Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Veturipuistosta katosi kaksi VR:n höyryveturia – poliisi tutkii  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Ilmari Tommola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #25 : Lokakuu 15, 2024, 09:37:00 »

Luulin, että kauniisti kunnostetun VTS-vaunun 339 romutusyritys olisi ollut pahinta, mitä kyseiselle vaunusarjalle voi tapahtua, mutta sitä vastoin toiveeni meni metsään, vieläpä saman vuoden puolella. Tämän menettelyn ei missään nimessä pitäisi edustaa sitä, miten museoraitiovaunuihin suhtaudutaan, mutta kaksi jotakuinkin samankaltaista tapausta, joissa vaunuja romutetaan omistajalta kysymättä, enteilevät epämiellyttäviä oletuksia museokaluston tärkeydestä. Olivatkohan romutuksesta vastaavat kartalla siitä, että VTS:n romutuspäätöksellä toistettiin varsin uskollisesti toukokuun tapahtumia? Kenties eivät.
tallennettu

Junakuvaus kuuluu taiteeseen ja taiteellisuus junakuviin.
Lasse Reunanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 85


« Vastaus #26 : Lokakuu 15, 2024, 14:07:04 »

En nyt erottele yksittäisiä kalustotyyppejä, vaan ihmettelen sitä, että kuinka on mahdollista romuttaa toisen omaisuutta. Aivan vastaava tilanne, että antaisin oman autoni automuseoon näytille ja tilanpuutteen takia automuseo romuttaisi sen. Toivottavasti kaluston omistajat vaativat samanlaisen kaluston romutetun tilalle, ei rahallista korvausta vaan samanlaisen kuin romutettu, vaikka uudisrakenteen, jos vanhaa ei enää ole saatavilla. Ja romuttaja/romutuksen tilaaja rikosoikeudelliseen vastuuseen toisen omistaman omaisuuden tuhoamisesta. Rikosnimikkeeseen en ota kantaa, onko tämä törkeä tuhotyö vai joku varkaus vai mikä, se on oikeusviranomaisten tehtävä tarkaista.
tallennettu
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 71


« Vastaus #27 : Lokakuu 15, 2024, 15:39:04 »

Herra Lasse, olen samaa mieltä kanssasi, jos huolehdit sijoitetusta museoesineestäsi tai maksat säilyttäjälle. Eri asia on, jos unohdat sen 40 vuodeksi museon pihaan ruostumaan. En kiistä omaisuudensuojaasi unohduksenkaan kyseeseen tullessa, mutta kyllä 40 vuoden jälkeen ristiriidassa omaisuudensuojan rikkomisen kanssa on pääasiassa ympäristölaki.

Jotta nyt ei synny väärinkäsitystä, en ole kehottanut ketään rikkomaan toisen omaisuudensuojaa, enkä aio kehottaakaan. Odotan ihan mielenkiinnolla omistajien kantaa tapahtuneeseen. Olettaen että veturien omistaja on VR, en tosin odota kovin jyrkkää reaktiota. Tähän asti omistajalla ei näytä olleen vuosikymmeniin mitään kiinnostusta vetureita kohtaan.

Raitiovaunujen osalta on sanottava, että niiden suurin uhka on toiminnan täydellinen järjestäytymättömyys. Vaunuja seisoo sateessa lahoamassa sielä sun täällä, eikä mikään museo ota kantaa niiden säilyttämiseen koko maassa. Helsingin kaupunki ei ole kiinnostunut joukkoliikennemuseon pitämisestä. Voisiko sitten Tampereen kaupungilla olla hartioita toiminnan järjestämiseen? Onhan kaupungissa ollut omaa vaunujen valmistusta, eikä sekään aika ole niin kaukana, kun ensimmäiset Tampereen raitiovaunut menevät uusintaan.

Eräs kiinnostava piirre tapahtuneessa on. HMVY:n tiedoituspolitiikka näyttää muuttuneen selvästi parempaan suuntaan. Aiemman kahden puheenjohtajan aikana yhdistys ei halunnut ottaa kantaa juuri mihinkään, kun olisi pitänyt käsitellä mm. ihmisoikeuskysymyksiä. Pidän kehitystä hyvänä, ja toivon että yhdistys jatkaa uuden puheenjohtajan johdolla samaa linjaa.
tallennettu

Syyttäjä on tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen Salattu jäseniltä - blogista ja muusta yhdistyksen arvostelusta: https://salattujasenilta.blogspot.com/2024/05/syyttaja-on-tehnyt-syyttamattajattamisp.html
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 206


« Vastaus #28 : Lokakuu 15, 2024, 16:38:33 »

Mitenkähän kauan omistusoikeus säilyy ja miten se todistetaan?
Esim. poliisihuutokaupoissa myydään jatkuvasti hylätyksi katsottua tavaraa.
tallennettu
Lasse Reunanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 85


« Vastaus #29 : Lokakuu 15, 2024, 22:21:24 »

Eri asia on, jos unohdat sen 40 vuodeksi museon pihaan ruostumaan. En kiistä omaisuudensuojaasi unohduksenkaan kyseeseen tullessa, mutta kyllä 40 vuoden jälkeen ristiriidassa omaisuudensuojan rikkomisen kanssa on pääasiassa ympäristölaki.



Tällaisessa tapauksessa olisi museon/puiston pitänyt viimeistään 10 vuoden jälkeen olla yhteydessä omistajiin ja kysyä, että aikovatko huolehtia kalustostaan, vai maksavatko kulut, että museo huolehtii, vai lahjoittavatko museolle, vai vievätkö romunsa mihin haluavat.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2024, 03:17:02 kirjoittanut Lasse Reunanen » tallennettu
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 71


« Vastaus #30 : Lokakuu 16, 2024, 11:52:58 »

Juu on kyllä aika absurida väittää, että "ympäristölaki" oikeuttaisi yksityistä hävittämään toisen yksityisen omaisuutta aina "tarvittaessa".
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2190


« Vastaus #31 : Lokakuu 20, 2024, 19:13:24 »

Asiasta löytyy myös YLEn uutinen: https://yle.fi/a/74-20119028
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 809


« Vastaus #32 : Lokakuu 20, 2024, 21:04:47 »

Haapamäen kyläläisten fb-ryhmässä on ollut kuvia täysin romutetusta venäläisestä L-höyryveturista ja voinee olettaa että myös TE-veturikin on romutettu? Nuo lienivät Keuruun kaupungin hankkimia.
Sitten on kysytty Arvo Ylppö -veturin peräänkin, eli Tk2. Sekin on kai poissa. Entä mitä kaikkea muuta...
tallennettu
Mikko Ketolainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #33 : Lokakuu 20, 2024, 22:42:32 »

Veturipuistosta katosi kaksi VR:n höyryveturia – poliisi tutkii

Veturien katoamisen huomasivat paikalliset veturiharrastajat.

Poliisi tutkii Keski-Suomessa erikoista tapausta, jossa Haapamäen höyryveturipuistosta on viety romuttamolle höyryvetureita ilman omistajien lupaa.

Sisä-Suomen poliisin mukaan asiasta on tehty rikosilmoitus noin viikko sitten. Poliisi tutkii tapausta törkeänä kavalluksena.

Sisä-Suomen poliisilaitoksen rikoskomisario Kari Aaltion mukaan rikosnimikkeeksi tulee luultavasti myös törkeä vahingonteko. Nimikkeet tarkentuvat tutkinnan edetessä.

Ylen tietojen mukaan veturit ovat VR:n omaisuutta, ja ne on viety romuttamolle ilman omistajan lupaa. Aaltion mukaan romuttamolle on viety myös kaksi raitiovaunua, jotka ovat yksityisten ihmisten omistamia.

Poliisi ei kerro, ketä tapauksessa epäillään tai kuka rikosilmoituksen on tehnyt. Tutkinta etenee omistussuhteiden selvittämisellä, kuulusteluilla ja materiaalin hankinnalla.

Paikalliset harrastajat huomasivat veturien hävinneen
Haapamäen höyryveturipuisto sijaitsee Keuruulla Keski-Suomessa. Veturien katoamisen huomasivat paikalliset veturiharrastajat, jotka ilmoittivat asiasta Suomen rautatiemuseoon.

Rautatiemuseon johtaja Tiina Lehtinen kertoo ilmoittaneensa asiasta VR:lle.

VR ei kommentoinut asiaa Ylelle viikonlopun aikana.

VR:ltä kerrottiin kuitenkin perjantaina Suur-Keuruulle, että konsernissa tiedetään, että sen omistamia höyryvetureita romutetaan Haapamäen höyryveturipuistossa.

– Edellytimme, että luvaton toiminta keskeytetään välittömästi, VR:n rahoitus- ja riskienhallintajohtaja Janne Runsamo sanoi Suur-Keuruun haastattelussa.

Runsamon mukaan luvatta on ehditty romuttaa kaksi VR:n käytössä ollutta TR1-höytyveturia, jotka tunnetaan myös Risto-vetureina.

Lehti kertoo, että VR on käynyt neuvotteluja vetureiden omistussuhteesta. Neuvottelut ovat kuitenkin vielä kesken, eikä VR ole antanut lupaa kaluston hävittämiseen.

Suur-Keuruulle höyryveturipuiston yrittäjät kertovat romuttaneensa huonokuntoista kalustoa. He myös vakuuttavat lehdelle romutettujen olleen heidän omaa kalustoaan.

Yle ei sunnuntaina tavoittanut höyryveturipuiston yrittäjiä.

Osat voivat olla satojen tuhansien arvoisia
Janne Runsamon mukaan taloudellisesti kyse on lähinnä keräysmetallin arvosta.

Suomen rautatiemuseon Tiina Lehtinen toteaa, että romurautana yksi veturi olisi noin 20 000 euron arvoinen.

Lehtisen mielestä veturit eivät kuitenkaan ole romurautaa. Hänen mukaansa niitä on säilytetty Haapamäellä muun muassa varaosien vuoksi, sekä siksi, että niitä on ollut mahdollista vielä kunnostaa liikennekäyttöön.

– Risto-veturit eivät ole aivan ainutlaatuisia, mutta niiden osat voivat olla satojen tuhansien eurojen arvoisia, kertoo Lehtinen.

Lehtisen mukaan suomalaiset veturiharrastajat ovat juuri kunnostamassa liikennekäyttöön yhtä Risto-veturia.

– Jos osia ei löydy Suomesta, niiden teettäminen ulkomailla voi tulla todella kalliiksi.

Myös rikoskomisario Kari Aaltio mainitsee, että vastaavanlaiseen veturiin hankitut akselit olivat maksaneet 100 000 euroa kappale. Aaltion mukaan yhdessä veturissa on neljä akselia.

Aaltion mukaan ainakin tutkinnassa mukana olevat raitiovaunut ovat edelleen romuttamolla. Hänellä ei ole tietoa veturien ja raitiovaunujen tämänhetkisestä kunnosta.

Kaikki VR:n veturit olivat vielä kesällä tallessa
Haapamäen höyryveturipuisto perustettiin vuonna 1988, ja sitä pidetään maailman suurimpana höyryveturipuistona.

Puisto on yksityisyrittäjien omistama ja ylläpitämä, ja yrittäjä vaihtui muutama vuosi sitten.

Suomen rautatiemuseon johtaja Tiina Lehtisen mukaan puistossa on noin kymmenkunta VR:n omistamaa veturia sekä yhdistysten ja yksityisten tahojen omistamia vetureita, vaunuja ja raitiovaunuja.

Lehtisen mukaan VR kriisivarastoi veturit Haapamäelle höyryveturikauden loppuessa, jotta ne oli mahdollista ottaa tarvittaessa uudelleen käyttöön.

Kriisivarastot purettiin aikanaan, mutta veturit pysyivät Haapamäellä, koska niiden ympärille oli kehittynyt puistotoimintaa.

Lehtisen mukaan VR on myynyt vetureita pois puistosta vuosien varrella. Viime kesänä puistoon tehtiin tarkastus ja kaikki veturit käytiin läpi.

– Vielä silloin siellä oli tallella kaikki, mitä pitikin, Lehtinen sanoo.
https://yle.fi/a/74-20119028
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4199


« Vastaus #34 : Eilen kello 00:11:13 »

Pääjohtaja Erkki Aalto,jonka tunsin  lahjoitti aikoinaan Arkkiatri ylilääkäri  Arvo Ylpön kanssa sovittuaan ulkopuolisesti kunnostetun Tk2 veturin Lastenlinnan sairaalalle lasten leikkikentälle!
Tällä veturilla kultuurisellisesti oli jalo tunteisiin menevä  kertomus joka on myös dokumentu filmiarkistoihin ja maamme yhteiseen rautatiehistorialliseen muistiin ,en ymmärrä mitä nyt tapahtuu!(I's Breking My Heart)
Ei vaikuta aikuisen ihmisen touhulta!
« Viimeksi muokattu: Eilen kello 00:41:44 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #35 : Eilen kello 00:12:00 »

Siel on joku ihan kipee tyyppi takana.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4199


« Vastaus #36 : Eilen kello 01:15:03 »

Kauniisti sanottuna, Touhu tuolla tavalle ei missään suhteessa lisää yhteisymmärryksen ja yhdessä tekemisen motivaatiota vaan toimiikin  täysin väärään suuntaan lietsotaan epäluottamusta ja epäluuloa sekä turvattomuutta arvokkaan kaluston kohtalosta,tätäkö halutaan?
« Viimeksi muokattu: Eilen kello 01:29:41 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #37 : Eilen kello 01:41:09 »

Sitä varmaan. Siellä jollain tosiaan on pipi pönttö.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4199


« Vastaus #38 : Eilen kello 02:28:57 »

 "There will never Be any Peace" The Chi -Llites 1974.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #39 : Eilen kello 06:23:06 »

Ihan silkkaa uteliaisuuttani kysyn, mitkä "Ristot" on romutettu ja missä ne on romutettu? Lehtijutusta saa kuvan, kuinka kaksi Ristoa olisi viety kaikessa hiljaisuudessa - ikään kuin "yön pimeinä tunteina" romuttamolle.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2190


« Vastaus #40 : Eilen kello 06:30:29 »

Ihan silkkaa uteliaisuuttani kysyn, mitkä "Ristot" on romutettu ja missä ne on romutettu? Lehtijutusta saa kuvan, kuinka kaksi Ristoa olisi viety kaikessa hiljaisuudessa - ikään kuin "yön pimeinä tunteina" romuttamolle.
Asiasta kun on nyt syntynyt kaksi eri ketjua, niin ensimmäisen aloitusviestissä kerrotaan, mitkä Tr1 veturit on romutettu: https://vaunut.org/keskustelut/index.php?topic=15563.msg116769#msg116769

Ylläpito voisi kyllä yhdistää nämä ketjut seurannan helpottamiseksi
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 446


« Vastaus #41 : Eilen kello 06:38:06 »

Onko tämä nyt uusin trendi museokaluston kohtelussa?

Eli hallintotehtäviin on valittu nuoria ja typeriä jauhojulppeja, jotka ymmärtävät museaalisuuden tärkeydestä yhtä paljon kuin sika hopealusikasta?

Nämä, jotka nöyrästi hokevat "kylläkylläkyllä" ja kieli syvällä Very Big Bossin sanonkomämissä?

Toukokuinen Helsingissä tapahtunut museoratikoiden kanssa porsastelu oli kouluesimerkki tästä.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #42 : Eilen kello 06:43:44 »

