|
|
23.06. 20:21 | Rasmus Viirre | ||
| Kaunis ja ylväs otos! Ei ole asfaltti-, eikä sähkölankaviidakkoa. | ||||
|
|
23.06. 20:08 | Leevi Heino | ||
| Ei tuota kyllä hirveän helposti olisi saanut kiinni ennen Toijalaa. Toki Toijalassa oli muutakin nähtävää johon saattaa olla kiire. | ||||
|
|
23.06. 19:43 | Lenni Voutilainen | ||
| Mainio kuva viikon kuvaksi! | ||||
|
|
23.06. 19:32 | Teppo Niemi | ||
| Usein rautatieharrastajilla on kiire seuraavaan kuvauspaikkaan. Höyryjunan jahtaaminen kun ei vapauta nopeusrajoitusten noudattamisesta. | ||||
|
|
23.06. 19:07 | Leevi Heino | ||
| Jorma: Lähinnä siitä päättelin, että kaikki häipyivät heti höyryjunan mentyä, eivätkä jääneet seuraamaan kahden tavarajunan ohitusta. Mutta toki ymmärrän, että ”arkinen” liikenne ei ehkä kiinnosta kaikkia niin paljon. | ||||
|
|
23.06. 18:36 | Oula Vattulainen | ||
| Epäsäännöllisissä Joensuusta Vuokattiin/Kontiomäelle menevissä junissa on joskus kontteja mukana. Eikös Vuonokselta tule Talkkia jos oikein muistan? | ||||
|
|
23.06. 18:25 | Ari-Pekka Lanne | ||
| Rauman satamaan on myös kaiken aikaa tippunut. Milloin enemmän, milloin vähän maltillisempia määriä. | ||||
|
|
23.06. 18:07 | Arto Papunen | ||
| Eikö Lahnaslammenkin junassa ole konttejakin kulkenut | ||||
|
|
23.06. 17:17 | John Lindroth | ||
| Komea kuva juhlajunasta! | ||||
|
|
23.06. 16:12 | Markus Selin | ||
| Jari sä rupesit ihan itse puhumaan 57-metrisistä vaunuista. | ||||
|
|
23.06. 16:08 | Jari Välimaa | ||
| Nyt tehdään osalle vaunuista pidennys 37 metristä 47 metriin ja se riittää | ||||
|
|
23.06. 15:39 | Joel Kuikka | ||
| Mainittakoon vielä Vuonoksen ja Kotkan väliset konttijunat, kun kukaan ei oo viel sitä tehnyt. Sit pari viikkoa takaperin Lauritsalasta Kouvolaan matkanneessa tyhjässä hakejunassa oli perällä kolme Kbp-vaunua konteilla. Ei mitään hajua mistä olivat alunperin tulleet, mutta ihan mukava harvinaisuus perus Voh-junaan. |
||||
|
|
23.06. 15:19 | Riku Outinen | ||
| Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä. | ||||
|
|
23.06. 15:09 | Petri Nummijoki | ||
| Riihimäellähän oli vesitysmahdollisuus myös matkustaja-asemalla pikajunia varten ja kaippa Korttion ratapihaltakin on vettä täytynyt saada siihen aikaan (vähintään 1960-luvun lopulle), kun Riihimäellä käytettiin vaihtotöissä höyryvetureita. Nämä vaikuttanevat Riihimäen uuden vesitornin sijaintiin. | ||||
|
|
23.06. 14:41 | Markus Selin | ||
| Mikä tekee siitä paremman rakaisun, jos joudutaan taas lyhyen ajan päästä pidentämään pysäkkejä lisää? 47 metristä 57:ään on enää 20% kasvu, mikä on vähemmän kuin vuorovälin tihentäminen 7,5 minuutista kuuteen. Taas 47:stä 74:ään on kuitenkin vajaa 60% lisää ja jos vuoroväli palautetaan 7,5 minuuttiin se on vain hieman suurempi kapasiteetin nosto kuin 57:ään metriin pidentäminen vuorovälit säilyttäen, mutta silloin säilyy mahdollisuus lisätä kapasiteettia vielä askel ilman infraparannuksia. | ||||
|
|
23.06. 14:37 | Teemu Saukkonen | ||
| Mitähän ennen kuskattiin Ouluun/sta Joensuun kautta "legendaarisen sekajunan" T4075:n vielä kulkiessa? https://vaunut.org/kuva/110722, https://vaunut.org/kuva/109387, https://vaunut.org/kuva/100727 ja https://vaunut.org/kuva/99282. | ||||
