|
|
20.08.2011 20:27 | Mika Hakala | ||
| Otin kuvan myös junasta. Siitä tuli vahingossa lähes identtinen kuvan https://vaunut.org/kuva/10192?paik=tankavaara kanssa ja ympäristökään ei siitä ole muuttunut 8-vuoden aikana. | ||||
|
|
27.07.2011 20:21 | Mika Hakala | ||
| "Pääkaupunkimme on saanut aina koreilla koko maan parhaalla ajokalustolla, maakunnan automiesten joutuessa tyytymään ikääntyneempiin laitteisiin." Näinhän on joskus ollut, mutta Eu-standardit, kiinailmiöt ja ilmastokriteerit ovat kääntäneet sen toisin päin. Nykyään autoista vielä tietävä maakuntien kansa ja sen perilliset ajelevat luotettavilla farmareilla, w124 ym. ilman viikon jonotusta autoalan insinööreille. Muotitietoinen maksaa enemmän ja se hyvän päälle ymmärtävä vähän. |
||||
|
|
22.07.2011 05:36 | Mika Hakala | ||
| Monipuolisuus ja vanhoillisuus... Pistähän lisää kuvia. | ||||
|
|
21.07.2011 23:28 | Mika Hakala | ||
| Turvaistuimesta asti ovat lapin reissuilta pongatuista mieleenjääneimmät Pursialan rata Mikkelissä, Tämä joka vain kerran nousi lähes joka vuotisella ruskareissulla, kolmas oli siilinjärveltä pohjoiseen lyhyt kaksoisraide ja neljäs Kemijärven pitkä silta ja se Isokylästä päin oleva vaalentunut puomilaitos. Toivottavasti syksyllä seitsemännestä ekasta dieselistä näkee hyvin uuden reitin. Siitä en tiedä sitten, olisiko vollen sijaan pitänyt hakea pohjoisesta se w124. |
||||
|
|
18.07.2011 05:54 | Mika Hakala | ||
| Jos tämä kuva on otettu siltä info-pysäkiltä, niin heinäkuun lopulla 2010 tässä seisoi kasa vanhoja ratapölkkyjä. Myöskin duunarien toimistovastaavan kontti-koppi oli vallannut osan parkkialueesta. Isokylältä tulevalle liikenteelle seisoi keppi kolmonen puuvarrella. |
||||
|
|
13.07.2011 00:32 | Mika Hakala | ||
| Haukkasuo? | ||||
|
|
05.07.2011 23:51 | Mika Hakala | ||
| Minkäköhän takia irroittivat alaorsien tukivaijerit ennen purkua. Puretaanko se alin syöttöjohto ensin? | ||||
|
|
01.07.2011 21:19 | Mika Hakala | ||
| Eiköhin niissä monivuosikymmenissä alustakin ole jo kerinnyt hapettumaan siinä määrin, että hinnaus olisi ollut matelemista. | ||||
|
|
30.06.2011 21:27 | Mika Hakala | ||
| en vastaa seurauksista, joita ailahtelevainen venäläisten sivujen tietoturva on. Kuvasta lötyy talvinen vastaava kuva http://vanya-tsukerman.livejournal.com/22978.html (RUS. sivusto. Omalla vastuulla!) Googlettamalla hakusanoin Ляскеля Рельс Löytyy läskelästä venäläisten omaa kuvaa. Lisäksi myöskin syyrialainen sivusto http://photo.qip.ru/search/result/?act=photo&search=%D0%9B%D1%8F%D1%81%D0%BA%D0%B5%D0%BB%D1%8F Suora linkki lääskelän (Ляскеля)Haku qip.ru:sta oikea on hakemisto, jolla voi hakea kuvia, kunhan googlettaa copy pastella syyrialaisen nimen. Pitääkin hakea kohta mummon valkjärveltä jotain. Virustorjunta ohjelma avast! ei löytänyt selailun jälkeen haittaohjelmia (toistaiseksi). Ja niistä naaraskuvista en klikannut. Mielenkiintosta. Pitää bingin käännöksellä uppoutua englannin pariin. |
||||
|
|
25.06.2011 22:56 | Mika Hakala | ||
| Jokun satunnainen kolumnisti saattaisi kirjoitella toisinaan "jäämeren radan toisesta vaihtoehdosta" Kemijärveltä Murmanskin radalle. Sallan kunnalla ei olisi silloin mitään etuuksia esim. Kuusamon, Savukosken tai Sodankylään nähden. Ei ole menetetyihin maihin nähden rata mikään lottovoitto, mutta Sallalla olisi ollut harvinainen mahdollisuutensa tehdä jotain kauan sitten radan säilyttämiselle jotakin houkutuksia(esim. puunjalostus ja terästuotanto tapaisia) jotta yrityksiä olisi saatu investoimaan alueelle. Tällöin kunnossapito lieneet olisi sen mukainen, jotta tervetuloa junalla laskettelemaan. Nykyiset suurimmat kysynnät ovat Levillä, Ylläksellä ja Rukalla eikä niillä ole rataa varressa. Jos ei Sallaan rataa olisi ollut, olisi sen aikaan saantin uskottavin perusteinkin tänään yhtä kuin pers aukisen pultsarin lainauspyynnön lupausehdot takaisinmaksulle saadaksen vipin "bussilippuun Taipalsaarelle". (Ja tuo pyyntö oli Lappeenrannassa kuultu XD Paitsi, jos pers aukinen juoppo on kreikkalainen ministeri. |
||||
|
|
25.06.2011 02:29 | Mika Hakala | ||
| Ja nämä vaunut ohittivat silloisen Veitsiluoto Oy:n? Lienee niitä huippu vuosiaan sallan radalta. Ovat ne ruotsalaiset yksiä perkeleitä. (80-lopun autoja ja nykyisiäkään blondeja missejä/malleja ei katso tähän) Pysykööt tässä, että ruotsi määräsi lopettaa maamme kannattavan sellulaitoksen, kuin omansa kannattamattoman. Näin kerrottiin toissa päivänä, ja tämä jää tähän talteen eikä unohdu (17 000e korvauukset per naama etukäteen sovitusta päätöksestä). |
||||
|
|
25.06.2011 01:21 | Mika Hakala | ||
| Vr halusi lopettaa nämä Kotkan ja Hangon junat joskus 2003-2004. Toivottakoot monopolin murtumiset nopeasti heille kuin ylellekin. | ||||
|
|
21.06.2011 23:46 | Mika Hakala | ||
| Epäpyhyys on turun sinapin kaltainen. Millä siellä ratahallinta keskuksessa kumotaan sekin alle 10vaunua per lähtevä liikennepaikka olisi kannattamaton? Ei se ole vihreyden-ideologian mukainen eikä ahneen, varsinkaan kun unohtavat pitkien kuljetusten tulot per vaunu. Mm. Sodankylän Kevitsa tarvitsisi rautatien jo 2012, mutta sitä ei anneta, koska kehitysapua kaipaa Helsinki vyöhykehinnoite-ratoineen. Eikö sillä ole enään nykyään vähäistäkään järkeäkään käyttäen väliä, tuleeko se euro maasta ilman sossuntukea? Eikö se ole arvokkaampi euro se, joka maasta lähtee? |
||||
|
|
14.06.2011 23:42 | Mika Hakala | ||
| Montako paria viikossa täällä "uudella" nopealla yhteydellä nyt kulkee? | ||||
|
|
21.05.2011 23:54 | Mika Hakala | ||
| Halpa on ollut kun mikä. Suoraanverrannolinen pörssi-kurssi http://www.kossu.org/viina/hinnankehitys.shtml kertoo, että joko matka on ollut alihinnoiteltu tai viina ylihinnoiteltu. Oli miten oli, 3 1/3 kossupullon hinnalla ei tänä päivänä pitkälle potkitä. |
||||
|
|
30.04.2011 16:05 | Mika Hakala | ||
| Näithän itse, ettei sillä kartalla mitään eritaso-ylikäytävää ollut. Syy sille, miksi tassoristeys on niinkin aikaisin poistettu kuin 80-luvulla, on kylmä ja karu. Se kielii jo silloisesta virkamies tasosta. Se arvio jo silloin suomalaiset romanikerjäläisen tasolle. Kukapa meitä puolustaisi enään. |
||||
|
|
23.04.2011 17:59 | Mika Hakala | ||
| Vasemmalle Simola, oikealle Raippo? | ||||
|
|
20.04.2011 23:43 | Mika Hakala | ||
