Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 23.10.2005 15:14 Lari Nylund  
  Täytyy myöntää, että välillä kuvasarjat ovat "turhia", mutta toisaalta - ei kukaan pakota niitä katsomaan. Sitä voi ihan hyvin selata pikkukuvina kuvia läpi ja katsoo sitten valikoimista vain ne, jotka kiinnostavat.
kuva 23.10.2005 15:00 Valtteri Keski-Säntti  
  Oli kyllä aika törkeä tuo Jorgosin kommentti. Tässä kuvasarjassa ei ole mitään vikaa. Tuollaiset Jorgosit joutaisi Kuusankosken romuttamolle...
kuva 23.10.2005 14:54 Eija Mari  
  Eihän sitä tarvii ruottalaisia; pendoja kehiin ja lähiliikenteen sameja ne kun näköjään unohtuivat tuolta bannerilistalta ;-)
kuva 23.10.2005 14:49 Juhana Konttinen  
  Pitää seuraavankerran lisätä sitten ruotsin kuvia, kun Dv, DR ja Sr -veturit on kieltolistalla. Tosin taitaa ruotsikin olla jossakin ei missään :)
kuva 23.10.2005 14:33 Juhani Pirttilahti  
  Mitä oikein haluat tänne? Lentokoneita?
kuva 23.10.2005 13:51 Jorma Koskinen  
  Tässä taas turha sarja kun yhdelläkin kuvalla olisi selvitty.Eipä silti ei tämä ainoa ole näitä on melkein päivttäin,olisi jotain erikoista eikä vaan tämmöstä "Dv,Drtai Sr mennee jossakin ei mimissään"
kuva 23.10.2005 13:18 Tero Toivonen  
  Mistä kohtaa kuva on otettu? Onko paikka kenties nykyisen Ylioppilaskylän suunnalla lähellä vanhaa Kaarinan kirkkoa? Radan vieressä oleva hiekkatie näyttää tutulta...
kuva 23.10.2005 13:15 Tero Toivonen  
  Loistava kuva! Taustalla näkyy Maarian kirkko ja senaikaista asutusta. Rata menee juuri siitä, mistä maastokartoitukseni mukaan sen kuuluukin mennä. Ilmeisesti radan päätepiste oli nykyisen Halisten liikekeskuksen kohdalla. Paikalla on ollut ainakin kaksi raideparia, koska savijuna kulki käytännössä non-stoppina lastauspaikan ja tehtaan väliä. Tai sitten junia on ollut useita.
kuva 23.10.2005 13:01 Jonne Reitti  
  Tuskimpa, eiköhän tuossa ole tarkotus saada vaan mahdollisimman hyvä kiihtyvyys aikaiseksi, pysähdyksiä kuitenkin on aika tiheään.
kuva 23.10.2005 12:49 Jussi Kortman  
  Vau! Voisi kuvitella Veturin kuljettajan viihtyneen työssään kun näitä maisemia on katsellut. Kyllähän näistä kuvista innostuu taas niin, että meinaa tuoli lähteä alta.
kuva 23.10.2005 12:41 Jussi Kortman  
  Hienoja kuvia, kyllä näitä kelpaa katsella.Hyviä ideoitakin saa varmasti näistäkin kuvista pienoisrautatie rakentamista ajatellen
kuva 23.10.2005 12:21 [Tunnus poistettu]  
  Vaikea kuvitella vielä tästä eteenpäin kuinka kirjava veturin historia oli. Se ajettiin seuraavana toukokuuna Savonlinnaan ja siihen vaihdettiin halkopolttoa varten turbiinipiippu ja polttoainetilan ympärille rakennetiin korkea puulaudoitus. Pian taas takaisin Pieksämäelle ja nyt siirto Varkauteen. Se sahasikin syksyllä 1968 (siis halkopolttoisena) useita kertoja Varkauden ja Pieksämäen välillä. Lieneekö kyseessä varikkokorjaukset vai mitä? Alkuvuodesta 1969 se taas työskenteli Savonlinnan päivystysveturina ja keväämmällä se oli jälleen Varkaudessa käyden aina välillä Pieksämäellä. Kesäkuun ekana päivänä 1969 oli sillä sitten edessä viimeinen ajo, joka oli Varkaudesta Pieksämäkeen. Nämä mustavalkokuvat tuovat jyhkeää dramatiikka hiilikasoineen ja tummine varjoineen. Ehkei se kuitenkaan aivan näin synkkää ollut?
kuva 23.10.2005 12:19 Janne Ridanpää  
  Mikä oli tämän saviradan raideleveys?