|
|
23.06. 14:31 | Kimmo T. Lumirae | ||
| Veikkaanpa, että liikennepaikoilla, missä oli veturitalli, vesitorni oli yleensä melko lähellä tallia, ja monin paikoin kiinni tallirakennuksissa; Riihimäki, Tampere, Seinäjoki ja moni, moni muu liikennepaikka. Henkilökunta oli tällöin lähellä ja veden pumppauslaitteistosta oli helpompi huolehtia, kuin että vesitorni olisi ollut kilometrin päässä, joita niitäkin toki oli, mm. Riihimäen uusi vesitorni. | ||||
|
|
23.06. 14:20 | Jorma Rauhala | ||
| Eikös me kaikki tähän Ihalemmen Katajalevontien ylikulkusillalle tulleet kymmenkunta olleet rautatieharrastajia? | ||||
|
|
23.06. 14:02 | Lenni Voutilainen | ||
| Minullakin lukee sama teksti mutta silti pystyn lisätä. | ||||
|
|
23.06. 13:57 | Riku Outinen | ||
| Ja vielä tuohon ekaan kysymykseen. On tainnut ihan viime vuosina nousta konttien kuljetusvolyymit alhaiselta tasolta. Ei ne nyt ihan vallattomia ole, mutta kuljetellaan kokojunia Raahe-Vuosaari (teräs) ja Oulu-Mussalo (ehkä sahatavara?) | ||||
|
|
23.06. 13:53 | Riku Outinen | ||
| Nikkeli ja kobolttisulfaattia suursäkeissä. | ||||
|
|
23.06. 13:19 | Toni Lassila | ||
| En muistanutkaan että VR:n vihreä yritysilme ja tuo logo tulivat käyttöön jo vuoden 2008 puolella. Kalustossahan se alkoi näkyä vasta vuonna 2010. | ||||
|
|
23.06. 12:46 | Teppo Niemi | ||
| Antero Alkuhan oöi Hr1 1009 kunnostuksen yhteydessä englantilaisen porukan yhteyshenkinönä Suomessa. Hämelä vol onla muistissa jonkunlainen mielikuva silloin Pieksämäellä tarvituista työtunneista. Kyseinen henkilö on myös mainittu.Suomen.Enämysjunien yhteistyökumppanina ja toinii myös Höyryraide Oy:n toimitusjohtajana, eli kyllä nuo tiedot pitäisi olla saatavilla jollain tarkkuudella. | ||||
|
|
23.06. 12:34 | Rainer Silfverberg | ||
| Mitä Talvivaarasta oikein kuljetetan konteissa? Kuvittelisi että malmi tai pelletit eivät ole tyypillistä kappaletavaraa? | ||||
|
|
23.06. 12:19 | Teemu Saukkonen | ||
| Mussalosta Talvivaaraan, toiseen päin T5036: https://vaunut.org/kuva/168586 | ||||
|
|
23.06. 12:08 | Matias Mujunen | ||
| Kiitos. Vorg ei anna lisätä kuvia, vaan lisäyskohdassa lukee: Lisää kuva (ei oikeutta). Muuten olisinkin laittanut enemmän. | ||||
|
|
23.06. 12:04 | Rainer Silfverberg | ||
| Hienoa että tästä tapahtumasta saatu kuvia jo nyt tänne, laittakaa lisää tulemaan! | ||||
|
|
23.06. 12:01 | Rainer Silfverberg | ||
| Kuljettaako VR todellakin vielä kontteja? Mistä nämä ovat tulleet ja minne menossa? | ||||
|
|
23.06. 11:43 | Leevi Heino | ||
| Tuota kylttiä kirosin viime viikolla kun tuli suoraan kuva-alalle… | ||||
|
|
23.06. 10:11 | Kari Haapakangas | ||
| Vesitorni on vähän erikoisessa paikassa, mutta eihän sen toisaalta pakko ole olla radan varressa. | ||||
|
|
23.06. 09:30 | Mikael Westman | ||
| Rajoittuuko tuommoisessa pariajossa teho 12000kw kun SR2 6000kw ja Vectronissa on 6400kw? Ja vääntö rajoituuko max 600kN kun Vectronissa on 350kN ja SR2 300kN? Mietin vaan onko siitä haittaa jos johtoveturi vääntää tai antaa enempi tehoja kuin apuveturi, Lisäksi toimiiko esim tehorajoitus tuolla kokoonpanolla? | ||||
|
|
23.06. 09:19 | Teemu Saukkonen | ||
| Mitähän nuo tasaisin välimatkoin olevat vaaleat pölkyt lie? | ||||
|
|
23.06. 08:53 | Kari Haapakangas | ||
| Peilin kehys? | ||||
|
|
23.06. 08:47 | Veeti Pietilä | ||
| On sopivia pariajossa. | ||||
|
|
23.06. 08:34 | Mikael Westman | ||
| Onko SR2 ja SR3 ohjelmistot keskenään yhteensopivia, eli ohjataanko tuossa SR2 myös vectronista? | ||||
|
|
23.06. 07:32 | Jari Välimaa | ||
| Jos kahta 37 metristä vaunua ajettaisiin yhdessä tarvittaisiin 74 metriä pitkä laituri. joten 57 metrinen laituri on parempi ratkaisu varsinkin kun nyt 3 laituria ollaan pidennetämässä 47 metriseksi. | ||||
|
|
23.06. 06:42 | Jarno Piltti | ||
| Todella hieno kuva! Kuvaaja on ollut nopean tilanteen tasalla! | ||||
|
|
23.06. 06:41 | Jarno Piltti | ||
| Hyvän näköinen veturi veti junaa kummin päin vain! | ||||
|
|
23.06. 06:40 | Jarno Piltti | ||
| Voi vitsi! Vakuuttavaa! | ||||
|
|
23.06. 00:51 | Aarni Lilja | ||
| Upea kuva Niklas. | ||||
|
|
23.06. 00:09 | Hugo Leino | ||
| Hienot värit! | ||||
|
|
23.06. 00:07 | Hugo Leino | ||
| Hieno kuva! Olikohan se viime hetken päätös vaihtaa veturi "väärinpäin", että voisi mennä takaisin "oikeinpäin" paremmassa valossa. | ||||
|
|
23.06. 00:06 | Teppo Niemi | ||
| Veturin edellisestä.Valkeakosken käynnistä on ehtinyt kulumaan 52 vuotta. | ||||
|
|
22.06. 22:10 | Leevi Heino | ||
| On kyllä komea juna. Vetureina tässä on lähes aina 2 Sr3, sillä ne tulevat Hämeenlinnaan 5002:ssa. Vaunustona onkin sitten kaikenlaista teräksen yms. kuljetukseen sopivaa. | ||||
|
|
22.06. 22:01 | Leevi Heino | ||
| Ensi yönä on tiedossa kiskonjakoa, johon varmaan Käpylästä tullut Tka8 liittyy. | ||||
|
|
22.06. 22:00 | Leevi Heino | ||
| Linjakohtauskuviin tarvitaan aina paljon hyvää onnea. Tässäkin tapauksessa T3495 kulki lähes kaksi tuntia myöhässä, joten junat kohtaavat normaalisti jossain aivan muualla. | ||||
|
|
22.06. 21:56 | Hannu Peltola | ||
| Loistava kuva! | ||||
|
|
22.06. 20:54 | Rainer Silfverberg | ||
| Mister Bean jaksossa (1980-luvulta), joka kertoo hänen uuden vuoden vietostaan, kantavat hänen naapurinsa portaita ylös isoa laatikkoa jossa lukee "Lapin Kulta". | ||||
|
|
22.06. 20:49 | Into Tilander | ||
| Sanoisin itse, että sota-aikana on ollut varmaankin pulaa maaleista ja on käytetty puuöljyä ja lakkaa. Varmaankin ollut hieman halvempaakin. Nuo tummemmat kohdat näyttäisi mielestäni juuri joltain puuöljyltä. Vihreä on jo sitten varmasti levää. | ||||
|
Kuvasarja: Hr2 1901 |
22.06. 20:44 | Into Tilander | ||
| Ajattelin Roope sellaista että kukaan ei hihkaise että hytti löytyy tämän ja tämän polun varresta. Noissa vuoden 2007 Akin kuvissakin on samalla tavalla paikkatunnisteet, eikä juuri kukaan sottaaja ole sitä vielä löytänyt. Kuvasarjani toisessa kuvassa kuljettajan puoleisen pyöreän ikkunan vieressä on joku tuhru. Voi olla jotain jäkälääkin. | ||||
|
|
22.06. 20:07 | Rasmus Viirre | ||
| Sr3 33υ5 Näissä kuluu keulan numerot nopeasti. |
||||