16.06.2026 Vastaantulevan S72:n mentyä on rata vapaa konteille.
| 23.06.2026 12:01 | Rainer Silfverberg: | Kuljettaako VR todellakin vielä kontteja? Mistä nämä ovat tulleet ja minne menossa? | |
| 23.06.2026 12:19 | Teemu Saukkonen: | Mussalosta Talvivaaraan, toiseen päin T5036: https://vaunut.org/kuva/168586 | |
| 23.06.2026 12:34 | Rainer Silfverberg: | Mitä Talvivaarasta oikein kuljetetan konteissa? Kuvittelisi että malmi tai pelletit eivät ole tyypillistä kappaletavaraa? | |
| 23.06.2026 13:53 | Riku Outinen: | Nikkeli ja kobolttisulfaattia suursäkeissä. | |
| 23.06.2026 13:57 | Riku Outinen: | Ja vielä tuohon ekaan kysymykseen. On tainnut ihan viime vuosina nousta konttien kuljetusvolyymit alhaiselta tasolta. Ei ne nyt ihan vallattomia ole, mutta kuljetellaan kokojunia Raahe-Vuosaari (teräs) ja Oulu-Mussalo (ehkä sahatavara?) | |
| 23.06.2026 14:37 | Teemu Saukkonen: | Mitähän ennen kuskattiin Ouluun/sta Joensuun kautta "legendaarisen sekajunan" T4075:n vielä kulkiessa? https://vaunut.org/kuva/110722, https://vaunut.org/kuva/109387, https://vaunut.org/kuva/100727 ja https://vaunut.org/kuva/99282. | |
| 23.06.2026 15:19 | Riku Outinen: | Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä. |