Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2 ongelmia?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2784


« Vastaus #100 : Joulukuu 29, 2022, 22:14:47 »

Omalta osaltani voin sanoa, että vaikka kannatin VR:n yhtiöittämistä, niin sen jälkeen, noin neljää ystävällistä sielua lukuunottamatta, minun tiedonsaantini tyrehtyi kuin veitsellä leikaten. Kaikki mihin oli kirjallinen lupa/sopimus, mitätöitiin, koska oli Oy eikä virasto ja piti minimoida mahdollisuus "tietojen valumisesta kilpailijoille". LVM:n kautta sain vain sen verran tietoa kuin heille oli kerrottu. Onneksi asuin Ruotsissa ja Trafikverket sai tietoa, joka oli "luottamuksellista" Suomessa ja salaussäännöt olivat erilaiset Ruotsissa. Kaipa sekin kanava on jo hoksattu tukkia.

VR pilasi maineensa tietolähteenä nipottamalla tiedoista, jotka sai kuitenkin, ja jotka olivat kaikkien saatavilla vastaavilta ruotsalaisilta (SJ ja Green Cargo) tai ulkomaalaisilta firmoilta, jopa harrastuspohjaisten lehtien kautta.

Suomi (VR) oli virasto-VR:n aikaan kansainvälisesti tunnettu loistavasta tietopalvelusta. Miksi se vajosi kauemmas ideaalista kuin mitä Itä-Euroopan maat olivat ennen 1980/90-luvun taitteen radikaaleja poliittisia muutoksia niissä ja jopa Venäjän taakse? Sekään ei minun työvuosinani evännyt esim. vetureiden sijoittelutietoja tai yksilökohtaisia kilometritietoja (nyt voi olla toisin).

Meni ehkä vähän laajaksi ja kauas, mutta jos jotain pimitetään, niin se aina aiheuttaa keskustelua ja ihmetystä.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8388


« Vastaus #101 : Joulukuu 29, 2022, 23:08:53 »

Voi olla että Eljas tormäsi kuuluisaan maan tapaan? Ja näillähän kulttuureilla mennään ehkä!Diskuteeraus on Suomi maassa vieläkin lähes tuntematon käsite? Olemmeko tähän asiti jostain syystä kuka minkäkin syyn takia olleet kriitiikissä pidättyväisiä?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2022, 23:23:31 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1445


« Vastaus #102 : Joulukuu 29, 2022, 23:54:58 »

En suinkaan pidä itseäni Sr2-vihaajana, hyvä veturihan tuo on (toimiessaan). Syyttävä sormeni osoittaa lähinnä kunnossapitoon (tomimattomuuteen). Mielenkiintoni heräsi Sr2:n lukuisiin linjallejäänteihin aikoinaan. Miksi?
Aikoinani en koskaan pyytänyt apua linjalta poispääsyyn - tai pari kertaa Vv15-vetoinen JK-juna hyytyi Riihimäen asemalle (päivystäjä kävi nykäisemässä junan perille).
Aina nilkuteltiin erilaisia "kikkoja" käyttäen lopulta perille, osin myöhässä, mutta kuitenkin...
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 669


« Vastaus #103 : Joulukuu 30, 2022, 00:21:48 »

Linjallejääntitilastoon päätyminen ei sinänsä tarkoittanut, että veturi piti välttämättä hakea toisella veturilla perille vaan joku tietty minuuttimäärä myöhästymistä teknisen ongelman vuoksi riitti siihen, että tapaus tilastoitiin linjallejäänniksi. Saattoi olla 10 min tai 15 min ko. raja. Mikään mahdottoman pitkä aika se ei ollut.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #104 : Tammikuu 02, 2023, 14:29:41 »

1.1.2023 IC 470 Porista Tampereelle pääsi aloittamaan matkansa 44 minuuttia myöhässä junan teknisen vian vuoksi. IC 471 Tampereelta Poriin jäi myöhään 35 minuuttia kaluston odotuksen ja veturin vaihdon vuoksi. Sr2 3208 vaihtui Sr1 3087.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #105 : Tammikuu 02, 2023, 14:40:06 »

Tänäänkin meni Sr1-vetoinen IC Porista Tampereelle... Kyse ei varmaankaan ole Sr2-veturin huonoudesta, vaan huollon laiminlyömisestä. Huolto tehdään halvimman tarjouksen/menetelmän mukaan. Jos sitä nyt ylipäätään tehdään... (Turhia kustannuksia)
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1445


« Vastaus #106 : Tammikuu 07, 2023, 00:31:34 »

IC266 (Roi-Hki) jäi myöhään lähdössä 103min. (veturivika, Sr2). Saapui Ouluun 115min. myöh.. Vetovoimaksi valjastettiin luotettavampi Sr1, Sr2:n tilalle. Junan Oulusta lähtö jäi myöhään toimenpiteistä johtuen 142min., jonka juna kirinee lähes umpeen ennen Helsinkiä.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1830


« Vastaus #107 : Tammikuu 07, 2023, 12:23:06 »

+77 on ollut jäljellä Helsinkiin saavuttaessa. Isompia määriä luvusta on pudonnut pois lähinnä asemien pysähdysaikojen lyhennyttyä.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #108 : Tammikuu 08, 2023, 12:28:24 »

Sr2 3216 vikaantui lopullisesti Tikkurilaan junassa IC 143 ja 3214 tuodaan jatkamaan matkaa kohti Pieksämäkeä.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #109 : Tammikuu 08, 2023, 22:22:20 »

Intercity 149 Helsingistä Jyväskylään klo 19:03 perutaan Ryttylä-Tampere väliltä junan teknisen vian vuoksi. Matkustajat ohjataan junaan IC 183 klo 20:57, jolla Tampereelle saakka. Tampereelta eteenpäin matkustajat ohjataan toiseen junarunkoon, joka vie matkustajat numerolla IC 149 Jyväskylään saakka. Sr2.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1445


« Vastaus #110 : Tammikuu 08, 2023, 23:55:43 »

Riihimäeltä apuun riensi Sr1 (vet. 11805). Juna jatkaa matkaansa edelleen Mv10401 (Ry-Tpe) (Sr1+Sr2+junanrunko).
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #111 : Tammikuu 09, 2023, 07:51:03 »

Riihimäeltä apuun riensi Sr1 (vet. 11805). Juna jatkaa matkaansa edelleen Mv10401 (Ry-Tpe) (Sr1+Sr2+junanrunko).
Sr1 3032 vei rungon tosiaan Tampereelle ja Sr2 3246 kärsi PK-viasta.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #112 : Tammikuu 11, 2023, 15:17:40 »

IC 142 Kuopiosta Helsinkiin jäi myöhään erilaisten vikojen ja syiden (sn 120 km/h) johdosta 70 minuuttia. Junassa oli vetureina Sr2:set 3232 sekä 3226 hinauksessa. Tampereella 3232 ajettiin Edon eteen veturiksi.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #113 : Tammikuu 11, 2023, 15:52:42 »

IC 476 Porista Tampereelle peruttiin välillä Kokemäki-Tampere junan veturin Sr2 3217 (jarru)ongelmien vuoksi. Matkustajat ohjattiin seuraavaan junaan, IC 464 Kokemäeltä klo 10:28. Aamulla junan runko saapui Poriin junassa IC 477 35 minuuttia myöhässä Vammalassa olleen kalustovian vuoksi. Runko siirrettiin Tampereelle junassa MV 10476, Sn 120 km/h apuun tulleen Sr2 3227 johdolla ja vikaantunut Sr2 3217 jäi Kokemäelle odottamaan jatkokuljetusta.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #114 : Tammikuu 11, 2023, 21:21:07 »

VET 11876 KOKEMÄKI - TAMPERE VIINIKKA Sr1 3016 ja Sr2 3217.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #115 : Tammikuu 12, 2023, 19:34:36 »

Hinattiinko möhkö tässä Ilmalaan? : https://juliadata.fi/timetables?s=11800&d=12.1.2023
tallennettu

Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #116 : Tammikuu 12, 2023, 19:46:01 »

Hinattiinko möhkö tässä Ilmalaan? : https://juliadata.fi/timetables?s=11800&d=12.1.2023

Ainakin samalta raiteelta oli lähtenyt, jonne tuo sr2 3217 tuotiin eilen Kokemäeltä.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #117 : Tammikuu 17, 2023, 15:59:46 »

Intercity 48 Vaasasta Helsinkiin klo 12:47 on peruttu junan Sr2-veturin teknisen vian vuoksi. Matkustajat siirretään Seinäjoen ja Parkanon välillä seuraavaan junaan IC 24.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1445


« Vastaus #118 : Tammikuu 18, 2023, 00:10:05 »

IC48 hyytyi Madesjärvelle, perässä tullut IC24 poimi matkustajat kyytiin tunnin odottelun jälkeen? Kuinkahan onnistui - onko Madesjärvellä laituria?

Tampereelta lähti vet.11823 pelastamaan matkansa keskeyttänyttä Sr2:a. Matka jatkui MV10448 (Md-Ilr) Sr1:n avustamana Ilmalaan (IC26:n jälkeen).

Toivottavasti Sr2:ssa ei ollut pk-vikaa, jotta edes vaunujen lämmitys yms. toimi jatkokuljetuksen odottelun ajan.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #119 : Tammikuu 18, 2023, 09:04:21 »

Kun isäni kuvasin mv Tampereella, niin kaikissa muissa paitsi edossa oli valot päällä.
tallennettu

Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #120 : Tammikuu 18, 2023, 12:38:14 »

IC48 hyytyi Madesjärvelle, perässä tullut IC24 poimi matkustajat kyytiin tunnin odottelun jälkeen? Kuinkahan onnistui - onko Madesjärvellä laituria?

Tampereelta lähti vet.11823 pelastamaan matkansa keskeyttänyttä Sr2:a. Matka jatkui MV10448 (Md-Ilr) Sr1:n avustamana Ilmalaan (IC26:n jälkeen).

Toivottavasti Sr2:ssa ei ollut pk-vikaa, jotta edes vaunujen lämmitys yms. toimi jatkokuljetuksen odottelun ajan.

IC 48 Vaasasta Helsinkiin peruttiin junan Sr2 3227-veturin teknisen vian vuoksi. Matkustajat siirrettiin Madesjärvellä sepelin kautta seuraavaan junaan IC 24. Tampereelta tuli Sr1 3080-veturi hakemaan runkoa ja siirsi sen suoraan Ilmalaan junassa MV 10448.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1445


« Vastaus #121 : Tammikuu 23, 2023, 13:00:17 »

PYO269:n matka taukosi hetkeksi (n. 1½h) Volttiin, kun Sr2 rikkoitui. Tosin Sk:lta lähdön jälkeen kulku oli jo vaivalloista.
Kok:sta lähti apuun vet.11868 ja Sr1:n avustuksella juna saatiin Ouluun.
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #122 : Tammikuu 23, 2023, 15:15:43 »

Eikö kellään nyt ole tietoa (lupa julkaista), että mikä noissa useimmiten pettää? Joku yhteinen nimittäjä...
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1096


« Vastaus #123 : Tammikuu 24, 2023, 17:55:26 »

Joku yhteinen nimittäjä...

Entä jos ei ole?
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #124 : Tammikuu 24, 2023, 18:12:59 »

Joku yhteinen nimittäjä...

Entä jos ei ole?

Sitten olisi jo hankalampi juttu, peruskorjauksen laajuus menisi varmaan mietintään...
https://www.youtube.com/watch?v=hj7tp5CgEbU
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2023, 11:22:27 kirjoittanut Timo Salo » tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2 ongelmia?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina