Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 12.07.2023 22:03 Simo Virtanen  
  On kyllä hieno kuva, mutta täytyy myös todeta, että onneksi telakka muutti 80-luvulla Pernon kaupunginosaan. Aurajoessa ei olisi enää vuosikymmeniin mahduttu rakentamaan jättiläisristeilijöitä.
kuva 12.07.2023 22:02 Arto Papunen  
  Noh viime vuosi oli poikkeuksellinen.. melkein puolivuotta vähemmällä liikenteellä Venäjän liikenteen vähentyessä ennenkuin gost-vaunujen poikkeuslaki saatiin voimaan ja vielä liikenne alkamaan niillä, olisin voinut veikata suurempaakin tappiota. Saas nähdä mihin tulos ja liikevaihto kasvaa tänä vuonna ja kun sähköveturikin vielä tulee mukaan.
kuva 12.07.2023 21:14 Juha Toivonen  
  Aina kun näen (ja samalla haistan) raakapuujunan, tiedostan että edes jokin suurteollisuushaara toimii yhä edelleen Suomessa, ja tuo vientituloja. Paljon on raskasta teollisuutta Suomesta liputettu ulos sitten 1990-luvun, mutta yhä vaan (onneksi!) jotakin on jäljellä...
kuva 12.07.2023 21:06 Marko Laine  
  Ei ole tulossa käyttöön. Mahdollisesti joskus rekvisiittaksi Humppilan asemalle.
kuva 12.07.2023 20:51 Mikko Herpman  
  Mielenkiintoista, onko asetinlaite tulossa Minkiölle käyttöön?
kuva 12.07.2023 20:51 Panu Breilin  
  Oliko Järvenpään romulle liikennettä vielä vuonna 2015? Pääosinhan noiden pienten paikkojen romuliikenne loppui 2012 mennessä.
kuva 12.07.2023 20:50 Antti Grönroos  
  Käyn joskus kuvaamassa tuon muutoksen.
kuva 12.07.2023 20:33 Timo Arolainen  
  Varoituslaitteet poistetaan ja ennen rataa tehdään joku putkilabyrintti vauhtien hidastamiseksi.
kuva 12.07.2023 20:25 Pasi Seppälä  
  On kyllä hienoa loistetta kuvassa. Matalapaisteisen auringon voi melkein tuntea.
kuva 12.07.2023 20:23 Pasi Seppälä  
  Syksyllä vasta lomaa.
kuva 12.07.2023 19:30 Jimi Lappalainen  
  Olisivatko jatkaneet Riihimäelle ja edelleen Saunakallioon?
kuva 12.07.2023 18:23 Teppo Niemi  
  Avojohto muuttuu sillan alituksessa ilmakaapeliksi.
kuva 12.07.2023 17:20 Onni Tikkala  
  Tämä yksikkö on siitä ainutlaatuinen tapaus, että sen sisätilat on uudistettu vihreiden yksiköiden tavoin, mutta ulkokuori jäi tuntemattomasta syystä punaiseksi. Olisi hauskaa, jos se olisi jätetty tarkoituksella harrastajien iloksi, mutta en kuitenkaan usko, että siitä sentään on kysymys.
kuva 12.07.2023 17:09 Onni Tikkala  
  6406 on myös puolikas maitojuna. Ehkä Arla halusi tällä järjestelyllä enemmän näkyvyyttä, kun sama mainos voidaan nähdä useammassa eri paikassa yhtä aikaa. Kyseessä on pelkkä veikkaus, joka ei perustu tietoon.
kuva 12.07.2023 16:59 Hannu Peltola  
  Tämä on hieno kuva! Kavaltaako mikään, että kuva on 1980-luvulta eikä esim. 1950-luvulta?
kuva 12.07.2023 16:50 Esa J. Rintamäki  
  Vaunut näyttävät ikkunajaoltaan olevan Olympiavaunuja.
kuva 12.07.2023 16:37 Hannu Peltola  
  Pasi, tuo on kyllä totta! Onko kesälomat kuitenkin jo lähestymässä?
kuva 12.07.2023 16:36 Hannu Peltola  
  Todella!
kuva 12.07.2023 16:07 Timo Järvi  
  Kiitos tästä kuvasta :)
kuva 12.07.2023 16:03 Jimi Lappalainen  
  Niinimäkikin näkyy jo.
kuva 12.07.2023 15:47 Timo Järvi  
  Tätä kuvaa on odotettukin :)