kuva 23.10.2005 12:01 [Tunnus poistettu]  
  Ai ai harvoin nähtävää herkkua nämä kapearaidekuvat! Kylläpä tulee näistä kuvien ilmapiiristä mieleen ne useat Turun matkat 1950-luvun puolivälissä vaikka en tätä rataa olekaan nähnyt. Taidanpa kuvien inspiroimana kaivaa esiin joitain aivan tavallisia Turun raitiotienäkymiä liikenteen loppuajoilta. - Täällä nämä Juhanan kuvat pääsevät oikeuksiinsa meidän kaikien päästessä tunnelmoimaan niillä.
kuva 23.10.2005 11:57 [Tunnus poistettu]  
  Toyota Hiluxus :)!
kuva 23.10.2005 11:50 Valtteri Keski-Säntti  
  Oli huvittavaa katsoa kun kerran tuota "junaa" vedettiin laituriautolla. =)
kuva 23.10.2005 11:09 Ari Palin  
  Tuleekohan tännekin korkeat laiturit, kun Lahti - Luumäki -osuus perusparannetaan 2007 alkaen?
kuva 23.10.2005 11:07 Ari Palin  
  Harjavallassa taas aseman sijoitus on sellainen, että sen ja henkilöliikenteen raiteiden välissä ovat tavaraliikenteen raiteet, ja näiden tavaraliikenteen raiteiden yli kulkee laituripolku.
kuva 23.10.2005 10:44 [Tunnus poistettu]  
  Jooh. 32 mannia paukauttais varmaan iha kivasti... Onko näihin tarkoitus hankkia joskus liitevaunujakin kun on nuin reippaasti on heppoi..?
kuva 23.10.2005 10:30 Niila Heikkilä  
  Ajatusleikkiä äärimmäisyyteen jatkaen, entäs sitten jos kaikki 16kpl laitettaisiin peräkkäin yhdeksi junaksi. (onnistuu käytännössä, muttei teoriassa) Silloin ilmoille jyrähtää 9632kW eli 13100hv. Tämän tyypillisen yöpikurin mittaisen junan eteen tarvittaisiin silloin jo 2 x Sr2 laittamaan kiihtyvyydessä kampoihin Vankka-armadalle :)
kuva 23.10.2005 10:23 [Tunnus poistettu]  
  Ei se mitään! Tuohan on TAIDETTA!!!
kuva 23.10.2005 10:21 [Tunnus poistettu]  
  hehe! =D
kuva 23.10.2005 10:20 [Tunnus poistettu]  
  tre-rto :n peräkärry pöllien ja muun kuskaamiseen!
kuva 23.10.2005 10:20 Mikko Martimo  
  Hieno homma, että nämä tänne saatiin! Pelkäsin jo, ettei tällaista siltakuvaa edes enää "olisi olemassa"! Suurkiitokset!
kuva 23.10.2005 09:39 Valtteri Keski-Säntti  
  Tietääkö kukaan..?
kuva 23.10.2005 07:45 Lari Nylund  
  Pieni yksityiskohta muuten - tämä ja KMT:n kehuma Kemin kuva on otettu samana päivänä.
kuva 23.10.2005 07:44 Lari Nylund  
  Arto, täytyy kertoa terveiset perille tyttöystäväni siskolle.
kuva 23.10.2005 07:41 Lari Nylund  
  Ajattelin laittaa linkin toimivana, mutta kun ei niin ei.
kuva 23.10.2005 07:39 Lari Nylund  
  https://vaunut.org/kuvasivu.php/17840.html
kuva 23.10.2005 01:19  
  Samana päivänä kuvasit täällä, kun ajoin junalla ohi, mutta et minun junaani kuitenkaan saanut kuvaan. :)
kuva 22.10.2005 23:26 Arto Papunen  
  Miun suosikki https://vaunut.org/kuvasivu.php/15809.html?kuvaus=&paikka=Kemi&tyyppi=0&kuvaaja=0&x=10
kuva 22.10.2005 23:18 Ville Vehmaa  
  Kerrataan vielä osallistujia... Oma suosikkini kisaan on: https://vaunut.org/kuvasivu.php/12911.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=114&x=50 Tämä kuva kilpailee mielestäni enemmän määrällä kuin laadulla: https://vaunut.org/kuvasivu.php/14379.html?kuvaus=&paikka=karjaa&tyyppi=0&kuvaaja=0&x=10
kuva 22.10.2005 23:01 Reijo Salminen  
  Toihan on lähes yhtä hyvännäköinen kun mun naapuri...
Melkein tukee ruudun läpi lähdettyä avuksi kantamaan noita laukkuja.
kuva 22.10.2005 22:48 Kimmo Pyrhönen  
  ex Toijala
kuva 22.10.2005 22:34 Pauli Kyllönen  
  Eiköhän tuo ole kuiteskin IC5 eikä IC7 ja sitäpaitsi IC7 ei edes lauantaina kulje :)
kuva 22.10.2005 22:27 Jonne Reitti  
  Niinno, seki voi olla :)
kuva 22.10.2005 22:26 Janne Ridanpää  
  Tai sitten Ilkka tarkoittaa, että Savonlinnassa oli kuvassa näkyvän veturin lisäksi myös 2629.
kuva 22.10.2005 22:24 Jonne Reitti  
  Onkohan mulla silmissä vikaa, mut tuo vaikuttaa kyllä 2741:ltä.
kuva 22.10.2005 22:05 Ville Väisänen  
  hieno ryhmäkuva!!
kuva 22.10.2005 22:03 Leo Männistö  
  Aiheesta pamahtaa sivuun, mutta mistä tuo BSMR aina tulee? Oikea muoto on toki BSHR (B=Männän jäähdytys, S=Ahdettu, H=Korkea ahtamisaste, R=Ahtoilman jäähdytys)
kuva 22.10.2005 21:47 Ilkka Hovi  
  Olinpa torvi. Kyse on turpiinisavutorvesta, piiputtaa aina
kun puhun savupiipusta ( smoke stack, schornstein mutta itävaltalaisittain Rauchfang !) Turpiinisavutorvi voisi täten olla saksalaisittain Funkenfänger, itävaltalaisittain Kobelrauchfang ja englanniksi spark arresting chimney.
kuva 22.10.2005 21:42 Reijo Salminen  
  Uskomattomia aarteita löytyy näiltä pitkän linjan harrastajilta. Ensin näytti että kuuppakuskilla olisi jopa jatsarit jalassa, mutta taitaa sittenkin olla tavalliset kumiteräsaappaat kyseessä.
kuva 22.10.2005 21:39 Mikko Martimo  
  Jumankekka! Tälläisia kuvia Kupittaan saviradasta oon etsinyt jo pari vuotta enemmän tai vähemmän intensiivisesti, mutta tuloksetta. Tässä ne nyt ovat! Kiitos!!!
kuva 22.10.2005 21:39 Arto Papunen  
  Haaparanta
kuva 22.10.2005 21:25 Lari Åhman  
  Jep, joten suhteessa kulutus junan tehoon (painoon?) on melko pieni. Mutta täytyy ottaa huomioon, että Vankassa moottorinohjaus osaa heittää tasaisessa ajossa toisen moottorin tyhjäkäynnille, jolloin vain toinen vetää. Toki moottorit vaihtavat vetovuoroakin välillä, mutta sitten kun taas tarvitaan lisää tehoa, herää toinenkin MAN kehittämään hevosvoimia :)
kuva 22.10.2005 21:10 Juha Paulavuo  
  Erikoinen ratkaisu: asema rakennettu kiskojen väliin. Onko vastaavia muualla?
kuva 22.10.2005 21:00 Tapio Juomukkaharju  
  Siis piti olla valmistaja tehtaan maalari.(Lokomo)jossa tehtiin korjausmaalauksia ja jopa uusien veturien telejä Valmetille jolloin ei Lokomolla vetureita enää tehty.(1980 luvulla ei Lokomolla tehty enää vetureita)
kuva 22.10.2005 20:54 Tapio Juomukkaharju  
  Kuka lienee maalannut tuonkin raidan?????? Ei ainakaan kukaan valmstaja tehtaan maalari.Nimim. Olin siellä minäkin, maalarina.
kuva 22.10.2005 20:50 Kimmo Pyrhönen  
  Ah ja voi, kesä meni! Mutta tiedä siitä edesmenneestä, kisaa ei kai ole vielä(kään) ratkaistu. Kaipa siihen vaatisi calmin apua ja äänestysmahdollisuutta, tosi hyviä ehdokkaita on täällä monia ja naiset kauniita :-)
kuva 22.10.2005 20:48 Tapio Juomukkaharju  
  Ainakin on tasapaino kantamuksissa, ja kesä, ei kuvan laadussa ainakaan minun mielestäni ole valittamista. :). Ei minunkaan tänne lisäämieni kuvien laatu ole ollut paras mahdollinen, en nää tässä kuvassa mitään laatuvirhettä omiini verrattuna.:)
kuva 22.10.2005 20:48 Kimmo Pyrhönen  
  Hienoa, että olet kuvannut rakennuksen myös takap... eikun pihan puolelta! Näytti aika oudolta, kun tätä on katsellut aina tuolta radan suunnasta.