16.06.2026 / Kouvola asema

16.06.2026 Vastaantulevan S72:n mentyä on rata vapaa konteille. https://youtu.be/hT_xb_6ymR0

Kuvan tiedot
Kuvaaja: Teemu Saukkonen
Kuvasarja: Kouvola 16.6.2026
Lisätty: 23.06.2026 09:09

Kommentit

23.06.2026 12:01 Rainer Silfverberg: Kuljettaako VR todellakin vielä kontteja? Mistä nämä ovat tulleet ja minne menossa?
23.06.2026 12:19 Teemu Saukkonen: Mussalosta Talvivaaraan, toiseen päin T5036: https://vaunut.org/kuva/168586
23.06.2026 12:34 Rainer Silfverberg: Mitä Talvivaarasta oikein kuljetetan konteissa? Kuvittelisi että malmi tai pelletit eivät ole tyypillistä kappaletavaraa?
23.06.2026 13:53 Riku Outinen: Nikkeli ja kobolttisulfaattia suursäkeissä.
23.06.2026 13:57 Riku Outinen: Ja vielä tuohon ekaan kysymykseen. On tainnut ihan viime vuosina nousta konttien kuljetusvolyymit alhaiselta tasolta. Ei ne nyt ihan vallattomia ole, mutta kuljetellaan kokojunia Raahe-Vuosaari (teräs) ja Oulu-Mussalo (ehkä sahatavara?)
23.06.2026 14:37 Teemu Saukkonen: Mitähän ennen kuskattiin Ouluun/sta Joensuun kautta "legendaarisen sekajunan" T4075:n vielä kulkiessa? https://vaunut.org/kuva/110722, https://vaunut.org/kuva/109387, https://vaunut.org/kuva/100727 ja https://vaunut.org/kuva/99282.
23.06.2026 15:19 Riku Outinen: Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä.
23.06.2026 15:39 Joel Kuikka: Mainittakoon vielä Vuonoksen ja Kotkan väliset konttijunat, kun kukaan ei oo viel sitä tehnyt.

Sit pari viikkoa takaperin Lauritsalasta Kouvolaan matkanneessa tyhjässä hakejunassa oli perällä kolme Kbp-vaunua konteilla. Ei mitään hajua mistä olivat alunperin tulleet, mutta ihan mukava harvinaisuus perus Voh-junaan.
23.06.2026 18:07 Arto Papunen: Eikö Lahnaslammenkin junassa ole konttejakin kulkenut
23.06.2026 18:25 Ari-Pekka Lanne: Rauman satamaan on myös kaiken aikaa tippunut. Milloin enemmän, milloin vähän maltillisempia määriä.
23.06.2026 18:36 Oula Vattulainen: Epäsäännöllisissä Joensuusta Vuokattiin/Kontiomäelle menevissä junissa on joskus kontteja mukana. Eikös Vuonokselta tule Talkkia jos oikein muistan?
23.06.2026 23:52 Mikko Ketolainen: Äänekoskeltakin lähti aikoinaan tavaraa maailmalle konteissa. Löytyy yksi kuvakin arkistosta vuodelta 2007 kun Dv12 2740 perässä olevassa Occ vaunussa on kontti kyydissä.
24.06.2026 08:48 Riku Outinen: Joo, kyllähän sitä lähti tosi monesta paikasta vielä 15-20 sitten tavaraa konteissa. Eikä tarvinnu kokojunaa.

Kirjoita kommentti Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kirjoittaa kommentteja!