![]() |
02.05. 14:12 | Lasse Holopainen | ||
Herra Jouni, kyllä näen. Virkkeessä kuitenkin ideana on, että toimija olisi kyseinen näppis, eikä asianosainen itse. Toisekseen, aivan kuin suomen Nato-jäsenyys olisi pakosta hyvä juttu ja itseisarvo, jota ei saisi edes kyseenalaistaa. | ||||
![]() |
02.05. 13:26 | Lasse Holopainen | ||
Pitäisikö, herra Jouni, meidän kaikkien hankkia sellainen näppis, joka tekoälyn avulla muokkaa kaikki ilmaisumme kannattamaan "hyväntahtoista" aurinkoista eliittiä, ja sen piilomotiiveja? Voisimme samantien ottaa käyttöön myös puhefiltterit, jotka suodattavat puheestamme pois kaiken, millä kyseenalaistetaan vähänkin poliittisen johdon tahtoa ja politikointia. Tai otetaan (ehkä osittain on jo otettukin) käyttöön järjestelmä, joka antaa sanktioita "vääristä" mielipiteistä. Unohtamatta tietenkään hiipivää skitsofreniaa, jonka ainoa oire on poliittisen johdon vastustaminen. Ja se onkin paha oire, eihän poliittinen johto voi ikinå tehdä mitään pahaa, eihän? | ||||
![]() |
02.05. 01:32 | Lasse Holopainen | ||
Luulisi kuitenkin tuollaisen yhden veturin firman panostavan kaluston huoltoon ehkä hiukan enemmän...? | ||||
![]() |
02.05. 01:08 | Lasse Holopainen | ||
Ajoneuvojen asjallisuus | ||||
![]() |
02.05. 00:44 | Lasse Holopainen | ||
Asjallinen kampe tuo Dr16. | ||||
![]() |
01.05. 18:33 | Lasse Holopainen | ||
25000 voltin johdinauto mahtaa muuten olla mielenkiintonen viritelmä. | ||||
![]() |
29.04. 15:17 | Lasse Holopainen | ||
Autopahoinvointi voi johtua siitä samasta, tai sitten kiireisestä aamusta jolloin on juonut paljon kahvia tai muuta kofeiinipitoista juomaa pysyäkseen hereillä. Ja tietenkin pelkästään sitä sorttia. Tossa talvella kun ajoin Hiacella kiireessä, niin enkös minä siinä yrjönnytkin jotain vähän päälleni edellä mainitusta syystä kun pitäähän sitä saada ittensä hereille. Se on se jos aamulla ei ehdi vetää mitään muuta. Ja katse täytyy kaikesta huolimatta olla eteenpäin kun ajetaan. | ||||
![]() |
25.04. 00:57 | Lasse Holopainen | ||
Ei hyvää päivää... ei tuu mitään... tämmöstä sitte! | ||||
![]() |
18.04. 18:43 | Lasse Holopainen | ||
Tärkeätä on myös kyky nähdä diagnooseja syvemmälle. Diagnoosi on käytännössä nimi, eikä se aina kerro ongelmien juurisyistä mitään. Iso virhe on jos hoidetaan vain oireita ja jätetään taustatekijät selvittämättä. | ||||
![]() |
18.04. 04:01 | Lasse Holopainen | ||
Sitten sieltä vähän ruiluutellaan liemiä kiskoille, nuon vaan, kyllä pitää, hyvvää tulloo. | ||||
![]() |
18.04. 04:00 | Lasse Holopainen | ||
Luritetaan litku pulloon, ja hyvvää tulloo. | ||||
![]() |
17.04. 10:46 | Lasse Holopainen | ||
Hatun nosto Johnille myös meikäläiseltä, basistilta ja amatöörivokalistilta. | ||||
![]() |
16.04. 17:59 | Lasse Holopainen | ||
Varmaan vaihtotyön järjestäjällä ollut hauskaa. | ||||
![]() |
16.04. 17:57 | Lasse Holopainen | ||
Otetaas huomioon, että jos hiilidioksidia on enemmän, toimii luonnon oma tasapaino tehokkaammin, jolloin se kompensoi itse kun kasvit kasvavat tehokkaammin. Herra Esan kommentin kohta B on muuten hyvä tiivistys siitä, mihin ilmasto-uushenkisyys pahimmillaan johtaa. Mitä tulee talouteen, niin kansa joutuu vain kärsimään kun pitää leikata s e n vuoksi, että rahaa pitää laittaa utopistisiin tavoitteisiin. Todellisuudessa siinä vain globaali eliitti rikastuu. By the way, katsoin viime yönä seuraavanlaisen keskustelun näistä aiheista muun muassa: https://m.youtube.com/watch?v=hvM12pw27BU Jotta asiat toimii, on osattava ajatella itse, ja on oltava välillä kriittinen. | ||||
Kuvasarja: Yöjunalla Rovaniemelle |
16.04. 04:34 | Lasse Holopainen | ||
Asjallinen sarja, kuvauksellisesti edustaa arkisempaa näkökulmaa, mikä on myös hyvä olla edustettuna. | ||||
![]() |
14.04. 19:58 | Lasse Holopainen | ||
Oliko Po alunperin kuitenkin oranssi? | ||||
![]() |
14.04. 12:37 | Lasse Holopainen | ||
Oma skenaarionsa olisi se, että aurinkoinen rahaeliitti sanoo että joko ei saa ajaa polttomoottorivehkeillä, tai litku maksaa 3€ litra. Siinä vaiheessa tulisi kyllä sellainen ammattilaisten, maanviljelijöiden, katukaahailijoiden, amis-äijien ja kaikkien jalat maassa -ihmisten kapina, että kyllä varmasti polttoöljy, diesel ja bensa menee mustassa pörssissä kannattavasti. | ||||
![]() |
14.04. 12:33 | Lasse Holopainen | ||
Saattaa olla Fo | ||||
![]() |
13.04. 17:36 | Lasse Holopainen | ||
Monesti totalitarismi ajaa vain pimeän kaupan nousuun, mitä tulee talousasioihin. | ||||
![]() |
12.04. 17:40 | Lasse Holopainen | ||
Itsekin olen harrastanut välillä samaa lajia Eil-junien kuvausten julkaisemisessa. | ||||
![]() |
12.04. 13:01 | Lasse Holopainen | ||
Ei tuo häiritsevän huonolaatuinen ole. Kuvan laatu menettelee, ja se on yksi tekijä, muut tekijät ovat esimerkiksi tilanne ja kuvan sisältö, mitkä ovat tässä normaalikuvaa korkeammalla. | ||||
![]() |
12.04. 11:02 | Lasse Holopainen | ||
Polttoöljy on keksitty (tarpeen vaatiessa sitten). | ||||
![]() |
11.04. 10:28 | Lasse Holopainen | ||
Ei mikään "kauppa" muuta käsitystä itse sähköautosta laitteena. Se vain lisävalaisee käsitystä ekososialismin päähänpinttyneisyydestä ja pakkomielteisyydestä. | ||||
![]() |
10.04. 16:54 | Lasse Holopainen | ||
Kaikki varmasti tietävät että nettiautoon laitetaan myynti-ilmoituksia ja se on autojen myynti-ilmoitusalusta. Mutta sinne voi laittaa ilmoituksen autoliike, yksityinen myyjä, isompi taho, bisnespulju, tai mikä tahansa oikeastaan. Mutta sieltä niitä imoituksia moni katsoo ja sieltä löytää kaikkea. Sitä vaan meinaan että ottamatta kantaa merkkiin, ei matemaattisten hirveyksien maksaminen uudesta autosta ole mielestäni hirveän järkevää, puhumattakaan sähkö-nelipyörä-ajoneuvosta, kun paremmistakin löytää ilmoituksia ja selkeästi huokeampaan hintaan. | ||||
![]() |
09.04. 17:06 | Lasse Holopainen | ||
No, jos haluaa luottopelin nettiautosta, ei niistä aina tarvitse paljoa pulittaa. Esim. oman Hiacen hinta oli neljässä tonnissa (toki vähemmän ajettuja ja paremmilla varusteilla olevia on jopa lähellä 20 000 euroa ja kaikkea siltä väliltä). Toki jos välttämättä haluaa ostaa uuden auton, niin rahaahan siihen menee paljon, oli kampe millainen tahansa. Itse en lähtökohtaisesti ymmärrä nykyisessä tilanteessa uuden käyttämättömän auton ostoa, mielestäni se ei ole niin järkevää, mutta toisaalta jos niin tekee niin mikäs siinä, mutta sitä ei saa tehdä valtion taholta pakolliseksi kansalaiselle. Mutta sen vaan sanon, että sähköautojen bisnes on valmistavan tahon ongelmien siirtämistä syrjään ja muualle, siitä otetaan rahaa vielä, vaikka tuotos on kaikin tavoin heikompi. | ||||
![]() |
08.04. 18:50 | Lasse Holopainen | ||
Jalkaanmenevyys | ||||
![]() |
06.04. 14:34 | Lasse Holopainen | ||
Huomasin, että se oli lainausta, mutta onko sanoja toimittaja tai joku muu, sisältyy siihen silti samoja ongelmia. | ||||
![]() |
06.04. 00:21 | Lasse Holopainen | ||
Mahtaa sudetkin pälättää vanhoista kunnon parivedoista vaikka kuten 3002+3030 meiningillä asjallisuus tähän malliin: https://vaunut.org/kuva/170028?u=5428 Se on sinänsä varmaan vetoisaa kahella sudella vetää kuutta vaunua vaikkei kabiinissa vedä yhtään, mutta kiskoilla kylläkin. | ||||
![]() |
05.04. 18:08 | Lasse Holopainen | ||
Työtehoseura on muuten asjallinen paikka, nimimerkillä kokemusta on. | ||||
![]() |
05.04. 17:47 | Lasse Holopainen | ||
Kyllä, toki sähköllä mehtään piäsee, eri juttu miten, piäseekö aina ja piäseekö poies. Jos ei, niin piäseeköhän omin avuin korjailemaan paikan päällä? Asiasta vielä kukkaruukkuun: puhe "sähköä kritisoivista vääräleuoista" kuulostaa vähän asenteelliselta, jos alkaa analysoimaan, kuulostaa se lähinnä suoritustäyteiseen kompensaatioon kuuluvalta turvattomuudentunteelta, jossa eri tavalla ajattelevat koetaan uhkana itselle. Myöskin heidän "hiljentäminen heti kättelyssä" kuulostaa seuraavalta: erilainen mielipide on uhka omalle käsitykselle, ja jotta se ei ole haittaamassa, täytyy se torjua. Eli siis jätetään kohtaamatta, sanoisin käsittelemättä, ja siitä seuraa "varjo", josta on haittaa jokapäiväiselle elämälle. Yhteiskuntatasolla vastaavanlainen tunnetaan massamuodostuksena tai joukkohypnoosina. Myöskin yhteiskunnassa jos eletään demokratiassa, tulee eriäviä mielipiteitä kuunnella, vaikka niitä ei itse kannattaisi. | ||||
![]() |
05.04. 03:57 | Lasse Holopainen | ||
Näinpä se on, se on Pågen. Påsin togenia en syhdä maöda, meinaan varveellisempi teihtoehto ahtaa molla Allan Pukarin brown&round leipäreikä. Sitä suapi nykyjään puljust jos puljust. | ||||
![]() |
05.04. 03:48 | Lasse Holopainen | ||
Ajoneuvojen asjallisuus! | ||||
![]() |
05.04. 03:46 | Lasse Holopainen | ||
Ja onkohan tuo nytte sitte Scaanian Omnicity? On kyllä kiva piristys tuokin. | ||||
![]() |
05.04. 03:44 | Lasse Holopainen | ||
Nonniin, ja nyt on sen luokan asjanmukaisuuksien kokoontujaiset jotta ei oo ennen nähty. Siinä Hiace ja Carrus City L vierekkäin. Ja on muuten klassikko! Oikeen nostalgiset nuo linjakilvet ja Concordia bus Finlandin väreissä. Mutta sitte siel on viälä lissää niitä, siel on Carrus Cityä ja korkealattiaista Wiiman bussia, ai että ku on asjallista. Ja on nuo Volvo 8700 bussitki perinteisiä, eikä niitäkään kauhiast enää n e ä. Ja kyllä on kans Ikarus-korisissakin tyylekkyys kohillaan ja nostalgisuus. | ||||
![]() |
05.04. 03:38 | Lasse Holopainen | ||
Ja ai että ku Carrus City L:n asjallisuus, tyylekkyys ja jalakaanmenevyys. | ||||
![]() |
05.04. 03:31 | Lasse Holopainen | ||
Ne ajatteli jotta käytetään autolla joukkoliikennettä. Itekki kerran miettiny mennä pitempi matka mönkijällä Sm4:ssä, ku toimintavarmuus oli vähän heikkoa. No kysyttiin VR:n jostain kysymyspalavelusta jotta saako raktorimönkijän ottaa lähijunaan, kuulemma ei saanu, ni en sitte tehny sillee. Se oli pakko sitte ajaa se pitempi siirtymä, kyllä sillä sen matkan piäsi ku jotenki pysy käynnissä ja koossa. Mutta jos ois sammunu ni siinä sitä sitte oltas oltukki, meinaan sehän saatiin käyntiin ainoastaan verkkovirtaporakoneella, eli sellasella pyöräytti vauhtipyörää ku oli virrat piällä. Ja tätä älkää ikinä kokeilko, meinaan se on törkiän vaarallista yrittää asentaa vauhtipyörän suojus paikalleen samalla ku ite vauhtipyörä pyörii siinä parin sentin päässä tyhjäkäynnin kierrosluvuilla moottorin mukana. Mutta suoja on pakko olla ettei kengät sotkeennu moottorin vauhdilla pyörivään vauhtipyörään. Ja siinä mönkijässähän hajos aivan kaikki, paitsi ehkä rekisterikilpi. Mutta myöhemmin ku se luiruutteli bensat maahan meiningillä atlantti&safetyfirst, ni oltiinki järkevämpiä ja siirrettiin se poies yhdistelmällä Volvo 940 + peräkärry, ni sai rauhassa pajalla tehä remppaa eikä tarvinnu lähteä ajaa hasardia siirtymää. Mutta tosiaan nykyäänhän jos tommosta tarvis siirrellä ni Hiacellahan se onnistuu ja se ku on luottokampe, ni ei varmaan tarvinne käyttää sitä Sm4:kään kauhiasti, meinaan Japanin diisseli kiisseli kone mahtaa olla luotettavampi ja sitä saapi itte ajellakki. Ja by the way, pittäähä miu ajjaa moneen paikkaan joka päivä mihin ei kauhiast junalla piäsiskää. Ja kyllä muuten autolla siirtelyhommia tulloo ihan muutenki vaan että kilometrien kertymistä ei voi estää. Siksi se muuten on vaan kiva ku auto toimii ni piäsee aina örnistää menemään jotta Toyotan diisseli laulaa ja kuski laulaa kans, ai että se on duettoa. Mutta semmosta, ei muutaku hyvää yötä ja Hiacen kuvia. | ||||
![]() |
04.04. 20:09 | Lasse Holopainen | ||
Nykyäänhän yksi bisnes on se että tehdään semmoinen kapistus mikä on kallis, ja ajan myötä huono käyttää, jotta pitäisi ostaa uusi. Se näkyy myös uusissa autoissa. Sitten pitää myös korottaa kaikkia mahdollisia ilmasto- ja (joskus)turvallisuusvaatimuksia, jotta tuntuisi että tehdään hyvää, vaikkakin niillä tehdään asiat vaikeiksi ilman että seuraisi mitään hyvää. "Ilmastosatsaukset" on vaan tehokas tapa köyhdyttää kansaa, ja vaikutusta niillä todellisuudessa ei edes ole ilmastoon. No, kestävät autot, kuten vaikka Hiace, päätyvät monesti sitten jonnekkin muualle hyvään käyttöön, kun tänne ei kelpaa. | ||||
![]() |
04.04. 20:00 | Lasse Holopainen | ||
Minä kun katsoin että mitkäs kokoontujaiset Riihimäen asemalla onkaan, mutta ei ollutkaan edes Suomessa. | ||||
![]() |
04.04. 14:51 | Lasse Holopainen | ||
Jos haluaa auton jolla voi oikeasti ajaa joka päivä ja paljon ja kaikkialle, ei sähköauto kyllä tulisi kysymykseenkään. Autolle jos kävisi jotain, pitäisi se voida hoitaa itse, jos haluaa ja osaa. Toisaalta, onhan se tylsää kun vanha auto on käytössä ja aina toimii samalla tavalla joka päivä, kun uusi saattaa välillä toimia vähän eri tavoilla eri päivinä. Mutta itse arvostan luotettavuutta ja ajettavuutta, siksi ajan vuoden 2000 Toyota Hiacella. | ||||
![]() |
30.03. 04:01 | Lasse Holopainen | ||
Mitä mä n e ä n , kello oli paria minuuttia sitten 2:59. Ei hyvää päivää, nyt mahtaa tulla kesä. | ||||
![]() |
30.03. 04:00 | Lasse Holopainen | ||
Ai että, Lahti 402:n tyylekäs sulavalinjaisuus! Carrus Cityn asjallisuus sekä Scalan iloisuus/hymyilevyys, vaikkei sitä kuvasta oikeen n e ä . Sitten vielä (mitä tosta n e ä n ) niin tota EAG Ikarus E94F:n tekniikkavikaisuus, vaikkakin nostalgisuus. Viimeisenä sitten Holopaisen nukkumaan menevyys... hohhoijjjaaaa. |
||||
![]() |
30.03. 02:50 | Lasse Holopainen | ||
Joo, se onkin kiva kun ajatuksissaan vasen jalka tekee virheliikkeen ja auto sammuu "parhaaseen" (siis huonoimpaan) mahdolliseen paikkaan. | ||||
![]() |
23.03. 15:26 | Lasse Holopainen | ||
https://vaunut.org/kuva/170498?a=1 | ||||
![]() |
23.03. 15:26 | Lasse Holopainen | ||
Tais olla sähköratavaurio Kauhavan ja Kokkolan välillä. | ||||
![]() |
22.03. 23:27 | Lasse Holopainen | ||
Kohta saa n e ä m m ä toi fillariäijä vettä niskaan kun ei käytä kypärää. Vai kiertääköhän se just sopivasti ton hanan...? | ||||
![]() |
21.03. 22:07 | Lasse Holopainen | ||
Loppuopastimien asjanmukaisuus! | ||||
![]() |
21.03. 22:05 | Lasse Holopainen | ||
On raju kokoonpano. | ||||
![]() |
21.03. 22:03 | Lasse Holopainen | ||
Lassen sie mich durch! Ich bin ein BMW-Fahrer! | ||||
![]() |
21.03. 22:01 | Lasse Holopainen | ||
Tyylekkyys! | ||||
![]() |
20.03. 19:03 | Lasse Holopainen | ||
Suomi ja euro. | ||||
![]() |
20.03. 18:08 | Lasse Holopainen | ||
On se vaan komia kampe. |