste (15.11.2024)

Mielenkiintoista, kiitos! Pitääkin laittaa tuo kanava seurantaan.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 411


« Vastaus #196 : Marraskuu 24, 2024, 19:35:51 »

[...]

Vilnan - Tallinnan väliä kulkee nykyisin suoraa reittiä (ei siis Väinänlinnan kautta) liettualainen pikajuna. Vilnasta 6.30, Riiassa 10.43. Paluu 15.28-19.51.
[....]

Suoraa junaa Tallinna-Vilna ei vieläkään ole, junanvaihto on Valgassa.


Ehkä Anteron tarkoitus oli kirjoittaa Vilna - Riika?

Tallinna - Vilna ei taida onnistua ilman kahtakin vaihtoa: Riiassa ja Valgassa. En ole nyt tarkistanut aikatauluja, mutta en olisi yllättänyt laisinkaan, jos se vaatisi jopa yöpymisen.

Daugavpils (Väinänlinna) onkin hyvä pointti. Vilnasta pääsee hyvin rajalle Turmantasille. Jos sieltä löytyisi bussiyhteys Daugavpilsiin avautuisi toinen reittimahdollisuus. Ajallisesti tuskin voittaa suoraa junaa Šiauliain kautta, mutta kukaan, joka harkitsee Riika - Tallinna junalla ole kovin kiireinen Hymyilee
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 411


« Vastaus #197 : Marraskuu 25, 2024, 21:36:10 »

Daugavpils (Väinänlinna) onkin hyvä pointti. Vilnasta pääsee hyvin rajalle Turmantasille. Jos sieltä löytyisi bussiyhteys Daugavpilsiin avautuisi toinen reittimahdollisuus. Ajallisesti tuskin voittaa suoraa junaa Šiauliain kautta, mutta kukaan, joka harkitsee Riika - Tallinna junalla ole kovin kiireinen Hymyilee

Löytyy linja-auto Daugavpilsista Zemgalen kylään. Sieltä kävely Turmantasin asemalle noin kaksi kilometriä tai vähemmänkin. Ainoa ongelma on, ettei ole tie. Openstreetmapin mukaan saattaa löytyä pieni polku. Kysymys on sitten, onko rajan ylittäminen a) mahdollista ja b) sallittua?
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 411


« Vastaus #198 : Marraskuu 25, 2024, 22:29:10 »

Daugavpils (Väinänlinna) onkin hyvä pointti. Vilnasta pääsee hyvin rajalle Turmantasille. Jos sieltä löytyisi bussiyhteys Daugavpilsiin avautuisi toinen reittimahdollisuus. Ajallisesti tuskin voittaa suoraa junaa Šiauliain kautta, mutta kukaan, joka harkitsee Riika - Tallinna junalla ole kovin kiireinen Hymyilee

Löytyy linja-auto Daugavpilsista Zemgalen kylään. Sieltä kävely Turmantasin asemalle noin kaksi kilometriä tai vähemmänkin. Ainoa ongelma on, ettei ole tie. Openstreetmapin mukaan saattaa löytyä pieni polku. Kysymys on sitten, onko rajan ylittäminen a) mahdollista ja b) sallittua?

Sopivasti aiheeseen luen nyt, että viime viikolla tehtiin testiajo Daugavpilista Turmantasiin. Liikenne avataan uudestaan ehkä ensi keväällä: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,10970803
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5237


« Vastaus #199 : Marraskuu 27, 2024, 03:55:26 »

Kaikkihan näyttää menevän erittäin  hyvin toistaiseksi? Ja ruotsalainen sanoisi tillsvidare ja saksalainen "bis jetzt".
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina