Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2 ongelmia?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #100 : Joulukuu 29, 2022, 10:46:16 »

Hirvi voitti Sr2 3215:den.
https://yle.fi/a/74-20010614?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp&fbclid=IwAR19wWaZkQe8LWhikrYv1N6r5v84LafN_PytYXfaiDrkLZzOZnvOtTsJTJ0
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 271


« Vastaus #101 : Joulukuu 29, 2022, 16:13:56 »

Keskiviikkona IC 710 Rovaniemeltä Kuopioon peruttiin Oulusta eteenpäin ja korvattiin linja-autoilla. Veturina oli Sr2 3218.
Tässä ei ollut kyseessä veturirikko, vaan junarunko vetureineen korvasi IC 28:n Oulusta Ylivieskaan ja IC 25:n Ylivieskasta Ouluun. Näin saatiin suurempi joukko ihmisiä liikkeelle ilman suurempaa myöhästymistä, kun liikenne ja kalustokierrot oli muutoin kovin sekaisin sähköratavaurion jäljiltä.
tallennettu
Santeri Turunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #102 : Joulukuu 29, 2022, 16:35:46 »

Koen tämän ketjun olevan hyvä olla olemassa. Samaan aikaan kuitenkin muutama ketjun henkilöistä tuntuu leimanneen Sr2:n huonoksi veturiksi ja sen syyksi koitetaan laittaa kaikki myöhästymiset tms. ongelmat, joiden syyksi ei ole todettu jotain muuta. Tässäkin ketjussa on useaan otteeseen esimerkiksi viimeisen 6 kk aikana korjattu virheellistä alkuolettamaa, että syypää olisi ollut veturissa. Mielestäni esimerkiksi myöhästymiset, junien perumiset tms. jutut kuuluisivat esimerkiksi Havaintoja avoimesta datasta-ketjun alle, jos syypääksi ei ole selkeästi osoittautunut Sr2.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 640


« Vastaus #103 : Joulukuu 29, 2022, 19:31:58 »

Samaan aikaan kuitenkin muutama ketjun henkilöistä tuntuu leimanneen Sr2:n huonoksi veturiksi ja sen syyksi koitetaan laittaa kaikki myöhästymiset tms. ongelmat, joiden syyksi ei ole todettu jotain muuta.

VR ei ole (ainakaan tietääkseni) julkaissut vetureiden linjallejääntitilastoja 90-puolivälissä tapahtuneen yhtiöittämisen jälkeen, joten virallisten tietojen puuttuessa taidetaan lähimmäksi todellisuutta päästä seuraavassa kommentissa:

Piti nyt ihan mielenkiinnosta tarkistella IC ja PYO liikenteen myöhästymisiä suoraan V2 veturivikaa käyttäen.

Aika 27.11.-27.12. klo 12.00

Sr1: 1 kpl
Sr2: 35 kpl
Sr3: 36 kpl

Toki tuo ei tosiaan kerro koko totuutta koska PAI, SAA, T ja VET junille ei yleensä näy kalustoa.

Onko 35 kpl sitten paljon vai vähän? Resiina-lehdessä aikoinaan kerrottiin, että vuoden 1990 aikana epäluotettavimmalle yksilölle Dr13-veturisarjasta sattui 12 myöhästymiseen johtanutta vikaa ja epäluotettavimmalle yksilölle Sr1-veturisarjasta 13 myöhästymiseen johtanutta vikaa. Edellä mainittu Sr2:n vikatiheys tarkoittaisi koko vuoden jatkuessaan noin 9 vikaa/veturi. Kun mukana eivät ole edes kaikki junatyypit niin ilmeisesti Sr2:n vikamäärä olisi keskimäärin samaa tasoa, kuin epäluotettavimmilla yksilöillä Dr13- ja Sr1-sarjoista oli 1990. Dr13- ja Sr1-sarjoissa oli muutamia sellaisiakin yksilöitä, joille ei sattunut yhtäkään myöhästymiseen johtanutta vikaa ja Dv12-vetureista noin kolmannes toimi ilman myöhästymisen aiheuttaneita vikoja. Toisaalta Sr2-vetureiden ajosuorite lienee hyvinkin kaksinkertainen Dr13- ja Sr1-vetureiden 90-luvun alun ajomääriin, joten kilometreihin suhteutettuna tuokin tulos voi olla kelvollinen.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2546


« Vastaus #104 : Joulukuu 29, 2022, 21:14:47 »

Omalta osaltani voin sanoa, että vaikka kannatin VR:n yhtiöittämistä, niin sen jälkeen, noin neljää ystävällistä sielua lukuunottamatta, minun tiedonsaantini tyrehtyi kuin veitsellä leikaten. Kaikki mihin oli kirjallinen lupa/sopimus, mitätöitiin, koska oli Oy eikä virasto ja piti minimoida mahdollisuus "tietojen valumisesta kilpailijoille". LVM:n kautta sain vain sen verran tietoa kuin heille oli kerrottu. Onneksi asuin Ruotsissa ja Trafikverket sai tietoa, joka oli "luottamuksellista" Suomessa ja salaussäännöt olivat erilaiset Ruotsissa. Kaipa sekin kanava on jo hoksattu tukkia.

VR pilasi maineensa tietolähteenä nipottamalla tiedoista, jotka sai kuitenkin, ja jotka olivat kaikkien saatavilla vastaavilta ruotsalaisilta (SJ ja Green Cargo) tai ulkomaalaisilta firmoilta, jopa harrastuspohjaisten lehtien kautta.

Suomi (VR) oli virasto-VR:n aikaan kansainvälisesti tunnettu loistavasta tietopalvelusta. Miksi se vajosi kauemmas ideaalista kuin mitä Itä-Euroopan maat olivat ennen 1980/90-luvun taitteen radikaaleja poliittisia muutoksia niissä ja jopa Venäjän taakse? Sekään ei minun työvuosinani evännyt esim. vetureiden sijoittelutietoja tai yksilökohtaisia kilometritietoja (nyt voi olla toisin).

Meni ehkä vähän laajaksi ja kauas, mutta jos jotain pimitetään, niin se aina aiheuttaa keskustelua ja ihmetystä.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #105 : Joulukuu 29, 2022, 22:08:53 »

Voi olla että Eljas tormäsi kuuluisaan maan tapaan? Ja näillähän kulttuureilla mennään ehkä!Diskuteeraus on Suomi maassa vieläkin lähes tuntematon käsite? Olemmeko tähän asiti jostain syystä kuka minkäkin syyn takia olleet kriitiikissä pidättyväisiä?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2022, 22:23:31 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #106 : Joulukuu 29, 2022, 22:54:58 »

En suinkaan pidä itseäni Sr2-vihaajana, hyvä veturihan tuo on (toimiessaan). Syyttävä sormeni osoittaa lähinnä kunnossapitoon (tomimattomuuteen). Mielenkiintoni heräsi Sr2:n lukuisiin linjallejäänteihin aikoinaan. Miksi?
Aikoinani en koskaan pyytänyt apua linjalta poispääsyyn - tai pari kertaa Vv15-vetoinen JK-juna hyytyi Riihimäen asemalle (päivystäjä kävi nykäisemässä junan perille).
Aina nilkuteltiin erilaisia "kikkoja" käyttäen lopulta perille, osin myöhässä, mutta kuitenkin...
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 640


« Vastaus #107 : Joulukuu 29, 2022, 23:21:48 »

Linjallejääntitilastoon päätyminen ei sinänsä tarkoittanut, että veturi piti välttämättä hakea toisella veturilla perille vaan joku tietty minuuttimäärä myöhästymistä teknisen ongelman vuoksi riitti siihen, että tapaus tilastoitiin linjallejäänniksi. Saattoi olla 10 min tai 15 min ko. raja. Mikään mahdottoman pitkä aika se ei ollut.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #108 : Tammikuu 02, 2023, 13:29:41 »

1.1.2023 IC 470 Porista Tampereelle pääsi aloittamaan matkansa 44 minuuttia myöhässä junan teknisen vian vuoksi. IC 471 Tampereelta Poriin jäi myöhään 35 minuuttia kaluston odotuksen ja veturin vaihdon vuoksi. Sr2 3208 vaihtui Sr1 3087.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #109 : Tammikuu 02, 2023, 13:40:06 »

Tänäänkin meni Sr1-vetoinen IC Porista Tampereelle... Kyse ei varmaankaan ole Sr2-veturin huonoudesta, vaan huollon laiminlyömisestä. Huolto tehdään halvimman tarjouksen/menetelmän mukaan. Jos sitä nyt ylipäätään tehdään... (Turhia kustannuksia)
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #110 : Tammikuu 06, 2023, 23:31:34 »

IC266 (Roi-Hki) jäi myöhään lähdössä 103min. (veturivika, Sr2). Saapui Ouluun 115min. myöh.. Vetovoimaksi valjastettiin luotettavampi Sr1, Sr2:n tilalle. Junan Oulusta lähtö jäi myöhään toimenpiteistä johtuen 142min., jonka juna kirinee lähes umpeen ennen Helsinkiä.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #111 : Tammikuu 07, 2023, 11:23:06 »

+77 on ollut jäljellä Helsinkiin saavuttaessa. Isompia määriä luvusta on pudonnut pois lähinnä asemien pysähdysaikojen lyhennyttyä.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #112 : Tammikuu 08, 2023, 11:28:24 »

Sr2 3216 vikaantui lopullisesti Tikkurilaan junassa IC 143 ja 3214 tuodaan jatkamaan matkaa kohti Pieksämäkeä.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #113 : Tammikuu 08, 2023, 21:22:20 »

Intercity 149 Helsingistä Jyväskylään klo 19:03 perutaan Ryttylä-Tampere väliltä junan teknisen vian vuoksi. Matkustajat ohjataan junaan IC 183 klo 20:57, jolla Tampereelle saakka. Tampereelta eteenpäin matkustajat ohjataan toiseen junarunkoon, joka vie matkustajat numerolla IC 149 Jyväskylään saakka. Sr2.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #114 : Tammikuu 08, 2023, 22:55:43 »

Riihimäeltä apuun riensi Sr1 (vet. 11805). Juna jatkaa matkaansa edelleen Mv10401 (Ry-Tpe) (Sr1+Sr2+junanrunko).
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #115 : Tammikuu 09, 2023, 06:51:03 »

Riihimäeltä apuun riensi Sr1 (vet. 11805). Juna jatkaa matkaansa edelleen Mv10401 (Ry-Tpe) (Sr1+Sr2+junanrunko).
Sr1 3032 vei rungon tosiaan Tampereelle ja Sr2 3246 kärsi PK-viasta.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #116 : Tammikuu 11, 2023, 14:17:40 »

IC 142 Kuopiosta Helsinkiin jäi myöhään erilaisten vikojen ja syiden (sn 120 km/h) johdosta 70 minuuttia. Junassa oli vetureina Sr2:set 3232 sekä 3226 hinauksessa. Tampereella 3232 ajettiin Edon eteen veturiksi.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #117 : Tammikuu 11, 2023, 14:52:42 »

IC 476 Porista Tampereelle peruttiin välillä Kokemäki-Tampere junan veturin Sr2 3217 (jarru)ongelmien vuoksi. Matkustajat ohjattiin seuraavaan junaan, IC 464 Kokemäeltä klo 10:28. Aamulla junan runko saapui Poriin junassa IC 477 35 minuuttia myöhässä Vammalassa olleen kalustovian vuoksi. Runko siirrettiin Tampereelle junassa MV 10476, Sn 120 km/h apuun tulleen Sr2 3227 johdolla ja vikaantunut Sr2 3217 jäi Kokemäelle odottamaan jatkokuljetusta.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #118 : Tammikuu 11, 2023, 20:21:07 »

VET 11876 KOKEMÄKI - TAMPERE VIINIKKA Sr1 3016 ja Sr2 3217.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #119 : Tammikuu 12, 2023, 18:34:36 »

Hinattiinko möhkö tässä Ilmalaan? : https://juliadata.fi/timetables?s=11800&d=12.1.2023
tallennettu

Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #120 : Tammikuu 12, 2023, 18:46:01 »

Hinattiinko möhkö tässä Ilmalaan? : https://juliadata.fi/timetables?s=11800&d=12.1.2023

Ainakin samalta raiteelta oli lähtenyt, jonne tuo sr2 3217 tuotiin eilen Kokemäeltä.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #121 : Tammikuu 17, 2023, 14:59:46 »

Intercity 48 Vaasasta Helsinkiin klo 12:47 on peruttu junan Sr2-veturin teknisen vian vuoksi. Matkustajat siirretään Seinäjoen ja Parkanon välillä seuraavaan junaan IC 24.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #122 : Tammikuu 17, 2023, 23:10:05 »

IC48 hyytyi Madesjärvelle, perässä tullut IC24 poimi matkustajat kyytiin tunnin odottelun jälkeen? Kuinkahan onnistui - onko Madesjärvellä laituria?

Tampereelta lähti vet.11823 pelastamaan matkansa keskeyttänyttä Sr2:a. Matka jatkui MV10448 (Md-Ilr) Sr1:n avustamana Ilmalaan (IC26:n jälkeen).

Toivottavasti Sr2:ssa ei ollut pk-vikaa, jotta edes vaunujen lämmitys yms. toimi jatkokuljetuksen odottelun ajan.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #123 : Tammikuu 18, 2023, 08:04:21 »

Kun isäni kuvasin mv Tampereella, niin kaikissa muissa paitsi edossa oli valot päällä.
tallennettu

Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #124 : Tammikuu 18, 2023, 11:38:14 »

IC48 hyytyi Madesjärvelle, perässä tullut IC24 poimi matkustajat kyytiin tunnin odottelun jälkeen? Kuinkahan onnistui - onko Madesjärvellä laituria?

Tampereelta lähti vet.11823 pelastamaan matkansa keskeyttänyttä Sr2:a. Matka jatkui MV10448 (Md-Ilr) Sr1:n avustamana Ilmalaan (IC26:n jälkeen).

Toivottavasti Sr2:ssa ei ollut pk-vikaa, jotta edes vaunujen lämmitys yms. toimi jatkokuljetuksen odottelun ajan.

IC 48 Vaasasta Helsinkiin peruttiin junan Sr2 3227-veturin teknisen vian vuoksi. Matkustajat siirrettiin Madesjärvellä sepelin kautta seuraavaan junaan IC 24. Tampereelta tuli Sr1 3080-veturi hakemaan runkoa ja siirsi sen suoraan Ilmalaan junassa MV 10448.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2 ongelmia?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina