16.06.2026 / Kouvola asema

16.06.2026 Vastaantulevan S72:n mentyä on rata vapaa konteille.

Kuvan tiedot
Kuvaaja: Teemu Saukkonen
Kuvasarja: Kouvola 16.6.2026
Lisätty: 23.06.2026 09:09

Kommentit

23.06.2026 12:01 Rainer Silfverberg: Kuljettaako VR todellakin vielä kontteja? Mistä nämä ovat tulleet ja minne menossa?
23.06.2026 12:19 Teemu Saukkonen: Mussalosta Talvivaaraan, toiseen päin T5036: https://vaunut.org/kuva/168586
23.06.2026 12:34 Rainer Silfverberg: Mitä Talvivaarasta oikein kuljetetan konteissa? Kuvittelisi että malmi tai pelletit eivät ole tyypillistä kappaletavaraa?
23.06.2026 13:53 Riku Outinen: Nikkeli ja kobolttisulfaattia suursäkeissä.
23.06.2026 13:57 Riku Outinen: Ja vielä tuohon ekaan kysymykseen. On tainnut ihan viime vuosina nousta konttien kuljetusvolyymit alhaiselta tasolta. Ei ne nyt ihan vallattomia ole, mutta kuljetellaan kokojunia Raahe-Vuosaari (teräs) ja Oulu-Mussalo (ehkä sahatavara?)
23.06.2026 14:37 Teemu Saukkonen: Mitähän ennen kuskattiin Ouluun/sta Joensuun kautta "legendaarisen sekajunan" T4075:n vielä kulkiessa? https://vaunut.org/kuva/110722, https://vaunut.org/kuva/109387, https://vaunut.org/kuva/100727 ja https://vaunut.org/kuva/99282.
23.06.2026 15:19 Riku Outinen: Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä.

Kirjoita kommentti Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kirjoittaa kommentteja!