Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 22.10.2005 20:43 [Tunnus poistettu]  
  Nyt saavat eräät harrastajat mielenrauhan, saamani tiedon mukaan Rk 27809:ää käytetään vain IC junissa. Tällä hetkellä on IC 53:ssa.
kuva 22.10.2005 20:40  
  Yhdessä vaunussa 2 kpl MAN D 2876 LUE 606 dieseleitä á 301 kW yhteensä 602 kW eli kolmessa vaunussa 6 MANnia hörisee yhteisteholtaan 1806 kW. Lähtee varmasti kuin jänis makuulta... Yhdessä Dv12:ssa on 1 kpl 1000 kW MGO V16 BSMR -diesel.
kuva 22.10.2005 20:39 [Tunnus poistettu]  
  Himmenninaukkosade ;-)
kuva 22.10.2005 20:38 Jussi Kortman  
  Hienoa nähdä tällaisiakin kuvia. Kapsu fanina kaipaisi enemmänkin kuvia tänne.
kuva 22.10.2005 20:30 Ville Saarelainen  
  Nurmeksessa ollessa rupesi satamaan räntää, vaan Joensuussa tuli enemmän ja vähemmän silkkaa vettä.
kuva 22.10.2005 20:28 Ville Väisänen  
  Anteeksi huoono kuvanlaatu.
kuva 22.10.2005 20:12 Olavi Huotari  
  Eiköhän nuo ole lopulliset.
kuva 22.10.2005 20:10 Ari Palin  
  Onkos tuonne tulossa korkeat laituritkin? Nyt näyttävät vielä olevan kivireunaiset matalat.
kuva 22.10.2005 20:02 Eija Mari  
  En sitten myöhästynyt lumilta kuin viikon - olis pitänyt syntyä hiukka myöhemmin. No onhan ne lunta luvanneet tänne vakka-suomeenkin huomenna - saapa sitten nähdä vaihdoinko turhaan talvirenkaat.
kuva 22.10.2005 19:58 Lari Nylund  
  Meillä tuli ensilumi jo eilen.
kuva 22.10.2005 19:57 Eija Mari  
  Se on sitten ollut teilläkin sadepäivä tänään! Sateella saa kuitenkin hyviä kuvia.
kuva 22.10.2005 19:17 Lari Nylund  
  Kokeile Ratakadun varrelta löytää tällainen talo: https://vaunut.org/kuvasivu.php/45.html
kuva 22.10.2005 19:09 Olavi Huotari  
  Eipä onnistu Larilta huomenna meikäläisen bongaaminen. Jotta se onnistuisi, pitäisi olla Raahessa, sillä olen siellä pojan kanssa jääkiekkoturnauksessa. Täytyykin tässä ryhtyä kartasta tutkimaan, onko jäähallilta pitkä matka asemalle. Vai onko Raahessa edes sellaista?
kuva 22.10.2005 19:05 Jukka Voudinmäki  
  Kuusan turistiseisakehan se siinä. Silloin, kun lättähatut vielä liikennöivät, varsinainen VR:n seisake sijaitsi samalla kohdalla, mutta toisella puolella rataa: https://vaunut.org/kuvasivu.php/8330.html
kuva 22.10.2005 18:58 Tapio Juomukkaharju  
  KooPee sulla on ilmiömäinen muisti:)
kuva 22.10.2005 18:54 Kimmo Pyrhönen  
  Lisäksi tasoristeys piti ylittää samaa vaihdetta käyttäen.
kuva 22.10.2005 18:53 Lari Nylund  
  Samasta aiheesta juttua ja toinen kuva: https://vaunut.org/kuvasivu.php/3593.html
kuva 22.10.2005 18:52 Tapio Juomukkaharju  
  Siis Junaturvallisuussääntö(Jt) II Opasteista ja merkeistä. V. 1996
kuva 22.10.2005 18:49 Tapio Juomukkaharju  
  Ari Palin: Hei, numero-opstimet ovat mallia "ne kääntyy silloin kun mennään sn 80 vaihteeseen".Kun on vaihde sn 35 vaihteeseen niin ei ne näy, eli tosi vanha malli.Vanhan Jt:n aikana ovat olleet käytössä ja uudenkin aikana ovat edelleen. Paljon on vanhoja merkkejä vielä näkyvissä mitä uusi Jt ei pidä sisällään , esim. Vihellysmerkki, Aurausmerkki, etupään merkki, irroitettavat loppuopste lyhdyt... jne .Ja sori vaan vanhassa Jt.ssä Vuodelta 1996 muutoslehtineen, joista viimeisin on julkaistu 1.7.2002 on Numero-opatimet nopeuksille 80, 120 ja 140 km/h.Jt II.4 Kohta 2 OPASTIMET JA OPASTEET.
kuva 22.10.2005 18:44 Lari Nylund  
  Veikkaan, että puskinvalot-kytkin on ollut automaattiasennossa ja punavalot manuaalikäytöllä. Siitä syntyy joulukuusiefekti.
kuva 22.10.2005 18:27 Lari Nylund  
  Ei siinä ole, vaikka se siinä näyttäisi olevankin. RHK:n verkkoselostus ei tunne tätä paikkaa.
kuva 22.10.2005 18:23 Lari Nylund  
  Tyylikkäät nuo uudet valaisimet laiturialueella. Täytyy huomenna bongata ne - ja mahdollisesti Olavikin? (P80/73)
kuva 22.10.2005 18:22 [Tunnus poistettu]  
  Eikös siinä ole seisake. Mitä se Lari noista lyhyistä laitureista kertoilikaan...
kuva 22.10.2005 18:21 Juha Paulavuo  
  Onpas "söpö" ylikäytävä vai mikä tuo keskellä kuvaa on?
kuva 22.10.2005 18:20 [Tunnus poistettu]  
  Silloin kun isä lampun osti, äiti sen särki ja minä ajoin inssiä Kajaanissa, piti ehdottomasti muistaa sammuttaa radio ja vaihtaa pienemmälle kun tultiin tasoristeykseen. Minähän muistin ja inssi kehui: "Tehän olette näppärä poika". Sain kortin - se oli toinen yritys :)
kuva 22.10.2005 18:19 Lari Nylund  
  Kohta kuuluu takaoikealta konduktöörin komento "kömyä kiitos".
kuva 22.10.2005 18:10 Ilkka Hovi  
  Muistan 1940-lukulaisissa Veturimieslehdissä ollen paljon pohdintaa siitä, voiko halkoja laskea vyörytyslaitteelta, ilman ettei tenderin pohja mene rikki. Kokeilujen tuloksena
todettiin, pohjalla olevien halkojen suojaavan tarpeeksi
putoavien halkojen iskuilta. Halostus tuli nopeammaksi mutta
tenderille ei mahtunut puita yhtä paljon kuin latomalla.
Arvaisin, että silloin tehtiin lisäkorotuksia tenderien häkkeihin, jotta puuta tai nevaa (turvevehkeet) olisi tarpeeksi mukana.
kuva 22.10.2005 18:06 Ilkka Hovi  
  nk halkopiippua kutsuivat VR konetstossa turpiinipiipuksi.
kuva 22.10.2005 18:03 Ilkka Hovi  
  Eräissä kapsuissa oli konepeiton päällä polttoainetankki
( BLW USA sotakapsut) mutta tämä pönikkä näyttäisi painelaitteelta. Eräissä Deutzeissa oli paineilmakäynnistys, esim Tervakosken paperitehtaan kaksisylinterisen Deutzin toinen sylinteri voitiin muuttaa kompressoriksi, jolla paineasäiliö voitiin ladata työn päätteeksi. Sitten vain seuraavana aamuna paineilmalla käyntiin. ( Näin on kerrottu, en ole itte nähnytt.)
kuva 22.10.2005 17:40 Jonne Reitti  
  Valot kaipaisivat hieman pesua.
kuva 22.10.2005 17:32 Valtteri Keski-Säntti  
  No kyllä tuli karsea kuva. Kokeilkaa jos Ctrl+F5 auttaa... :-/
kuva 22.10.2005 17:26 Timo Mattila  
  Hieno talvinen kuva
kuva 22.10.2005 16:48 Tapio Juomukkaharju  
  On se merkillinen paikka tuo tasoristeys, mutta kun muistaa sen jota jo koulussa opetettiin lapsille kadun ylityksestä: katso ensin vasempaan ja sitten oikeaan(ja vielä kerran vasempaan ja oikeaan). Joskus ennen vanhaan oli vielä suositus avata auton ikkuna ja sulkea radio jotta kuulee tuleeko juna, mutta se nyt on jo historiaa. Onneksi nuo tasoylkäytävät joissa ei ole varoituslaitosta käyvät jo vähemmistöksi.Eri asia on nämä "Pujottelijat" jotka kiertävät puomit kun on niin kiire. En sitäkään suosittele sillä jos vaan rekkari nähdään niin sakko tulee postissa kotiin, varmasti.
kuva 22.10.2005 16:23 Tapio Juomukkaharju  
  Viittaisi siihen että, tavaravaunuissa oli "terminaaleissa" siis makasiineilla juuri tuohon vaunussa olevaan loparin koukkuun laittaa kyltti mihin ko. vaunu on menossa jolloin kuormaajat tiesivät minne vaunu on menossa.(En ole varma mutta vaikuttaisi siltä) Tampereella oli käytössä laput, mutta niissä oli lyhenteet esim. Pri 18, Jy 33,Ri 3, Hki 1, Sk 21, Vs 22 jne... Niin ja valkopohjainen lappu musta taksti oli normaali kylmä vaunu ja punainen jossa valkoinen teksti, Lämminvaunu.
kuva 22.10.2005 16:19 Niila Heikkilä  
  Heh, ei toki tuossa dieselien häipymistä kokonaan edes tarkoiteta, vaikka eräs aikakausi (dieselpikurit) täällä päättyykin. Tärkeimmäksi käsitteeksi vain tulee sähkö. Vai oliko teksti vaikeaselkoinen :) Itse asiassa, Dr16:n kohtaloksi saattaa kyllä tulla hävitä sukupuuttoon Kontiomäeltä, mutta Dv12 jokapaikan dieselhöylänä häärii varmasti kaikkialla missä ajolankaa ei ole.
kuva 22.10.2005 15:52 [Tunnus poistettu]  
  Kyllähän Kontiomäessä tullaan dieseleitä näkemään jatkossakin. En usko, että Ämmänsaaren ja Nurmeksen ratoja ihan pika-pikaa sähköistetään.
kuva 22.10.2005 15:38 Ville Lindblom  
  Heinosen Eerolle: Ilmalassa on kaksi.
kuva 22.10.2005 15:23 Juha Paulavuo  
  Veikkaisin äänenvaimentimen puolesta...
kuva 22.10.2005 15:20 Elias Murto  
  Hieno juna ja hyvä kuvauspaikka :)
kuva 22.10.2005 15:18 Elias Murto  
  Tuossa sillalla itsekin odottelin junaa kesällä.
kuva 22.10.2005 15:14 Elias Murto  
  Siis se ei tee kuvasta rautatieaiheista, mutta muuten vain mainitsin... Rautateihin viittaa vahvasti tapahtumapaikka tottakai.
kuva 22.10.2005 15:13 Elias Murto  
  Jenkkityylinen ecnalubmA elikkä ambulanssi.
kuva 22.10.2005 14:19 [Tunnus poistettu]  
  Aivan mahtavaa! Liekö tuossa ollut jotain opasteita tota savikapua varten. Vai luotettiinko vaan näköaistiin. Muutama juttu tos herättää kysymyksiä. Saviveturin konekopan päällä oleva kumma tötsä, voiskohan olla ilmanputsari vai mikä sitten lieneekään? Ja fillaristin raitapökät näyttääs olevan mallia kakola, eli kakolan filetsolähetti tärkeää viestiä viemäs!?
kuva 22.10.2005 14:00 Olavi Huotari  
  On arvokas kuva ... pienemmän pojan asento
kuva 22.10.2005 13:58 [Tunnus poistettu]  
  Tosi mukavaa katseltavaa! Kiitos näistä.
kuva 22.10.2005 13:49 Marko Laine  
  Ja edelleen kiva kuva. Kyllä Turussakin on joskus osattu!
kuva 22.10.2005 13:48 Marko Laine  
  Mahtava kuva! Oikeaa kapsutunnelmaa kahdella eri raideleveydellä :)
kuva 22.10.2005 12:57 Olavi Huotari  
  Näinhän se on. Kovasti oli kaivureita siellä, missä vetureita yleensä pidetään parkissa. Oikein hykertelin tyytyväisyyttä kun asemalle tullessani näin nämä veturiniput. Huomisen malmijunan valkot ovat 2812+2816+2806 ja deeverit 2628+2643+2639+2659. Kunnon 26-sarjaa siis kaikki ;-)
kuva 22.10.2005 12:56 Niila Heikkilä  
  Niin lähellä ovat silti ajat jolloinka tällaisten kuvien otto päättyy Kontiomäelläkin ikiajoiksi. Käsitteet diesel ja sähkö vaihtavat silloin paikkaansa ja eräs aikakausi on lopullisesti lopussa. Katulamput mallia 60`s Kontiomäki ovat näköjään viimeisiä aikoja pystyssä uusien korvatessa ne. Ratapihan ylittävät sähkörataportaalit odottelevat ilmeisesti asennustaan vuodenvaihteen tuolle puolelle.
kuva 22.10.2005 12:52 Lari Åhman  
  Hmm, mielenkiintoinen kuva, asiallinen määrä asiallisia koneita tuossa kakkosella! Ilmeisesti tallialue on vuorostaan siirtynyt remontin kohteeksi?
kuva 22.10.2005 12:04 [Tunnus poistettu]  
  Oot tainnut nähdä jonkun semmoisen videon, tuosta varoitus lapusta päättäen, jossa mulla on se erään aikauden "tavaramerkki" kirkkaan punainen pusero päällä. No joo valokuvasta toiseen, kun nopeasti joskus hypittiin niin tuli se pusakkakin välillä vaihtelun vuoksi vaihdettua siniseksi. Mukava siitä nyt, että tuo punainen pusero, (jos se nyt on tämän aihe?) putkahtaa aina aika ajoin hauskasti esiin.