Syynä tähän ovat eroavaisuudet maiden välisissä elintarvike- ja anniskelusäädöksissä.
Mutta miksei riitä, että ravintolan pistäisi kiinni Tornion kohdalla, juuri ennen rajan ylitystä ja pitää kiinni just sen ajan kun juna käy Ruotsissa.
Facebookissa ravintolapalveluiden puutetta perusteltiin sillä, että Oulu on lähin asema josta toteutuu vaihtoyhteys, mutta eihän ravintolapalveluilla ja vaihtoyhteyksillä ole tekemistä keskenään. Ja kyllähän esim kolarilaisen ollessa kulussa joku Tornio-Itäinen tarjoaa vaihtoyhteyden, mitä nyt joudut muutaman tunnin odottelemaan.