|
|
18.04.2006 14:38 | Arto Lopia | ||
| Anyway! Onhan se aivan totta jos meinaa syyllistyä julkiseen kunnian loukkaukseen niin toki kannattaa verhoutua nimimerkin taakse. Niin ja jos pankkia lähdet ryöstämään niin huppu päähän jne. | ||||
|
|
18.04.2006 14:35 | Simo Toikkanen | ||
| Taitaa olla Bjurström-tyyppinen lokomoottori. Jotain puhetta asiasta kuvassa https://vaunut.org/kuvasivu/7321 | ||||
|
|
18.04.2006 14:30 | Jorma Toivonen | ||
| Tallien lämmitykseen ja höyryn antoon oli usein isotkin kattilahuoneet (huom. kuvan savupiippu), halot näihin laitoksiin kuljetettiin vielä silloin "omalla kalustolla" - ei kumipyörillä. Olisikohan ihmettelyn aihetta aiheuttaneet vaunut tähän tarkoitukseen. Mm. Riihimäelläkin taisi olla parikin veturinkattilaa tähän tarkoitukseen. | ||||
|
|
18.04.2006 14:26 | Reijo Talka | ||
| Ennen "patsastelevien kivikasvojen" esiinmarssia VR:n henkilöliikennemainonta oli varsinaista nauravien kasvojen kavalkadia. Jos yhtymä tekee joskus paluun entiseen, tämä kuva kävisi jotakuinkin sellaisenaan esim. kaukoliikenteen aikatauluvihkosen kanteen. | ||||
|
|
18.04.2006 14:23 | Arto Lopia | ||
| Mä ainakaa en tienny mut nyt tiedän. Ihme juttu mitä kaikkee tärkeet oppii kun junakuvia kattelee! | ||||
|
|
18.04.2006 14:21 | Ian Oliver | ||
| Juna on Class 220 Virgin Voyager (200kmh, non-tilting). Mukava (kiistakysymys :) juna. | ||||
|
|
18.04.2006 14:16 | Ian Oliver | ||
| Hienoa kuvaa! | ||||
|
|
18.04.2006 14:13 | Arto Lopia | ||
| Hyviä kysymyksiä joihin toivottavasti saadaan vastauksia! Ite epäilen että numerointi oli tuollainen siksi että olisi voitu valmistaa yli 100kpl. kumpaakin tyyppiä ilman että numerointi olisi mennyt järjettömäksi. | ||||
|
|
18.04.2006 14:01 | Arto Lopia | ||
| Ja ton suuhunko pitäis räpylä tunkee? Puree viel! | ||||
|
|
18.04.2006 13:59 | Jouni Ijäs | ||
| Näitä kuvia kun katselee, niin tuntuu että tavarajunia on mennyt Kemin ja Rovaniemen välillä paljon nykyistä enemmän. | ||||
|
|
18.04.2006 13:58 | Jorma Toivonen | ||
| pjh - ken lienee tutkimassa lätän kääntöä kuvassa n:o 23481? | ||||
|
|
18.04.2006 13:49 | Arto Lopia | ||
| Nää pikku veturit on jotenkin niin lelun näköisiä että on vaikea kuvitella että ovat aikoinaan rakennettu ihan oikeaa kovaa työtä varten... | ||||
|
|
18.04.2006 13:49 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tästä muuten tulikin mieleeni, että ennakoitiinko jo 60-luvulla, että 25- ja 27-sarjojen väliin tehdään parinkymmenen vuoden sisään vielä 26-sarjakin? Toinen kysymys tähän samaan liittyen, montako Dv12-veturia enintään suunniteltiin rakennetttavaksi? Tehtiinkö kaikki, mitkä suunniteltiinkin tehtäviksi? | ||||
|
|
18.04.2006 13:46 | Elias Murto | ||
| Aivan! Hyvä huomio Pasi. | ||||
|
|
18.04.2006 13:26 | Teppo Niemi | ||
| Kyllähän 1004 on Haapamäellä (Tarkemmin Ukko-Pekka areena rakennuksessa sisällä) | ||||
|
|
18.04.2006 13:21 | Elias Murto | ||
| Ja lauma eläin on yhdys sana ;D | ||||
|
|
18.04.2006 13:18 | Elias Murto | ||
| Asiallinen numeroyhdistelmä. | ||||
|
|
18.04.2006 13:14 | Elias Murto | ||
| Oishan tuollanen mukava Suomessakin... Mutta on se Markkulan siltakin komea :D Siitä saisi olla enemmänkin kuvia täällä. | ||||
