|
|
22.06. 20:49 | Into Tilander | ||
| Sanoisin itse, että sota-aikana on ollut varmaankin pulaa maaleista ja on käytetty puuöljyä ja lakkaa. Varmaankin ollut hieman halvempaakin. Nuo tummemmat kohdat näyttäisi mielestäni juuri joltain puuöljyltä. Vihreä on jo sitten varmasti levää. | ||||
|
Kuvasarja: Hr2 1901 |
22.06. 20:44 | Into Tilander | ||
| Ajattelin Roope sellaista että kukaan ei hihkaise että hytti löytyy tämän ja tämän polun varresta. Noissa vuoden 2007 Akin kuvissakin on samalla tavalla paikkatunnisteet, eikä juuri kukaan sottaaja ole sitä vielä löytänyt. Kuvasarjani toisessa kuvassa kuljettajan puoleisen pyöreän ikkunan vieressä on joku tuhru. Voi olla jotain jäkälääkin. | ||||
|
|
16.05. 14:34 | Into Tilander | ||
| Yksityisomaisuudesta yksityisellä kotialueella valokuva ilman lupaa... Hmmm... Tietäjät tietää paikan. | ||||
|
|
16.05. 14:16 | Into Tilander | ||
| Motti on edelleen olemassa (16.5.2026), mutta hieman lyhyempänä. Häviö on käynyt juuri tästä päästä. | ||||
|
Kuvasarja: Hyt:tiä kenttätutkimuksena |
12.04. 16:19 | Into Tilander | ||
| Kiitoksia! | ||||
|
Kuvasarja: Teletystä |
09.04. 07:55 | Into Tilander | ||
| Kiitokset vinkeistä, pitääpä joku päivä kokeilla. | ||||
|
|
08.04. 22:04 | Into Tilander | ||
| Samun kuvan mukaan näyttäisi vahvasti teräskelavaunulta https://vaunut.org/kuva/179844?tt=16&i1=T&i2=3769 | ||||
|
|
05.04. 18:33 | Into Tilander | ||
| Kiitokset Heikille tunnistamisesta! | ||||
|
|
29.03. 10:08 | Into Tilander | ||
| Esa: Kautta kiven ja kannon vannon etten ole valinnut tunnistevalikosta mitään Ek:hon viittaavaa. Sama juttu on seuraavan kuvan kanssa: Fo on tullut tunnisteisiin kuin salama taivaalta. Ovatko nämä jotain ylläpidon metkuja vai? Olisiko nyt kolmas kerta kun itselläni tätä tapahtuu. Korjailen Ek:n "huitsin nevadaan". |
||||
|
Kuvasarja: Viertola 21.3.2026 |
22.03. 21:36 | Into Tilander | ||
| Kiitokset. Oli omastakin mielestä oikein hyvä lisä Vorgin antiin, vaikkakin itse nämä tein :) | ||||
|
|
15.03. 15:08 | Into Tilander | ||
| Jos pidän tämän meikäläisen version täällä Vorgissa iloksenne. Taitaahan tämä olla Parkkosen versiosta hieman suomettuneempi. | ||||
|
|
06.02. 21:14 | Into Tilander | ||
| Eli kuvan voi poistaa, kun ei liity rautateihin? | ||||
|
|
11.01. 19:25 | Into Tilander | ||
| Kiitokset kaikille kuvan tietojen paranteluista, nyt korjattu. | ||||
|
|
11.01. 11:49 | Into Tilander | ||
| Erkki: Itse kyllä sanoisin, että tuo ristikkosiltarakennelmasi olisi puoliksi kenollaan oleva neuvostoliittolaisperäinen kaksiakselinen matalalaitainen avotavaravaunu. Samanlainen kuin tässä Eljaksen kuvassa junan toinen vaunu: https://vaunut.org/kuva/80567?s=1 Vaunun positio onnettomuusveturin edessä viittaisi vahvasti kahden junan yhteentörmäykseen. Toinen onnettomuusveturi voisi olla tämän onnettomuusveturin takana, jopa vielä matalalaitaisen vaunun lenkissä kiinni kun itse vaunu on tuolla tavalla vääntäytynyt kiskojen päälle. Umpitavaravaunuista ulos syöksynyt tavarameri on varmaankin ollut suurta, sillä oikean puoleiset radan aitatolpat ovat antautuneet maahan. |
||||