|
|
23.10.2005 15:14 | Lari Nylund | ||
| Täytyy myöntää, että välillä kuvasarjat ovat "turhia", mutta toisaalta - ei kukaan pakota niitä katsomaan. Sitä voi ihan hyvin selata pikkukuvina kuvia läpi ja katsoo sitten valikoimista vain ne, jotka kiinnostavat. | ||||
|
|
23.10.2005 15:00 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Oli kyllä aika törkeä tuo Jorgosin kommentti. Tässä kuvasarjassa ei ole mitään vikaa. Tuollaiset Jorgosit joutaisi Kuusankosken romuttamolle... | ||||
|
|
23.10.2005 14:54 | Eija Mari | ||
| Eihän sitä tarvii ruottalaisia; pendoja kehiin ja lähiliikenteen sameja ne kun näköjään unohtuivat tuolta bannerilistalta ;-) | ||||
|
|
23.10.2005 14:49 | Juhana Konttinen | ||
| Pitää seuraavankerran lisätä sitten ruotsin kuvia, kun Dv, DR ja Sr -veturit on kieltolistalla. Tosin taitaa ruotsikin olla jossakin ei missään :) | ||||
|
|
23.10.2005 14:33 | Juhani Pirttilahti | ||
| Mitä oikein haluat tänne? Lentokoneita? | ||||
|
|
23.10.2005 13:51 | Jorma Koskinen | ||
| Tässä taas turha sarja kun yhdelläkin kuvalla olisi selvitty.Eipä silti ei tämä ainoa ole näitä on melkein päivttäin,olisi jotain erikoista eikä vaan tämmöstä "Dv,Drtai Sr mennee jossakin ei mimissään" | ||||
|
|
23.10.2005 13:18 | Tero Toivonen | ||
| Mistä kohtaa kuva on otettu? Onko paikka kenties nykyisen Ylioppilaskylän suunnalla lähellä vanhaa Kaarinan kirkkoa? Radan vieressä oleva hiekkatie näyttää tutulta... | ||||
|
|
23.10.2005 13:15 | Tero Toivonen | ||
| Loistava kuva! Taustalla näkyy Maarian kirkko ja senaikaista asutusta. Rata menee juuri siitä, mistä maastokartoitukseni mukaan sen kuuluukin mennä. Ilmeisesti radan päätepiste oli nykyisen Halisten liikekeskuksen kohdalla. Paikalla on ollut ainakin kaksi raideparia, koska savijuna kulki käytännössä non-stoppina lastauspaikan ja tehtaan väliä. Tai sitten junia on ollut useita. | ||||
|
|
23.10.2005 13:01 | Jonne Reitti | ||
| Tuskimpa, eiköhän tuossa ole tarkotus saada vaan mahdollisimman hyvä kiihtyvyys aikaiseksi, pysähdyksiä kuitenkin on aika tiheään. | ||||
|
|
23.10.2005 12:49 | Jussi Kortman | ||
| Vau! Voisi kuvitella Veturin kuljettajan viihtyneen työssään kun näitä maisemia on katsellut. Kyllähän näistä kuvista innostuu taas niin, että meinaa tuoli lähteä alta. | ||||
|
|
23.10.2005 12:41 | Jussi Kortman | ||
| Hienoja kuvia, kyllä näitä kelpaa katsella.Hyviä ideoitakin saa varmasti näistäkin kuvista pienoisrautatie rakentamista ajatellen | ||||
|
|
23.10.2005 12:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Vaikea kuvitella vielä tästä eteenpäin kuinka kirjava veturin historia oli. Se ajettiin seuraavana toukokuuna Savonlinnaan ja siihen vaihdettiin halkopolttoa varten turbiinipiippu ja polttoainetilan ympärille rakennetiin korkea puulaudoitus. Pian taas takaisin Pieksämäelle ja nyt siirto Varkauteen. Se sahasikin syksyllä 1968 (siis halkopolttoisena) useita kertoja Varkauden ja Pieksämäen välillä. Lieneekö kyseessä varikkokorjaukset vai mitä? Alkuvuodesta 1969 se taas työskenteli Savonlinnan päivystysveturina ja keväämmällä se oli jälleen Varkaudessa käyden aina välillä Pieksämäellä. Kesäkuun ekana päivänä 1969 oli sillä sitten edessä viimeinen ajo, joka oli Varkaudesta Pieksämäkeen. Nämä mustavalkokuvat tuovat jyhkeää dramatiikka hiilikasoineen ja tummine varjoineen. Ehkei se kuitenkaan aivan näin synkkää ollut? | ||||
|
|
23.10.2005 12:19 | Janne Ridanpää | ||
| Mikä oli tämän saviradan raideleveys? | ||||
|
|
