Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #50 : Helmikuu 19, 2015, 00:49:48 » |
|
Miten kauan veturin pykääminen muuten tyypillisesti kestää? Saman verran kuin ihmisen? Eli voimmeko olettaa laitteiden valmistuvan tehtaalta loppukesästä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #51 : Helmikuu 19, 2015, 20:48:49 » |
|
Miten kauan veturin pykääminen muuten tyypillisesti kestää? Saman verran kuin ihmisen? Eli voimmeko olettaa laitteiden valmistuvan tehtaalta loppukesästä?
Valmistajan sivulta löytyykin tiedote: http://czloko.cz/en/news/first-private-operator-in-finland-has-signed-a-contract-for-the-delivery-of-cz-loko-locomotives.htmlFirst private operator in Finland has signed a contract for the delivery of CZ LOKO locomotives
Three Czech diesel-electric locomotives of class 774.7 manufactured by CZ LOKO are to be running this year already on Finnish railway lines for the private transportation company, Fennia Rail Oy. “The long uncertainty of the availability of railway rolling stock suited for Finnish conditions has come to an end. Our Czech partner has built locomotives for 160 years and has experience in building those for different climate conditions and track gauges. With these locomotives, we can start freight transport on the Finnish railways in 2015”, says Kimmo Rahkamo, CEO of Fennia Rail.
The first of these locomotives will be delivered in September of this year; further engines will follow at one month intervals. After delivery, the TSI certification process will be completed in Finland. The 774.7 class locomotive will be designed and manufactured for a 1 524 mm gauge and operated in temperatures as low as -40 °C. All machines will be equipped with Finnish automatic train control (ATC) and professional mobile radio. The utilised 1 550 kW CAT 3512 C HD diesel engine fulfils the Stage IIIA European emission norms.
“CZ LOKO has extensive experience with developing and manufacturing locomotives for similar climatic conditions for the Baltic States and the Russian Federation. This project is technically based on the modernisation of CME3 locomotives for Latvia. To complete a prototype in such a short period is a challenge for the whole CZ LOKO team, but I know that we will manage it,” said Josef Barta, CZ LOKO’s Chairman and Managing Director. The delivery date played a crucial role for Fennia Rail’s decision process and thanks to its flexibility, CZ LOKO overcame the competition within the tender. Fennia Rail Oy plans to persuade their clients to prioritise rail transport because of environmental, security, safety, and economic efficient operation. “The Finnish railway market is beginning to open and I believe that this is not the last contract which we will sign in Finland,” said Jan Kutalek, CZ LOKO’s Export Manager. The complete modernising process of the locomotives will take place in the CZ LOKO plant in Ceska Trebova and will travel to Finland on rail and ferry. The locomotives will use temporary bogies for the part of the journey with 1 435 mm gauge. Final assembly will be performed in Finland.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2015, 21:33:18 kirjoittanut Oskari Kvist »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #52 : Maaliskuu 10, 2015, 20:43:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 271
|
« Vastaus #53 : Kesäkuu 26, 2015, 14:40:38 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #54 : Kesäkuu 26, 2015, 19:57:52 » |
|
Tyylikkään sininen, nämä veturit tulevat olemaan väriläiskiä rataverkolla...tohon kun laitetaan turvavihreät raidat niin on kuin Nesteen 90-luvun väreissä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #55 : Kesäkuu 26, 2015, 20:40:24 » |
|
Resiinalehden 2/2015 mukaan Fennia Railin vetureille on tehty rekisteröintivaraus Suomeen sarjamerkinnälle Dr18.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 105
|
« Vastaus #56 : Kesäkuu 27, 2015, 09:18:59 » |
|
Varustetaankohan näitä sa3/vapiti:lla vai pelkillä ruuvikytkimillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #57 : Kesäkuu 27, 2015, 09:30:31 » |
|
Tyylikkään sininen, nämä veturit tulevat olemaan väriläiskiä rataverkolla...tohon kun laitetaan turvavihreät raidat niin on kuin Nesteen 90-luvun väreissä Toivottavasti ei tule turhateippejä, jos noin kirkasväristä laitetta ei näe niin on sokea. Siinähän on jo oikea turvaväri eli raidoitus joka näyttää hienolta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #58 : Kesäkuu 27, 2015, 10:19:00 » |
|
Varustetaankohan näitä sa3/vapiti:lla vai pelkillä ruuvikytkimillä.
Tämän vuoden ensimmäinen Resiina-lehti kertoo näin: "Fennia Railin uudet veturit varustetaan perinteisellä JKV:llä (ATP-VR/RHK), radio-ohjauksella ja Unilink-kytkimillä."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #59 : Kesäkuu 27, 2015, 14:20:24 » |
|
Minnekköhän päin noita koeajoja tehdään?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #60 : Kesäkuu 28, 2015, 01:00:16 » |
|
Minnekköhän päin noita koeajoja tehdään? Olettaisin, että Laajakankaalla niitä ainakin tehdään, koska kyseessä on Suomessa uusi kalustotyyppi (kuten myös USr3:n tapauksessa)?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 816
|
« Vastaus #61 : Kesäkuu 28, 2015, 21:28:05 » |
|
Fennia Railin ensimmäinen veturi on nyt koeajoissa Tsekeissä. Koskahan veturi saapuu koeajoihin Suomeihin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #62 : Kesäkuu 29, 2015, 22:35:11 » |
|
Fennia Railin ensimmäinen veturi on nyt koeajoissa Tsekeissä. Koskahan veturi saapuu koeajoihin Suomeihin? Delivery is scheduled for the autumn of 2015. "Ensimmäinen veturi saadaan koekäyttöön näillä näkymin kesällä ja toiminta päästään aloittamaan syksyllä" Ilmeisesti tämä koekäyttö on tätä koeajamista normaaliraideleveyden teleillä Tsekeissä. Jo aiemmin viitattu teksti: The first of these locomotives will be delivered in September of this year; further engines will follow at one month intervals. After delivery, the TSI certification process will be completed in Finland. The complete modernising process of the locomotives will take place in the CZ LOKO plant in Ceska Trebova and will travel to Finland on rail and ferry. The locomotives will use temporary bogies for the part of the journey with 1435 mm gauge. Final assembly will be performed in Finland. Eli syyskuussa pitäisi ilmeisesti olla ensimmäinen yksilö maassa. Tuon perusteella johonkin asti tullaan normaaliraideleveyksisiä kiskoja pitkin satamaan (veikkaisin että hinauksessa tai omin konein Saksaan), josta lautalla johonkin Suomen satamaan. Sieltä sitten jollakin konstilla jonnekin jossa asennetaan 1524 mm telit ja muuta tarpeellista roipetta? Minkähän pohjalta nuo modernisoodaan? Ilmeisesti jonkin ChME:n tai TEM:n? Olisi hauska nähdä kyseisistä yksilöistä kuvia edellisessä elämässään.
Resiina 2/2015: Vetureissa on vanhojen Puolassa käytettyjen S200-veturien alustat ja ne saavat tilapäisen rekisteröinnin Tsekkiin.
774.711: Alkup. nro. S200-252 Valmistusnumero: 8443 Valmistusvuosi: 1988
774.712 Alkup. nro. S200-264 Valmistusnumero: 13068 Valmistusvuosi: 1983
774.713 Alkup. nro S200-257 Valmistusnumero:12679 Valmistusvuosi: 1983 Eli: https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_SM48 taitaa olla melko lähellä?
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2015, 23:03:36 kirjoittanut Oskari Kvist »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #63 : Kesäkuu 29, 2015, 23:50:15 » |
|
Ei ole. SM48 on TEM3, eli ALCO-veturin jatkokehitelmä ja suunniteltu sekä valmistettu Neuvostoliitossa. S200 on sama kuin https://en.wikipedia.org/wiki/%C4%8CKD_T-669_diesel_locomotive , eli ČME3. Suunniteltu ja valmistettu Tšekkoslovakiassa. Niitä näkyy olleen jokunen käytössä Slovakian itäosan leveillä raiteilla, minkä takia telit lienevät EU-hyväksytyt jo valmiiksi. Jos telit ovat slovakialaisversiossa tasan samat kuin Neuvostoliittoon myydyssä versiossa ČME3:ssa, EU-hyväksyttyjä telejä siis löytyy pilvin pimein.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #65 : Heinäkuu 28, 2015, 06:21:24 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #66 : Heinäkuu 28, 2015, 06:34:39 » |
|
On se jyhkeän näköinen paketti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #67 : Heinäkuu 28, 2015, 08:45:36 » |
|
Kerrassaan asiallisen työkalun näköinen tuo Fennia Railin Sinikko.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #68 : Heinäkuu 28, 2015, 09:50:48 » |
|
Vaihtotyöt tehdään siis jollakin muulla veturityypillä tai vaihtoehtoisesti fenniarail hankkii vaununsa sa3-kytkimillä. Tarkoitus on varmaan repiä painavia junia jolloin sa3 on viisas valinta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #69 : Heinäkuu 28, 2015, 10:02:29 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #70 : Heinäkuu 28, 2015, 12:39:10 » |
|
Joo voihan apulenkillä kytkeä mutta on se aika perseestä. Todennäköisesti nurkissa pyörimiseen käyttävät vapitillista veturia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #71 : Heinäkuu 28, 2015, 13:27:33 » |
|
Erittäin tyylekäs veturi! Milloinkohan veturi laivataan matkalle kohti Suomea?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #72 : Heinäkuu 28, 2015, 20:54:10 » |
|
Komean näköinen ja värinen veturi.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #73 : Heinäkuu 31, 2015, 13:15:32 » |
|
On se jyhkeän näköinen paketti Translatella: The frame and chassis were used on CKD locomotives series 770 (T669) legendary bumblebee, which was produced in batches tisícových, especially in countries of the former Soviet Union. Eli hiukan ristiriitaista tietoa rungosta/kehyksestä. Toisaalta: http://trainspo.com/series/286/ samaa sarjaahan ( http://trainspo.com/model/711/ ) nuo ovat (T669, S200).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #74 : Elokuu 12, 2015, 17:30:53 » |
|
On se jyhkeän näköinen paketti Translatella: The frame and chassis were used on CKD locomotives series 770 (T669) legendary bumblebee, which was produced in batches tisícových, especially in countries of the former Soviet Union. Eli hiukan ristiriitaista tietoa rungosta/kehyksestä. Toisaalta: http://trainspo.com/series/286/ samaa sarjaahan ( http://trainspo.com/model/711/ ) nuo ovat (T669, S200). Mikä tuossa on ristiriitaista? 770 on tasan sama kapistus kuin ČME3. Eroja löytyy telejen raideleveydestä ja mahdollisesti erilaisita maakohtaisista rautatieviranomaisten erityisvaatimuksista. Joka tapauksessa, 770 on sama kapistus kuin ČME3 samassa merkityksessä kuin Puolassa liikennöivä Taurus on sama kapistus kuin Itävallassa liikennöivä Taurus. Tai ehkä jopa tiukemmassa merkityksessä. FR:n veturit ovat Puolaan valmistettuja (eli alunperin eurooppalaiselle raideleveydelle myytyjä) ČME3-vetureita, joihin on sitten telit kaivettu mistä lie. Yllä jo mun linkkaamana valokuvia pari tsibaletta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|