Muistan, kuinka joskus 1990-luvun hulluina vuosina, höyryvetureiden ja niiden varaosien romuttamista tuolla organisoi eräs keskeinen kylätason pätemistarpeinen "taustavaikuttaja", joka kuitenkin loppuviimeksi ymmärsi höyryvetureista ja niiden arvosta yhtä vähän, kuin sika jalkapallosta. Perusteluna hän esitti mm. -"Olen keskustellut VR:n X.X:n kanssa, eikä Suomessa tulla enää entisöimään yhtään höyryveturia", joten Wilsonin varakattila, isonumeroinen määrä käyttämättömiä vetureiden pyöränrenkaita, sekä paljon muuta todellista varaosaa meni romuksi, ja tuolloin lähes pilkkahinnalla. Tämän "visionäärin" ilmoituksen jälkeen Suomessa on entisöity jokunen höyryveturi.
« Viimeksi muokattu: Eilen kello 17:14:51 kirjoittanut Juha Toivonen » tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2190


« Vastaus #43 : Eilen kello 06:56:24 »

Veturipuistosta katosi kaksi VR:n höyryveturia – poliisi tutkii

Veturien katoamisen huomasivat paikalliset veturiharrastajat.

Poliisi tutkii Keski-Suomessa erikoista tapausta, jossa Haapamäen höyryveturipuistosta on viety romuttamolle höyryvetureita ilman omistajien lupaa.

Sisä-Suomen poliisin mukaan asiasta on tehty rikosilmoitus noin viikko sitten. Poliisi tutkii tapausta törkeänä kavalluksena.

Sisä-Suomen poliisilaitoksen rikoskomisario Kari Aaltion mukaan rikosnimikkeeksi tulee luultavasti myös törkeä vahingonteko. Nimikkeet tarkentuvat tutkinnan edetessä.

Ylen tietojen mukaan veturit ovat VR:n omaisuutta, ja ne on viety romuttamolle ilman omistajan lupaa. Aaltion mukaan romuttamolle on viety myös kaksi raitiovaunua, jotka ovat yksityisten ihmisten omistamia.

Poliisi ei kerro, ketä tapauksessa epäillään tai kuka rikosilmoituksen on tehnyt. Tutkinta etenee omistussuhteiden selvittämisellä, kuulusteluilla ja materiaalin hankinnalla.

Paikalliset harrastajat huomasivat veturien hävinneen
Haapamäen höyryveturipuisto sijaitsee Keuruulla Keski-Suomessa. Veturien katoamisen huomasivat paikalliset veturiharrastajat, jotka ilmoittivat asiasta Suomen rautatiemuseoon.

Rautatiemuseon johtaja Tiina Lehtinen kertoo ilmoittaneensa asiasta VR:lle.

VR ei kommentoinut asiaa Ylelle viikonlopun aikana.

VR:ltä kerrottiin kuitenkin perjantaina Suur-Keuruulle, että konsernissa tiedetään, että sen omistamia höyryvetureita romutetaan Haapamäen höyryveturipuistossa.

– Edellytimme, että luvaton toiminta keskeytetään välittömästi, VR:n rahoitus- ja riskienhallintajohtaja Janne Runsamo sanoi Suur-Keuruun haastattelussa.

Runsamon mukaan luvatta on ehditty romuttaa kaksi VR:n käytössä ollutta TR1-höytyveturia, jotka tunnetaan myös Risto-vetureina.

Lehti kertoo, että VR on käynyt neuvotteluja vetureiden omistussuhteesta. Neuvottelut ovat kuitenkin vielä kesken, eikä VR ole antanut lupaa kaluston hävittämiseen.

Suur-Keuruulle höyryveturipuiston yrittäjät kertovat romuttaneensa huonokuntoista kalustoa. He myös vakuuttavat lehdelle romutettujen olleen heidän omaa kalustoaan.

Yle ei sunnuntaina tavoittanut höyryveturipuiston yrittäjiä.

Osat voivat olla satojen tuhansien arvoisia
Janne Runsamon mukaan taloudellisesti kyse on lähinnä keräysmetallin arvosta.

Suomen rautatiemuseon Tiina Lehtinen toteaa, että romurautana yksi veturi olisi noin 20 000 euron arvoinen.

Lehtisen mielestä veturit eivät kuitenkaan ole romurautaa. Hänen mukaansa niitä on säilytetty Haapamäellä muun muassa varaosien vuoksi, sekä siksi, että niitä on ollut mahdollista vielä kunnostaa liikennekäyttöön.