|
|
18.04.2006 13:10 | Arto Lopia | ||
| Missä niitä datasähkö yhteyksiä oikein Suomessa on? Turusko? Kauheita häiriöitä aiheuttavat millon mihinkin suuntaan!!! | ||||
|
|
18.04.2006 12:56 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Voi harmi, tämäkin jo historiaa. Mitähän käyttöä noilla vaunuilla mahtaa nykyään olla? | ||||
|
|
18.04.2006 12:50 | Elias Murto | ||
| Seinäjoen torikeskuksessakin on tuollainen. Sen höpinät kaikuu siellä aulassa. | ||||
|
|
18.04.2006 07:59 | Teppo Niemi | ||
| Eikös Pasila I ollut 1960 / 1970 lukujen taitteeseen asti myös kankiasetinlaite? | ||||
|
|
18.04.2006 03:05 | Sakari Kestinen | ||
| Helsingistä. | ||||
|
|
18.04.2006 03:04 | Sakari Kestinen | ||
| Eipä vedä Ei/Eipt veroja näille. Turha modernisaatio :( | ||||
|
|
18.04.2006 00:12 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tane: käytännössä kaikissa sinisissä vaunuissa on putki suoraan paanalle, poislukien muutamat CEmtit, A-vaunut yms. | ||||
|
|
18.04.2006 00:09 | Tauno Hermola | ||
| Hiukan yllätyin, kun P143:ssa oli vielä samalla systeemillä toimiva vessa, jotenkin kuvittelin, että se aika on jo kaukana takana. Vieläkö sellaisia vaunuja on paljonkin käytössä? | ||||
|
|
18.04.2006 00:06 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lähinnä viittasin tuossa lehtikirjoitteluun, lähdesuojaan ja sitä kautta kuuluisaan Sonera bookiin. Anyway, pointtini oli se että jotkut haluavat nähdä sinisen punaisena ja pallon kuutioina - eli vaikka sinä kirjoititkin aiemmin siitä nykimisongelmasta, niin eikö asia kääntynyt jostain ihmeen syystä sinua vastaan. Asia on kaksipiippuinen joka tapauksessa: nimimerkin takaa saataisi joka tapauksessa parempaa informaatiota, eikä kenenkään tarvitsisi pelätä jakkaransa puolesta, toisaalta omalla nimellä kirjoittaminen on reilumpaa, joskin kahlitsevampaa. | ||||
|
|
17.04.2006 23:58 | Lari Nylund | ||
| Pertti: Yöjunaliikenteessä junakohtaukset osuvat aikataulun mukaisille kohtauspaikoille vaihtelevalla menestyksellä. Ei tarvita kuin yksi myöhästyminen jollekin junalle, niin koko loppuyö saatetaan mennä eri paikoilla. Katsellaan, jos lähempänä kesää jotain tietoa saataisiin. Muistahan kysellä. | ||||
|
|
17.04.2006 23:55 | Lari Nylund | ||
| Pertti: Jonkun kerran tuosta on palautetta tullut. Pitää miettiä tuota "ongelmaa" ja yrittää ratkaista se. Sitten vaan aloitetta liikenteeseen. Mitä Mikon kirjoitukseen tulee, niin itse olen aina pyrkinyt hoitamaan asiat sillä tavalle, että voin seistä sanojeni takana - omalla nimelläni. Nimimerkin taakse on kovin helppo piiloutua nykyään, mutta mitä siitä loppupeleissä hyötyy? Mielipiteet ne ristissä joskus ovat, eivät miehet. Jos toisen mielipiteestä ottaa itseensä, niin voi voi. Minä ainakin sanon omat mielipiteeni suoraan, enkä jauha *skaa selän takana. Sellaisia on tässä maassa jo ihan tarpeeksi. | ||||
|
|
17.04.2006 23:53 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tane: Muistelisin näin näppituntumalta vuoden 1973 tai 1974 markan olleen melko tasoissa vuoden 2004 euron kanssa. Eli vuoden 1974 markka vastasi ostovoimaltaan noin suunnilleen vuoden 2004 euroa. | ||||
|
|
17.04.2006 23:50 | Tauno Hermola | ||
| Vertailun vuoksi Salo-Pasila meno nyt pikajunalla 18¤, IC2 20,20¤, Pendoliinot olen onnistunut välttäämään ;-), kolmekymmentä vuotta sitten 1976 sama väli, matka tosin vähän pitempi, n. 15 mk. | ||||
|
|
17.04.2006 23:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuli muuten mieleen, että milloinkahan VR "yhtenäistää ja selkeyttää" hinnoitteluaan ja luopuu kokonaan eurosenteistä matkalippujen hinnoista? Toki tämä "yhtenäistäminen" tulisi tehdä niin, että desimaaliset hinnat pyöristettäisi seuraavaan lähimpään kokonaiseen euroon ja loppuun tietty maininta, että "hintamuutos koskee korkeintaan 1,5 %:ia kaikista matkustajista. Muutokseen päädyttiin asiakastutkimuksen perusteella, sillä asiakkaat olivat kokeneet senttihinnat hankaliksi hahmottaa." | ||||
|
|
17.04.2006 23:41 | Pentti Yli-Karjanmaa | ||
| Jaa'a siihen en osaa ottaa kummenpaa kantaa. Postiosoitteessa on Englanti ja kreivikunta(?) Northumberland, Skotlanti alkaa tuosta kulman takaa;-) | ||||
|
|
17.04.2006 23:28 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tsa. Lempäälä-Tampere (21 km, ellen väärin muista) maksaa nykyisin 3,40. Ei siis aina pidä paikkaansa, että markat on vain muutettu euroiksi :-/ | ||||
|
|
17.04.2006 23:24 | [Tunnus poistettu] | ||
| Pöh. Kyllähän Suomessakin on yhä tarjolla sähköverkkoa hyödyntäviä nettiyhteyksiä. Ja kai nyt Puolassakin on Skypestä kuultu? | ||||
|
|
17.04.2006 23:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| Minulla on paikka varattuna kesäkuussa sekä autolle että itselleni 265:een. Siksipä taannoin kyselin josko jollain olisi tiedossa hiukan VR:n paljastamaa tarkempaa aikataulua ko. välille (kohtauksia ym.), jotta osaisin heräillä oikeisiin aikoihin. Junamatkan jälkeen auto pitäisi kuienkin jaksaa ajella Kilpisjärvelle. | ||||
|
|
17.04.2006 23:20 | Jorma Rauhala | ||
| Itse sanoisin, että yhdysvaltalainen Kalamazoo-more olisi tällainen https://vaunut.org/kuvasivu/19638 mutta aivan satavarma en ole. Todennäköisesti tämä on kuitenkin sellainen. | ||||
|
|
17.04.2006 23:16 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lari: tuo takaosan siirtäminen eteen ei lie kuitenkaan ollut kovin usein toistuva palaute :-) Enkä minä sinua VR:n tekemisistä tai tekemättä jättämisistä syytä. | ||||
|
|
17.04.2006 23:05 | Sakari Kestinen | ||
| Toki olet oikeassa, sehän on yksi Rooman nähtävyyksistä :) | ||||
|
|
17.04.2006 23:04 | Sakari Kestinen | ||
| Ohhoh kun on silmiähivelevä kuva. | ||||
|
|
17.04.2006 23:03 | Simo Porkola | ||
| Jokin aika sitten tuli tehtyä vähän fiksumpi ja uudempi kartta tuonne asemalle. Jokohan se on saatu paikalleen? | ||||
|
|
17.04.2006 23:02 | [Tunnus poistettu] | ||
| Joskus eri työnantajilla/ihmisillä on taipumus katsella asioita tietyltä kantilta ja olla jo valmiiksi eri mieltä kuin mitä joku kirjoitus tai asia alunperin oli - joskus jopa ennen asiaan paneutumista. Onneksi toisinaan on mahdollista käyttää nimimerkkiä ja se on toisinaan jopa ihan kannattavaa - esimerkiksi, jos kirjoitteleepi lehteen jostain asiasta. En tarkoita työnantajan tms. mustamaalaamista, mutta oli asia sitten mikä tahansa, mutta jos ennakkoasetelma on se, että kirjoitus on joka tapauksessa vessasta, silloin kannattaa harkita verhoutumista nimimerkin taakse, josko asia voisi jatkossa vaikka korjaantuakin - siis ongelma, jonka kirjoittaja tuo esiin. Nuhteluilla tai niiden uhkailulla on usein negatiivisempi kuin positiivisempi vaikutus. | ||||
