Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2016
|
« Vastaus #25 : Joulukuu 10, 2024, 17:30:22 » |
|
Haluta saa, mutta tuskin VR niitä kykenee tarjoamaan. Eikä taida olla edes haluja tarjota.
Katsotaan nyt tuleeko tästä hankkeesta tulee, jos tulee niin tarvitaan rautatiekuljetuksia eurooppaan https://yle.fi/a/74-20129090
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Melamies
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 58
|
« Vastaus #26 : Joulukuu 11, 2024, 02:15:12 » |
|
Ei tarvita, rekoilla Kokkolan satamaan ja siitä laivalla maailmalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2016
|
« Vastaus #27 : Maaliskuu 18, 2025, 08:21:19 » |
|
VR haastaa SJ:n – panostaa lisääntyneeseen liikenteeseen
"Suomalainen VR on ottanut MTRX:n haltuunsa ja harjoittaa nyt kaupallista kaukojunaliikennettä nimellä VR Snabbtåg Tukholma-Göteborg-reitillä. Muutos on osa laajempaa pohjoismaista laajentumista, jossa yritys haluaa vahvistaa asemaansa Ruotsissa. Dagens industrin mukaan VR:n tavoitteena on lisätä matkustajien määrää kilpailukykyisin hinnoin, korkealla täsmällisyydellä ja turvallisella matkustuskokemuksella. MTRX:n hankinta toteutettiin toukokuussa 2024, ja se sisälsi nimenmuutoksen ja junien merkin muutoksen. Matkustajille tiedotetaan muutoksesta tekstiviestillä, jossa kerrotaan, että liput ovat edelleen voimassa ja junat voivat olla sekä punaisia että vihreitä. VR on tullut myös Ruotsin hankintaliikenteen markkinoille ja vastaa Norrtågin liikenteestä, joka on aiemmin ollut norjalaisen VY:n operoima ja jolla oli suuria haasteita, kertoo Dagens industri." https://www.jarnvagsnyheter.se/20250317/17253/vr-utmanar-sj-satsar-pa-okad-trafik
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 358
|
« Vastaus #28 : Huhtikuu 29, 2025, 18:20:11 » |
|
VR:lle jatko Ruotsissa Pågatågenissa. Sopimuksen arvo yksi miljardi Ruotsin kruunua per vuosi
Onko se joku noin 276 miljoonan euron liikevaihto VR:llä jatkossa junien ostoliikenteen puolella Ruotsissa per vuosi. (Ja kuinka käy jatkossa vaikka Målartågenissa ja Tukholman alueen lähijunissa)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 559
|
« Vastaus #30 : Toukokuu 01, 2025, 01:25:32 » |
|
Hoh hoijaa. Eikös Hyvinkään knp:n maalaamo ollutkaan riittävän hyvä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2016
|
« Vastaus #31 : Toukokuu 22, 2025, 06:32:31 » |
|
VR myy juna-asemiaan, mutta vasta yksi on käynyt kaupaksi – lisää kauppoja odotettavissa lähiaikoina"Kiinnostusta asemia kohtaan on VR:n mukaan ollut, mutta ainoastaan Parkanon asemasta on toistaiseksi tehty kaupat. Parkanon kaupunki osti aseman huhtikuussa tavoitteenaan kehittää asemanseudun palveluita ja ympäristöä. Parkanon asemarakennus on rakennettu vuonna 1971 ja peruskorjattu vuonna 1994. Kiinteistökehityspäällikkö Kai Perholan mukaan verkkaisen tuntuinen tahti ei ole yllätys." https://yle.fi/a/74-20162055
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2016
|
« Vastaus #32 : Toukokuu 30, 2025, 06:54:46 » |
|
VR huutokauppaa jälleen vetureita ja tavaravaunuja"Huutokauppa koskee 58 kunnostusta vaativaa veturia ja 122 logistiikan tavaravaunua. 29.05.2025 VR myy jälleen käytöstä poistettua rautatiekalustoa muille alan toimijoille ja tukee samalla markkinaehtoista kilpailua Suomessa. Tällä kertaa 27.5. alkaneessa myynnissä on tarjolla kunnostettavia vetureita ja tavaravaunuja. Ilmoittautuminen huutokauppaan alkoi 27. toukokuuta. VR tiedotti asiasta 27.5. " https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/vr-huutokauppaa-jalleen-vetureita-ja-tavaravaunuja
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Daniel Nironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #33 : Toukokuu 30, 2025, 13:22:07 » |
|
VR huutokauppaa jälleen vetureita ja tavaravaunuja"Huutokauppa koskee 58 kunnostusta vaativaa veturia ja 122 logistiikan tavaravaunua. 29.05.2025 VR myy jälleen käytöstä poistettua rautatiekalustoa muille alan toimijoille ja tukee samalla markkinaehtoista kilpailua Suomessa. Tällä kertaa 27.5. alkaneessa myynnissä on tarjolla kunnostettavia vetureita ja tavaravaunuja. Ilmoittautuminen huutokauppaan alkoi 27. toukokuuta. VR tiedotti asiasta 27.5. " https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/vr-huutokauppaa-jalleen-vetureita-ja-tavaravaunuja Eli tässä syy miksi Imatrankosken "romu" vaunut säilytettiin eikä romutettu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 391
|
« Vastaus #35 : Toukokuu 31, 2025, 18:57:56 » |
|
Jahas, - taas on lokomoja ja muuta sälää kaupan. Enpä osta tälläkään kertaa, sillä muutama vaadittava sertifikaatti puuttuu. Ja toisaalta meidän taloyhtiön isännöitsijä on niin ankea pilkunviilaaja-nipottaja, ettei tuo hyväksy Dv12 parkkipaikkamme parkkiruudussa. Mauton kaveri kertakaikkiaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2016
|
« Vastaus #36 : Heinäkuu 04, 2025, 07:47:27 » |
|
VR tutkii Suomessa modulaarisia tavaravaunuja tulevaisuutta varten30.6.2025, Googlen konekäännös "Suomen valtion omistama rautatieyhtiö VR Group Oyj on käynnistänyt markkinatutkimuksen konsernin tulevaisuuden tavaravaunuista. Euroopan unionin virallisessa lehdessä on äskettäin julkaistu niin sanottu ennakkoilmoitus, jonka tavoitteena on kartoittaa markkinoilla saatavilla olevia teknisiä ratkaisuja. Painopiste on erityisesti modulaarisessa konseptissa erityyppisille rahtikuljetuksille." https://www.jarnvagsnyheter.se/20250630/17648/vr-i-finland-undersoker-modulara-godsvagnar-framtiden
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2025, 08:42:31 kirjoittanut Jari Välimaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 391
|
« Vastaus #37 : Tänään kello 13:27:21 » |
|
Nyt (ja jo vuosia aiemminkin) olisi oikeasti syytä olla romuttamatta yhtään mitään liikkuvaa kalustoa. ns. Siniset vaunut ja uudemmat IC-vaunut menivät jo. Kiitos VR! Todella epäisänmaallisesti toimittu. Elämme sangen hektisiä aikoja lähitulevaisuuden tarpeiden ja tuotantokapasiteetin suhteen. Nyt olisi parempi vaihtoehto on pitää saneeraamaton puoliromu takapihalla, kuin aloittaa täysin uuden valmistaminen nolla-tasolta ja nollabudjetilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|