23.10.2005 12:01 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ai ai harvoin nähtävää herkkua nämä kapearaidekuvat! Kylläpä tulee näistä kuvien ilmapiiristä mieleen ne useat Turun matkat 1950-luvun puolivälissä vaikka en tätä rataa olekaan nähnyt. Taidanpa kuvien inspiroimana kaivaa esiin joitain aivan tavallisia Turun raitiotienäkymiä liikenteen loppuajoilta. - Täällä nämä Juhanan kuvat pääsevät oikeuksiinsa meidän kaikien päästessä tunnelmoimaan niillä. | ||||
|
|
23.10.2005 11:57 | [Tunnus poistettu] | ||
| Toyota Hiluxus :)! | ||||
|
|
23.10.2005 11:50 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Oli huvittavaa katsoa kun kerran tuota "junaa" vedettiin laituriautolla. =) | ||||
|
|
23.10.2005 11:09 | Ari Palin | ||
| Tuleekohan tännekin korkeat laiturit, kun Lahti - Luumäki -osuus perusparannetaan 2007 alkaen? | ||||
|
|
23.10.2005 11:07 | Ari Palin | ||
| Harjavallassa taas aseman sijoitus on sellainen, että sen ja henkilöliikenteen raiteiden välissä ovat tavaraliikenteen raiteet, ja näiden tavaraliikenteen raiteiden yli kulkee laituripolku. | ||||
|
|
23.10.2005 10:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jooh. 32 mannia paukauttais varmaan iha kivasti... Onko näihin tarkoitus hankkia joskus liitevaunujakin kun on nuin reippaasti on heppoi..? | ||||
|
|
23.10.2005 10:30 | Niila Heikkilä | ||
| Ajatusleikkiä äärimmäisyyteen jatkaen, entäs sitten jos kaikki 16kpl laitettaisiin peräkkäin yhdeksi junaksi. (onnistuu käytännössä, muttei teoriassa) Silloin ilmoille jyrähtää 9632kW eli 13100hv. Tämän tyypillisen yöpikurin mittaisen junan eteen tarvittaisiin silloin jo 2 x Sr2 laittamaan kiihtyvyydessä kampoihin Vankka-armadalle :) | ||||
|
|
23.10.2005 10:23 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ei se mitään! Tuohan on TAIDETTA!!! | ||||
|
|
23.10.2005 10:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| hehe! =D | ||||
|
|
23.10.2005 10:20 | [Tunnus poistettu] | ||
| tre-rto :n peräkärry pöllien ja muun kuskaamiseen! | ||||
|
|
23.10.2005 10:20 | Mikko Martimo | ||
| Hieno homma, että nämä tänne saatiin! Pelkäsin jo, ettei tällaista siltakuvaa edes enää "olisi olemassa"! Suurkiitokset! | ||||
|
|
23.10.2005 09:39 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tietääkö kukaan..? | ||||
|
|
23.10.2005 07:45 | Lari Nylund | ||
| Pieni yksityiskohta muuten - tämä ja KMT:n kehuma Kemin kuva on otettu samana päivänä. | ||||
|
|
23.10.2005 07:44 | Lari Nylund | ||
| Arto, täytyy kertoa terveiset perille tyttöystäväni siskolle. | ||||
|
|
23.10.2005 07:41 | Lari Nylund | ||
| Ajattelin laittaa linkin toimivana, mutta kun ei niin ei. | ||||
|
|
23.10.2005 07:39 | Lari Nylund | ||
| https://vaunut.org/kuvasivu.php/17840.html | ||||
|
|
23.10.2005 01:19 | |||
| Samana päivänä kuvasit täällä, kun ajoin junalla ohi, mutta et minun junaani kuitenkaan saanut kuvaan. :) | ||||
|
|
22.10.2005 23:26 | Arto Papunen | ||
| Miun suosikki https://vaunut.org/kuvasivu.php/15809.html?kuvaus=&paikka=Kemi&tyyppi=0&kuvaaja=0&x=10 | ||||
|
|
22.10.2005 23:18 | Ville Vehmaa | ||
| Kerrataan vielä osallistujia... Oma suosikkini kisaan on: https://vaunut.org/kuvasivu.php/12911.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=114&x=50 Tämä kuva kilpailee mielestäni enemmän määrällä kuin laadulla: https://vaunut.org/kuvasivu.php/14379.html?kuvaus=&paikka=karjaa&tyyppi=0&kuvaaja=0&x=10 | ||||
|
|
22.10.2005 23:01 | Reijo Salminen | ||
| Toihan on lähes yhtä hyvännäköinen kun mun naapuri... Melkein tukee ruudun läpi lähdettyä avuksi kantamaan noita laukkuja. |
||||
|
|
22.10.2005 22:48 | Kimmo Pyrhönen | ||
| ex Toijala | ||||
|
|
22.10.2005 22:34 | Pauli Kyllönen | ||
| Eiköhän tuo ole kuiteskin IC5 eikä IC7 ja sitäpaitsi IC7 ei edes lauantaina kulje :) | ||||
|
|
22.10.2005 22:27 | Jonne Reitti | ||
| Niinno, seki voi olla :) | ||||
|
|
22.10.2005 22:26 | Janne Ridanpää | ||
| Tai sitten Ilkka tarkoittaa, että Savonlinnassa oli kuvassa näkyvän veturin lisäksi myös 2629. | ||||
|
|
22.10.2005 22:24 | Jonne Reitti | ||
| Onkohan mulla silmissä vikaa, mut tuo vaikuttaa kyllä 2741:ltä. | ||||
|
|
22.10.2005 22:05 | Ville Väisänen | ||
| hieno ryhmäkuva!! | ||||
|
|
22.10.2005 22:03 | Leo Männistö | ||
| Aiheesta pamahtaa sivuun, mutta mistä tuo BSMR aina tulee? Oikea muoto on toki BSHR (B=Männän jäähdytys, S=Ahdettu, H=Korkea ahtamisaste, R=Ahtoilman jäähdytys) | ||||
|
|
22.10.2005 21:47 | Ilkka Hovi | ||
| Olinpa torvi. Kyse on turpiinisavutorvesta, piiputtaa aina kun puhun savupiipusta ( smoke stack, schornstein mutta itävaltalaisittain Rauchfang !) Turpiinisavutorvi voisi täten olla saksalaisittain Funkenfänger, itävaltalaisittain Kobelrauchfang ja englanniksi spark arresting chimney. |
||||
|
|
22.10.2005 21:42 | Reijo Salminen | ||
| Uskomattomia aarteita löytyy näiltä pitkän linjan harrastajilta. Ensin näytti että kuuppakuskilla olisi jopa jatsarit jalassa, mutta taitaa sittenkin olla tavalliset kumiteräsaappaat kyseessä. | ||||
|
|
22.10.2005 21:39 | Mikko Martimo | ||
| Jumankekka! Tälläisia kuvia Kupittaan saviradasta oon etsinyt jo pari vuotta enemmän tai vähemmän intensiivisesti, mutta tuloksetta. Tässä ne nyt ovat! Kiitos!!! | ||||
|
|
22.10.2005 21:39 | Arto Papunen | ||
| Haaparanta | ||||
|
|
22.10.2005 21:25 | Lari Åhman | ||
| Jep, joten suhteessa kulutus junan tehoon (painoon?) on melko pieni. Mutta täytyy ottaa huomioon, että Vankassa moottorinohjaus osaa heittää tasaisessa ajossa toisen moottorin tyhjäkäynnille, jolloin vain toinen vetää. Toki moottorit vaihtavat vetovuoroakin välillä, mutta sitten kun taas tarvitaan lisää tehoa, herää toinenkin MAN kehittämään hevosvoimia :) | ||||
|
|
22.10.2005 21:10 | Juha Paulavuo | ||
| Erikoinen ratkaisu: asema rakennettu kiskojen väliin. Onko vastaavia muualla? | ||||
|
|
22.10.2005 21:00 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Siis piti olla valmistaja tehtaan maalari.(Lokomo)jossa tehtiin korjausmaalauksia ja jopa uusien veturien telejä Valmetille jolloin ei Lokomolla vetureita enää tehty.(1980 luvulla ei Lokomolla tehty enää vetureita) | ||||
|
|
22.10.2005 20:54 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Kuka lienee maalannut tuonkin raidan?????? Ei ainakaan kukaan valmstaja tehtaan maalari.Nimim. Olin siellä minäkin, maalarina. | ||||
|
|
22.10.2005 20:50 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ah ja voi, kesä meni! Mutta tiedä siitä edesmenneestä, kisaa ei kai ole vielä(kään) ratkaistu. Kaipa siihen vaatisi calmin apua ja äänestysmahdollisuutta, tosi hyviä ehdokkaita on täällä monia ja naiset kauniita :-) | ||||
|
|
22.10.2005 20:48 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Ainakin on tasapaino kantamuksissa, ja kesä, ei kuvan laadussa ainakaan minun mielestäni ole valittamista. :). Ei minunkaan tänne lisäämieni kuvien laatu ole ollut paras mahdollinen, en nää tässä kuvassa mitään laatuvirhettä omiini verrattuna.:) | ||||
|
|
22.10.2005 20:48 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Hienoa, että olet kuvannut rakennuksen myös takap... eikun pihan puolelta! Näytti aika oudolta, kun tätä on katsellut aina tuolta radan suunnasta. | ||||