| Minä en näe järjen selitystä sille, miksi Mussolini olisi joutunut luopumaan resurssejaan Hitlerin retkille pohjolaan. Sitä vastoin Mäkisen näkemyksessä on enemmän järkeä. Eivät ne nykyisetkään herrat ilman gorillaa kulje. Melkeinpä veikkaisin, että kyseessä on jokun Reinikaisen isukki tai sitten supon kyttä. |
||||
|
|
19.04.2011 22:47 | Mika Hakala | ||
| Viittaatko persujen voittoon? "Iso jytkyhän" voi olla hyvinkin se paras suomelle (tai sitten ei). Toivottakoot että järki voitaa pakkoruotsit, globaalihullut että mm. ratojen rullauttamisen. Onhan olemassa oleva ja kartalla näkyvä väylä aina kaavoitusta parempi. | ||||
|
|
14.04.2011 23:56 | Mika Hakala | ||
| Tapiolle: Taisi olla sen viereinen halli, jossa koiran häkki. Ei hullukaan voi siinä tunkkaisessa rikastamossa elinkeinoa harjoittaa. Tiedäppä vaikka viattomalla vartin visiitillä omistaisinkin asbesti-keuhkot. No parempi sitäkin enempi, että jäi sekin tuorehko imusarja oikeisiin käsiin. |
||||
|
|
14.04.2011 22:56 | Mika Hakala | ||
| Sotketaanko tämäkin samalla porkkananvarren väriseksi, josta "pupu" saa vain ripulin? | ||||
|
|
14.04.2011 22:13 | Mika Hakala | ||
| Se kyseinen nivelbussi on hylätty vasta euro-aikana. Löysin nivelten ääreltä hieman karstoittuneen 2e kolikon, jota Keskisen kylä kaupan myyjättärelle tarjotessani raapi päätään. Mies, joka rojua kerää, on jonkinnäköinen varaosain kerääjä, joten turha varastaa sieltä mitään (vaikka yhdet tuoreet imusarjat itseänikin vietävästi kiinnostivat). |
||||
|
|
09.04.2011 00:50 | Mika Hakala | ||
| Kun tässä itsekkin saanut peräti lähes kuukauden elänyt kaupallista lättähattu aikaa, on se melko äskettäin. Kippis! Mutta alati vanheneva automakuni, nykyinen volvoni kaksneljäkymppi (85) on lähes elänyt silloin vorgin uuden ajanlaskun alkua (vai onko se -82), vanhus (mutta hyvä sellainen). | ||||
|
|
08.04.2011 21:16 | Mika Hakala | ||
| Taisi sitten olla hellepäivät kyseessä että vaijerikin löystynyt. Oliko pölkyt tervattu vai höyryvoimako ne on noennut? Pujot kyllä näyttävät vihreiltä ja sateen merkkejä ei ainakaan tien pinnasta ja radan pohjasta näy. |
||||
|
|
30.03.2011 23:08 | Mika Hakala | ||
| H2O:ssa kun on sitä vetyä. Vetyä on myös bensiinissä/dieselissä. Vety laajenee. Nopella laajennuksella suljetussa tilassa tulee räjähdys. Räjähdyksen tulen värinen kuumuus ei tapa. Paine tappaa. Polttomoottori (myös nokivasara) tarvitsee sytytys tulpat, diesel laukeaa paineesta. Dieselillä ei sytytä. Dieselistä saa hyvän väännön. Höyrykoneisto höyryturbiineineen on kuin perunakattila kamiinalla. Ei tule mitään ilman vettä. 9000 ruiskulla ja 240 kaasarilla ovat parhaita autoja ja Sievit ovat hyvät kengät. |
||||
|
|
24.03.2011 02:51 | Mika Hakala | ||
| Vaan mikä on tuo kiilto oikeamman puoleisessa kiskossa, jonka kiilto selvästi jatkuu peräti 11. pölkkyyn asti? Toisella puolella vaan ei näy muuta kuin ruostetta ja lokin paskaa. |
||||
|
|
11.03.2011 23:46 | Mika Hakala | ||
| Puhelinlinjojen orsien huima määrä! Missäs muuten tuon näkyvän semaforin vaijeri menee? Vaunujen takana näkyvistä tolpista ensimmäinen kumollaan että taitaapa olla karja-aita. En näe noista pylväistä eriävää linjaa. Meneekö sitten maan alla? | ||||
|
|
11.03.2011 21:27 | Mika Hakala | ||
| Montako uutta tasoristeystä pistolle tule, jos yhtää tietä/katua ei suljeta? Eritasoja ei kannata vähäisen tarpeen vuoksi rakentaa. | ||||
|
|
04.03.2011 20:47 | Mika Hakala | ||
| Otitko kuvan ennen siltaa, joka vei toisen "nähtävyyden" eli tasoristeyksen 2004? Itse veikkaisin että suoraan edessä vasemmalla olisi rekkamiesten levähyspaikka. Siellä oli ulkohuussi viellä 90-luvulla. Sellainen venäläis-wundebaumin hajuinen. | ||||
|
|
25.02.2011 01:03 | Mika Hakala | ||
| Mitä sitä määrällä itkemään, kun jo kerran saatavuus on heikkoa. Filmissä on kumminkin jonkinmoinen tunnelma verrattuna huonohkoon digikameraan nähden (joka on pilanut monet hyvät lappikuvani) se, että vain hulluudella uskaltaa sen kehitettäväksi viedä. Toiset taasen juoksevat metsään piiloon jos jotain vastaan tulee. Hulluja kaikki ja hulluna ne myös pitävät siellä jotka tienaa. Muitten työsuorituksia nyt kuvaamaan. Ripuli on aina hyvä syy... |
||||
|
|
05.02.2011 01:42 | Mika Hakala | ||
| Per**le kun netti takkusi, etten ehtinyt muokata uutta avaamatta. Pölkyllisyys näyttää silmään vasemmassa pienstä kaaresta. Kustannussyitä vaiko perjantaintaikaa? | ||||
|
|
05.02.2011 01:16 | Mika Hakala | ||
| Mitenkä näyttäisi aivan että nykyisellä maantiesillalla olisi ratapölkyt? | ||||
|
|
03.02.2011 02:26 | Mika Hakala | ||
| "Mika: tuon kaiken selostamiseen kansantajuisesti tarvitaan jo kirja." ;Kimmo T. Lumirae Kone on (yllätys) arvatenkin juuri nokan ja peräsimen suuntainen. Onkai syylläri lärvissä kiinni? Paljonko sinne sitten iskutilavuuksia ja tiloja jäähdytysneste-säiliölle+syylärille mahtuu? Entäpäs akun jännite? Auton akku 12v... Paljonko öljyn kulutus per 1000km? |
||||
|
|
03.02.2011 00:16 | Mika Hakala | ||
| Nyt on kyllä pakko kysyä että mistä näistä saisi edes ulkomaan kielellä ns. Räjäytyskuvia. Kuvia (tai pikemminkin piiroksia) missä on mikäkin mm. maadotusjohto, millä värkillä ja miten monta mäntää jne. ollaan yhteydessä vetäviin pyöriin jne... Samaa toivoisin myös jo museoidulta mm. höyryvoimaisilta. |
||||
|
|
14.01.2011 03:36 | Mika Hakala | ||
| Laiton viritelmä. Kukaan ei ole rakentanut koko matkalle turva-aitoja. Ja mitä tulee aina suosion saavuttavaan "pelastakaa lapset koiranscheisselta", voi jokun lapsi kuvitella maassa makaavan helkkarin paksun lakupötkön. | ||||
|
|
05.01.2011 18:35 | Mika Hakala | ||
| Pitikin katsastaa oikeen netistä ja se öljysora ei ollutkaan sama kuin asfaltti, jota tähän asti olen erehtynyt luulemaan. Mutta onko se tasoristeys pantu tiepinnoitteen alle, vai onko se sitä matala mallia että talvella jää käyttämättä jään alle? |
||||
|
|
05.01.2011 18:12 | Mika Hakala | ||
| Sen vielä kysyn, että onko tuosta vedetty öljysorat päälle? Ahlmannintiellä kun oli putkipinnoite-tehtaan radan tasoristeyksen töyssy kaikin aistein havaittavissa ja tässä taasen päin vastoin. Osaamisen puoleen ei siis voi kallistua, kun Ahlmannintien pinta näkyi ajo määrien vuoksi, kun taasen rata itse oli paksussa lumen peitossa sekin. |
||||
|
|
12.12.2010 22:49 | Mika Hakala | ||
| Kumpakohan osapuoli on vastuussa maalauksesta? Ulkonäkö tuo mieleen jonkun neuvostoaikaisen viestintäviraston syytöspaperin laiminlyöntiepäilyistään. Tai sitten jokun aloittelevan mainosalan harjoittelijan näkemys lomamatkojen mainonnasta. "punanenäisyydessä" toki on jokin naapurin kanssa yhdistävä tekijä, niin työmiehellä kuin poliitikoilla. |
||||
|
|
10.12.2010 23:00 | Mika Hakala | ||
| Kun tiedät alueen tapahtumat, niin mitä olikaan toimintaa tuolla vanhoissa kartoissa näkyvällä "vähän Kuopioon päin" etelään haarautuvalla pistoraiteella? Sen olinpaikaksi arvioisin nykyisen prisman? | ||||
|
|
25.11.2010 19:06 | Mika Hakala | ||
| Onko puuhamaa joskus ollut Helsingissä? Jos töölön sokeritehtaan raitestoa ja laitteistoa ei mukaan lasketa, on pääkaupunkiseutu teollisuuteen nähden sopimaton "hienohelma-stadilaiselle". Turvettakaan täällä ei "moraali"-syistä maamme suurimman kuluttajaosuus paikkakunnan tahdosta toteudu. Onko kiskot vielä olemassa? |
||||
|
|
15.11.2010 20:21 | Mika Hakala | ||
| So, how Markku saied, it s may something, whose will disable switch"s foul i winter. | ||||
|
|
30.10.2010 19:32 | Mika Hakala | ||
| Onko se nyt sitten valmista ne parannukset? | ||||
|
|
21.10.2010 12:10 | Mika Hakala | ||
| Noihin aikoihin ei osattu miettiä rahastusta ilmaston lämpeämisellä, joten jos kaveri on jo kuollut, hän eli hyvä elämän maassa, jossa kusetus oli suoraa eikä kaksinaismoraalismia. | ||||
|
|
14.09.2010 02:55 | Mika Hakala | ||
| Menevät varmaan venäjälle kun oikein suomessa pitää testata. | ||||
|
|
10.09.2010 01:31 | Mika Hakala | ||
| Miten ne Turussa on voitu unohtaa vaunut seisomaan? Mahdollisia nivelvaurioita? Puutavaravaunuista on kuulemma huutava pula, joten se selittänee valoyksikön tekemiset. | ||||
|
|
24.08.2010 19:57 | Mika Hakala | ||
| puut ovat kokeneet ensi harvennuksen, koivun ikä lienee n.20vuotta. Lienee Kristiinankaupungin tiellä. | ||||
|
|
19.08.2010 00:54 | Mika Hakala | ||
| Ovatkos nuo "kuokka vastaan kuokka" jotain työläisluokkaa? | ||||
|
|
14.08.2010 03:26 | Mika Hakala | ||
| Opettakaa nyt muillekin vanhoille ihmisille tätä tt-puolta. Perseelleenhän se menisi ilman Muurisia, Viitamäkejä, Pölhöjä, Keräsiä jne. Ei se niin vaikeeta ole, kuin ne vanhasta koirasta väittävät. |
||||
|
|
14.08.2010 01:40 | Mika Hakala | ||
| Minkä takia Suomessa ei voi ottaa käyttöön ruuveja? Kaiken maailman mömmöt ja tökötit on kehitetty ruosteisen ruuvin irrottamiseen. Lisäksi koneet on kehitetty korvaamaan ihmiset, että hinnoistapa se tuskin kiinni. Idioottikin sen tajua että rakennusten perustat kannattaa rakentaa ruuveilla, enemmin kuin nauloilla. Lisäksi ratapohjalta löytää nauloja, vaikka kiskot olisivatkin kaikke muuta kuin M-luokitusta (metusalem). |
||||
|
|
13.08.2010 22:36 | Mika Hakala | ||
| Niin, siinä vaunujen toisella puolla heti vasemalla. Muistaakseni väri oli valkoinen ja mallilta siirettävä. Tässä tasoristeykessä Vuorelan bussi joutui monestikkin oottamaan siinä 7.50 aamusta opiskeluaikana. Siihen aikoihin puut ajettiin ainakin kolme vuotta sitten. |
||||
|
|
13.08.2010 22:05 | Mika Hakala | ||
| Vieläkös kioski on paikallaan? | ||||