Juu, laituri oli kahden lännen puoleisen pääradan ja idän puoleisen sivuraiteen välissä, joista aikanaan kaikki kolme olivat myös sähköistettyjä, mutta muut ratapihan raiteet eivät. Laituri oli hyvällä paikkaa, sillä siinä olevalta runsaalla keltaisella maalilla maalatulta penkiltä istuessa oli hieno tarkkailla järvimaisemaa ja katsella ohi kiitäviä junia. Harmi, ettei tuollaista enää ole... :(
kuva 12.07.2023 15:23 Daniel Chepkasov  
  Nyt on kyllä hieno kuva!
kuva 12.07.2023 14:39 Pasi Seppälä  
  No töissä olin ja firman autolla menossa Lahdesta takaisin Kouvolaan. Näissä nykypäivän hommissa ei kerkeä paljon ylimääräisiä pysähtelyjä tehdä. Yhden homman kun saa tehtyä, niin on kaksi uutta odottamassa. Ja porukkaa eikun vähennetään. Joskus vapaa-ajalla sitten...
kuva 12.07.2023 14:17 Hannu Peltola  
  Kiitoksia täsmennyksestä Pasi ja Ossi! Uskon teitä hyvin, tämän kuvan otto tapahtui hyvin hektisissä merkeissä eikä tarkkaan tullut edes katsottua, missä olimme! Olisit Pasi laittanut viestiä meidät nähdessämme, olisi ollut hauskaa taas tavata! Täytyy suunnitella sopivaa junakuvaussesiota sopivaan hetkeen.
kuva 12.07.2023 14:13 Hannu Peltola  
  Kiitos Jorma vinkistä, tuo täytyy muistaa seuraavan kerran Riihimäellä kuvatessa!
Kuvasarja:
Kesäistä Fenniarailin T7154:n bongausta 5.7.2023
 
12.07.2023 14:11 Hannu Peltola  
  Kiitoksia Jorma! Liitin tähän kuvasarjaan muutamia muitakin samana päivänä kuvattuja junia, mutta pääosa on kuvia T7154:stä. Junien seuraaminen autolla on oikein hauskaa, mutta kuvauspaikat pitäisi kyllä olla suunniteltu ennalta. Tällä retkellä osa kuvauspaikoista meni aika hapuiluksi, kun paikat eivät olleet meille ennalta tuttuja.
kuva 12.07.2023 14:06 Hannu Peltola  
  Toivottavasti Fenniarail pärjää jatkossakin kilpailussa ja saa myös lisää asiakkaita! Vuoden 2022 liikevaihto 6,3 M€ oli tippunut 9% vuodesta 2021 ja viime vuosi oli ollut Fenniarailille 30 k€ tappiollinen.
kuva 12.07.2023 11:00 Jorma Kattelus  
  Fenniaraililla näyttää nykyisin olevan kiitettävästi liikennettä. Veturien käyttöaste lienee kohdillaan?
kuva 12.07.2023 09:50 Simo Virtanen  
  Palvelikohan tämä hiilisatama koko valtakuntaa vaiko vain Linnankadun toisella puolella olevaa Turun Sähkölaitosta? Ilmeisesti suurempaa tarvetta, jos rautatietä pitkin kuljetettiin.
kuva 12.07.2023 09:34 Vertti Kontinen  
  Olisivat silloin jo turhan sekalaisessa järjestyksessä (Esim. Genovan eteläpuolelta otetut kuvat, kun sieltä sai karsia oikein huolella). Tästä voisi toki sivustoa jatkokehittää siten, että kuvasarjoihin voisi jälkikäteen muuttaa kuvien järjestystä
kuva 12.07.2023 07:29 Jari Välimaa  
  Uudet linjat siis ovat vuonna 2025 1: Kaupin Kampus-Lentävänniemi ja 3: Hervantajärvi - Sorinaukio. Mutta nämä saattavat muuttua kun osa 3 valmistuu 2029.
kuva 12.07.2023 06:14 Juhana Nordlund  
  Seuraava hanke on Pirkkala - Linnainmaa. Sorin aukiolta Pirkkalaan on osa sitä. Toinen osa on Kaupin kampukselta (linjan 1 nykyiseltä TAYS:n haaran päättäriltä) Linnainmaalle. Siitä on kattavasti tietoa osoitteessa https://www.tampereenratikka.fi/suunnittelu/pirkkala-linnainmaa/

Kuvan kaaviota ajatellen huomionarvoinen seikka jo vuoden 2025 alussa on se, että raitioliikenteen jatkuessa Santalahdesta Lentävänniemeen linjojen 1 ja 3 reititykset vaihdetaan lännessä / etelässä päittäin. Lentävänniemeen ajaakin linja 1 ja Sorin aukiolle linja 3. Suurin kysyntä kohdistuu Hervannan ja keskustan välille, siispä on perusteltua järjestää tihein liikenne nimenomaan tuolle uudenlaiselle kolmoselle. Ruuhkahuippujen tarjonnaksi tuonne on suunniteltu 6 minuutin liikennettä. Muilta osin linjakohtainen vuoroväli on pääasiassa 7,5 min. Aamuvarhain, iltaisin ja öiseen aikaan raitioliikenne on harvempaa (samoin nykyisellä ykkösellä pyhäpäivinä).
kuva 11.07.2023 23:39 Arto Papunen  
  Olisiko 7 junarunkoon tarvittavat määrät? Kolme junaa yhtäaikaa UPM-liikenteessä, vaihtovaunut Kuusankoskella ja Lauritsalassa. Kaipolassa käydään vaihtamassa vaunut ja ajetaan runko Jämsään. Heinolan käyntikin lyhyt. Onkohan hakkeenkuljetusvaunut nyt jääneet pois käytöstä kun välillä niitä oli Kotolahdesta lähtevissä junissa Lauritsalaan..
Kuvasarja:
Bella Italia
 
11.07.2023 23:08 Jorma Toivonen  
  Enpä käy moittimaan tätä hienoa kuvasarjaa!
kuva 11.07.2023 23:06 Jorma Toivonen  
  Paljonkohan Fennialla on käytettävissään noita Vop-sarjan vaunuja?
Kuvasarja:
Kesäistä Fenniarailin T7154:n bongausta 5.7.2023
 
11.07.2023 23:01 Jorma Toivonen  
  Hieno kuvasarjatoteutus Hannulta yksittäisen junankulusta.
kuva 11.07.2023 22:58 Jorma Toivonen  
  Unohdetaan Kontiontie... Ehkä Istuinkivi/Kokonkatu? Auto parkkiin Lidl'n pysäköintipaikalle, muutama "askel" etelään , josta nousevat raput Pohj.rautatiekadulta ylös Istuinkiven sillalle - hyvä kuvauspaikka (?) tunnelista ulos tuleville junille.
kuva 11.07.2023 21:30 Ossi Rosten  
  Kylä tää on otettu jotakuinkin tästä kohdin: (erittäin tuttu paikka, Treelta kun lähtee kohti itää ajelemaan niin tuossa kohdin on pidettävä pissitauko :D)

https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?lang=fi&share=customMarker&n=6755275.999999999&e=449553.0000000003&title=t%C3%A4st%C3%A4&desc=&zoom=11&layers=W3siaWQiOjIsIm9wYWNpdHkiOjEwMH1d-z
kuva 11.07.2023 19:50 Jimi Lappalainen  
  Kun Lentävänniemi valmistuu, onko seuraava jatko Sorin aukiolta Pirkkalaan?
kuva 11.07.2023 19:48 Jimi Lappalainen  
  FLIRT 3 vuodelta 2019.
kuva 11.07.2023 19:46 Jimi Lappalainen  
  Jos myöhemmin lisäät kuvia Italian-matkaltasi, mikset sisällyttäisi niitäkin tähän kuvasarjaan?
kuva 11.07.2023 18:32 Juhana Nordlund  
  Tuohon aikaan Karjaa oli vielä Siipi-Karjaa.
kuva 11.07.2023 16:26 Pasi Seppälä  
  Olisiko kuvauspaikka kuitenkin hieman edempänä karttalinkin paikkaa? Veikkaan että kuva on Arolan ja Uudenkylän väliltä. Vanhan poistetun tasoristeyksen aidatkin näkyvät kuvassa.
Toinen asiaa tukeva seikka on myös se, että satuin tulemaan keltaista kuvausautoanne vastaan Arolan itäpuolella. Kohdassa jossa 60km/h rajoitus alkoi teille. Morjestaa en ehtinyt kun huomasin vasta kohdalla :) Ja Fenniarailin juna tuli heti perässänne Honkarouvinkallion kohdalla.
Hyvän kuvasaaliin keikka on kuitenkin antanut. Hienoja kuvia ja harvinaisempia junakohtauksiakin on sattunut kohdalle.
Kuvasarja:
Bella Italia
 
11.07.2023 16:09 Kimmo Säteri  
  Hieno kuvasarja ja jotkut kuvat ovat otettu upeissa maisemissa.
Kuvasarja:
Bella Italia
 
11.07.2023 14:37 Seppo Rahja  
  Välimeri ja rannikon rautatieinfra: häkellyttävän upea yhdistelmä. Todella ainutlaatuinen kuvasarja.
kuva 11.07.2023 13:23 Miitre Timonen  
  Jouni, kuvasta sen suuntaa antavasti näkee eli onhan tuo pinta samentunut parissa talvessa, mutta kyllä suurimman osan kulumisesta on tehnyt hiekka. Ei tämä nyt mikään kovin suosittu pyöräreitti ole, vanha ratapihan ylittävä silta on kätevämpi, sehän yhdistää Ratapihankadun ja Köydenpunojankadun suoraan, kun taas Logomonsillan ylitettyään pyöräilijän on vielä kömmittävä mäkeä ylös pois Logomon pihalta.
kuva 11.07.2023 11:57 Petri Sallinen  
  Helkutin hieno kuva! Kuvainfon perusteella valotusaika oli 13 sekunttia, joten olosuhteet kuvan ottaamiseen ovat todellakin olleet kohdallaan.
kuva 11.07.2023 11:32 Rainer Silfverberg  
  Olin mahdollisesti kyydissä samana päivänä.
kuva 11.07.2023 11:30 Rainer Silfverberg  
  Hitachin valmistama, sen näkee kyllä kun näyttää ihan kasettimankalta!
kuva 11.07.2023 09:21 Erkki Nuutio  
  SSAB: Termomekaaninen valssaus – valmistusmenetelmä, jossa sopivalla muokkauksen (valssaus) ja lämpötilan kontrolloinnilla saadaan teräkseen halutut ominaisuudet.
Googlesta löytyy syvällistäkin tietoa haulla : termomekaanisesti valssattu teräs . Menetelmä toimii noin 8 mm aineenpaksuuteen asti. Erinomaisen staattisen lujuuden ja hyvän väsymislujuuden ohella on särmättävys ja hitsattavuus erinomainen - päinvastoin kuin seostetuilla lujilla austeniittisilla rakenneteräksillä. Näihin verrattuna kilohinnaltaan edullinen, eikä vaadi erityisjärjestelyjä tuotannossa.
kuva 11.07.2023 09:06 Erkki Nuutio  
  Tuliko Rapallon sopimus ( https://ulkopolitiikka.fi/lehti/2-2022/100-vuotta-sitten-rapallon-sopimus-yllatti-euroopan/ ) mieleen käydessäsi täällä? Se sopimus oli tärkeä askel kohti myöhempää Molotov - Ribbentrop -sopimusta.
Hyvä kuva ja hyvät ilmat. Auringon laskettua rapallolaiset suuntaavat ulkopöytä-tavernoihinsa naatiskelemaan.
Päivällä onkin hikistä - kuten oli ennen pelottelukampanjoitakin.