|
|
17.04.2006 22:59 | Juha Vuorinen | ||
| Lomapassireissu Kolariin ja Kemijärvelle pitäis kyllä toteuttaa. Katotaan satutaanko samaan junaan. :) | ||||
|
|
17.04.2006 22:57 | Lari Nylund | ||
| Pertti: Ilman muuta jokaiseen asiakaspalautteeseen täytyy suhtautua vakavasti. On kuitenkin olemassa asioita, joissa ei oikein tiedä miten niihin suhtautuisi. Esimerkkinä tilanne, jossa lähijuna lähestyi kohti Helsinkiä. Junan etuosa oli jälleen täynnä ja asiakkaille oli kerrottu junan takaosassa olevan hyvin tilaa. Tilanteesta tuli palaute, jossa tiedusteltiin miksei sitä takana olevaa vaunua voida siirtää junan eteen, jos siellä kerran on tilaa... Kyllä tätäkin pysähdyspaikkojen sijaintia ollaan useasti mietitty henkilökunnan piirissä ja varmasti myös toimistoissa. Asiasta päättävät kuitenkin toiset henkilöt kuin allekirjoittanut, joten siirrän vastuun heille. Tällä sivustolla olen kuitenkin harrastajan ominaisuudessa, vaikka työskentelenkin konduktöörinä. Raja tosin on kovin hämärä, mutta tarkkaan pyrin miettimään kirjoituksiani ennenkuin lähetän ne. Tarkkaan tuntuvat jotkut lukevan näitä töissäkin ja sitten saan kuulla niistä muunnoksia. Onneksi voin aina kopioida jutut täältä ja näyttää, että mitä kirjoitin. Esimerkiksi junien nykimiseen liittyvästä kirjoittelustani oli keskustelua juuri viime viikolla. Tällaista se elämä on... | ||||
|
|
17.04.2006 22:56 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ei taida enää kesällä kulkea se päivän paluujuna? Tuolloin sitä voisi vain piipahtaa Kolarissa. | ||||
|
|
17.04.2006 22:55 | [Tunnus poistettu] | ||
| En taida täysin ymmärtää Leksan tarkoitusta, mutta Ari on kyllä oikeassa: Kuivaniemi kuuluu Pohjois-Pohjanmaahan: http://fennica.net/k517.htm | ||||
|
|
17.04.2006 22:54 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Näin oli ja osan ajasta perjantaisin lähtevä, määränpäänään Kontiomäki. | ||||
|
|
17.04.2006 22:51 | Ari Palin | ||
| Itse olisi tarkoitus kesällä yöttömässä yössä matkustaa P 265:llä päivävaunussa Helsingistä Kolariin ja pysyä hereillä energiajuoman avulla. Paluumatkan ajattelin kuitenkin suorittaa makuuvaunun kyydissä. | ||||
|
|
17.04.2006 22:50 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ja siihen aikaan kun 71/72-pari oli yöjuna, 73 oli "kulussa eri määräyksestä"-lisäyöjuna. Tai no, osan siitä ajasta. | ||||
|
|
17.04.2006 22:48 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ajan henkeä. Omaa hienoa tyyliään oli tietysti myös alkuperäisessä 23810:ssa! | ||||
|
|
17.04.2006 22:44 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Onhan tämä tyylikäs! Pitkä kuin mikä, jotta kaikki pohjoisessa urheilleet pääsevät aikanaan takaisin. Tuo Kolarin juna matkaa kyllä lähes koko Suomen maisemakirjon halki. Kolariin tekisi mieli, siinä on yksi harvoja rataosia vielä ajelematta! | ||||