– Risto-veturit eivät ole aivan ainutlaatuisia, mutta niiden osat voivat olla satojen tuhansien eurojen arvoisia, kertoo Lehtinen.

Lehtisen mukaan suomalaiset veturiharrastajat ovat juuri kunnostamassa liikennekäyttöön yhtä Risto-veturia.

– Jos osia ei löydy Suomesta, niiden teettäminen ulkomailla voi tulla todella kalliiksi.

Myös rikoskomisario Kari Aaltio mainitsee, että vastaavanlaiseen veturiin hankitut akselit olivat maksaneet 100 000 euroa kappale. Aaltion mukaan yhdessä veturissa on neljä akselia.
....

https://yle.fi/a/74-20119028
Täytyy toivoa, että poliisilla, ympäristö- ja työsuojeluviranomaisilla on resursseja tutkia, purettiinko asbestit määräysten edellyttämällä tavalla sekä.se että romutuspaikka siivotaan säädösten edellyttämällä tavalla.

tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #44 : Eilen kello 07:57:53 »

Haapamäen kyläläisten fb-ryhmässä on ollut kuvia täysin romutetusta venäläisestä L-höyryveturista ja voinee olettaa että myös TE-veturikin on romutettu? Nuo lienivät Keuruun kaupungin hankkimia.
Sitten on kysytty Arvo Ylppö -veturin peräänkin, eli Tk2. Sekin on kai poissa. Entä mitä kaikkea muuta...

Ylen uutinen koski kahta romutettua raitiovaunua ja kahta Ristoa, mutta onko näiden lisäksi vielä pilkottu mm. Tk2 ja muita vetureita?
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #45 : Eilen kello 09:40:23 »

Haapamäen kyläläisten fb-ryhmässä on ollut kuvia täysin romutetusta venäläisestä L-höyryveturista ja voinee olettaa että myös TE-veturikin on romutettu? Nuo lienivät Keuruun kaupungin hankkimia.
Sitten on kysytty Arvo Ylppö -veturin peräänkin, eli Tk2. Sekin on kai poissa. Entä mitä kaikkea muuta...

Muistaakseni venäläinen L veturi ostettiin suoralla kaupalla ja varsin halvalla. TE (BR 52) vaihdettiin Pietariin toimitettuun Tk3 1105:n Molemmat kaupat toteutettiin Keuruun kaupungin toimesta.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #46 : Eilen kello 17:25:43 »

Siivoamisen järkevyyden tai sen välttämättömyyden vastikkeeksi, esitän täysin vastaisen mielipiteen ja tulkinnan siitä, kuinka esim. keski-Euroopassa kymmenien höyryvetureiden "romupihat" vetävät yleisöä lähes jonoksi asti. Esimerkkeinä Hermeskeil ja Falkenberg (Elster). Molemmat suuret, romutason kokoelmat ovat saman yksityishenkilön omistuksessa infroineen ja maksavia asiakkaita lappaa aina, kun portit ovat auki. Eli myyntiä on. Tämän myötä myös edistystä säilytettävän kaluston kunnon osalta on ollut havaittavissa. Toki tiedostan, ettei Suomi ole samassa asemassa matkailijavirtojen suhteen, kuin esim. Saksa.
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #47 : Eilen kello 18:15:40 »

Esa J. Rintamäki: "...nuoria ja typeriä...". -Hei mäkin oon paikalla Virnistää Ei se vanhan kaluston arvostus ole iästä kiinni. Vai olenko ainoa sarjassani...?
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4199


« Vastaus #48 : Eilen kello 18:28:40 »

Tänään tämä "Veturigate"on päässyt myös Iltasanomien otsikoihin!
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #49 : Eilen kello 18:41:52 »

Tänään tämä "Veturigate"on päässyt myös Iltasanomien otsikoihin!

Mitä siis on kaiken kaikkiaan kadonnut/romutettu? Ketjussa puhutaan kahden raitiovaunun ja kahden Riston lisäksi väljästi myös L ja TE sekä Tk2 vetureista? Mitä muuta?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Veturipuistosta katosi kaksi VR:n höyryveturia – poliisi tutkii  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina