Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Fennia Rail (ent. Proxion Train) tilasi kolme veturia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #50 : Helmikuu 19, 2015, 00:49:48 »

Miten kauan veturin pykääminen muuten tyypillisesti kestää? Saman verran kuin ihmisen? Eli voimmeko olettaa laitteiden valmistuvan tehtaalta loppukesästä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #51 : Helmikuu 19, 2015, 20:48:49 »

Miten kauan veturin pykääminen muuten tyypillisesti kestää? Saman verran kuin ihmisen? Eli voimmeko olettaa laitteiden valmistuvan tehtaalta loppukesästä?

Valmistajan sivulta löytyykin tiedote:

http://czloko.cz/en/news/first-private-operator-in-finland-has-signed-a-contract-for-the-delivery-of-cz-loko-locomotives.html

Lainaus
First private operator in Finland has signed a contract for the delivery of CZ LOKO locomotives

Three Czech diesel-electric locomotives of class 774.7 manufactured by CZ LOKO are to be running this year already on Finnish railway lines for the private transportation company, Fennia Rail Oy.
“The long uncertainty of the availability of railway rolling stock suited for Finnish conditions has come to an end. Our Czech partner has built locomotives for 160 years and has experience in building those for different climate conditions and track gauges. With these locomotives, we can start freight transport on the Finnish railways in 2015”, says Kimmo Rahkamo, CEO of Fennia Rail.

The first of these locomotives will be delivered in September of this year; further engines will follow at one month intervals. After delivery, the TSI certification process will be completed in Finland.
The 774.7 class locomotive will be designed and manufactured for a 1 524 mm gauge and operated in temperatures as low as -40 °C. All machines will be equipped with Finnish automatic train control (ATC) and professional mobile radio. The utilised 1 550 kW CAT 3512 C HD diesel engine fulfils the Stage IIIA European emission norms.

“CZ LOKO has extensive experience with developing and manufacturing locomotives for similar climatic conditions for the Baltic States and the Russian Federation. This project is technically based on the modernisation of CME3 locomotives for Latvia. To complete a prototype in such a short period is a challenge for the whole CZ LOKO team, but I know that we will manage it,” said Josef Barta, CZ LOKO’s Chairman and Managing Director.
The delivery date played a crucial role for Fennia Rail’s decision process and thanks to its flexibility, CZ LOKO overcame the competition within the tender.
Fennia Rail Oy plans to persuade their clients to prioritise rail transport because of environmental, security, safety, and economic efficient operation.
“The Finnish railway market is beginning to open and I believe that this is not the last contract which we will sign in Finland,” said Jan Kutalek, CZ LOKO’s Export Manager.
The complete modernising process of the locomotives will take place in the CZ LOKO plant in Ceska Trebova and will travel to Finland on rail and ferry. The locomotives will use temporary bogies for the part of the journey with 1 435 mm gauge. Final assembly will be performed in Finland.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2015, 21:33:18 kirjoittanut Oskari Kvist » tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #52 : Maaliskuu 10, 2015, 20:43:05 »

Ensimmäinen veturi on tulossa ilmeisesti kesän aikana koeajoille.

http://app.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-kilpailija-rautateille/gLtY8Wcp/yrittaminen
tallennettu
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 271


« Vastaus #53 : Kesäkuu 26, 2015, 14:40:38 »

Fennia Railin ensimmäinen veturi on nyt koeajoissa Tsekeissä:

http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000001&lang=en&id=7790&action=shownews#.VY1IK_ntlBd
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #54 : Kesäkuu 26, 2015, 19:57:52 »


Tyylikkään sininen, nämä veturit tulevat olemaan väriläiskiä rataverkolla...tohon kun laitetaan turvavihreät raidat niin on kuin Nesteen 90-luvun väreissä  Virnistää
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #55 : Kesäkuu 26, 2015, 20:40:24 »

Resiinalehden 2/2015 mukaan Fennia Railin vetureille on tehty rekisteröintivaraus Suomeen sarjamerkinnälle Dr18.
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 105


« Vastaus #56 : Kesäkuu 27, 2015, 09:18:59 »

Varustetaankohan näitä sa3/vapiti:lla vai pelkillä ruuvikytkimillä.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 720


« Vastaus #57 : Kesäkuu 27, 2015, 09:30:31 »


Tyylikkään sininen, nämä veturit tulevat olemaan väriläiskiä rataverkolla...tohon kun laitetaan turvavihreät raidat niin on kuin Nesteen 90-luvun väreissä  Virnistää
Toivottavasti ei tule turhateippejä, jos noin kirkasväristä laitetta ei näe niin on sokea. Siinähän on jo oikea turvaväri eli raidoitus joka näyttää hienolta.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #58 : Kesäkuu 27, 2015, 10:19:00 »

Varustetaankohan näitä sa3/vapiti:lla vai pelkillä ruuvikytkimillä.

Tämän vuoden ensimmäinen Resiina-lehti kertoo näin:

"Fennia Railin uudet veturit varustetaan perinteisellä JKV:llä (ATP-VR/RHK), radio-ohjauksella ja Unilink-kytkimillä."
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #59 : Kesäkuu 27, 2015, 14:20:24 »

Ensimmäinen veturi on tulossa ilmeisesti kesän aikana koeajoille.

http://app.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-kilpailija-rautateille/gLtY8Wcp/yrittaminen
Minnekköhän päin noita koeajoja tehdään?
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #60 : Kesäkuu 28, 2015, 01:00:16 »

Ensimmäinen veturi on tulossa ilmeisesti kesän aikana koeajoille.

http://app.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-kilpailija-rautateille/gLtY8Wcp/yrittaminen
Minnekköhän päin noita koeajoja tehdään?

Olettaisin, että Laajakankaalla niitä ainakin tehdään, koska kyseessä on Suomessa uusi kalustotyyppi (kuten myös USr3:n tapauksessa)?
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #61 : Kesäkuu 28, 2015, 21:28:05 »

Fennia Railin ensimmäinen veturi on nyt koeajoissa Tsekeissä.
Koskahan veturi saapuu koeajoihin Suomeihin?
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #62 : Kesäkuu 29, 2015, 22:35:11 »

Fennia Railin ensimmäinen veturi on nyt koeajoissa Tsekeissä.
Koskahan veturi saapuu koeajoihin Suomeihin?

Lainaus
Delivery is scheduled for the autumn of 2015.

Lainaus
"Ensimmäinen veturi saadaan koekäyttöön näillä näkymin kesällä ja toiminta päästään aloittamaan syksyllä"

Ilmeisesti tämä koekäyttö on tätä koeajamista normaaliraideleveyden teleillä Tsekeissä.

Jo aiemmin viitattu teksti:
Lainaus
The first of these locomotives will be delivered in September of this year; further engines will follow at one month intervals. After delivery, the TSI certification process will be completed in Finland.

Lainaus
The complete modernising process of the locomotives will take place in the CZ LOKO plant in Ceska Trebova and will travel to Finland on rail and ferry. The locomotives will use temporary bogies for the part of the journey with 1435 mm gauge. Final assembly will be performed in Finland.

Eli syyskuussa pitäisi ilmeisesti olla ensimmäinen yksilö maassa. Tuon perusteella johonkin asti tullaan normaaliraideleveyksisiä kiskoja pitkin satamaan (veikkaisin että hinauksessa tai omin konein Saksaan), josta lautalla johonkin Suomen satamaan. Sieltä sitten jollakin konstilla jonnekin jossa asennetaan 1524 mm telit ja muuta tarpeellista roipetta?

Minkähän pohjalta nuo modernisoodaan? Ilmeisesti jonkin ChME:n tai TEM:n? Olisi hauska nähdä kyseisistä yksilöistä kuvia edellisessä elämässään.

Resiina 2/2015:

Lainaus
Vetureissa on vanhojen Puolassa käytettyjen S200-veturien alustat ja ne saavat tilapäisen rekisteröinnin Tsekkiin.

774.711:
Alkup. nro. S200-252
Valmistusnumero: 8443
Valmistusvuosi: 1988

774.712
Alkup. nro. S200-264
Valmistusnumero: 13068
Valmistusvuosi: 1983

774.713
Alkup. nro S200-257
Valmistusnumero:12679
Valmistusvuosi: 1983

Eli:

https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_SM48 taitaa olla melko lähellä?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2015, 23:03:36 kirjoittanut Oskari Kvist » tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #63 : Kesäkuu 29, 2015, 23:50:15 »


Ei ole. SM48 on TEM3, eli ALCO-veturin jatkokehitelmä ja suunniteltu sekä valmistettu Neuvostoliitossa.
S200 on sama kuin https://en.wikipedia.org/wiki/%C4%8CKD_T-669_diesel_locomotive , eli ČME3. Suunniteltu ja valmistettu Tšekkoslovakiassa. Niitä näkyy olleen jokunen käytössä Slovakian itäosan leveillä raiteilla, minkä takia telit lienevät EU-hyväksytyt jo valmiiksi. Jos telit ovat slovakialaisversiossa tasan samat kuin Neuvostoliittoon myydyssä versiossa ČME3:ssa, EU-hyväksyttyjä telejä siis löytyy pilvin pimein.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #64 : Kesäkuu 30, 2015, 00:07:30 »

Kuvia tuosta nyt koeajossa olevasta veturista entisessä elämässään:






Kuvat löytyivät sivulta http://gigabyt.cal.pl/galeria6/s200/do%20260.html .
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #65 : Heinäkuu 28, 2015, 06:21:24 »

Veturissa on nyt Fennia Railin logo ja nimi:

http://www.vladanfoto.cz/clanky-774.711-pro-fennia-rail.html
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #66 : Heinäkuu 28, 2015, 06:34:39 »

Veturissa on nyt Fennia Railin logo ja nimi:

http://www.vladanfoto.cz/clanky-774.711-pro-fennia-rail.html

On se jyhkeän näköinen paketti  Hymyilee
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #67 : Heinäkuu 28, 2015, 08:45:36 »

Kerrassaan asiallisen työkalun näköinen tuo Fennia Railin Sinikko.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jukka Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #68 : Heinäkuu 28, 2015, 09:50:48 »

Vaihtotyöt tehdään siis jollakin muulla veturityypillä tai vaihtoehtoisesti fenniarail hankkii vaununsa sa3-kytkimillä. Tarkoitus on varmaan repiä painavia junia jolloin sa3 on viisas valinta.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #69 : Heinäkuu 28, 2015, 10:02:29 »

Voi tuohon veturiin kytkeä myös tavallisia koukkuvaunuja apulenkin avulla. http://vaunut.org/kuva/47399?sa=X&ved=0CAsQ9QEoADAAahUKEwjl8vj7rf3GAhWGvhQKHRmMD0Q
tallennettu
Jukka Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #70 : Heinäkuu 28, 2015, 12:39:10 »

Joo voihan apulenkillä kytkeä mutta on se aika perseestä. Todennäköisesti nurkissa pyörimiseen käyttävät vapitillista veturia.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #71 : Heinäkuu 28, 2015, 13:27:33 »

Erittäin tyylekäs veturi! Milloinkohan veturi laivataan matkalle kohti Suomea?
tallennettu

Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #72 : Heinäkuu 28, 2015, 20:54:10 »

Komean näköinen ja värinen veturi.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #73 : Heinäkuu 31, 2015, 13:15:32 »


Translatella:
Lainaus
The frame and chassis were used on CKD locomotives series 770 (T669) legendary bumblebee, which was produced in batches tisícových, especially in countries of the former Soviet Union.

Eli hiukan ristiriitaista tietoa rungosta/kehyksestä. Toisaalta: http://trainspo.com/series/286/ samaa sarjaahan ( http://trainspo.com/model/711/ ) nuo ovat (T669, S200).
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #74 : Elokuu 12, 2015, 17:30:53 »


Translatella:
Lainaus
The frame and chassis were used on CKD locomotives series 770 (T669) legendary bumblebee, which was produced in batches tisícových, especially in countries of the former Soviet Union.

Eli hiukan ristiriitaista tietoa rungosta/kehyksestä. Toisaalta: http://trainspo.com/series/286/ samaa sarjaahan ( http://trainspo.com/model/711/ ) nuo ovat (T669, S200).

Mikä tuossa on ristiriitaista?
770 on tasan sama kapistus kuin ČME3. Eroja löytyy telejen raideleveydestä ja mahdollisesti erilaisita maakohtaisista rautatieviranomaisten erityisvaatimuksista.
Joka tapauksessa, 770 on sama kapistus kuin ČME3 samassa merkityksessä kuin Puolassa liikennöivä Taurus on sama kapistus kuin Itävallassa liikennöivä Taurus. Tai ehkä jopa tiukemmassa merkityksessä.
FR:n veturit ovat Puolaan valmistettuja (eli alunperin eurooppalaiselle raideleveydelle myytyjä) ČME3-vetureita, joihin on sitten telit kaivettu mistä lie. Yllä jo mun linkkaamana valokuvia pari tsibaletta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Fennia Rail (ent. Proxion Train) tilasi kolme veturia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina