16.06.2026 Vastaantulevan S72:n mentyä on rata vapaa konteille. https://youtu.be/hT_xb_6ymR0
| 23.06.2026 12:01 | Rainer Silfverberg: | Kuljettaako VR todellakin vielä kontteja? Mistä nämä ovat tulleet ja minne menossa? | |
| 23.06.2026 12:19 | Teemu Saukkonen: | Mussalosta Talvivaaraan, toiseen päin T5036: https://vaunut.org/kuva/168586 | |
| 23.06.2026 12:34 | Rainer Silfverberg: | Mitä Talvivaarasta oikein kuljetetan konteissa? Kuvittelisi että malmi tai pelletit eivät ole tyypillistä kappaletavaraa? | |
| 23.06.2026 13:53 | Riku Outinen: | Nikkeli ja kobolttisulfaattia suursäkeissä. | |
| 23.06.2026 13:57 | Riku Outinen: | Ja vielä tuohon ekaan kysymykseen. On tainnut ihan viime vuosina nousta konttien kuljetusvolyymit alhaiselta tasolta. Ei ne nyt ihan vallattomia ole, mutta kuljetellaan kokojunia Raahe-Vuosaari (teräs) ja Oulu-Mussalo (ehkä sahatavara?) | |
| 23.06.2026 14:37 | Teemu Saukkonen: | Mitähän ennen kuskattiin Ouluun/sta Joensuun kautta "legendaarisen sekajunan" T4075:n vielä kulkiessa? https://vaunut.org/kuva/110722, https://vaunut.org/kuva/109387, https://vaunut.org/kuva/100727 ja https://vaunut.org/kuva/99282. | |
| 23.06.2026 15:19 | Riku Outinen: | Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä. | |
| 23.06.2026 15:39 | Joel Kuikka: | Mainittakoon vielä Vuonoksen ja Kotkan väliset konttijunat, kun kukaan ei oo viel sitä tehnyt. Sit pari viikkoa takaperin Lauritsalasta Kouvolaan matkanneessa tyhjässä hakejunassa oli perällä kolme Kbp-vaunua konteilla. Ei mitään hajua mistä olivat alunperin tulleet, mutta ihan mukava harvinaisuus perus Voh-junaan. |
|
| 23.06.2026 18:07 | Arto Papunen: | Eikö Lahnaslammenkin junassa ole konttejakin kulkenut | |
| 23.06.2026 18:25 | Ari-Pekka Lanne: | Rauman satamaan on myös kaiken aikaa tippunut. Milloin enemmän, milloin vähän maltillisempia määriä. | |
| 23.06.2026 18:36 | Oula Vattulainen: | Epäsäännöllisissä Joensuusta Vuokattiin/Kontiomäelle menevissä junissa on joskus kontteja mukana. Eikös Vuonokselta tule Talkkia jos oikein muistan? | |
| 23.06.2026 23:52 | Mikko Ketolainen: | Äänekoskeltakin lähti aikoinaan tavaraa maailmalle konteissa. Löytyy yksi kuvakin arkistosta vuodelta 2007 kun Dv12 2740 perässä olevassa Occ vaunussa on kontti kyydissä. | |
| 24.06.2026 08:48 | Riku Outinen: | Joo, kyllähän sitä lähti tosi monesta paikasta vielä 15-20 sitten tavaraa konteissa. Eikä tarvinnu kokojunaa. |